Leyland 702 SQMS -81
Valvoja: automies560
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Kiitoksia Warpulle avusta, tänään otin vaihteiston kannen auki ja kiristin tuon keskilaakerin kiristysruuvin, ei auttannut yhtään.
Tarkennetaan sen verran että tuo tuntuu rohisevan vain nopeimmalla alueella.
Jos joltain löytyy synchro laatikon räjäytyskuvat, saapi laitella tännepäin
Tarkennetaan sen verran että tuo tuntuu rohisevan vain nopeimmalla alueella.
Jos joltain löytyy synchro laatikon räjäytyskuvat, saapi laitella tännepäin
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Kadonneen mutterin metsästys onnistui, oli ihan tiukalla, hetken mietintä tauko ja päätettiin ottaa peräreppu auki ja laskea öljyt pihalle, perässä oli huomattavasti laakeri moskaa. Tämän jälkeen vilkaistiin vaihdelaatikon pohjalle josta avautui surkea näky, pohjalla oli laakerin/hammaspyörän palasia ynnä muuta epämääräistä roskaa Tästä päästään taas työllistämään foorumin väkeä, eli laatikon purkamis ohjeet ja kunnolliset räjäytyskuvat tulisi todelliseen tarpeeseen... Eli millainen homma on käydä tuo laatikko kokonaan läpi ja mitä kaikkea täytyy purkaa?
E: Kuvia lisätty, ekassa kuvassa näkyy tuo laakerin tms. palanen
Lisää Kuvia
E: Kuvia lisätty, ekassa kuvassa näkyy tuo laakerin tms. palanen
Lisää Kuvia
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Leukusta en niin tiedä tarkkaan mut veikkaan et saapi muutaman päivän kädet olla HYVIN rasvattuina.
Eli taitaa pitää purkaa melkein kaikki mitä irti saa. Leukumiehet neuvoo paremmin, mää olen täs kohtaa väärä ihmine neuvoon mitään....
Olekkos lukenu "kerkänmatti"n - Leyland 804 SQMS -81 - ketjun, en tiedä kuin hyvin täsmää tähän koneeseen....
Eli taitaa pitää purkaa melkein kaikki mitä irti saa. Leukumiehet neuvoo paremmin, mää olen täs kohtaa väärä ihmine neuvoon mitään....
Olekkos lukenu "kerkänmatti"n - Leyland 804 SQMS -81 - ketjun, en tiedä kuin hyvin täsmää tähän koneeseen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
oi ja voi.
koitetaan ensin keksiä mistä nuo romut on irronnu, purkauttaa joko
paljon tai älyttömästi...
tässä pari kuvaa omasta laatikkoremontista
http://kuvablogi.com/nayta/2207812/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/2209881/" onclick="window.open(this.href);return false;
koitetaan ensin keksiä mistä nuo romut on irronnu, purkauttaa joko
paljon tai älyttömästi...
tässä pari kuvaa omasta laatikkoremontista
http://kuvablogi.com/nayta/2207812/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/2209881/" onclick="window.open(this.href);return false;
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Oe.. voe... sentään...
Laskuhommana jos tuo tehään niin.....
Taitaa leukun arvo kasvaa 50% tänjälkeen
Laskuhommana jos tuo tehään niin.....
Taitaa leukun arvo kasvaa 50% tänjälkeen
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Nyt on taas leukku kunnossa, tänään tuli puhelimeen kauan odotettu puhelinsoitto Leukun remonttia koskien.
Traktori on valmis haettavaksi, vaihteistossa ei luojan kiitos ollut muuta palasina kuin keskiakselin laakeri + lukitus.
Leusku kotiutuu huomenissa tutun automiehen kyydissä.
Meteorolookit povaa perjantaille lumimyrskyä joten rakkori pääsee todennäköisesti heti maksamaan tuota remonttia takaisin.
Jospa tuo nyt jo kestäisi...
-Lahtinen
Traktori on valmis haettavaksi, vaihteistossa ei luojan kiitos ollut muuta palasina kuin keskiakselin laakeri + lukitus.
Leusku kotiutuu huomenissa tutun automiehen kyydissä.
Meteorolookit povaa perjantaille lumimyrskyä joten rakkori pääsee todennäköisesti heti maksamaan tuota remonttia takaisin.
Jospa tuo nyt jo kestäisi...
-Lahtinen
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Nyt menee jo yksinpuhelun puolelle...
Eli kone todellakin kotiutui kahdeksaspäivä niinkuin puhetta olikin aikaisemmin...
Kävi kuitenkin ilmi ettei kaikki taas mennytkään niin kuin elokuvissa, nostolaitteet jumissa yläasennossa.
Parin minuutin verran lukitusnupin liikuttelua ja muuta epätoivoista rykimistä, ei mitään vaikutusta,
pieni turhautuminen tarkoin valituiden taikasanojen kera ja eikun nostolaitteen kantta purkamaan.
Nostolaitteen käyttöakseli katki, tässä vaiheessa alkoi pientä kireyttä olemaan ilmassa, no ei muuta kuin
kilautus korjaamolle ja seuraavan päivänä tutkimaan josko Käyttökoneelta löytyisi vastaavanlainen akseli.
Romukopastahan tuollainen sitten löytyi, ihme, tehokas puolituntinen tallilla ja uusi akseli on asennettu ja nostolaitekansi
paikoillaan, traktori tulille ja testaamaan verenpaineen vähitellen laskiessa, eipä suostunnut nostolaite laskemaan.
Nostolaite kansi auki, peräreppu irti ja nopea tutkiskelu, kaikki näytti olevan kunnossa joten uudelleen kasaus ja kokeilemaan,
ylhäällä pysyy vieläkin, hydrauliikka pumppu toimii, lisähydrauliikka toimii, vetokoukun nostotangot eivät häiritse toimintaa...
Tässä välissä alkaa todellinen turhautuminen, soittelua Suomen Käyttökoneelle; halusivat koneen sinne tutkittavaksi, nyt
ollut heidän riesanaan viikon verran. Tänään tuli soitto, purkaneet perärepun kaksi kertaa tuloksetta.
Eli nyt olisi tarve saada viljankeltaiseen soveltuvia purku- tai räjäytyskuvia nostolaitteen venttiilistöstä, perärepun sisältä ja
käyttötangosta.
-Lahtinen
Eli kone todellakin kotiutui kahdeksaspäivä niinkuin puhetta olikin aikaisemmin...
Kävi kuitenkin ilmi ettei kaikki taas mennytkään niin kuin elokuvissa, nostolaitteet jumissa yläasennossa.
Parin minuutin verran lukitusnupin liikuttelua ja muuta epätoivoista rykimistä, ei mitään vaikutusta,
pieni turhautuminen tarkoin valituiden taikasanojen kera ja eikun nostolaitteen kantta purkamaan.
Nostolaitteen käyttöakseli katki, tässä vaiheessa alkoi pientä kireyttä olemaan ilmassa, no ei muuta kuin
kilautus korjaamolle ja seuraavan päivänä tutkimaan josko Käyttökoneelta löytyisi vastaavanlainen akseli.
Romukopastahan tuollainen sitten löytyi, ihme, tehokas puolituntinen tallilla ja uusi akseli on asennettu ja nostolaitekansi
paikoillaan, traktori tulille ja testaamaan verenpaineen vähitellen laskiessa, eipä suostunnut nostolaite laskemaan.
Nostolaite kansi auki, peräreppu irti ja nopea tutkiskelu, kaikki näytti olevan kunnossa joten uudelleen kasaus ja kokeilemaan,
ylhäällä pysyy vieläkin, hydrauliikka pumppu toimii, lisähydrauliikka toimii, vetokoukun nostotangot eivät häiritse toimintaa...
Tässä välissä alkaa todellinen turhautuminen, soittelua Suomen Käyttökoneelle; halusivat koneen sinne tutkittavaksi, nyt
ollut heidän riesanaan viikon verran. Tänään tuli soitto, purkaneet perärepun kaksi kertaa tuloksetta.
Eli nyt olisi tarve saada viljankeltaiseen soveltuvia purku- tai räjäytyskuvia nostolaitteen venttiilistöstä, perärepun sisältä ja
käyttötangosta.
-Lahtinen
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 9
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:57
tiedän tunteen
se kenellä on pihassa eniten romua, on voittaja
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tuon akselin kanssa pitää olla tarkkana, että se "kolminokka" joka toimii yhdyskappaleena asennontunnustelun, vetovastustunnustelun ja varsinaisen nostolaiteventtiilin välillä, tulee kantta kiinnittäessä oikeaan asentoon.
Minulla oli taannoin 472:ssa juuri sama vika, ja muistelisin että nokkavipua piti siitä kannen öljyntäyttöreijästä meisselillä suuntailla ja mahtoihan niitä taikasanojakin tarvita ennen kuin sain paikoilleen, kun ei ollut edes ketään toisena remontissa.
Veikkaisin, että kun nostolaitteen ylös jääminen on johtunut akselin katkeamisesta kuten minun tapauksessani, niin muuta vikaa siellä ei ole tullut, ja nyt uusi akseli on asennuksessa pyörähtänyt vain väärään asentoon. Se venttiilihän menee itsestään täyden noston asentoon jos vipu ei sitä ohjaa.
Voisi kokeilla (kansi irrallaan ja moottori sammutettuna) meneekö nostolaitemäntä alas jos venttiiliä painaa käsin.
Kuvasta pisti silmään että onko tuossakin vielä se joutilaana oleva kippiventtiili nostolaiteventtiilin vieressä, minun entisessä 472 se oli ja purki vain öljyä repun sisään jos sitä liikutti.
Minulla oli taannoin 472:ssa juuri sama vika, ja muistelisin että nokkavipua piti siitä kannen öljyntäyttöreijästä meisselillä suuntailla ja mahtoihan niitä taikasanojakin tarvita ennen kuin sain paikoilleen, kun ei ollut edes ketään toisena remontissa.
Veikkaisin, että kun nostolaitteen ylös jääminen on johtunut akselin katkeamisesta kuten minun tapauksessani, niin muuta vikaa siellä ei ole tullut, ja nyt uusi akseli on asennuksessa pyörähtänyt vain väärään asentoon. Se venttiilihän menee itsestään täyden noston asentoon jos vipu ei sitä ohjaa.
Voisi kokeilla (kansi irrallaan ja moottori sammutettuna) meneekö nostolaitemäntä alas jos venttiiliä painaa käsin.
Kuvasta pisti silmään että onko tuossakin vielä se joutilaana oleva kippiventtiili nostolaiteventtiilin vieressä, minun entisessä 472 se oli ja purki vain öljyä repun sisään jos sitä liikutti.
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 19 Joulu 2011, 20:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.