3/45 Nuffield--> etukuormaaja
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
- Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno
Tervehdys! Elikkäs käsiini kulkeutui Vilske-merkkinen etukuormaaja, ja nuhviin arvelin rakennella. Onko näitä muilla, kestääkö tuo etuakseli vai meneekö suorilla vaihtoon?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
3/45:sen etuakseli kestää etukuormaajan samanlailla kuin neloskoneellistenkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Koville se akseli joutuu mutta tuskin ihan urakointiin tuo kone on tulossa joten varovaisella käytöllä vaan
Onkos tuo sinun kone kartanomalli vai tavallinen tai laitatko peräti oman hydrauliikan kuormaajalle
Monasti on itselläkin ollu mielessä johonkin hankkia kuormaaja, sille olis joskus jopa käyttöä
Onkos tuo sinun kone kartanomalli vai tavallinen tai laitatko peräti oman hydrauliikan kuormaajalle
Monasti on itselläkin ollu mielessä johonkin hankkia kuormaaja, sille olis joskus jopa käyttöä
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
- Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno
Kartanomalli on, elikkä sillä kaksoiskytkimellä. Joskus oli kuvakin tuolla konerekisterissä siitä, mut kadonnut koko rattori sieltä? Nokkapumpun kyllä ajattelin laittaa kun sattuu käypä pumppu tuolla nurkissa pyörimään. Suunnitelmissa ois vielä laittaa joskus ajan saatossa siihen kuormaimeen kaksitoimiset sylinterit ja hydraulinen kauhankääntö, Tuo on sillä vaijerilla laukastava nyt. Tuossa katselin vanhoja viestiketjuja mistä ihmiset on ottaneet öljyn nokkapumpulle, ei oo tainnu kukaan ottaa nuhvin vaihteisto-öljyjä siihen käyttöön, et ei varmaan pelaa? Pitänee rakennella noihin kuormaimen sovitteisiin jonkinmoiset öljysäiliöt molemmille puolille. muutenkin on niissä rakentelemista, kuormain ollu majorissa.
Kyllä se vaatii kunnon lisätuet ja oman pumpun, jos on tarkoitus tehdä töitä mutta käyttötarkoitus ratkaisee paljon. Pihan kolaukseen ja mökkikäyttöön riittää mutta töiden tekemiseen perus Nuhvi on tietenkin kokonaisuutena liian keponen.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
On se vain kumma juttu tuo ettei nuhvin etuakseli kestäis vahvistamattomana taikka vain varovaisella käytöllä etukuormaajan käyttöä katsokaapa vaikka nettikoneesta, tällä hetkelläkin viisi etukuormaajalla varustettua nuhvia myynnissä, kaikissa orginellit akselit oiskohan noissakin ollut etukuormaaja paikoillaan noin 50:ntä vuotta
Kyllähän noissakin varmaan korjattavaa löytyy etuakselistostakin, mutta samat viat löytyy sellaisistakin missä ei ole etukuormaajaa.
Kyllähän noissakin varmaan korjattavaa löytyy etuakselistostakin, mutta samat viat löytyy sellaisistakin missä ei ole etukuormaajaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Alumperin Vilske-kuormaaja asennuksissa tuli aina vahvistettu etuakseli ja nokkapumppu. Tietty niissä isommissa ei pikakiinnitettävissä. Ajattelin jos niitä öljysäiliöitä sinne runkoihin laittaa
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
-Deutz DX80 vm-83
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Kotona oli 270 leukkussa vilskeen ykstoiminen ja vajerilaukaisimella oleva kuormaaja
uudesta asti ,eikä siinä kyllä ollut mitenkään vahvistettu akselia ja aivan riittävällä
nopeudelakin se pelasi tr. omalla pumpulla. Käsitääkseni 3/45 nuffissa on sama akseli,
ainua heikko paikka oli olkavarsien kiila vääntiöön joka väljeni aina ja lopuksi hitsattiin
pienet saumat ,jotta ei ole pelkän kiilan varassa.
uudesta asti ,eikä siinä kyllä ollut mitenkään vahvistettu akselia ja aivan riittävällä
nopeudelakin se pelasi tr. omalla pumpulla. Käsitääkseni 3/45 nuffissa on sama akseli,
ainua heikko paikka oli olkavarsien kiila vääntiöön joka väljeni aina ja lopuksi hitsattiin
pienet saumat ,jotta ei ole pelkän kiilan varassa.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
- Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno
Nytpä on kuormain paikoillaan ja omalla pumpulla kokeiltu. Kyllä tuo sen nokkapumpun kaipaa, turhan verkkainen on. ongelmia vielä: aisat eivat mahdu nousemaan aivan ylös asti, pakosarjaan ottaa toinen nostosylinteri kiinni. Jotenkin on muistikuva että pakosarjoja olisi erimallisia? tässä tulee pakoputken lähtö keskeltä. Lisäksi ajokytkimen painehiili meni loppuun, aivan kerralla, ei varoitellut yhtään. Tänään olisi tarkoitus käydä ainkin tuo hiili tilaamassa. Oisko muuta mitä kannattaisi vaihtaa samalla purkamisella kun kytkimen aukoo? Ja sit vielä, miten olette laittaneet nokkapumpun kardaanin kiinni kampiakselin päähän? laipalla hihnapyörään vai miten? Kuvilla viskaan kuhan kameran löydän Siirtäisin tuonne projektit-osioon jos osaisin..
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Kontio" on viimeaikoina asentanut nokkapumpun, lueskele ja hae mahdollinen tieto tuolta http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 1&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Kytkinlevyn kunto kannattaa tarkastaa samalla, toinen asia mikä tulee mielee, mikäli kytkimen polkimessa on pitkä liikeraja ennenkuin irroittaa, kannattaa säätää asetelmaa samalla avauksella, elikkä noita neljää mutteria kierros kiinnipäin. http://kuvablogi.com/nayta/2790309/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kytkinlevyn kunto kannattaa tarkastaa samalla, toinen asia mikä tulee mielee, mikäli kytkimen polkimessa on pitkä liikeraja ennenkuin irroittaa, kannattaa säätää asetelmaa samalla avauksella, elikkä noita neljää mutteria kierros kiinnipäin. http://kuvablogi.com/nayta/2790309/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Täältä löytyy kuva siitä kampiakselin päähän tulevasta laipasta, johon sitten saa kardaanin kiinni.kari t kirjoitti:"Kontio" on viimeaikoina asentanut nokkapumpun, lueskele ja hae mahdollinen tieto tuolta http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 1&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=2&t=3798
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.