Nuf 10/60 KKK

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
Nuf10/60
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 09 Elo 2010, 07:20
Paikkakunta: Hämeenkyrö

17 Elo 2010, 20:59

nuffiko kirjoitti:turkin tuotantoa....

Kuva
Turkin tuotantoa? mistä tuo sylinteri on tarkalleen ottaen hommattu?
nuffiko kirjoitti:istuin on oudon vihreä ja ei oikein asetu kuppi-istuimeen kunnolla...kuulemma...oisko pientä mittavirhettä...hinta tais olla satasen kieppeillä...
Kuva

Työkaluboxeja kolmee sorttia,tämä malli 10/60 nuffiin.......uuden hinta about 170ekua...
Kuva
Kuulostaa ihanan kalliilta :D Mutta itselle kun tehdään niin kerran se vaan kirpasee :) Mistäs nämä osaset on peräisin? leyparts?

Projekti on nyt väliaikaisesti jäissä kun päivät menee puimurin pukilla ja illat kuivurilla, mutta eiköhän kohta taas päästä tosi toimiin :lol:
- Hämis -

Myllyharjun tila
Hämeenkyrö

Nuffield 10/60 KKK
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

18 Elo 2010, 14:13

Tää tehostin oli 10/60 nuffiin tehty Turkissa..........masinistipalstan -SS- tilasi sen joskus ja möi mulle koekäyttöön......!!
Ihan hyvin pelittänyt sen jälkeen,kun saatiin se tuohon tällättyä.

Sulla on just oikea asenne nuihin hintoihin....niitä osia ei muuten lopen monesta paikasta saa,joten melkeinhän se on maksettava,mitä pyydetään.Itsellä 10/60 projekti lopuillaan ja tarkoitus siihen haalia kaikki oikea ja orkkis osa,mitä saa.
Hinnasta viis,eihän se ole kuin rahaa.. :lol:

Bokseja ja muutakin uutta/vanhaa osaa saa numerosta 0400335350.
Suoraan Charnleyltä........ :wink:
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
Nuf10/60
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 09 Elo 2010, 07:20
Paikkakunta: Hämeenkyrö

21 Syys 2010, 08:38

Päivitellääs tilannetta...

Hommat on ollut vähän jäissä kun tuli puinnit... sitten raksahommat... koulukin alkoi... ja nyt kyntöhommat + raksa painaa niskaan! Jotain on kuitenkin aina sadepäivinä koitettu saada aikaan.

Mitä on kunnossa? No jarrut on kasattu uusilla levyillä ja stefoilla. Sitten katkaisuhoidon yhteydessä vaihdettiin kytkinlevy, silmälaakeri ja painehiili. Lisäksi kurkattiin kertojan sisään, hyvältä näytti. Venttiilit säädettiin, uudet öljyt koneessa... mitäs muuta, niin koukku oli löysällä -> pultit auki, kierteet auki ja koukku paikalleen.

Nyt on työn alla uusi akkukotelo ja sähköt, jotka äijä halusi laittaa uusiin puihin. Tarkoituksena on laitella nuffiin pääsulakkeet, sulakkeet toimilaitteille, pääkytkin ja sitten vähän päivitellä sähköjä tälle vuosituhannelle, eli ainaskin vilkut rakennellaan. Tämä aiheuttaa sen että kojetaulu tehdään kokonaan uusiin puihin, niin että tauluun saadaan vilkkukytkin. Vanhaa taulua ei lähdetty pilaamaan vaan odottamaan entistystä ja parempia ideoita vilkkukytkimen suhteen(ei tuntunut järkevästi sopivan nuffin omaan kojetauluun). Mielessä on pyörinyt rattiakseliin laitettava viiksi, mutta katsotaan sitä sitten myöhemmin...

ja kuvia kun ne on kivoja!


Kuva

Vähän yleisilmettä verstaalta


Kuva

Akkukotelo


Kuva

Sivuprofiilia


Kuva

Ja toista sivua, ei kovin hyvin näy mutta akkukotelon kylkeen tulee tuo sulakerasia

Taas huomasi että sadan euron kameralla saa aikas paskoja kuvia :/ Tai sitten kuvaaja on vaan aivan käsi :lol:

Jeps! Mutta tällaista täällä tänään!
- Hämis -

Myllyharjun tila
Hämeenkyrö

Nuffield 10/60 KKK
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

22 Syys 2010, 10:08

"eli ainaskin vilkut rakennellaan. Tämä aiheuttaa sen että kojetaulu tehdään kokonaan uusiin puihin, niin että tauluun saadaan vilkkukytkin. Vanhaa taulua ei lähdetty pilaamaan vaan odottamaan entistystä ja parempia ideoita vilkkukytkimen suhteen(ei tuntunut järkevästi sopivan nuffin omaan kojetauluun). Mielessä on pyörinyt rattiakseliin laitettava viiksi, mutta katsotaan sitä sitten myöhemmin..."

Tässä on minun ratkaisu vilkunkytkimen asennuksesta, ei tuo mielestäni pahasti sotke koetaulun ilmettä :wink:
http://kuvablogi.com/nayta/2800660/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lamput ostin Leypartilta, oli kahdella kannalla olevat joten vilkutkin sain samaan lamppuun.

Kymppimallissahan ei ole tuo kuppimallin istuin, joten tuo ylläoleva istuimen pehmuste ei käy, saanekohan orginellin näköisiä muuten kuin jollakin tetättämällä, "velu":han muistaakseni teetätti uudet istuimen pääliset tuohon omaan projektiin, tekisköhän kyseinen tekijä noita lisääkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

22 Syys 2010, 10:16

kari t kirjoitti:
Kymppimallissahan ei ole tuo kuppimallin istuin, joten tuo ylläoleva istuimen pehmuste ei käy, saanekohan orginellin näköisiä muuten kuin jollakin tetättämällä, "velu":han muistaakseni teetätti uudet istuimen pääliset tuohon omaan projektiin, tekisköhän kyseinen tekijä noita lisääkin.
Kyllä Kari kymppimallissakin on tuota Deluxe istuinta, muuttunee loppuvuoden 66 tai 67:n alkupuolella ns. terveysistuimeksi joka hyvinlähelle samankaltainen valmetin istuimen kanssa malliltaan jota nyt tässä tarkoitat.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

22 Syys 2010, 19:01

tere

huomasin että olet ottanut sen kkk :n irti ja vaatii katkaisun??
oliko sulla kuvia siitä hommasta?
Avatar
Nuf10/60
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 09 Elo 2010, 07:20
Paikkakunta: Hämeenkyrö

22 Syys 2010, 20:35

mestari kirjoitti:tere

huomasin että olet ottanut sen kkk :n irti ja vaatii katkaisun??
oliko sulla kuvia siitä hommasta?
Valitettavasti ei ole kuvia :( ja se numerokin unohtu masterille ottaa muistiin. Kattelen sen kun varmaan liitytään tässä kohta puoliin klubiin!

Mutta mutta, me ei tuota kertojaa ihan käteen otettu. Availtiin luukut ja katseltiin sisälle, että hampaat oli tallella eikä sisällä ollut pahemmin lastua. Hommahan menee niin, et nappailet pellit pois, tankki, sit "kytkinkoppa" (eli siis se mis on rattiakseli + kierukkaohjaus (vai mikä toi nyt on) kilkkeet ). Seuraavaks vaan katkasurata koneen alle, tunkit kohdilleen ja loput vyötärön pultit auki. Sit vaan kone katki... simppeliä :mrgreen:

Tuohon kertojan irroitukseen en kommentoi enempiä, kun me ei sitä vielä irroitettu. Se vaatinee lisää töitä? Asiantuntijat korjailkoot ja lisäilkööt tietoja operaatiosta!
- Hämis -

Myllyharjun tila
Hämeenkyrö

Nuffield 10/60 KKK
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

22 Syys 2010, 20:38

Tärkein ja herkin osa loikkarista on jäänyt katsomatta, tyyppivika: Ala-akselin neulalaakerit :cry:

Kovasti suosittelisin, että sen vielä kattosit, ei anna erikseen ääntä mutta tuho voi olla kova kun alkaa paikat särkymään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Nuf10/60
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 09 Elo 2010, 07:20
Paikkakunta: Hämeenkyrö

22 Syys 2010, 20:50

Nuffieldmaster kirjoitti:Tärkein ja herkin osa loikkarista on jäänyt katsomatta, tyyppivika: Ala-akselin neulalaakerit :cry:

Kovasti suosittelisin, että sen vielä kattosit, ei anna erikseen ääntä mutta tuho voi olla kova kun alkaa paikat särkymään.
Voi perkule! Olishan se pitäny arvata että se olis pitäny irrottaa :) Jääpi kyllä tuo katsominen aikaisintaan ensi kesään kun muut laitteet jonottaa lämpöseen talliin pääsyä :lol:

Mites on masteri arvaako tolla kuin ajella? tuo katkaisu vaatii aina pientä jumppaa ja kun ei sitä osattu ja tiedetty aikoinaan kattoo, niin ei millään viitsisi heti alkaa katkaisuhoitoa nuffille antamaan. Tämä remppa kun on vain sellainen väliaikainen käyttöönotto huolto. Tämä vedetään vielä gramman kappaleiksi, kun siihen entistykseen lähdetään.

Tarvii nyt tässä talven aikana sitten pohtia tuota katkaisua... on tuo KKK kuitenkin sen verran arvokas laite, ettei sitä heti tee mieli särkeä :evil:
- Hämis -

Myllyharjun tila
Hämeenkyrö

Nuffield 10/60 KKK
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

22 Syys 2010, 20:58

Ite olin pari v. sitten samassa asemassa, purkaako vaiko ajaa. Kiitän ja kumarran Heinolan suuntaan Jampille, luojan kiitos aukaisin loikkarin hänen "käskystä". Tulos näkyi heti: Neulalaakerit aivan tuusan nuuskana, ylhäältä ei nähnyt yhtään mitään ja eipä olisi päältäpäin tosiaan nähnyt millään. Tiedä mitä oisi sattunutkaan...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Nuf10/60
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 09 Elo 2010, 07:20
Paikkakunta: Hämeenkyrö

23 Syys 2010, 06:38

Nuffieldmaster kirjoitti:Ite olin pari v. sitten samassa asemassa, purkaako vaiko ajaa. Kiitän ja kumarran Heinolan suuntaan Jampille, luojan kiitos aukaisin loikkarin hänen "käskystä". Tulos näkyi heti: Neulalaakerit aivan tuusan nuuskana, ylhäältä ei nähnyt yhtään mitään ja eipä olisi päältäpäin tosiaan nähnyt millään. Tiedä mitä oisi sattunutkaan...
Kaippa se sitten hieman hammasta purren tarvii ottaa hommat uusiksi :? Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :mrgreen: Toivottavasti muut KKK omistajat ovat tämän lukeneet ja ottavat tiedosta vaariin ja purkavat sen kertojan kerralla! Tällä kerralla voitaisiin koittaa ottaa kuvia tapahtumista :lol:
- Hämis -

Myllyharjun tila
Hämeenkyrö

Nuffield 10/60 KKK
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

23 Syys 2010, 19:25

Laitoin galleriaan asennuskuvia kertojasta,jahka ilmestynevät... :wink:

Tuonne näköjään löysivät tiensä...

http://www.nuhvi.net/index.php?option=c ... 4&Itemid=7" onclick="window.open(this.href);return false; :arrow: :arrow:
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
Nuf10/60
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 09 Elo 2010, 07:20
Paikkakunta: Hämeenkyrö

13 Marras 2010, 11:13

Päivitellääs taas tätäkin rojektia...

Niin se aika vaan menee... ja taas jäi päivittely, jopa niin pahasti että nuffi on jo ajokunnossa

Kuva

Vähän kyllä harmittaa kun ei joka vaiheesta ole tullut napsittua kuvia :( On vaan ollut niin hektisiä aikoja tässä kun on ollut vähän muutakin murheita kun nuffi. Nyt kuitenkin ollaan päästy siihen pisteeseen mihin haluttiinkin, eli nuffi on ajokuntoinen ja kaikki tärkeät laitteet on kunnossa (jarrut, sähköt, voimansiirto, moottori).

Lisää kuvia tältä aamulta (13.11.2010)

Kuva

Kuva

Pääkytkin vähän lähempää


Kuva

Pääsulakkeet, töötti puuttuu


Kuva



Sitten siirrytäänkin nostolaitteita ihmetteleen

Kuva

Nostovarsia jouduttiin parsiin aika paljon. Vanhat päät oli ihan sohlot ja ne vaihdettiin ikh:n tuotteisiin. Sivurajoittimet on billet kamaa... alkuperäis replikat :lol: Nostolaitteisiin tehtiin vähä muutoksia, seuravasta kuvasta huomaa, että ei taas ollu ihan ajatus mukana hommassa :evil:


Kuva



Sit välissä vähän kojetaulua, joka tehtiin kokonaan uusiksi.

Kuva

Kepin suojakummin virkaa toimittaa BMW:n vetonivelen suojagummi :D


Kuva



Siirrytääs toiselle sivulle...

Kuva

Siinä olis kepit näkyvissä. Kertokaas mulle mitä tuolla jemmassa kuuluisi olla mihin tollasen rautaristin taiteilin :lol:


Kuva

Siinä on sit sulakkeet eri sähkölaitteille.


Kuva

Kuva



Mitä nyt vähäisillä ajeluilla ollaan havaittu, niin nostolaiteessa on vähä voimat kateissa potilan 280 äes ja jyrä ei kauheesti noussut. Sit kun kytketään nostolaitteen vipu hyd asentoon niin nostolaitteet ei toimi? Näillä oireilla otetaan varmaan reppu ensi kesänä auki :? Vai onko foorumilaisilla vinkkejä mitä kannattais tehdä?

Kone lähtee yllättävän hyvin käymään, mutta jossain on kuitenkin ilmavuoto kun jokusen päiväm seistyään ei lähde käymään kirveelläkään. Tuo auttoi kun laittoi polttoaine hanan kiinni, niin ei ollut mitään ongelmia. Sit syöttöpumppu vuotaa kuin seula öljynsä pihalle, mutta tuo korjautuu samalla kun pumppu ja suuttimet laitetaan.

Mitäs muuta? No kun on ajellut vaan synkroveihteisilla vehkeillä niin vaihtaminen on vähän outoa :D ainaskin alaspäin... Ja voimansiirron äänetkin on vähän eri luokkaa kun mihin on tottunut, mutta eiköhän näiden kanssa opi elämään :lol:

Kuva

Projekti elää talven ajan hiljaiseloa, palataan asiaan viimestään ensi keväänä.
Viimeksi muokannut Nuf10/60, 13 Marras 2010, 18:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Hämis -

Myllyharjun tila
Hämeenkyrö

Nuffield 10/60 KKK
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

13 Marras 2010, 11:53

Siinä olis kepit näkyvissä. Kertokaas mulle mitä tuolla jemmassa kuuluisi olla mihin tollasen rautaristin taiteilin :lol:

Kuva
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

13 Marras 2010, 12:33

Siistiä työtä, varsinkin sähköt hivelee silmää
Tuo mittariston pelti on minusta aika räikeä noin kirkkaana, mutta makuasioitahan sekin...
Akkukotelon päätypellit kanssa antaa kovasti näköä
Mukana kuin peräpukama!
Vastaa Viestiin