Leyland 702 SQMS -81
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ohjausvivuston säätö on pielessä, eli tuo nokka jne...
En vain ole nyt paikassa jossa oisi säätöohjeet saatavilla...
Tuossa englanninkielinen vanhempaan jos auttaa, tosin jos nokka pielessä niin sitten ei auta tuokaan, eli se ekana oikeaan asentoon ja sitten säätö:
http://www.thenuffieldandleylandtractor ... tments.PDF
En vain ole nyt paikassa jossa oisi säätöohjeet saatavilla...
Tuossa englanninkielinen vanhempaan jos auttaa, tosin jos nokka pielessä niin sitten ei auta tuokaan, eli se ekana oikeaan asentoon ja sitten säätö:
http://www.thenuffieldandleylandtractor ... tments.PDF
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei valitettavasti nyt tähän hätään tälle iltaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Minulla ei taannoin ollut mitään ohjeita, mutta nokan sai ihan järkeilemällä oikeaan asentoon, kun katsoo ajatuksen kanssa sitä rakennetta. Siinä vääntiöakselillahan on sellainen levenevä uloke, josta nokka tunnistaa nostolaiteen asennon, siispä yhden sakaran tulee vastata siihen. Toinen sakara nojaa itse venttiilin karaan ja kolmannen pitää osua vetovastussäätimeltä tulevaan tappiin kun nostolaitteen käyttövipu käännetään kyntöpuolelle. Tätä on vähän vaikea kyllä selittää.
Piti ihan käydä tallissa katsomassa niitä vanhoja osia. En äsken muistanutkaan, mutta siinä on näköjään sellainenkin mahdollisuus että nokkakappale on pistetty väärin päin siihen käyttöakselin epäkeskoon. Eli siinä täytyy saada sattumaan oikein sekä epäkeskon asento että nokka.
Kun katsoin osia ja tuota kuvaa niin muistin, että se pitempi nokka tulisi olla ylöspäin, ja toinen niistä vierekkäisistä sattuu venttiilin hahloon. Kantta asentaessa piti siis olla tarkkana, olikohan niin että vipua piti vääntää jompaan kumpaan suuntaan jotta sai sen ylöspäin osoittavan nokan oikealle puolelle poikittaisakselia, ja se monta kertaa loksahti karkuun ennen kuin sain kannen kiinni ja nostolaitteen toimimaan oikein. Normaalisti tuo käyttövipu sitten osoittaa alaspäin, ja jos tanko ei ole kiinni siinä niin se keskittyy täyden noston asentoon ja molempiin suuntiin pitäisi tuntua jousivastus jos osat on kasattu oikein.
Piti ihan käydä tallissa katsomassa niitä vanhoja osia. En äsken muistanutkaan, mutta siinä on näköjään sellainenkin mahdollisuus että nokkakappale on pistetty väärin päin siihen käyttöakselin epäkeskoon. Eli siinä täytyy saada sattumaan oikein sekä epäkeskon asento että nokka.
Kun katsoin osia ja tuota kuvaa niin muistin, että se pitempi nokka tulisi olla ylöspäin, ja toinen niistä vierekkäisistä sattuu venttiilin hahloon. Kantta asentaessa piti siis olla tarkkana, olikohan niin että vipua piti vääntää jompaan kumpaan suuntaan jotta sai sen ylöspäin osoittavan nokan oikealle puolelle poikittaisakselia, ja se monta kertaa loksahti karkuun ennen kuin sain kannen kiinni ja nostolaitteen toimimaan oikein. Normaalisti tuo käyttövipu sitten osoittaa alaspäin, ja jos tanko ei ole kiinni siinä niin se keskittyy täyden noston asentoon ja molempiin suuntiin pitäisi tuntua jousivastus jos osat on kasattu oikein.
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Tänään pääsi Leukku ensimmäistä kertaa oikeasti lumitöihin. Nopea pyrähdys perälevyn kanssa mettäautotiellä, lunta ei paljoa ollut mutta pääsimpäs kokeilemaan kuinka tuo viljankeltainen soveltuu suomen talvisiin olosuhteisiin. Eilen jo oli tarkoitus tuo polku aurata mutta jäi tekemättä kun 15 min penkkojen pöllytyksen jälkeen vaihteensiirtäjä pomppasi pois hahlostaan, oli jääny muutama prikka uupumaan vaihdekepin haarukasta joka aiheutti ymmärrettäviä ongelmia vaihteenvalitsimen liikeradassa. Selitinkö tarpeeksi epäselvästi? Anyveis, Leukku pelasi tänään harvinaisen hyvin, keulapainot on kaivettava takaisin nokalle pikimmiten, menee leikkimiseksi kun ei meinaa saada vehjettä kääntymään ilman ohjausjarrun käyttöä. Hyvin pärjää Leukulla ilman ketjuja vielä noilla lumilla joten riimut ei ole ainakaan vielä ostoslistalla. Traktori on nyt ollut kotosalla jo kolme täyttä päivää, kaikkea pientä sipistelyä, rasvaamista ja kiristelyä tullut taas harrastettua, esimerkiksi faijan projekti mersusta pöllityt pinta-asennus kaiuttimet löysivät paikkansa Sekuran katon rajasta ja uusi mittarinvaijeri + kulmavaihde on asennettu myös joten alkaa tuntejakin kerääntymään mittaristoon
Alla olevasta linkistä kuvatuksia:
http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/Leyla ... MS%201981/" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Kaikki uudet leukku kuvat löytyvät tästä lähin yllä olevasta osoitteesta kuvablogin huonon käyttöliittymän takia
Alla olevasta linkistä kuvatuksia:
http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/Leyla ... MS%201981/" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Kaikki uudet leukku kuvat löytyvät tästä lähin yllä olevasta osoitteesta kuvablogin huonon käyttöliittymän takia
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kai-juttimet on vallan ajanhenkeen sopivat. Niin kasaria
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Uusia pinta-asennus kaiuttimia ei meinaa enää löytää. Vanhoista ei taas tahdo saada kovin selkeää ääntä enää ulos. Minä tilasin 804:ään tuollaiset uudet Pioneerit, on hyvät ääneltään, edulliset ja sopii ulkonäöllisestikin
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/46435/ckrsh" onclick="window.open(this.href);return false;
ja kasettisoitin tottakai.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/46435/ckrsh" onclick="window.open(this.href);return false;
ja kasettisoitin tottakai.
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Tämänpäivän saldo
Muille Sekura hytän omistajille vinkkinä, jos alkuperäinen takalasin kahva on kadoksissa.
Ei kannata soveltaa omaa ja jos soveltaa niin varmistaa että se on sopiva eikä aiheuta ylimääräistä painetta lasille.
Vuodenpäivät kesti tuossa seuraavanlainen viritys mutta tänään alko ahistamaan
Muille Sekura hytän omistajille vinkkinä, jos alkuperäinen takalasin kahva on kadoksissa.
Ei kannata soveltaa omaa ja jos soveltaa niin varmistaa että se on sopiva eikä aiheuta ylimääräistä painetta lasille.
Vuodenpäivät kesti tuossa seuraavanlainen viritys mutta tänään alko ahistamaan
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tilastotappioita vaan tulee joskus,mutta v..uttaahan se aina
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Taitaa olla karkastua eli sekuriittia aika yleisesti ohjaamojen lasit,pasahtaa komeesti ku menee p..kaks... Turvallisuussyistähän se karkasu niissä on.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
jamppi kirjoitti:Jumaliste, onkos noissa sekuriittilasit
Eikös yleensä kaikissa ole, sivu ja takalasit ainakin sekuriittii...
Ainakin mein 1410 taavis ja 903ses vallus, jotka kummatki onnistus hajoon saman vuoden aikana.
Kaverin NH TS110pin oik. etu-alaikkunaan hyppäs 32mm hylsy, säröille, täysin sumeeksi, sekuriittia....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68