Nuf 10/60 KKK
Valvoja: automies560
Moro vaan kaikille!
Olen seuraillut foorumia jo muutamia vuosia, kun isäni ensimmäisen kerran kertoi Lordi Nuffildista, traktorista ja "kylmäkoskelaisesta". Siitä hetkestä lähtien olen seuraillut isä-ukon kanssa foorumia ja myyntipalstoja sopivan yksikön toivossa. Nyt sellainen yksikkö löytyi (8.8.2010) Nuffiled 10/60 tenspeed kertojalla
Maski
Nuffi kotosalla
Vähän eri kulmasta
Yhdistelmä
Moottori oikealta
Moottori vasemmalta
Keppejäon.com
Nuffield menee huomenna kuumavesipesuun, jonka jälkeen olisi tarkoitus heittää isän ikuisuus V565 projektista ehjät eturenkaat alle. Sitten vaihdellaan öljyt jokapaikkaan, suodattimet ja rasvaillaan. Jäähdytin oli aika törkyinen, joten sinne heitellään tänä syksynä pariin otteeseen pesuaineet ja talvee vasten pakkasnesteet tietty.
Nuffildilla ajellaan aluksi pikkuisen, koska ensiksi tarvitsisi entisöidä karhu sisu 4x4. Tämä yksilö on sama joka oli Petri Hangaksen sisun kanssa saaressa. Petrin kontio projekti jutussa on muutama kuva meidän sisukasta, voi siitäki tehdä oman jutun, jos porukkaa kiinnostaa?
Nuffieldin syöttöpumppu napataan ensitalveksi irti ja viedään dieselmiehelle remontiin. Samalla vähän listaillaan mitä osia puutuu ja mitä tarvii uusia.
Laittelen teidän iloksi tähän kuvia kun laitellaan konetta aluksi kuntoon ja ehkä jatkossa hieman toiminta kuviakin Ja kun aika on kypsä entistämiseen niin luodaan sille sitten oma osio.
Olen seuraillut foorumia jo muutamia vuosia, kun isäni ensimmäisen kerran kertoi Lordi Nuffildista, traktorista ja "kylmäkoskelaisesta". Siitä hetkestä lähtien olen seuraillut isä-ukon kanssa foorumia ja myyntipalstoja sopivan yksikön toivossa. Nyt sellainen yksikkö löytyi (8.8.2010) Nuffiled 10/60 tenspeed kertojalla
Maski
Nuffi kotosalla
Vähän eri kulmasta
Yhdistelmä
Moottori oikealta
Moottori vasemmalta
Keppejäon.com
Nuffield menee huomenna kuumavesipesuun, jonka jälkeen olisi tarkoitus heittää isän ikuisuus V565 projektista ehjät eturenkaat alle. Sitten vaihdellaan öljyt jokapaikkaan, suodattimet ja rasvaillaan. Jäähdytin oli aika törkyinen, joten sinne heitellään tänä syksynä pariin otteeseen pesuaineet ja talvee vasten pakkasnesteet tietty.
Nuffildilla ajellaan aluksi pikkuisen, koska ensiksi tarvitsisi entisöidä karhu sisu 4x4. Tämä yksilö on sama joka oli Petri Hangaksen sisun kanssa saaressa. Petrin kontio projekti jutussa on muutama kuva meidän sisukasta, voi siitäki tehdä oman jutun, jos porukkaa kiinnostaa?
Nuffieldin syöttöpumppu napataan ensitalveksi irti ja viedään dieselmiehelle remontiin. Samalla vähän listaillaan mitä osia puutuu ja mitä tarvii uusia.
Laittelen teidän iloksi tähän kuvia kun laitellaan konetta aluksi kuntoon ja ehkä jatkossa hieman toiminta kuviakin Ja kun aika on kypsä entistämiseen niin luodaan sille sitten oma osio.
