Leyland 804 SQMS -81

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

08 Heinä 2010, 13:06

Liikkeestä kun ostaa niin kannattaa vaatia aina joku takuu kunnosta, yksityisen myyjän takuu loppuu kun ostajan perävalot häipyy näkyvistä.
Ja nyt kun ne lupas korvata osien hinnat tutki koko leukku että löytyykö muutakin vikaa :wink:
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

08 Heinä 2010, 16:48

Kerkänmatti kirjoitti:Mistä kytkimen osat kannattaa tilata? Ja oliko näissä turbomalleissa vielä tuumaa suurempi kytkin? Ajattelin että laitetaan nyt sitten kerralla niin hyvin että kestää toiset 5000 tuntia. En ole tosin vielä avannut kytkintä mutta eiköhän se vika sieltä löydy.
Konekorjaamo marjakankaalta kannattaa tilaa.
-fiigumies-
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Heinä 2010, 18:36

Se nyt on lähes sama mistä tilaa, jos on 13" HD kytkin niin veikkaampa, että Verhon Jussilta löytynee osat parhaiten. Hintaluokka lienee sama lähes tulkoon kaikissa ja toimitusajat samat. Tilasin itse jussilta osat omaan koneeseen, ja asiantuntijana osasi neuvoa, että samalla kannattaa vaihtaa sille suunnalle myös muuta mm. stefat ja toimitti ne samassa paketissa.

Voisin neuvoa, että katso sen asetelmankin kunto tarkkaan, on kallis vrt. pelkkään levyyn ja kannattaa laittaa kerralla kuntoon.

Keraaminen kytkinlevy on vauhtipyörän surma, sitä ei monikaan suosittele. Ei kestä tavallisesti joskus tarvittavaa luistatusta yhtään, sorvaa herkällä vauhtipyöränkin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

08 Heinä 2010, 22:24

meillä on fiiussa massakytkin, huolto mies sano että kestää paremmin..
-fiigumies-
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

09 Heinä 2010, 08:37

Historiatietoja AKE:lta. Tuon mukaan entisiä omistajia olisi neljä, harmi kun nimet ja osoitteet ei näkynyt kuin minua edeltävän osalta. Olisi kiinnostanut saada yhteys siihen huoltomieheen joka koneen on omistanut, varmasti tietäisi paljon koneen vaiheista.

30.06.2010 - Allekirjoittanut, 1.omistaja

11.06.2010 - 30.06.2010 INTER-TRACTOR
Kauppakaari 2, 67600 KOKKOLA, 1.omistaja

04.03.2006 - 11.06.2010 Yksityinen, 1.omistaja (tämän nimi tiedossa)

10.05.1996 - 04.03.2006 Yksityinen, Entinen omistaja

06.05.1996 - 10.05.1996 KESKO OYJ MAATALOUSKESKO, TRAKTORIT JA PUIMURIT
Kosilankatu 3, 67100 KOKKOLA, Entinen omistaja

02.06.1994 - 06.05.1996 Yksityinen, Entinen omistaja

22.04.1994 - 02.06.1994 HANKKIJA-MAATALOUS OY
Prismantie 1, 67700 KOKKOLA, Entinen omistaja

05.01.1983 - 22.04.1994 Yksityinen, Entinen omistaja
245
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Maalis 2010, 16:38
Paikkakunta: Häme

09 Heinä 2010, 10:16

Entiset omistajat saa halutessaan jäljitettyä.
Tilaa AKE:lta laitteen omistushistoria kirjallisena, eli kantakorttijäljennökset. Tuollaisen tapauksen tiedot tulevat nopeasti kun tiedot on noin uusia.
En tarkkaan muista kuinka paljon maksaa per omistaja nuo tiedot, saattaa olla noin 18€ kpl. Akella hinnaksi kerrotaan tuo hinta per sivu mutta sivulla onkin vain yksi omistaja :?
Siitä listasta näkee entisien omistajien osoitteet ja nimet jonka perusteella pystyy numerotiedustelusta kaivamaan puhelin numerot.

Itse olen tehnyt vastaavan myyräntyön muutamaan kertaan. Eräs vanha omistaja oli aika ihmeissään kun soitin ja kysyin että oletko ostanut uutena tietyn laiteen vuonna -66.
Toisessa tapauksessa selvisi että eräs omistajaketjun henkilö hukkui thaimaan tsunamissa. Vanhoilla laitteilla on monta tarinaa.....
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

09 Heinä 2010, 20:09

Kerkänmatti kirjoitti:Historiatietoja AKE:lta. Tuon mukaan entisiä omistajia olisi neljä, harmi kun nimet ja osoitteet ei näkynyt kuin minua edeltävän osalta. Olisi kiinnostanut saada yhteys siihen huoltomieheen joka koneen on omistanut, varmasti tietäisi paljon koneen vaiheista.

30.06.2010 - Allekirjoittanut, 1.omistaja

11.06.2010 - 30.06.2010 INTER-TRACTOR
Kauppakaari 2, 67600 KOKKOLA, 1.omistaja

04.03.2006 - 11.06.2010 Yksityinen, 1.omistaja (tämän nimi tiedossa)

10.05.1996 - 04.03.2006 Yksityinen, Entinen omistaja

06.05.1996 - 10.05.1996 KESKO OYJ MAATALOUSKESKO, TRAKTORIT JA PUIMURIT
Kosilankatu 3, 67100 KOKKOLA, Entinen omistaja

02.06.1994 - 06.05.1996 Yksityinen, Entinen omistaja

22.04.1994 - 02.06.1994 HANKKIJA-MAATALOUS OY
Prismantie 1, 67700 KOKKOLA, Entinen omistaja

05.01.1983 - 22.04.1994 Yksityinen, Entinen omistaja


Kun kattoo noita liikkeiden omistus aikoja, niin ei oo ehtiny paljon pihaa kuluttaa. Jotkut koneet seisoo vuosia pihoilla tai melkein.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

10 Heinä 2010, 08:47

iippo kirjoitti:Kun kattoo noita liikkeiden omistus aikoja, niin ei oo ehtiny paljon pihaa kuluttaa. Jotkut koneet seisoo vuosia pihoilla tai melkein.
Varsinkin tuolla Keskolla ei ole välissä ollut kuin 5 päivää, sitä vähän mietin, että onko siinä ollut joku hommeli ja kahta puolen oleva yksityinen omistaja olisikin kuitenkin yksi ja sama henkilö, eli tämä huoltomies. Toisaalta sekin jo kertoo, että kun uudet omistajat on nopeasti löytyneet niin kyseessä on ollut haluttu kampe, ja hyvä yksilö. :)
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

13 Heinä 2010, 10:14

Mistähän tuohon löytäisi ehjät ohjaamon askelmat? Noita on lyhennetty ja hitsata räpöstetty, alaosat mahtaa olla Q hytin. Onko niissä alunperin kaksi vai kolme porrasta? Toinen asia mikä tuli mieleen niin onko noissa ollut työkalulaatikkoa alunperin ja missähän sen paikka on? Nykyinen lokero on hitsattu kiinni vasemman puolen rappusiin, ja sen on pakko poistaa kun etukuormaaja tulee.
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

13 Heinä 2010, 16:04

Sekura-hytillisissä Leukuissa oli työkalulaatikko ohjaamon sisällä penkin takana hihnalla kiinni.(ei istunut kovin hyvin)Rappusissa oli kaksi askelmaa.
3DL -60,4DM-61
Mekanisti
Proto suunnittelija
Viestit: 167
Liittynyt: 28 Maalis 2007, 20:23
Paikkakunta: Kuortane

15 Heinä 2010, 14:31

Tuo leukkumalli on kyllä yksi parhaimman näköisistä traktoreista ikinä.
Toisen romu on toisen aarre
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

16 Heinä 2010, 20:31

Uusi alkuperäinen käyttöohjekirja lähti tänään kohti Puolankaa :wink:
http://kuvablogi.com/nayta/2690042/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

17 Heinä 2010, 21:15

Kiitos Kari kirjasta :wink:
Tänään lähti kopista lattia auki ja huomenna jos vähän näyttäisi painepesuria ennen kytkimen purkua. Lattia on ottanut ruostetta maton alle, mutta onpa tuossa onneksi paksut pellit. Pitää samalla yrittää nyt paikantaa öljyvuoto, joka lienee lisälohkon luona.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

21 Heinä 2010, 05:17

Kirja tuli maanantaina ja oli tosiaan kuin uusi. :)
Remontin sain eilen tähän vaiheeseen. Kun käytin käynnissä niin hirveä räminä kuului asetelmasta, eli levy lienee kappaleina. Kaveri aikoi etsiä mulle ne koukut tuohon että saa purettua eteenpäin. Eikös se riitäkin että ne laittaa ajokytkimen käpäliin, vai pitääkö vo-kytkin lukita myös? Tarkoitus tuo on kokonaan purkaa. Tarvitseeko muita erikoistyökaluja? Ensimmäistä kertaa teen näin isoa remonttia Leukkuun joten meinaa olla huuli pyöreänä.
Tässä välissä pitää laittaa valonvaihtoviiksi kuntoon kun tuo koetaulu on nyt auki.
Liitteet
tn_804 kytkin 001.jpg
tn_804 kytkin 001.jpg (123.85 KiB) Katsottu 9201 kertaa
tn_804 kytkin 002.jpg
tn_804 kytkin 002.jpg (114.22 KiB) Katsottu 9201 kertaa
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

21 Heinä 2010, 15:39

Ajovoimansiirron yhdysholkin lukitustapit olivat poikki, ja sekä kytkinakselin että laatikon puolen akselin päästä oli ne reikäruuvit irti, ja siellä holkin sisällä irrallaan. Ilmeisesti sen takia kytkinakseli on päässyt niin eteen että boorit ei ole enää paikoillaan?
Vastaa Viestiin