Leyland 702 SQMS -81

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Helmi 2012, 08:30

Jep. tuttu tunne kun niskaan pasahtaa. Toissakesänä 2 takalasia ja yksi oven sivulasi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

18 Helmi 2012, 09:14

Taitaa se olla tuonikäsisissä ikkunat olla kerralla hajoavia
Itse en sekuriittilasi uudelleen laittaisi vaan laminoidun lasin, haleta se voi mutta ei mene kerralla vaihtokuntoon
Ja onhan polygarbonaatti mutta niin pahuksen kallista ja tahtoo tieajoissa mennä pilalle
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Helmi 2012, 09:24

jamppi kirjoitti:Taitaa se olla tuonikäsisissä ikkunat olla kerralla hajoavia
Itse en sekuriittilasi uudelleen laittaisi vaan laminoidun lasin, haleta se voi mutta ei mene kerralla vaihtokuntoon
Ja onhan polygarbonaatti mutta niin pahuksen kallista ja tahtoo tieajoissa mennä pilalle
Nuo on mitä saa, hyvä kun edes saa. Joskus saatavuus aika huono jostain syystä. Itellä on kyllä uudesta lasista otettu pahvimalli, jos seuraavan kerran pasahtaa niin ostan polycarbonaatin.

työkonelasipolykarbonaatti oli noin neljänneksen kalliimpaa mitä "pleksi" kun viimeksi kysyin ja ostin tuohon Leylandin ohjaamojatkeeseen. Ei siis merkittävä hinnanero. Olikohan neliöhinta 40-50 € ja tuo lasi maksaa taakse n. 100 €

Joutuu vain todennäköisesti ottamaan melkolailla paksumpaa kun nuo pumput vääntää aika kovasti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

21 Helmi 2012, 12:25

Noniin, uusi lasi asennettu paikoilleen IKH:lla 99€ lisäksi tilattu alkuperäinen kahva Marjakankaalta n. 83€.
Seuraava jotain muuta kuin sekuriittia 8)
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

22 Huhti 2012, 17:50

Pientä sipistelyä taas harrastettu...

Nostolaitteen nostotankoa hieman muokattu nostokorkeuden korjaamiseksi
Kuva

Ovien revenneet alasaranat korjattu
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Pari yleiskuvaa
Kuva
Kuva

Lisäksi kattoluukun lukitus korjattu, belleville pakka kiristetty, hyttä imuroitu ja muuten paikkoja herkistelty
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

22 Huhti 2012, 21:19

nyt vois mennä paremmin jo tielanan kanssa kun nostolaiteet nostaa korkeanmalle :D :D :wink:
Leyland 272 -77
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

17 Touko 2012, 17:12

Nyt on tapaninpäivän tuulenkaatojen ajaminen aloitettu, hieman myöhässä ollaan mutta nyt pitäis kaluston olla siinä kunnossa että puiden ajo on mahdollista. Eli siis leukun perässä tulee 'hieman' modifioitu EZ-Loggerin metsäkärry, lisää aiheesta voi lukea täältä klick. Ensimmäinen oikea kuorma on ajettu ja tähän asti menty ilman mekaanisia ongelmia jossei hieman vuotavia letkuja lasketa. Pakoputkessa majaillut nokivesi hieman aiheutti hämmennystä kun alkoi tunkea öljymäistä nestettä pakosarjan ja putken välistä, öljymäärä ei kuitenkaan ole vähentynyt joten pienen pähkäilyn jälkeen lähdin lyhyelle maantielenkille. Ensimmäisessä kiihdytyksessä neste varmistui nokivedeksi kun mustaa tuli kirjaimellisesti putken täydeltä :lol: 8)
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

24 Touko 2012, 17:03

Nostolaitteen ja lisähydrauliikan käyttö on viime aikoina lisääntynyt, samalla on tullut todettua hydrauliikan tuoton olevan kohtalaisen heikko. Minkäänlaisia mittauksia en ole tehnyt mutta tuo meidän mettäkärry on kohtalaisen hidas käytettävä (tuossa tosin letkut ovat 3/8 in joten ei tuosta läpi virtaakkaan kuin n.28l) ja nostolaite ei jaksa nostaa kunnolla ja ei oikein meinaa pysyä yläasennossa, kierroksia saa olla väh. 1500rpm jotta jotain oikeasti alkaa tapahtumaan. Nostolaitteen apusylinterin stefa tihkuu jonkin verran öljyä mutta ei tuon pitäisi hirveästi tuohon vaikuttaa? Oletan että nokkapumppu on tulossa tiensä päähän joten mielessä on käynnyt sen korvaaminen toisella vastaavalla (jopa paremmalla?) pumpulla. Haittaako jos korvaava pumppu luo enemmän painetta tai suuremman tuoton kuin vakio ja tarvitseeko tuonkin olla kaksikammioinen? Ei varmaankaan olisi mitenkään mahdoton tehtävä vaihtaa tuota hydraulipumppua uuteen?
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

24 Touko 2012, 19:33

Kyllä 3/8" letkut vetää jotain 4-50L/min, käsittääkseni?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

25 Touko 2012, 17:32

jusape kirjoitti:Kyllä 3/8" letkut vetää jotain 4-50L/min, käsittääkseni?
Hyvä että korjasit, muistelin vaan että olisi jotain alle kolmenkympin ja pikaisella googletuksella en oikein mitään löytänny
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

29 Elo 2012, 15:53

Päivitystä pitkästä aikaa, Leukun siistiminen Rauta ja Petrooli tapahtumaa varten on taas aloitettu.
Hydrauliikan hitaus on tosin alkanut hieman häiritsemään, kyllä tuolla pärjää mutta jotenkin tuntuu että kaikki ei ole kunnossa kun ei jaksa kunnolla nostaa perälevyä tyhjäkäynnillä. Hydrauliikan imu- ja painesuodattimet menee vaihtoon seuraavaksi. Ilmeisesti kuuluu samanlaiset suodattimet kuin moottoriöljylle?
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

30 Joulu 2012, 20:53

Päivitellääs taas. Leukku alkaa olemaan valmiina tän talven puusavottaan, tukkikärry on vaihtunut juontokouraan. Sujuu mukavammin puunajo kun etäisyydet ovat pieniä.
Tuli myös asennettua 4kpl 18W Ledityövaloja Leukkuun näkyvyyden parantamiseksi, valaisee hintaansa nähden vähän pirun hyvin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tänään saatiin jo ketjutkin hankittua ja pyöriteltyä päälle, luulis löytyvän pitoja.
Kuva
Kuva
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Joulu 2012, 08:37

Ompas orvonnäköinen tuo kytkimen työsylinteri tuossa rappujen alla.

Liekkö noihin asennettu maahantuojalla mitäään suojia, koska minulla on leylandin rungon värinen (väristä vain muisto jäljellä) mahan alle 2:lla isolla pultilla kiinnituleva suoja tuolle paikoillaan. Ei ole kyläsepän tekemä näöltään vaan teollisempi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

31 Joulu 2012, 18:06

Onkohan tietoa minkä merkkiset nuo ketjut on? Aikoinaan isä ostanut ursukseen samanmoiset, nyt lyhenneltiin valtraan sopivaks :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

31 Joulu 2012, 19:22

nelosnuhvi kirjoitti:Onkohan tietoa minkä merkkiset nuo ketjut on? Aikoinaan isä ostanut ursukseen samanmoiset, nyt lyhenneltiin valtraan sopivaks :wink:
Ei varmaa tietoa mutta vahva veikkaus on että Trygg kun ovat aika järeää tekoa. Näitäkin joutu lyhentämään, koko 18.4-34.
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Vastaa Viestiin