säköt nuffiin

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

jupe64
Nelos -nuffisti
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Loka 2010, 18:23

10 Joulu 2010, 18:24

Moro kaikkille
Nyt olis Nuffi 10/60 projekti siinämallissa että pitäis rueta veetämään säköjohtoja paikoilleen, mutta kun ei noista sähköhommista oo paljon kokemusta niin tuli ensimmäisenä mieleen kysyä neuvoa viisaammilta ja koska vanhoista säköistä ei ole apua.
Onko kyseisessä kamppeessa alunperin jonkinlainen releyksikkö ja jos on niin löytyiskö keltään joutilasta ja virtalukonkin tarvisin (paikallaan 18ACR vaihtovirtalaturi ja uusi tarvikestartti jossa kiinteä solenoidi)
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

11 Joulu 2010, 09:59

http://www.thenuffieldandleylandtractor ... 010-60.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa sähkökaavio hieman helpottamaan asennusta
Ei siellä minusta mitään releitä ole, laturille joudut laittamaan merkkivalon, muu on ihan perus sähkötyötä
Työkalut vain noissa liitinten laitossa olis syytä olla kunnolliset, kunnolliset vivelpihdit millä "abikot"
liittelet niin pysyy vielä seuraavanakin talvena kiinni
Ja tietenkin johtosarjojen/johdinten kiinnisitominen on tärkeää
Haulla löytyy palstalta kaikki mitä nuhvin sähköistä tarvii tietää
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

11 Joulu 2010, 13:47

niinpä melkein ainoa tarvittava on vilkun rele jos koneeseen vilkut laittaa 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

11 Joulu 2010, 17:21

jupe64 kirjoitti:Moro kaikkille
Nyt olis Nuffi 10/60 projekti siinämallissa että pitäis rueta veetämään säköjohtoja paikoilleen, mutta kun ei noista sähköhommista oo paljon kokemusta niin tuli ensimmäisenä mieleen kysyä neuvoa viisaammilta ja koska vanhoista säköistä ei ole apua.
Onko kyseisessä kamppeessa alunperin jonkinlainen releyksikkö ja jos on niin löytyiskö keltään joutilasta ja virtalukonkin tarvisin (paikallaan 18ACR vaihtovirtalaturi ja uusi tarvikestartti jossa kiinteä solenoidi)
Kyllä alunperin on ollut releyksikkö, tuossa kaaviossa no 2:nen, mutta kun on vaihdettu vaihtovirtalaturi niin releyksikköä ei silloin tarvitse.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

11 Joulu 2010, 18:08

Ja tuota kaaviota käyttäessä huomattava että vaihtovirtalaturilla miinus maadoitteinen
systeemi ja näky piirretyn startille apusolenoidi mikä on hyvä varuste 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Vastaa Viestiin