Leyland 702 SQMS -81
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jep. tuttu tunne kun niskaan pasahtaa. Toissakesänä 2 takalasia ja yksi oven sivulasi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Taitaa se olla tuonikäsisissä ikkunat olla kerralla hajoavia
Itse en sekuriittilasi uudelleen laittaisi vaan laminoidun lasin, haleta se voi mutta ei mene kerralla vaihtokuntoon
Ja onhan polygarbonaatti mutta niin pahuksen kallista ja tahtoo tieajoissa mennä pilalle
Itse en sekuriittilasi uudelleen laittaisi vaan laminoidun lasin, haleta se voi mutta ei mene kerralla vaihtokuntoon
Ja onhan polygarbonaatti mutta niin pahuksen kallista ja tahtoo tieajoissa mennä pilalle
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuo on mitä saa, hyvä kun edes saa. Joskus saatavuus aika huono jostain syystä. Itellä on kyllä uudesta lasista otettu pahvimalli, jos seuraavan kerran pasahtaa niin ostan polycarbonaatin.jamppi kirjoitti:Taitaa se olla tuonikäsisissä ikkunat olla kerralla hajoavia
Itse en sekuriittilasi uudelleen laittaisi vaan laminoidun lasin, haleta se voi mutta ei mene kerralla vaihtokuntoon
Ja onhan polygarbonaatti mutta niin pahuksen kallista ja tahtoo tieajoissa mennä pilalle
työkonelasipolykarbonaatti oli noin neljänneksen kalliimpaa mitä "pleksi" kun viimeksi kysyin ja ostin tuohon Leylandin ohjaamojatkeeseen. Ei siis merkittävä hinnanero. Olikohan neliöhinta 40-50 € ja tuo lasi maksaa taakse n. 100 €
Joutuu vain todennäköisesti ottamaan melkolailla paksumpaa kun nuo pumput vääntää aika kovasti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Pientä sipistelyä taas harrastettu...
Nostolaitteen nostotankoa hieman muokattu nostokorkeuden korjaamiseksi
Ovien revenneet alasaranat korjattu
Pari yleiskuvaa
Lisäksi kattoluukun lukitus korjattu, belleville pakka kiristetty, hyttä imuroitu ja muuten paikkoja herkistelty
Nostolaitteen nostotankoa hieman muokattu nostokorkeuden korjaamiseksi
Ovien revenneet alasaranat korjattu
Pari yleiskuvaa
Lisäksi kattoluukun lukitus korjattu, belleville pakka kiristetty, hyttä imuroitu ja muuten paikkoja herkistelty
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
nyt vois mennä paremmin jo tielanan kanssa kun nostolaiteet nostaa korkeanmalle
Leyland 272 -77
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Nyt on tapaninpäivän tuulenkaatojen ajaminen aloitettu, hieman myöhässä ollaan mutta nyt pitäis kaluston olla siinä kunnossa että puiden ajo on mahdollista. Eli siis leukun perässä tulee 'hieman' modifioitu EZ-Loggerin metsäkärry, lisää aiheesta voi lukea täältä klick. Ensimmäinen oikea kuorma on ajettu ja tähän asti menty ilman mekaanisia ongelmia jossei hieman vuotavia letkuja lasketa. Pakoputkessa majaillut nokivesi hieman aiheutti hämmennystä kun alkoi tunkea öljymäistä nestettä pakosarjan ja putken välistä, öljymäärä ei kuitenkaan ole vähentynyt joten pienen pähkäilyn jälkeen lähdin lyhyelle maantielenkille. Ensimmäisessä kiihdytyksessä neste varmistui nokivedeksi kun mustaa tuli kirjaimellisesti putken täydeltä
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Nostolaitteen ja lisähydrauliikan käyttö on viime aikoina lisääntynyt, samalla on tullut todettua hydrauliikan tuoton olevan kohtalaisen heikko. Minkäänlaisia mittauksia en ole tehnyt mutta tuo meidän mettäkärry on kohtalaisen hidas käytettävä (tuossa tosin letkut ovat 3/8 in joten ei tuosta läpi virtaakkaan kuin n.28l) ja nostolaite ei jaksa nostaa kunnolla ja ei oikein meinaa pysyä yläasennossa, kierroksia saa olla väh. 1500rpm jotta jotain oikeasti alkaa tapahtumaan. Nostolaitteen apusylinterin stefa tihkuu jonkin verran öljyä mutta ei tuon pitäisi hirveästi tuohon vaikuttaa? Oletan että nokkapumppu on tulossa tiensä päähän joten mielessä on käynnyt sen korvaaminen toisella vastaavalla (jopa paremmalla?) pumpulla. Haittaako jos korvaava pumppu luo enemmän painetta tai suuremman tuoton kuin vakio ja tarvitseeko tuonkin olla kaksikammioinen? Ei varmaankaan olisi mitenkään mahdoton tehtävä vaihtaa tuota hydraulipumppua uuteen?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä 3/8" letkut vetää jotain 4-50L/min, käsittääkseni?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Päivitystä pitkästä aikaa, Leukun siistiminen Rauta ja Petrooli tapahtumaa varten on taas aloitettu.
Hydrauliikan hitaus on tosin alkanut hieman häiritsemään, kyllä tuolla pärjää mutta jotenkin tuntuu että kaikki ei ole kunnossa kun ei jaksa kunnolla nostaa perälevyä tyhjäkäynnillä. Hydrauliikan imu- ja painesuodattimet menee vaihtoon seuraavaksi. Ilmeisesti kuuluu samanlaiset suodattimet kuin moottoriöljylle?
Hydrauliikan hitaus on tosin alkanut hieman häiritsemään, kyllä tuolla pärjää mutta jotenkin tuntuu että kaikki ei ole kunnossa kun ei jaksa kunnolla nostaa perälevyä tyhjäkäynnillä. Hydrauliikan imu- ja painesuodattimet menee vaihtoon seuraavaksi. Ilmeisesti kuuluu samanlaiset suodattimet kuin moottoriöljylle?
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Päivitellääs taas. Leukku alkaa olemaan valmiina tän talven puusavottaan, tukkikärry on vaihtunut juontokouraan. Sujuu mukavammin puunajo kun etäisyydet ovat pieniä.
Tuli myös asennettua 4kpl 18W Ledityövaloja Leukkuun näkyvyyden parantamiseksi, valaisee hintaansa nähden vähän pirun hyvin.
Tänään saatiin jo ketjutkin hankittua ja pyöriteltyä päälle, luulis löytyvän pitoja.
Tuli myös asennettua 4kpl 18W Ledityövaloja Leukkuun näkyvyyden parantamiseksi, valaisee hintaansa nähden vähän pirun hyvin.
Tänään saatiin jo ketjutkin hankittua ja pyöriteltyä päälle, luulis löytyvän pitoja.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ompas orvonnäköinen tuo kytkimen työsylinteri tuossa rappujen alla.
Liekkö noihin asennettu maahantuojalla mitäään suojia, koska minulla on leylandin rungon värinen (väristä vain muisto jäljellä) mahan alle 2:lla isolla pultilla kiinnituleva suoja tuolle paikoillaan. Ei ole kyläsepän tekemä näöltään vaan teollisempi.
Liekkö noihin asennettu maahantuojalla mitäään suojia, koska minulla on leylandin rungon värinen (väristä vain muisto jäljellä) mahan alle 2:lla isolla pultilla kiinnituleva suoja tuolle paikoillaan. Ei ole kyläsepän tekemä näöltään vaan teollisempi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Onkohan tietoa minkä merkkiset nuo ketjut on? Aikoinaan isä ostanut ursukseen samanmoiset, nyt lyhenneltiin valtraan sopivaks
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Ei varmaa tietoa mutta vahva veikkaus on että Trygg kun ovat aika järeää tekoa. Näitäkin joutu lyhentämään, koko 18.4-34.nelosnuhvi kirjoitti:Onkohan tietoa minkä merkkiset nuo ketjut on? Aikoinaan isä ostanut ursukseen samanmoiset, nyt lyhenneltiin valtraan sopivaks