Viimeksi muokannut Nuf10/60, 10 Elo 2010, 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Tällaiset viestit ovat aina tervetulleita ja niitä on ilo lukea, tervetuloa tänne foorumille ja eikun kuvia vaan tulemaan kun projekti etenee
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Mukava on aina uusia projekteja seurailla, sisusta kiinnostaisi kuulla kanssa, salaa kun olen semmoisesta haaveillut
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tuo on parasta mitä saa kuulla, tuntuu että ei ole turhaan nuffilippua liputtanu
Hyvän näkönen rojekti
Hyvän näkönen rojekti
Mukana kuin peräpukama!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Hienoa!
Tervetuloa vaan foorumille ja vaikkapa jatkossa vielä jäseneksikin! Oikein hyvältä minunkin korvaan kuulostaa nuo sinun aikeesi nuhvin tulevaisuuden suhteen
Varmasti montaa muutakin kiinnostaa seurata kuvien ja tekstin välityksellä kuinka projektisi etenee
Tervetuloa vaan foorumille ja vaikkapa jatkossa vielä jäseneksikin! Oikein hyvältä minunkin korvaan kuulostaa nuo sinun aikeesi nuhvin tulevaisuuden suhteen
Varmasti montaa muutakin kiinnostaa seurata kuvien ja tekstin välityksellä kuinka projektisi etenee
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kun näin tuon koneen ekakerran, myydyt -osastolta bongasin, toivoin että menisipä se harrastajalle. Ja näin on näköjään toteutunut.
Näitä loikkareita kun ei jokaiselle riitä ja kun on vielä 10/60:ssä kiinni, niin vielä vähempi tulee koneita vastaan. Toki näitä on nyt putkahdellut esiin sieltä täältä, joten koneiden lukumäärä 20 kpl joka ilmoitetaan sivustollamme alkaa olla alakanttiin.
Onnittelut vielä kerran traktorin ostosta ja jos projektikertomusta jatkat tämän topicin alle niin mitä mieltä olet, siirrettäisiinkö se tuonne projektit -osioon? Sieltä se tulee helpommin esiin kuin sekalaiset nuffiasiat -osastolla!
Näitä loikkareita kun ei jokaiselle riitä ja kun on vielä 10/60:ssä kiinni, niin vielä vähempi tulee koneita vastaan. Toki näitä on nyt putkahdellut esiin sieltä täältä, joten koneiden lukumäärä 20 kpl joka ilmoitetaan sivustollamme alkaa olla alakanttiin.
Onnittelut vielä kerran traktorin ostosta ja jos projektikertomusta jatkat tämän topicin alle niin mitä mieltä olet, siirrettäisiinkö se tuonne projektit -osioon? Sieltä se tulee helpommin esiin kuin sekalaiset nuffiasiat -osastolla!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Voihan tämän siirtääkkin sinne, mutta toisaalta minulla oli tarkoitus aloittaa kokonaan uusi aihe tuonne projekti osioon kun tässä nyt kaikkien muiden projektien jälkeen päästään tämän kimppuun.Nuffieldmaster kirjoitti:
Onnittelut vielä kerran traktorin ostosta ja jos projektikertomusta jatkat tämän topicin alle niin mitä mieltä olet, siirrettäisiinkö se tuonne projektit -osioon? Sieltä se tulee helpommin esiin kuin sekalaiset nuffiasiat -osastolla!
Tämän otsikon alla ajattelin vain vähän esitellä kyseistä kampetta ja laitella kuvia ennen entistämistä. Nyt kun jo on tiedossa että muutamaan vuoteen tätä ei parane ottaa työn alle. Muutenkin on hyvä ajella koneella vähäsen niin huomaa mitä kaikke tarvii korjailla ja kun vaihtelee öljyt ja nesteet niin paikatkin puhdistuu ja on mukavampi sitten fiksailla, ettei kädet ole aivan musta "taikinan" peitossa joka ei rasvalla ja pesuaineellakaan meinaa irrota
Pääsemättä mihinkään selkeään ratkaisuun niin modet voi siirtää tämän tuonne projektit osioon. Jatketaan turinoita siellä
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
" Tämän otsikon alla ajattelin vain vähän esitellä kyseistä kampetta ja laitella kuvia ennen entistämistä. Nyt kun jo on tiedossa että muutamaan vuoteen tätä ei parane ottaa työn alle. Muutenkin on hyvä ajella koneella vähäsen niin huomaa mitä kaikke tarvii korjailla ja kun vaihtelee öljyt ja nesteet niin paikatkin puhdistuu ja on mukavampi sitten fiksailla, ettei kädet ole aivan musta "taikinan" peitossa joka ei rasvalla ja pesuaineellakaan meinaa irrota "
Tervetuloa foorumille ja onnittelut nuffin ostosta.
Tosi terveen tuntuiset tuntuu sinulla olevan suunnitelmat nuffisi suhteen, ei tunnu olevan miehellä "vettä polvessa".
Oulaisissa kun oltiin, niin siellä eräs "nuffiasiantuntia" väitti ettei kymppimalleihin voi laittaa kkk;jaa, olin toista mieltä, mutta en ruennut sen kummemmin kättä vääntämään asian tiimoilta, tässähän tuo väite tuli oikein kuvien kera tyrmättyä
Kuvat ja kunnostus selostukset ovat tervettulleita ja mielenkiintoisia seurattavia tulevaisuudessakin.
Tervetuloa foorumille ja onnittelut nuffin ostosta.
Tosi terveen tuntuiset tuntuu sinulla olevan suunnitelmat nuffisi suhteen, ei tunnu olevan miehellä "vettä polvessa".
Oulaisissa kun oltiin, niin siellä eräs "nuffiasiantuntia" väitti ettei kymppimalleihin voi laittaa kkk;jaa, olin toista mieltä, mutta en ruennut sen kummemmin kättä vääntämään asian tiimoilta, tässähän tuo väite tuli oikein kuvien kera tyrmättyä
Kuvat ja kunnostus selostukset ovat tervettulleita ja mielenkiintoisia seurattavia tulevaisuudessakin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Eilen nuhvi kävi kuumavesi pesussa, osa liasta on mukavan tiukassa kun ei kuumalla vedellä irronnut. Tarttee mekaanisesti isompia rapsutella pois, että kone olisi esteettisesti nätin näköinen.
Eilen otin elämäni ensimmäiset tyypit nuffilla. Mukavan oloinenhan tuo on ajella, tosin kun kytkin ja jarrut ei ollut säädöissä niin ei kauheita viittiny revitellä. Ja vielä kun edessä olleista pakettiauton renkaista oli kudoksia rikki niin ei tehnyt edes mieli ajaa kauheen lujaa. Loikkaria testailin ja tein sellasen havainnon että pitää niin perkeleellistä ulinaa loikkari päällä, onko tämä normaalia vai onko siellä vaan laakeri (tai laakereita) kaput? Laakerivika kun saattaa olla mahdollinen kun tällä oli ajeltu joitakin kilometrejä ilman riittäviä peräöljyjä Kone vastaa hieman laiskasti kaasuun mutta tämä korjaantuu pumppu remontilla. Ohjausvaihteessa on vähän löysiä, mutta ehkä tämän ikäisessä se sallitaan Tuosta loikkarista ja nopeudesta sen verran, että luulin että toyota landcruiser BJ:llä 100 km/h nopeudessa pelottaa, olin väärässä nuffilla, huonoilla renkailla 30km/h oli jo pelottavaa
Oli miten oli, nuffi on nyt peruuteltu verstaalle huoltoa varten
Saunan jälkeen napattiin äkkiä konepelli pois ja napattiin venttiilikoppa irti.
Kuten kuvasta toivottavasti näkee, niin öljyt oli hyvä laatuiset. Lähti komeesti sormesta pois kun kerran pyyhkäisi. Venttiilikoppakaan ei kauheen talmainen ollut, joten sydän on luultavasti kunnossa? koko totuus selviää kun kone avataan, sylinteriputkien alapäät ja niiden syöpymä? on ainoa pään vaiva.
Historiaa unohdin alkuhuumassa kertoilla, tai sen mitä meille koneen historiaa valotettiin. Eli koneessa on ollut takasillassa kiinteästi kompressori ja ollut luultavasti kaivoksella poratraktorina. Ainakin osviittaa tähän suuntaan antaa keulalaatikosta löytynyt eräjärven kaivoksen varoitus kyltti, kiven murkulat ja epämääräiset metallisysteemit, joista tarviikin kysyä teiltä?
Kertokaapa viisaammat mitä nää metalli puoliskot on? liittyykö kiven poraukseen tai johonkin vastaavaan?
Koneen vanhaomistaja antoi matkaan sähköpostiosoitteen ja halusi nuffin korjauksesta kuvia projektivaiheesta, sekä valmiista laitteesta. Oli ilmeisen tyytyväinen, että kone menee korjattavaksi...
Mistä muuten olette varaosia ostelleet? tuo IKH on tossa Tampereella aika lähellä, onko sen tarjomat tuotteet minkä laatuisia? entä marjakangas? IKH/Tr-varaosa on tuttuja kauppoja sinänsä, mutta kyselen teidän kokemuksia varaosien saannista ja laadusta.
Ensi kertaa, som moro!
Eilen otin elämäni ensimmäiset tyypit nuffilla. Mukavan oloinenhan tuo on ajella, tosin kun kytkin ja jarrut ei ollut säädöissä niin ei kauheita viittiny revitellä. Ja vielä kun edessä olleista pakettiauton renkaista oli kudoksia rikki niin ei tehnyt edes mieli ajaa kauheen lujaa. Loikkaria testailin ja tein sellasen havainnon että pitää niin perkeleellistä ulinaa loikkari päällä, onko tämä normaalia vai onko siellä vaan laakeri (tai laakereita) kaput? Laakerivika kun saattaa olla mahdollinen kun tällä oli ajeltu joitakin kilometrejä ilman riittäviä peräöljyjä Kone vastaa hieman laiskasti kaasuun mutta tämä korjaantuu pumppu remontilla. Ohjausvaihteessa on vähän löysiä, mutta ehkä tämän ikäisessä se sallitaan Tuosta loikkarista ja nopeudesta sen verran, että luulin että toyota landcruiser BJ:llä 100 km/h nopeudessa pelottaa, olin väärässä nuffilla, huonoilla renkailla 30km/h oli jo pelottavaa
Oli miten oli, nuffi on nyt peruuteltu verstaalle huoltoa varten
Saunan jälkeen napattiin äkkiä konepelli pois ja napattiin venttiilikoppa irti.
Kuten kuvasta toivottavasti näkee, niin öljyt oli hyvä laatuiset. Lähti komeesti sormesta pois kun kerran pyyhkäisi. Venttiilikoppakaan ei kauheen talmainen ollut, joten sydän on luultavasti kunnossa? koko totuus selviää kun kone avataan, sylinteriputkien alapäät ja niiden syöpymä? on ainoa pään vaiva.
Historiaa unohdin alkuhuumassa kertoilla, tai sen mitä meille koneen historiaa valotettiin. Eli koneessa on ollut takasillassa kiinteästi kompressori ja ollut luultavasti kaivoksella poratraktorina. Ainakin osviittaa tähän suuntaan antaa keulalaatikosta löytynyt eräjärven kaivoksen varoitus kyltti, kiven murkulat ja epämääräiset metallisysteemit, joista tarviikin kysyä teiltä?
Kertokaapa viisaammat mitä nää metalli puoliskot on? liittyykö kiven poraukseen tai johonkin vastaavaan?
Koneen vanhaomistaja antoi matkaan sähköpostiosoitteen ja halusi nuffin korjauksesta kuvia projektivaiheesta, sekä valmiista laitteesta. Oli ilmeisen tyytyväinen, että kone menee korjattavaksi...
Mistä muuten olette varaosia ostelleet? tuo IKH on tossa Tampereella aika lähellä, onko sen tarjomat tuotteet minkä laatuisia? entä marjakangas? IKH/Tr-varaosa on tuttuja kauppoja sinänsä, mutta kyselen teidän kokemuksia varaosien saannista ja laadusta.
Ensi kertaa, som moro!
Viimeksi muokannut Nuf10/60, 12 Elo 2010, 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Tänään on vähän purettu konetta ja listailtu osia mitä tarvitaan tässä 45 vuotis huollossa.
Pudottelin perästä öljyt pois ja banjoista vedet Sitä vettä tuli yllättävän paljon Öljykin oli mukavasti maitokaffen väristä, hieman ollut vettä seassa kun tällä on ajeltu... Samalla päätettiin ottaa kertoja auki, ihan siksi että varmistutaan että siellä on kaikki kunnossa. Kertoja kun on sellainen harvinaisuus että se kannattaa pitää kunnossa.
Mitä öljyä arvon nuffistit on käyttäneet perässä? Ihan ohjekirjan suosimaa SAE 90W öljyä? entä onko kukaan käyttänyt ihan 10W 30 agri universal öljyä vaihteisto ominaisuuksilla?
Eteen vaihtelin 10.00-16 renkaat, samalla laitoin puoliprässillistä vaseliinia pyörän napoihin että vanha tatina tulisi navoista pois. Olka-akseleistakin löytyi väljää, mutta ei niin pahasti etteikö tästä peliä saisi.
Ohjausvaihteen öljyt tai oikeastaan vaseliinit tiputtelin kans pois... ohjausvaihteessa on myös hieman väljiä... remont!
Syöttöpumpussa ei ollut öljyä lainkaan, ropun kun avasi niin naftaahan sieltä tuli. Voipi olla että säädin alkaa toimiin paremmin kun pumpussa on öljyä...
Projekti jatkuu...
Pudottelin perästä öljyt pois ja banjoista vedet Sitä vettä tuli yllättävän paljon Öljykin oli mukavasti maitokaffen väristä, hieman ollut vettä seassa kun tällä on ajeltu... Samalla päätettiin ottaa kertoja auki, ihan siksi että varmistutaan että siellä on kaikki kunnossa. Kertoja kun on sellainen harvinaisuus että se kannattaa pitää kunnossa.
Mitä öljyä arvon nuffistit on käyttäneet perässä? Ihan ohjekirjan suosimaa SAE 90W öljyä? entä onko kukaan käyttänyt ihan 10W 30 agri universal öljyä vaihteisto ominaisuuksilla?
Eteen vaihtelin 10.00-16 renkaat, samalla laitoin puoliprässillistä vaseliinia pyörän napoihin että vanha tatina tulisi navoista pois. Olka-akseleistakin löytyi väljää, mutta ei niin pahasti etteikö tästä peliä saisi.
Ohjausvaihteen öljyt tai oikeastaan vaseliinit tiputtelin kans pois... ohjausvaihteessa on myös hieman väljiä... remont!
Syöttöpumpussa ei ollut öljyä lainkaan, ropun kun avasi niin naftaahan sieltä tuli. Voipi olla että säädin alkaa toimiin paremmin kun pumpussa on öljyä...
Projekti jatkuu...
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Ite käytän joka nuhvetissa 10/30 öljyä käyttäny ja hyvin pelittää..
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Noissa omissa harraste nuffeissa olen käyttänyt ihan tuota yleisöljyä kyllä, ja saattaahan se syöttöpumppukin kummasti piristyä kun saa kunnon öljyt sisäänsä
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."