3/45 Nuffield--> etukuormaaja

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Miettinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno

18 Helmi 2011, 18:01

Tervehdys! Elikkäs käsiini kulkeutui Vilske-merkkinen etukuormaaja, ja nuhviin arvelin rakennella. Onko näitä muilla, kestääkö tuo etuakseli vai meneekö suorilla vaihtoon?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Helmi 2011, 19:03

3/45:sen etuakseli kestää etukuormaajan samanlailla kuin neloskoneellistenkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

19 Helmi 2011, 07:48

Koville se akseli joutuu mutta tuskin ihan urakointiin tuo kone on tulossa joten varovaisella käytöllä vaan

Onkos tuo sinun kone kartanomalli vai tavallinen tai laitatko peräti oman hydrauliikan kuormaajalle

Monasti on itselläkin ollu mielessä johonkin hankkia kuormaaja, sille olis joskus jopa käyttöä
Mukana kuin peräpukama!
Miettinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno

19 Helmi 2011, 09:12

Kartanomalli on, elikkä sillä kaksoiskytkimellä. Joskus oli kuvakin tuolla konerekisterissä siitä, mut kadonnut koko rattori sieltä? Nokkapumpun kyllä ajattelin laittaa kun sattuu käypä pumppu tuolla nurkissa pyörimään. Suunnitelmissa ois vielä laittaa joskus ajan saatossa siihen kuormaimeen kaksitoimiset sylinterit ja hydraulinen kauhankääntö, Tuo on sillä vaijerilla laukastava nyt. Tuossa katselin vanhoja viestiketjuja mistä ihmiset on ottaneet öljyn nokkapumpulle, ei oo tainnu kukaan ottaa nuhvin vaihteisto-öljyjä siihen käyttöön, et ei varmaan pelaa? Pitänee rakennella noihin kuormaimen sovitteisiin jonkinmoiset öljysäiliöt molemmille puolille. muutenkin on niissä rakentelemista, kuormain ollu majorissa.
Raataja
Nuhvitietäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 25 Maalis 2010, 18:35

19 Helmi 2011, 09:57

Kyllä se vaatii kunnon lisätuet ja oman pumpun, jos on tarkoitus tehdä töitä mutta käyttötarkoitus ratkaisee paljon. Pihan kolaukseen ja mökkikäyttöön riittää mutta töiden tekemiseen perus Nuhvi on tietenkin kokonaisuutena liian keponen.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Helmi 2011, 19:45

On se vain kumma juttu tuo ettei nuhvin etuakseli kestäis vahvistamattomana taikka vain varovaisella käytöllä etukuormaajan käyttöä :wink: katsokaapa vaikka nettikoneesta, tällä hetkelläkin viisi etukuormaajalla varustettua nuhvia myynnissä, kaikissa orginellit akselit :o oiskohan noissakin ollut etukuormaaja paikoillaan noin 50:ntä vuotta :wink:
Kyllähän noissakin varmaan korjattavaa löytyy etuakselistostakin, mutta samat viat löytyy sellaisistakin missä ei ole etukuormaajaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

21 Helmi 2011, 22:13

Alumperin Vilske-kuormaaja asennuksissa tuli aina vahvistettu etuakseli ja nokkapumppu. Tietty niissä isommissa ei pikakiinnitettävissä. Ajattelin jos niitä öljysäiliöitä sinne runkoihin laittaa
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

22 Helmi 2011, 17:22

Kotona oli 270 leukkussa vilskeen ykstoiminen ja vajerilaukaisimella oleva kuormaaja
uudesta asti ,eikä siinä kyllä ollut mitenkään vahvistettu akselia ja aivan riittävällä
nopeudelakin se pelasi tr. omalla pumpulla. Käsitääkseni 3/45 nuffissa on sama akseli,
ainua heikko paikka oli olkavarsien kiila vääntiöön joka väljeni aina ja lopuksi hitsattiin
pienet saumat ,jotta ei ole pelkän kiilan varassa. :)
Miettinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno

16 Maalis 2011, 08:54

Nytpä on kuormain paikoillaan ja omalla pumpulla kokeiltu. Kyllä tuo sen nokkapumpun kaipaa, turhan verkkainen on. ongelmia vielä: aisat eivat mahdu nousemaan aivan ylös asti, pakosarjaan ottaa toinen nostosylinteri kiinni. Jotenkin on muistikuva että pakosarjoja olisi erimallisia? tässä tulee pakoputken lähtö keskeltä. Lisäksi ajokytkimen painehiili meni loppuun, aivan kerralla, ei varoitellut yhtään. Tänään olisi tarkoitus käydä ainkin tuo hiili tilaamassa. Oisko muuta mitä kannattaisi vaihtaa samalla purkamisella kun kytkimen aukoo? Ja sit vielä, miten olette laittaneet nokkapumpun kardaanin kiinni kampiakselin päähän? laipalla hihnapyörään vai miten? Kuvilla viskaan kuhan kameran löydän :) Siirtäisin tuonne projektit-osioon jos osaisin..
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

16 Maalis 2011, 12:06

"Kontio" on viimeaikoina asentanut nokkapumpun, lueskele ja hae mahdollinen tieto tuolta http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 1&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;

Kytkinlevyn kunto kannattaa tarkastaa samalla, toinen asia mikä tulee mielee, mikäli kytkimen polkimessa on pitkä liikeraja ennenkuin irroittaa, kannattaa säätää asetelmaa samalla avauksella, elikkä noita neljää mutteria kierros kiinnipäin. http://kuvablogi.com/nayta/2790309/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

16 Maalis 2011, 18:22

kari t kirjoitti:"Kontio" on viimeaikoina asentanut nokkapumpun, lueskele ja hae mahdollinen tieto tuolta http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 1&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Täältä löytyy kuva siitä kampiakselin päähän tulevasta laipasta, johon sitten saa kardaanin kiinni.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=2&t=3798
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Vastaa Viestiin