Leyland 702 SQMS -81

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Joulu 2011, 19:19

Ohjausvivuston säätö on pielessä, eli tuo nokka jne...

En vain ole nyt paikassa jossa oisi säätöohjeet saatavilla...

Tuossa englanninkielinen vanhempaan jos auttaa, tosin jos nokka pielessä niin sitten ei auta tuokaan, eli se ekana oikeaan asentoon ja sitten säätö:

http://www.thenuffieldandleylandtractor ... tments.PDF
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

19 Joulu 2011, 19:31

Ei sulla satu kuvia olemaan tuosta akselin oikeasta asennustavasta?
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Joulu 2011, 19:44

Ei valitettavasti nyt tähän hätään tälle iltaa :(
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

19 Joulu 2011, 20:08

Minulla ei taannoin ollut mitään ohjeita, mutta nokan sai ihan järkeilemällä oikeaan asentoon, kun katsoo ajatuksen kanssa sitä rakennetta. Siinä vääntiöakselillahan on sellainen levenevä uloke, josta nokka tunnistaa nostolaiteen asennon, siispä yhden sakaran tulee vastata siihen. Toinen sakara nojaa itse venttiilin karaan ja kolmannen pitää osua vetovastussäätimeltä tulevaan tappiin kun nostolaitteen käyttövipu käännetään kyntöpuolelle. Tätä on vähän vaikea kyllä selittää. :?

Piti ihan käydä tallissa katsomassa niitä vanhoja osia. En äsken muistanutkaan, mutta siinä on näköjään sellainenkin mahdollisuus että nokkakappale on pistetty väärin päin siihen käyttöakselin epäkeskoon. Eli siinä täytyy saada sattumaan oikein sekä epäkeskon asento että nokka.
Kun katsoin osia ja tuota kuvaa niin muistin, että se pitempi nokka tulisi olla ylöspäin, ja toinen niistä vierekkäisistä sattuu venttiilin hahloon. Kantta asentaessa piti siis olla tarkkana, olikohan niin että vipua piti vääntää jompaan kumpaan suuntaan jotta sai sen ylöspäin osoittavan nokan oikealle puolelle poikittaisakselia, ja se monta kertaa loksahti karkuun ennen kuin sain kannen kiinni ja nostolaitteen toimimaan oikein. Normaalisti tuo käyttövipu sitten osoittaa alaspäin, ja jos tanko ei ole kiinni siinä niin se keskittyy täyden noston asentoon ja molempiin suuntiin pitäisi tuntua jousivastus jos osat on kasattu oikein.
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

01 Helmi 2012, 20:32

Kiitokset kaikille jotka neuvoivat säädössä ja nokan asettelussa, vehjes kotiutu jälleen tuttuun keskivertokylmään kotitalliinsa. Kaikki toimii taas, ainakin toistaiseksi.
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

06 Helmi 2012, 17:59

Tänään pääsi Leukku ensimmäistä kertaa oikeasti lumitöihin. Nopea pyrähdys perälevyn kanssa mettäautotiellä, lunta ei paljoa ollut mutta pääsimpäs kokeilemaan kuinka tuo viljankeltainen soveltuu suomen talvisiin olosuhteisiin. Eilen jo oli tarkoitus tuo polku aurata mutta jäi tekemättä kun 15 min penkkojen pöllytyksen jälkeen vaihteensiirtäjä pomppasi pois hahlostaan, oli jääny muutama prikka uupumaan vaihdekepin haarukasta joka aiheutti ymmärrettäviä ongelmia vaihteenvalitsimen liikeradassa. Selitinkö tarpeeksi epäselvästi? :lol: Anyveis, Leukku pelasi tänään harvinaisen hyvin, keulapainot on kaivettava takaisin nokalle pikimmiten, menee leikkimiseksi kun ei meinaa saada vehjettä kääntymään ilman ohjausjarrun käyttöä. Hyvin pärjää Leukulla ilman ketjuja vielä noilla lumilla joten riimut ei ole ainakaan vielä ostoslistalla. Traktori on nyt ollut kotosalla jo kolme täyttä päivää, kaikkea pientä sipistelyä, rasvaamista ja kiristelyä tullut taas harrastettua, esimerkiksi faijan projekti mersusta pöllityt pinta-asennus kaiuttimet löysivät paikkansa Sekuran katon rajasta ja uusi mittarinvaijeri + kulmavaihde on asennettu myös joten alkaa tuntejakin kerääntymään mittaristoon 8)
Alla olevasta linkistä kuvatuksia:
http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/Leyla ... MS%201981/" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: Kaikki uudet leukku kuvat löytyvät tästä lähin yllä olevasta osoitteesta kuvablogin huonon käyttöliittymän takia
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Helmi 2012, 18:05

Kai-juttimet on vallan ajanhenkeen sopivat. Niin kasaria :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
simonmies
Nelos -nuffisti
Viestit: 22
Liittynyt: 27 Marras 2009, 10:36

06 Helmi 2012, 19:23

Mistä hommasit kulmavaihteen ja vaijerin mittariin ?
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

06 Helmi 2012, 19:36

Kulmavaihde on purkuosa Suomen Käyttökoneelta ja mittarinvaijeri on Marjakankaalta.
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

12 Helmi 2012, 12:51

Uusia pinta-asennus kaiuttimia ei meinaa enää löytää. Vanhoista ei taas tahdo saada kovin selkeää ääntä enää ulos. Minä tilasin 804:ään tuollaiset uudet Pioneerit, on hyvät ääneltään, edulliset ja sopii ulkonäöllisestikin :D
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/46435/ckrsh" onclick="window.open(this.href);return false;
ja kasettisoitin tottakai. :wink:
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

17 Helmi 2012, 17:53

Tämänpäivän saldo :evil:
Kuva


Muille Sekura hytän omistajille vinkkinä, jos alkuperäinen takalasin kahva on kadoksissa.
Ei kannata soveltaa omaa ja jos soveltaa niin varmistaa että se on sopiva eikä aiheuta ylimääräistä painetta lasille.
Vuodenpäivät kesti tuossa seuraavanlainen viritys mutta tänään alko ahistamaan :lol:
Kuva
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

17 Helmi 2012, 17:59

Tilastotappioita vaan tulee joskus,mutta v..uttaahan se aina :evil:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

17 Helmi 2012, 19:53

Jumaliste, onkos noissa sekuriittilasit
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

17 Helmi 2012, 20:04

Taitaa olla karkastua eli sekuriittia aika yleisesti ohjaamojen lasit,pasahtaa komeesti ku menee p..kaks... Turvallisuussyistähän se karkasu niissä on.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

17 Helmi 2012, 20:08

jamppi kirjoitti:Jumaliste, onkos noissa sekuriittilasit

Eikös yleensä kaikissa ole, sivu ja takalasit ainakin sekuriittii...
Ainakin mein 1410 taavis ja 903ses vallus, jotka kummatki onnistus hajoon saman vuoden aikana.
Kaverin NH TS110pin oik. etu-alaikkunaan hyppäs 32mm hylsy, säröille, täysin sumeeksi, sekuriittia....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin