Nuf 10/60 KKK
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Varaosia olen ostellut jonkin verran IKH: liikkeistä, mutta mielestäni esim. olkatappien ja kehdon puslat on tuolla,
Tmi. Leypart
Ilmasaarentie 21
23120 Mietoinen
Puhelin 0400-663734
- Nuffield, Leyland, Marshall traktoreiden varaosat
parempilaatuisia jos ei ole laatu muuttunut seitsemään vuoteen Stefat / laakerit olen jussilta tilannut, jotain laakereita mitä ei sattunut jussilla olemaan tilasin
Järviseudun Traktori
Kirsinmäentie 9
62900 ALAJÄRVI
Puhelin 0500-660106, 06-5574528
Kaikiin nuhveihin ole laittanut 10/30:set öljyt myös perään.
Tmi. Leypart
Ilmasaarentie 21
23120 Mietoinen
Puhelin 0400-663734
- Nuffield, Leyland, Marshall traktoreiden varaosat
parempilaatuisia jos ei ole laatu muuttunut seitsemään vuoteen Stefat / laakerit olen jussilta tilannut, jotain laakereita mitä ei sattunut jussilla olemaan tilasin
Järviseudun Traktori
Kirsinmäentie 9
62900 ALAJÄRVI
Puhelin 0500-660106, 06-5574528
Kaikiin nuhveihin ole laittanut 10/30:set öljyt myös perään.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Loikkarin laatikossa käyttäisin kyllä vain ja ainoastaan 80W-90 sae luokan Api Gl-4 luokan öljyjä, se tuo yleisagriöljy on semmosta lirua ja suunniteltu nykyvoimansiirtoihin, ei näihin "patarauta" vehkeisiin jossa suuret koneistustoleranssit ja suorahampaiset lootat. Loikkari tosiaan huutaa pikkaisen, kotimaisen omistajalle ei ääni hätkähdyttävä ole, mutta kuka ei ole valmetilla ajanut saattaa säikähtää.
Ala-akselin neulalaakerointihan se sieltä pettää yleensä, laakerit vielä melko hankalat saada mutta Jussilta sain itse sopivat laakerit tosin havel oy:ssä sorvattiin vielä nyloni helat tueksi. Katkasun vaatii tuo hoito, mutta sittempä se on varmaa sen toiminta. Kun avaat lootan ja yleensä kytkinkopan: ota talteen sarjanumero loikkarista, on näkysällä joko loikkarin kepin akselin päässä (näkee ihan siitä mihin vaihdevipu on hitsattu ulkoa siis) tai sitten kytkinakselin stefalaipasta löytyy myös.
Ala-akselin neulalaakerointihan se sieltä pettää yleensä, laakerit vielä melko hankalat saada mutta Jussilta sain itse sopivat laakerit tosin havel oy:ssä sorvattiin vielä nyloni helat tueksi. Katkasun vaatii tuo hoito, mutta sittempä se on varmaa sen toiminta. Kun avaat lootan ja yleensä kytkinkopan: ota talteen sarjanumero loikkarista, on näkysällä joko loikkarin kepin akselin päässä (näkee ihan siitä mihin vaihdevipu on hitsattu ulkoa siis) tai sitten kytkinakselin stefalaipasta löytyy myös.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kiitoksia kaikille vastauksista. Karit mainitsemat osoitteet täytyy painaa mieleen, varsinkin kun meillä on tarvetta tuolle puslasarjalle.
Laittelen teille hieman kuvia lisää projektin etenemisestä jahka saan kameran pelittään...
En pahemmin ole kotimaisilla ajellut, kotosalla koneet kun on saapasmaan tuotteita. Nyt kun nuffieldmaster suosittelit tuota ohjekirjan mukaista öljyä, niin täytyy lähteä kaupoille osteleen muutama nekka lisää oikeaa peräöljyä .Nuffieldmaster kirjoitti:Loikkarin laatikossa käyttäisin kyllä vain ja ainoastaan 80W-90 sae luokan Api Gl-4 luokan öljyjä, se tuo yleisagriöljy on semmosta lirua ja suunniteltu nykyvoimansiirtoihin, ei näihin "patarauta" vehkeisiin jossa suuret koneistustoleranssit ja suorahampaiset lootat. Loikkari tosiaan huutaa pikkaisen, kotimaisen omistajalle ei ääni hätkähdyttävä ole, mutta kuka ei ole valmetilla ajanut saattaa säikähtää.
Vai että katkaisuhoitoa, no tarttee kaivella arkiston kätköistä katkaisurata että homma sujuu kuin rasvattu Tuo katkaisu on nyt tässä vaiheessa enään pieni juttu kun tankki on jo irti ja ohjausvaihdettakin luultavasti vähän rempataan... Tuota loikkarin numeroa jo toissapäivänä hieman ihmettelin siitä luukusta. Ilmottelen sen sitten kun näen sen vähän paremmin!Nuffieldmaster kirjoitti:Ala-akselin neulalaakerointihan se sieltä pettää yleensä, laakerit vielä melko hankalat saada mutta Jussilta sain itse sopivat laakerit tosin havel oy:ssä sorvattiin vielä nyloni helat tueksi. Katkasun vaatii tuo hoito, mutta sittempä se on varmaa sen toiminta. Kun avaat lootan ja yleensä kytkinkopan: ota talteen sarjanumero loikkarista, on näkysällä joko loikkarin kepin akselin päässä (näkee ihan siitä mihin vaihdevipu on hitsattu ulkoa siis) tai sitten kytkinakselin stefalaipasta löytyy myös.
Laittelen teille hieman kuvia lisää projektin etenemisestä jahka saan kameran pelittään...
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Tässä on nyt niitä kuvia hommien etenemisestä...
Alkuun muutama kuva verstaalta
Yleinen sekasorto vallitsee
Sivuprofiilia, parempaa ei oikein saa kun takaa loppu tila kesken.
Osia on hyvin pitkälti irroteltu ja pesty! Lika on ihan kiitettävän tiukassa kun liotinaineella ja tiskiharjalla hankaamallakaan ei törky meinaa irrota.
Venttiilikopan kansi ja ilmanputsari!
Lokarit ja BMC munuaiset pestynä
Konepelli ja tankki
Jarruosia...
Jarruaksilat näyttääpi hyvältä, jarrukoteloissa olleet stefat menee vaihtoon!
Peräöljyn tyhjennysproppu kävi remontissa ja pesukoneessa!
Tämä homma alkaa nyt vähän karkaan käsistä, again! Mitenkäs tämä juttu siirretään tonne projekti-osioon, sinne tämä nyt näyttäisi kuuluvan kun homma paisuu kun pullataikina. Antaako joku ohjeita topicin siirtoon vai onko se moderaattorien hommia?
Tällä erää ei muuta, hommat jatkuu...
Alkuun muutama kuva verstaalta
Yleinen sekasorto vallitsee
Sivuprofiilia, parempaa ei oikein saa kun takaa loppu tila kesken.
Osia on hyvin pitkälti irroteltu ja pesty! Lika on ihan kiitettävän tiukassa kun liotinaineella ja tiskiharjalla hankaamallakaan ei törky meinaa irrota.
Venttiilikopan kansi ja ilmanputsari!
Lokarit ja BMC munuaiset pestynä
Konepelli ja tankki
Jarruosia...
Jarruaksilat näyttääpi hyvältä, jarrukoteloissa olleet stefat menee vaihtoon!
Peräöljyn tyhjennysproppu kävi remontissa ja pesukoneessa!
Tämä homma alkaa nyt vähän karkaan käsistä, again! Mitenkäs tämä juttu siirretään tonne projekti-osioon, sinne tämä nyt näyttäisi kuuluvan kun homma paisuu kun pullataikina. Antaako joku ohjeita topicin siirtoon vai onko se moderaattorien hommia?
Tällä erää ei muuta, hommat jatkuu...
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Siirretty on tänne projektien puolelle, mutta yllättävän siistit ja ehjät lokasuojat näyttää olevan
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Tattista!automies560 kirjoitti:Siirretty on tänne projektien puolelle, mutta yllättävän siistit ja ehjät lokasuojat näyttää olevan
Lokasuojat oli omasta mielestäkin yllättävän hyvässä kunnossa. Niissä on muutama selvä taipuma ja ainaski yksi repeämä. Astinlautojen viereisiin reunoihin on vähän korroosio päässyt puraisemaan, läpi reikiä ei toistaiseksi ole. Lokasuojien sisäpuolet oli melkein paremmassa kunnossa kuin "julkinen" puoli. Tukirautojen sisälläkään ei pahemmin ollut törkyä...
Tässä kun remontti on edennyt niin alkaa huomaamaan kuinka hyvässä kunnossa tämä kone on. Päälle päin tämä laite oli törkyinen, mutta tähän mennessä kaikki mikä on avattu on ollut paremmassa kunnossa kuin olisi uskonut. Laite on ollut hyvällä pidolla!
Tästä jatketaan!
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Onkos tietoa saako nuffiin mistään tuota ohjauksenkevenneintä? ja mitähän sellainen mahtaisi kustantaa?
Entä onko kukaan tilaillut näistä putiikeista mitään?
http://www.jcl-tech.dk/EnglishVersion/N ... eParts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.charnleys.com/index.php?page ... artspage=1" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla jcl-techissä replika ratti 14€ hinnat ei muutenkaan ole aivan kauheita, jos nuo nyt pitää kutinsa?
Entä onko kukaan tilaillut näistä putiikeista mitään?
http://www.jcl-tech.dk/EnglishVersion/N ... eParts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.charnleys.com/index.php?page ... artspage=1" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla jcl-techissä replika ratti 14€ hinnat ei muutenkaan ole aivan kauheita, jos nuo nyt pitää kutinsa?
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Charnleys ei tietääkseni myy yksityisille ainakaan Suomeen. Nämä kotimaassa toimivat liikkeet ottanevat aika pitkälti Nuhvien ja Leukkujen osat tuolta. Verothan tuohon tulee päälle ja rahtikulut jotka ovat perinteisesti saarivaltiosta kovat.
Jcl-Tech taas lienee vielä aika vähän käytetty. En ainakaan itse ole kuullut kenenkään sieltä mitään ostaneen. Noihinkin hintoihin tulee veroa 25% ja rahdit päälle. Tosin jos toimittavat Tanskasta rahti on kohtuullisempi, ehkä......
Sitten on vielä tälläinen josta ei ole enempää tietoa http://www.dunloptractorspares.co.uk/Nu ... yland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jcl-Tech taas lienee vielä aika vähän käytetty. En ainakaan itse ole kuullut kenenkään sieltä mitään ostaneen. Noihinkin hintoihin tulee veroa 25% ja rahdit päälle. Tosin jos toimittavat Tanskasta rahti on kohtuullisempi, ehkä......
Sitten on vielä tälläinen josta ei ole enempää tietoa http://www.dunloptractorspares.co.uk/Nu ... yland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Alkuperäsestä keventimestä en ole tietonen saako mistään (ainakaan uutena). Mutta itsellä on parasta aikaa soveltaminen käynnissä Lh-osan myymastä Majorin tehostin sarjasta... eeeeeikkai se nuhvi hylji sitä...
Vaikeaa voi olla tuon keventimen saanti... ja kukaan tuskin viitsii omaa kevennintään myydä. Meillä on kyllä mielessä orbitrooli ohjaus, mutta alkuperäinen on aina alkuperäinen! Haluaisin nuffield 342 mielelläni kuulla myös sinun sovelluksestasi lisää!nuffield 342 kirjoitti:Alkuperäsestä keventimestä en ole tietonen saako mistään (ainakaan uutena). Mutta itsellä on parasta aikaa soveltaminen käynnissä Lh-osan myymastä Majorin tehostin sarjasta... eeeeeikkai se nuhvi hylji sitä...
Onkos kellään jäänyt nurkkiin ylimääräiseksi nuffin työkalulaatikkoa? jos ei kellään kaupan ole niin muutama kuva kiinnostaisi.
Ja lopuksi tuosta nuffin penkinpäällisestä, onko alla olevan linkin mukainen päällinen samanlainen kuin nuffieldin linjalta lähtiessä? onko väri tuollainen vihertävä?
Päällinen -> http://www.jcl-tech.dk/images/Nuffieldpics/Kanvas.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
koitan kuvaa järjestellä majorin tehostimesta nuhvissa, jahka saan lopullisesti valmiiksi.
istuin on oudon vihreä ja ei oikein asetu kuppi-istuimeen kunnolla...kuulemma...oisko pientä mittavirhettä...hinta tais olla satasen kieppeillä...
Työkaluboxeja kolmee sorttia,tämä malli 10/60 nuffiin.......uuden hinta about 170ekua...
Työkaluboxeja kolmee sorttia,tämä malli 10/60 nuffiin.......uuden hinta about 170ekua...
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vuodenvaihteen kieppeillä kävi työkalulaatikon kansi eräälle klubimme jäsenellä, aikoi tehdä muotin että voitais jonku toimesta rueta valmistamaan kansia / laatikoita. Millähän mallilla lienee kyseinen projekti
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !