projektinuhvi vm?(muuttunut V8+automaatti+4WD projektiksi)

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

06 Heinä 2011, 20:42

jamppi kirjoitti:Nyt kyllä mennään jo semmosissa sfääreissä että tämmöstä tavallista harrastajaa hirvittää
Mutta kai ne on tekijämiehet erikseen :wink:
Ei kai tää ny viel mitään avaruusrakettitekniikkaa ole, vai alkaako sust jo tuntua siltä :?: :D
Hiukan kyl pohtimista vaatii, siitä en väitä vastaan... :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

07 Heinä 2011, 10:06

Mahtaisikohan olla ideaa ostaa valmiiksi nelivetoinen Nuffield, ja tehdä siihen sitten haluamansa muutokset. Rahaa ainakin säästyisi työtuntien ohella aika paljon. Nytkin nettikoneessa kaksi epäkuntoista nelivetoa myynnissä...
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

09 Heinä 2011, 21:15

Mielenkikiintoiselta projektilta vaikuttaa välillä aina näitä kaikkia mainittuja ideoita
omassa päässäkin pyöritelly mutta onneksi vapaa-ajan ongelmat rauhoittaa tuotantoa :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=tPGvcbo45k0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=JhylCQ0K7P4" onclick="window.open(this.href);return false;
tuossa alemmassa linkissä näkyy tuon nelivedon kytkentäsysteemi osittain, alla on
sitten vielä lisäksi keskikardaani... 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Heinä 2011, 21:21

Jep, noi molemmat olen myös kattonu aiemmin, ja linkittäny tänne.
Konevideoita kansalle ketjussa ovat jo....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Heinä 2011, 20:09

Jaaha, taas tuli uusia ideoita. :roll:
Tuos erään toisen "hullun" kans puhelimes juttelin kolmisen tuntia.... :wink:
Kuviot selkiintys aika paljon, joskin taas samaan tuli uutta suunnitelmaa.... :shock:
Esim etuakselin jousitusta, jota muutaman viikon olen jo hieman ajatellu....
Ihan teoreettisen huippunopeudenkin takia.... :wink: :!:
Hydepumppuu koneen kylkeen, nostolaitteet omaa valmistetta,
ja tehostettu kiertokuula simpukkaohjaus, GM autosta tietty... :shock:
(tää ohjaus oli oikeestaan selvyys jo siinä kohtaa kun tuo etuakselivariaatio tuli mieleen)

Edit:

DM4, onko valmiissa oman onnistumisen haastetta, joita pitää tämmöses ehkä olla??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

10 Heinä 2011, 21:38

jusape kirjoitti:Jaaha, taas tuli uusia ideoita. :roll:
Tuos erään toisen "hullun" kans puhelimes juttelin kolmisen tuntia.... :wink:
Kuviot selkiintys aika paljon, joskin taas samaan tuli uutta suunnitelmaa.... :shock:
Esim etuakselin jousitusta, jota muutaman viikon olen jo hieman ajatellu....
Ihan teoreettisen huippunopeudenkin takia.... :wink: :!:
Hydepumppuu koneen kylkeen, nostolaitteet omaa valmistetta,
ja tehostettu kiertokuula simpukkaohjaus, GM autosta tietty... :shock:
(tää ohjaus oli oikeestaan selvyys jo siinä kohtaa kun tuo etuakselivariaatio tuli mieleen)

Edit:

DM4, onko valmiissa oman onnistumisen haastetta, joita pitää tämmöses ehkä olla??
No jaa...mikä on valmis, lähinnä nyt vaan ajattelin, että jos tontulla saa valmiin nelivetoaihion, niin eikö helpompi siihen tintata sitten vaikka joku omaa sydäntä BMC:n moottoria enempi lämmittävä voimanlähde, vaikka ratsunin riisseli ja muut alkuperäisyydestä poikkeavat tarvittavat muutokset. Olen minäkin haaveillut kuutosnuhvista tietyin lisäherkuin, joista en piruuttanikaan kerro mittään, ainakaan vielä :twisted: En minä kenenkään rakenteluintoa halua lannistaa.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Heinä 2011, 02:52

Nuhvin suunnitelmat ja piirrustukset (päässä) alkaa nyt olla siinä vaiheessa, että.....
Sais vaan nuo muut hommat alta poies ni voisipi alotella rakentamista, siis purkamista ensin.....

Edit seuraavana iltana noin klo 21.10:

Taisin tänään ostaa telat, -66 10/60 nuhvin ja ukkomestarin yhdistelmästä...
Alkuperäiset, "ylipitkät", siis etusten etupuolella ollu viel yhdet renkaat, "suotelat"....
Mitäs käyttöä niille keksis... :roll: :?: :wink:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

28 Heinä 2011, 20:42

Joopas... Tais eturenkaat löytyä, pitäis vaan keretä hakemaan...(alustava kauppa tehty, molemmista)
Kummat olis sopusuhtaisemmat, 12.4-24 vaiko 320/70-24 kumit edessä, jos taaje tulis ehkä 18.4-34??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

29 Heinä 2011, 05:37

jusape kirjoitti:Joopas... Tais eturenkaat löytyä, pitäis vaan keretä hakemaan...(alustava kauppa tehty, molemmista)
Kummat olis sopusuhtaisemmat, 12.4-24 vaiko 320/70-24 kumit edessä, jos taaje tulis ehkä 18.4-34??

Nuhvi on tuumavehje, ei siihen mitkään millikumit sovi :twisted: En minä oikein ole perillä sun suunnitelmistas, mutta muista nyt ne välityssuhteet...anna etupyörien hiukan vetää enempi, tai tasan takamaisten kanssa.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Heinä 2011, 14:50

Joo, tarkotus olis saada välitykset niin et etupää vetäis 3-5% enemmän
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Elo 2011, 23:14

Voi :twisted: :twisted: !!
Tuo alkaa jo olla senverran unissakin, tää rojekti siis, et pian tars tosiaan päästä toteuttaan itteensä....
Milloin näen unta nelivedon rakennusvaiheesta, milloin moottorin koekäytöstä ennen asennusta, milloin ensimmäisestä koeajosta..
Välillä näen jonkun lehtijutun jossain lehdessä tekemästäni, välil hauskanpidosta puolenmetrin umpihanges lunta pöllyttämäs.... Jne...
Sais vaan nuo muut hommat alta pois.
Ja sit työkkärikin ahdistelee... pitäis johonki "pajakoulutukseen-tee unelmistasi totta" kurssille v##tu mennä, ei vois sellane vähempää kiinnostaa, haittaa harrastuksia ja hommia moinen ###kele!!!
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Elo 2011, 02:08

Josko voiman ottais pinjonilta kulmavaidetyyppisesti, suhteella 1:1 poikittaissuuntaiselle akselille alaviistoon??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

13 Elo 2011, 13:31

Tänään näin tuos yhten vanhan kaverin, sattumalta.... :)
Nyt vois olla sit taas tiedos alkuperäinen nelivedon ulostulolaatikko toosan alle.... :shock:
Kattotaan ny sit taas, kuinka sen kans käyneepi... :wink:

Edit 14.8. n.21.00:
Kaveri sanos et sil on joku leukun lohkokin, pumppu(ja?) nuhviin jollain 12mm elementeillä, turbopakosatsia, putkia, turbomäntiä.....
Viimeksi muokannut jusape, 14 Elo 2011, 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Elo 2011, 10:39

Kysy nyt samaan syssyyn ne muutetut sisuskalut lootaan ja kytkentävivusto myös.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Elo 2011, 20:22

Ööps, tuota....
En availlu tai siis räjäyttänyt vielä palasiksi ole, MUTTA.....?
Jos eteen tulee siis V8+automaattiloota, josta saa siis pakin myös, hydraulikka ei toimi oikeinpäin (pakilla), tai oikeestaan muutenkaan.
Muulloin kuin ajaessa. Koska ala-akseli ei pyöri kuin ajaessa, peruuttaes väärinpäin siis myös.
Mistä olis keulapumpulta helpoin/järkevin tapa siirtää hydrauliikan paineet nostolaitteelle/hydr ulosotolle? EHDOTUKSIA TAI MIELIPITEITÄ???
Tää juttu tuli meinaan edellispäivän mieleen, että MITEN ??

Muoks: varpuskainen, oletko voa rattaiden hammaslukuja päässy laskemaan? Taidan ehtiä itte ennen, ja aika piankin kenties :wink:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin