Nonnii taas on nuhvi talossa!

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Maalis 2011, 13:25

martoinen kirjoitti:Onkos tuol venttiilikara puolella paljon lentoon lähteviä osasia jos purkaa sen?? Nyt on venttiili jutska irti ja tuo painejousi osa avattu.. näköjään toinen jousi vaihdettu sellaiseen mikä ihan tiivis tuonne koloon missä on.Eli nyt sit kysymys kuuluukin minkä mittaiset jouset kuuluisi olla?? kippi ulosoton pelkän jousen mitta on tuossa mun omas pituus 43mm leveys 17mm. onko oikean mittainen?? ja kuuluuko tuossa nostolaitteen puolellakin olla saman vahvuinen jousi??Ja kuuluuko molempien jousien molemmissa päissä olla nuo lautaset? täs ei ollu sillä puolella kuin 1 missä tuo outo jousi oli.. Saakohan tuohon osia mistään?
Itse karoissa ei ole lentoon lähteviä osia, mutta karayksikön ja sylinterin välissä on jousi ja hauli.
Korkeapaineventtiilin jousen vapaa pituus, jos se on alle 66,3 mm , pitäis vaihtaa, mutta muistelen kun itse tarkastelin noita jousia Verhon Jussin maininneen ,että olis kahden mittaisia.
Matalapaineventtiilin jousen mittaa en löytänyt korjausohjekirjasta.
Viimeisimmissä malleissa, jousissa kuuluu olla nuo lautaset, elikkä kuulan pidätin. Aikaisemmissa malleissa korkeapaine jousessa vain kuulan puoli päässä kuulan pidin, korkeapaine venttiilin istukan alla on myös tiiviste, tarkasta onko ehyt.
Nostolaitteen männässä pitäis olla kolme metallista rengasta, olikohan myös nailonisia saatavana ?
Osien toimittajia löytyy kyseiseltä sivulta: http://www.nuhvi.net/index.php?option=c ... &Itemid=85" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
martoinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 22:53
Paikkakunta: mustasaari

06 Maalis 2011, 16:02

Kylläpäs nyt meinaa mennä vaikeaksi.. :( Siis missäs se kara on mis tiiviste??en sellaista löytäny omasta??? Kun olis kuva olemas niin helpottais paljon.. musta alkaa tuntua et tuo kone on kasattu väärin kun sinne on tuo jousi ainakin vaihdettu.. Tai onhan mul kuva mut niin pienes koos ettei saa selvää kuin tuo pitäis kasata.. tuolla mun systeemis on pienen kuulan irroitettava laatta kuulan alla molemmin puolin kuulaa mut ison kuulan alla vain jousen puolella ei venttiilistön puolella.. Voiko kuulua olla näin????Niin ja tuos nostotuubis vain 1 metallirengas.. ei 3 .. saiskohan ton mun koneen iän selville? kun ei oo papereita..
martoinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 22:53
Paikkakunta: mustasaari

06 Maalis 2011, 16:11

Tuos kuvaa.. eli tuo kiiltävä jousi niin paksu ettei kunnolla tahdo mahtua paikoilleensa..Ja noita lautasia 3 kpl
Liitteet
nuffikuvia 015.JPG
nuffikuvia 015.JPG (55.77 KiB) Katsottu 8274 kertaa
Viimeksi muokannut martoinen, 06 Maalis 2011, 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
martoinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 22:53
Paikkakunta: mustasaari

06 Maalis 2011, 16:14

Pumppu.. yhtä valua koko läjä
Liitteet
nuffikuvia 006.JPG
nuffikuvia 006.JPG (62 KiB) Katsottu 8274 kertaa
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Maalis 2011, 16:27

Nuhvisi iän voit tarkastaa tuolta http://www.nuhvi.net/index.php?option=c ... &Itemid=55" onclick="window.open(this.href);return false;.
Näyttää ihan siltä että sinun nuhviisi on laitettu universaalista ainakin tuo pumppu, nostosylinteri mäntineen, samoinkuin nostolaitteen hallintaventtiiliyksikkökin, oisko koko peräreppukin ?
Soitappas 040-7077455 niin jutellaan :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
martoinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 22:53
Paikkakunta: mustasaari

06 Maalis 2011, 16:35

Kuuluko tuo putki olla tulpattu?? tulee tuohon messinkiseen klönttiin kiinni.. toinen pää avoinna eikä tule mihinkään..
Liitteet
hydr 003.JPG
hydr 003.JPG (59.3 KiB) Katsottu 8271 kertaa
martoinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 22:53
Paikkakunta: mustasaari

06 Maalis 2011, 16:48

kuvia
Liitteet
hydr 001.JPG
hydr 001.JPG (62.8 KiB) Katsottu 8269 kertaa
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

06 Maalis 2011, 17:00

Tuon pumpun pystyy kyllä purkamaan, ratas irti, messinkinen painelevy pois siitä kannen alta, sitten siitä jo hammaspyörät näkyykin
Kymppimallissa kuuluu olla kaksoispumppu ja tuo tulpattu putki tulee siihen pumppuun
Tuo jousi ainakin on saatava oikeanlainen, muutoin paineet on mitä sattuu
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Maalis 2011, 10:11

Yks oleellinen tarkastuskohta jäi eilen puhelin keskustelussa mainitsematta, elikkä voimanottoskselin ja käyttöputken boorien kunto, jos olis minun kone niin vaihtaisin samalla myös voimanottoakselin stefat. Jussilta saat stefatkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
martoinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 22:53
Paikkakunta: mustasaari

07 Maalis 2011, 16:24

Dodii nyt pumppu purettu ja remonttiin menee... nuo messinki osat menee plaanattavaksi et sillä pitäis tehoja saada takas..Ja Karille tiedoks et boorit näyttäis olevan kunnos.. onkos millanen homma noiden stefojen kans?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Maalis 2011, 18:32

Tuosta http://kuvablogi.com/nayta/1957598/" onclick="window.open(this.href);return false; ulosottoakselin ympärillä olevasta osasta neljä mutteria ja tappi irti, vedä akselin päästä osa irti perärepusta, sitten tuon murikan sisällä on traktorin keulapäästä katsottuna kaksi lukkorengasta, ne irti, omassani oli vain yksi, sitten ota booriosasta kiinni ja kopsauta lattiaan ,laudan palikka väliin, pitäis murikan kohtuudella irrota, laakeri, stefat, kaksi kappaletta, ja huopatiiviste jäävät murikan sisälle, sitten irroitat laakerin, stefat ja huopatiivisteet.
Jussilta saat sopivat tiivisteet, tarkasta myös laakerin kunto.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
martoinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 22:53
Paikkakunta: mustasaari

25 Maalis 2011, 13:18

Mahtaako kellään olla tietoa minkä mittainen jousi tuol korkeapaine puolella kuuluisi olla???? mitat ja newtonit olis kova sana..
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

25 Maalis 2011, 15:21

Yli 66,3 mm, jos on alle vaihdetaan. Sain kuulla Verhon Jussilta ettei hänkään saanut hommattua sinulle kyseistä jousta. Minulla on leukun venttilistö, mutta siinäkin oli tuo jousen mitta vain 47 mm.
Seuraava kohde mistä kannattaa kysellä on T:mi Mauri Hahto
Määtänkankaantie 146
90310 Oulu
Yhteydenotot ainoastaan puhelimella 0400-335350
Paljon purettuja Nuffieldeja.
Käytetyt osat pestyjä ja kunto tarkastettuja.
Myös uusia osia.
newtonit olis kova sana
Tarkitatko mahdollisesti ylipaineventtiilin avautumispainetta :?: Moottorin kierrosten ollessa vähintään 1400 k / min, pidetään pääjärjestelmän vipu yläasennossa painetta vastaan, paineitten tulis olla 133,6 - 154,65 kg / cm2
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

25 Maalis 2011, 16:46

Mulla vois olla tuo jousi, tarvii penkoa varastoa
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Maalis 2011, 17:47

Jousen pituus tuli jo esille, newtoneilla tarkoitettanee puristusjäykkyyttä, ei avautumispainetta.

Sitä arvoa ei ole antaa, selasin kirjoja läpi, eikä sitä kerrottu (tarkastan vielä).

Näissä jousiasioissa edullinen ja helppo tapa on mittojen löytymisen jälkeen mm. seuraava: http://www.jurvanjousi.com/suomi/

Ne vanhat on mitä on, P'skoja jo tähän päivään tullessa (kuolleita). Kannattaa kysyä mitä maksaa uusi, voi yllättyä positiivisesti :!:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin