Nonnii taas on nuhvi talossa!
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
tuskin pumppu voi niin totaalisesti hajota että ee 120 kg ukon ketaletta jaksa nostoo, jokin muu vuoto pittää löötyy
aja millä ajat mutta majorilla loput
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
-Öljyt pois perästä
-Nostolaitekansi irti
-Peräreppu irti, kaikki romut tulee mukana, on vain melko painava
-Nostolaitekansi irti
-Peräreppu irti, kaikki romut tulee mukana, on vain melko painava
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossa perärepun irroitus kuvattuna, korjausohjekirjan ohjeitten mukaan, kaksi reppua irroittanut ja laittanut paikoilleen taljaa hyväksikäyttäen, ei tarvitse vaivata naapureita.
http://kuvablogi.com/nayta/2539425/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/2539425/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
No nii nyt olis öljyt pois ja kansi veks..huomenis vois koittaa jos sais tuon repun pois..Oli tuossa mangneetin päällä aika paksu kerros paskoo n3mm tuskin se vaikuttaa nostolaitteen toimintaan.. näyttäis et öljy pääsee kiertään?? mitäs tuolta pitäis alkaa tutkimaan kun tuon repun saa irti?? On kyl hyvä et tällaisia palstoja löytyy ja avuliaita immeisiä.. muuten taitais mennä sormi suuhun
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://kuvablogi.com/nayta/2579055/" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa kymppimallin pumppu hajoitettuna, nuo tiivisteet näkyy vasemmalta katsottuna ensimmäisessä ja toisessa osassa, viimeisessä osassakin on tiivisteet tuolla puslien alla, saakohan noita mistään, mutta voiskohan noitten tilalla käyttää normaalia pyöreää o-rengasta ?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nonnii nyt olis reppu irti ja pumppu irroitettu mutta sitä ei näköjään saa purettua..Yhtä valua!!! takakannen otin irti mut en siit yhtään viisastunu. mitähän nyt pitäis alkaa tekemään???? pumpun akseli tuntuis tiiviiltä ainakin kun rattaasta kääntelee.. voiskohan jossai muualla olla vika kuin pumpus?? Nyt loppu itteltä neuvot,toki kai vois purkaa nuo venttiilit??? tai tuo nosto sylinteri??? kuinkahan siihen sais uudet tiivisteet???? en oikein hiffaa kuin sais tuubin veks???
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Se vikahan voi olla pumpussa, putkistossa, venttiilistössä tai nostosylinterissä, mutta yleisin taitaa olla kulunu pumppu
Akselin päästä sitä pumpun kuntoa ei kyllä selvitä, osiksi se on saatava vaan miksi sitä ei saa purettua omituinen pumppuhan siellä on
Onko pumppu alumiinia vai valurautaa
Sylinterihän on kolmella pultilla kiinni ja mäntä siellä sisällä on uiva eli tulee ulos kunhan hieman ilmalla tai öljyllä painatat, ei tarvi sylinteriä irrottaa
Ilman kanssa oltava varovainen, mäntä tulee kuin raketti ulos
Venttiilistössä on o-renkaita ja kuulia joiden kunto tulee tarkistaa, sekä painejousien pituus
Ihan yksinkertainen remppa ei ole muttei ylivoimanenkaan, joku kaveri jolla on hieman hydrauliikasta kokemusta olis kova sana
Akselin päästä sitä pumpun kuntoa ei kyllä selvitä, osiksi se on saatava vaan miksi sitä ei saa purettua omituinen pumppuhan siellä on
Onko pumppu alumiinia vai valurautaa
Sylinterihän on kolmella pultilla kiinni ja mäntä siellä sisällä on uiva eli tulee ulos kunhan hieman ilmalla tai öljyllä painatat, ei tarvi sylinteriä irrottaa
Ilman kanssa oltava varovainen, mäntä tulee kuin raketti ulos
Venttiilistössä on o-renkaita ja kuulia joiden kunto tulee tarkistaa, sekä painejousien pituus
Ihan yksinkertainen remppa ei ole muttei ylivoimanenkaan, joku kaveri jolla on hieman hydrauliikasta kokemusta olis kova sana
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei taida olla sitten nuhvin alkuperäinen pumppu, tässä kuva alkuperäisestä kokonaisena http://kuvablogi.com/nayta/2837269/" onclick="window.open(this.href);return false;martoinen kirjoitti:Pumppu on valurautaa.. Pirkules laittaisin kuvaa kun osais... hmm missä nuo painejouset sijaitsee??
Tuossa sitten hajoitettuna toistamiseen http://kuvablogi.com/nayta/2579055/" onclick="window.open(this.href);return false; Pitäis kyllä saada hajalle kuten kuvasta näet, on kahdeksalla pultilla takapäästä kiinni, irroita pultit, sitten kumi/ muovipäisellä vasaralla kopsuttelet kylkiin niin pitäis purkaantua.
Painejousien siainti on tuossa oikeassa laidassa kahdella pultilla kiinitetyn lätkän alla. http://kuvablogi.com/nayta/2312064/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joo ei ole samannäköinen pumppu..olisko joskus vaihdettu?? ei saa halkaistua kuin tuota kuvan pumppua. vielä kysyisin noista tikuista mitkä menee hydraulisylinterin läpi ja liikkuu kun kippi tai nostolaitevipua kääntää.. heh kyl menee vaikeeks selittää.. kuva kertois enemmän ku 1000 sanaa noh kumminki,Tuolla tankojen alapäissä on reiät joissa jouset niin kuuluuko kummankin tangon päässä olla ruuvi?? nimittäin tuon kippitangon päässä näkyy vain jousi ei ruuvia! Nostolaitetangossa on talttapäinen ruuvi! Ja jos kuuluu olla niin voisko vaikuttaa tuon toimivuuteen kun ei ole?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Räjäytyskuvien mukaa, vain pääjärjestelmän karan päässä näyttäs olevan ruuvi, samoin näytti olevan leylandin nostolaitteen hallintaventtiiliyksikössäkin, leukun yksikkö on autotallissa laatikossa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Onkos tuol venttiilikara puolella paljon lentoon lähteviä osasia jos purkaa sen?? Nyt on venttiili jutska irti ja tuo painejousi osa avattu.. näköjään toinen jousi vaihdettu sellaiseen mikä ihan tiivis tuonne koloon missä on.Eli nyt sit kysymys kuuluukin minkä mittaiset jouset kuuluisi olla?? kippi ulosoton pelkän jousen mitta on tuossa mun omas pituus 43mm leveys 17mm. onko oikean mittainen?? ja kuuluuko tuossa nostolaitteen puolellakin olla saman vahvuinen jousi??Ja kuuluuko molempien jousien molemmissa päissä olla nuo lautaset? täs ei ollu sillä puolella kuin 1 missä tuo outo jousi oli.. Saakohan tuohon osia mistään?