Sivu 16/18

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 01 Marras 2015, 23:31
Kirjoittaja Kerkänmatti
Nyt on täälläkin Alliancet takasissa ja etusiin outtaa vielä asennusta. Kerkesin jo kiroamaan mokomat intialaiset tuotteet kun traktori laukkasi kuin hevosen selässä olis ollut mutta ongelma poistui kun pistin renkaisiin 5 kiloa ilmaa, hieman kankeat olivat siis asettumaan vanteelle. Ehkä täytyy kaivuriinkin tehdä sama temppu, jos sekin alkaisi vaikka kulkemaan hyppimättä.

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 02 Marras 2015, 00:15
Kirjoittaja jusape
Eiks 5 kiloo ole jo melkoinen pommi takarenkaaseen laitella...... :shock:

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 02 Marras 2015, 14:38
Kirjoittaja lisenssi
Hyvä, että mies on vielä hengissä...

Kyllä pitäisi vähän pienemmällä paineellakin liukasteen kanssa asettua vanteelle.

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 03 Marras 2015, 02:03
Kirjoittaja audiq
No huh huh! Ei kannata kovin lähelle mennä traktoria. 50 metriä vähintään varoetäisyyttä. Kannattaisi ehkä pyytää virka-apua armeijalta, että posauttaisivat traktorin singolla hyvän matkan päästä vaarattomaksi. Eikä ole sitten ihan pelkkä vitsi, jos olet 5 baaria mennyt laittamaan painetta.

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 03 Marras 2015, 18:15
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Vanteellenostopaineena monesti max. 2.5 bar renkaan kyljessä, koska siinä voi lipsahtaa huuli yli vanteen reunasta kun se vauhdilla paukahtaa, mutta neljättä kiloa takasiin ovat laittaneet ihan ajoonkin, pitää sen uuden renkaan kestää 5 kiloa ihmeemmittä ihmettelyittä. :?

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 03 Marras 2015, 19:56
Kirjoittaja nuhvi63
Kyllä ennemmin losauttaisin ns.tykillä tai sitten jarrukliinerillä vanteelle, en kyllä viittä kiloa ilmaa laittas...
Etes asennettaessa...
Mettävaunussani kun on ne 385/22.5 renkaat, niissä pidetään kuormurikäytössä 9tai jopa 10 bar paineita, en laittanut niihinkään ku 6 bar, riittää varmasti. Voortissa olen vyörenkaissa pitäny 2 bar jos ajan esim soraa, muuten 0,8, menee paljon mukavammin...

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 03 Marras 2015, 20:06
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Valtran etusissa on yli 3 kg silti lympyy kun nostelee.

Puimurilavetissa on 7 kg.

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 03 Marras 2015, 21:38
Kirjoittaja Warpu
meillä töissä tommosissa leukun takapyörän kokoisissa renkaissa käytetään 10 bar painetta mutta niissä on 40pr, noihin traktoripyöriin missä on yleensä 8-14pr en laittaisi puolia siitä... :lol: 8)

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 03 Marras 2015, 21:51
Kirjoittaja jusape
Juu kyl se vähän omalla hengellä leikkimistä on ....... Monis nois useampikankaisissakin kun on et maximi 2.4bar

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 07 Marras 2015, 01:00
Kirjoittaja Kerkänmatti
Polkupyörän renkaassakin voi olla 5bar painetta eikä ne mitään 40 kankaisia ole. Käsitän asian niin että pommin renkaasta sen hajotessa tekee sen ilmatilavuus, ei paine sinällään sillä saman verran se renkaan neliösenttiä rasittaa polkupyörässä kuin traktorin takarenkaassa.

Minkäs teet kun vanne ja rengas oli voideltu ja tuolla 2,5 barin paineella ei mennyt paikolleen ja traktori laukkaa niin ettei penkillä meinaa pysyä?

Oli mulla sellainen varotoimenpide viiden kilon täytössä, että laitoin kompuraan paineensäädön tuohon lukemaan ja renkaantäyttölaite narulla kiinni. lisäksi katoin että mitään ei jää alle jos se nyt vaikka posahtaessaan nakkaa koneen nurin.

Enkä tosiaankaan vieressä ihmetelly. Menin sitten kattomaan kun kompura ei ollut aikoihin käynyt, totesin hyvin kesti ja toiseen sama.

Monella on se käsitys että renkaan asennuksenaikainen pamahdus olisi merkki paikoilleen menosta mutta se ei aina takaa sitä, vanteen olkapäähän on hieman nouseva reunaa
kohti. Ja luulempa että jonkinlainen marginaali on siitä renkaan kylkeen painetusta maksimista todelliseen räjähdyspaineeseen, uudesta tuotteesta kun puhutaan.. :D

Noh, jospa etuset menisivät sujuvammin paikoilleen.
Onhan se vähintään kyseenalaista ylittää suositeltu max. tuplaten enkä kehota ketään niin tekemään.

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 07 Marras 2015, 01:47
Kirjoittaja jusape
Onhan se voimaltaan ihan eri, jos litran pullo, tai 500 litranen pullo posahtaa samalla paineella......

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 03 Touko 2016, 15:24
Kirjoittaja Kerkänmatti
Mistä saa uusia tiivisteitä nelivedon ohjaussylinteriin? Löytyykö hydrauliikkaliikkeestä, vai kyselenkö suoraan alkuperäisiä.

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 03 Touko 2016, 18:36
Kirjoittaja Leukkumies
Alkuperäisiä vaan.

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 21 Syys 2016, 11:04
Kirjoittaja Kerkänmatti
Kysytään vaihteeksi tyhmiä... Saako sekurakoppisesta startin irrotettua normaaleilla työkauluilla, kun solenoidin vaihtokin oli taannoin melkoinen sormenpäillä tehty jumppa? Nyt vaikuttaa siltä että startti on mennyt, kun savu nousee avainta kääntämällä startista eikä pakoputken päästä? Eikä meisselillä sörkkimälläkään pyöri, vapaana. On oirehtinutkin melko pitkään, että ei ole aina ensi yrittämällä lähtenyt starttaamaan.

Re: Leyland 804 SQMS -81

Lähetetty: 21 Syys 2016, 14:48
Kirjoittaja jusape
Ei kait se sen pahempi homma ole kuin muissakaan, ja solenoidin vaihtoakin varten ite otan kyllä koko startin pöydälle .....
Tosin en nyt ulkomuistista muista, miten pitkälle sekura-kajuutta leukussa tulee moottorin päälle tai eteen hommassa, mut Taavetissa se ei haittaa hommaa yhtään.