Leyland 804 SQMS -81

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

14 Tammi 2011, 14:59

Hyvä näin , mutta tuo öljynpaine kyllä hukkuu yllätävästi tuonne turboon ,jotta en näkis
mitään onkelmaa siinä ,tietenki tehoja vertailessa on turbo huomattavasti tehokkaampi mitä
vapaastihenkittävä :)
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

17 Tammi 2011, 07:21

Ei sillä ollu merkitystä ulosoton päällä ololla siihen ääneen. Pitää seurailla tilannetta ja avata vasta jos muuttuu.
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

18 Tammi 2011, 09:47

Ootko muuten puhistanut hyd. imusuodatimen sieltä imuputken varrelta ,sinne on hyvä kertyyn
moskaa jos ,jossakin häikkää ,sen tarkistamiseen ei sitten tarvi koko vaihteiston öljyjä laskea
pois, ainuastaan sulkuläppä laittaa kiinni sieltä perän tienoilta ,mistä imuputki erkanee. Jos ky-
seinen suodatin seuduleen puhdas ,niin vielä vähempi huolta ylimääräsiin napsumisiin, tuossa
tutkailin kaaviokuvaa ,niin en kyllä keksi mistä se ääni vois tulla ,varsinki jos se vielä kuuluu
kertoja päällä rullatessa ja 3 vaihteen vapaalla ollessakin ,koska silloin se ei mielestäni voi olla
3 rattaan hammasvikakaan. :oops:
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

18 Tammi 2011, 17:53

epäillä voi että ala-akselilla joku neljästä laakerista oireilisi (2 kuulalaakeria ja kaksi rullalaakeria)
ääni kuuluisi sitten vaan kovemilla kierroksilla. moottorin kierroksilla 1600 kolmosvaihteella
ala-akselilla noin 820 kierrosta joka kakkosella vaatisi moottorista 2120 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

18 Tammi 2011, 20:00

tulipa tuossa mieleen että ala-akselin päässä on epäkesko käyttöinen
jarrun jäähdytysöljypumppu ja kilauta kaverille vaihtoehdon pohjalta
osaa toisissa yksilöissä pitää naputusta jopa hieman vaihdellen 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

18 Tammi 2011, 20:21

En oikein usko ,että jarruille öljyä pumppaava yksinkertaine (polokupyörän ilmapumppukin
monimutkaisempi) mäntäpumppu ,joka vielä öljyn sisällä pitäisi sellaista ääntä ,mitä kotona
aikoinaan ihmeteltiin kun ensimäinen syncro tuli ,niin oli se kertojien kytkentäholkien kolina
tietyillä kieroksilla ja lämpimillä öljyillä ,sekin tietenki uutuuttaan säikytti ja muistaakseen
huoltoonki vietiin ,jossa sitten huoltomies totesi kilinän täysin vaarattomaksi. :D
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

19 Tammi 2011, 14:24

nisu kirjoitti:Ootko muuten puhistanut hyd. imusuodatimen sieltä imuputken varrelta ,sinne on hyvä kertyyn
moskaa jos ,jossakin häikkää ,sen tarkistamiseen ei sitten tarvi koko vaihteiston öljyjä laskea
pois, ainuastaan sulkuläppä laittaa kiinni sieltä perän tienoilta ,mistä imuputki erkanee. Jos ky-
seinen suodatin seuduleen puhdas ,niin vielä vähempi huolta ylimääräsiin napsumisiin, tuossa
tutkailin kaaviokuvaa ,niin en kyllä keksi mistä se ääni vois tulla ,varsinki jos se vielä kuuluu
kertoja päällä rullatessa ja 3 vaihteen vapaalla ollessakin ,koska silloin se ei mielestäni voi olla
3 rattaan hammasvikakaan. :oops:
Kytkinremontin yhteydessä laskin öljyt pois ja tarkistin tuon suodattimen, ja se oli yllättävän puhas, ihan normaalia moskaa sekin vähä mitä oli. Öljyissä oli hiukan vettä mutta laitoin suurimmaksi osaksi vanhat öljyt takaisin kun oli aika kirkkaat muuten, astian pohjia en tietenkään.
Warpu kirjoitti:tulipa tuossa mieleen että ala-akselin päässä on epäkesko käyttöinen
jarrun jäähdytysöljypumppu ja kilauta kaverille vaihtoehdon pohjalta
osaa toisissa yksilöissä pitää naputusta jopa hieman vaihdellen 8)
Tuotahan itekin ensin epäilin, ja sekin tuli tarkistettua että öljyä lentää putken päästä melkoisesti jo kun kohotettua rengasta vähän käsin pyöräyttää. Sitä en muista oliko kertoja päällä kun kokeilin tuota, eli pyöriikö pumppu jos kertoja vapaalla, tämä äänihän ei kuulu jos rullasi molemmat kepit vapaalla. :!: Ja vähän sellaista vaihtelevaa se on, välillä melkein kokonaan vaimenee ja väliin kuuluu taas kovemmin. Jotenkin vain ottaa mulle korvaan kaikki tuommoiset sivuäänet :? vaikka ne ei vaarallisia oliskaan.
Ensi talveksi varmasti jo pistän uudet peräöljyt ja uuden painesuodattimen, ehkäpä niilläkin voi vaikuttaa edes jarrujen haukkaamistaipumukseen jota tässä koneessa myöskin on, tosin epäilen kyllä että pinnat on kuluneet kun meinasi jarruja säätäessä loppua tangoista kierre. :roll:
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

19 Tammi 2011, 20:35

Otinpa lingotessa pari kuvaa työvaloista. 8)
Liitteet
tn_Valot 001.jpg
tn_Valot 001.jpg (68.77 KiB) Katsottu 6136 kertaa
tn_Valot 003.jpg
tn_Valot 003.jpg (75.95 KiB) Katsottu 6136 kertaa
tn_Valot 005.jpg
tn_Valot 005.jpg (67.32 KiB) Katsottu 6136 kertaa
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

19 Tammi 2011, 22:31

elikkäs tuo pumppu ala-akselin päässä pelaa: jos pyörittää moottorilla
vaihteilla 1-3 ja R riippumatta kertojasta tai/ ja koneen liikkuessa vaihteilla
L M H riippumatta päävaihteista... molemmat kepit vapaalla ala-akseli ei pyöri
kuin korkeintaan hiljalleen mukana 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

21 Tammi 2011, 18:53

Kerkänmatti kirjoitti:Otinpa lingotessa pari kuvaa työvaloista. 8)
Näkyvyys ilmeisesti riittävä :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Tammi 2011, 19:02

Nätisti taisi istahtaa sekurakoppisesta 472:sta kuormaaja tuohon 804:een?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

22 Tammi 2011, 00:00

Nuffieldmaster kirjoitti:Nätisti taisi istahtaa sekurakoppisesta 472:sta kuormaaja tuohon 804:een?
Ei tainnut juuri tuo kuormain keretä olla ainakaan Kerkänmatin 472:ssa, vai kerkesikö? :wink: Siihenhän sen muistaakseni alunperin oli tarkoitus kylläkin tulla.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Tammi 2011, 17:42

Jep, mutta käsitinkö oikein, että tuo kuormaaja tuli meikäläisen "kotikulmilta" ja tuossa joku aika sitten kävin siinä talossa josta tuo kuormaaja lähti, 472:en niskasta :)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

24 Tammi 2011, 18:10

Warpu kirjoitti:elikkäs tuo pumppu ala-akselin päässä pelaa: jos pyörittää moottorilla
vaihteilla 1-3 ja R riippumatta kertojasta tai/ ja koneen liikkuessa vaihteilla
L M H riippumatta päävaihteista... molemmat kepit vapaalla ala-akseli ei pyöri
kuin korkeintaan hiljalleen mukana 8)
Sittenhän oire passaisi siihen pumppuun, jospa tuo olisikin sitten vain ominaisuus niin ei tarvihtisi heti ruveta remontin tekoon. :)
nelosnuhvi kirjoitti:Näkyvyys ilmeisesti riittävä :wink:
On. :wink: Ainoastaan nuo katolla olevat valot, (kaverilta saatuja ballastivikaisia Scanlighteja, jotka elvytin muutossarjoilla) ovat liian pistemäiset valokuvioltaan, asia jonka näkeekin tuosta takavalojen kuvasta. Ensi talveksi vaihdan kaikki Nordikkeihin, sellaiset on tuossa kuormaajan rungossa ja niissä on tosi laaja ja tasainen valokuvio. Huomatkaa myös H4 yläajovalot jotka palaa tillottaa siinä parkkien yläpuolella.. :o
Leukkumies kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Nätisti taisi istahtaa sekurakoppisesta 472:sta kuormaaja tuohon 804:een?
Ei tainnut juuri tuo kuormain keretä olla ainakaan Kerkänmatin 472:ssa, vai kerkesikö? :wink: Siihenhän sen muistaakseni alunperin oli tarkoitus kylläkin tulla.
Hyvin se siihen istahti, tuo kuormaaja kun on niinkin "uusi" kuin 1984, mikäli tyyppikilpeä oikein tulkitsin, niin se on suunniteltu sekurakoppiseen. Q-koppisessa se oli, ja vain venttiililohkon paikka piti muuttaa polvilasin edestä kopin lattian alle.
472:een tämän kuormaajan tosiaan piti ensin tulla, mutta se kone on nyt joutunut mulla ö-mappiin kun tämä keltainen tuli, vaihto siistimpään kun hautui mielessä jo kauan aikaa. 8)
Nuffieldmaster kirjoitti:Jep, mutta käsitinkö oikein, että tuo kuormaaja tuli meikäläisen "kotikulmilta" ja tuossa joku aika sitten kävin siinä talossa josta tuo kuormaaja lähti, 472:en niskasta :)
Sieltähän se, ihan ehyt ja siisti nelikko sinne jäi, olis ollut koko pakettinakin myynnissä. Mutta ei oo vissiin vielä hävittänyt sitä?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2011, 19:20

Nuffieldmaster kirjoitti:Jep, mutta käsitinkö oikein, että tuo kuormaaja tuli meikäläisen "kotikulmilta" ja tuossa joku aika sitten kävin siinä talossa josta tuo kuormaaja lähti, 472:en niskasta :)
Sieltähän se, ihan ehyt ja siisti nelikko sinne jäi, olis ollut koko pakettinakin myynnissä. Mutta ei oo vissiin vielä hävittänyt sitä?[/quote]

Englantilaiset sanoo tässä tilanteessa että pending, ts. kauppoja hierotaan. Nätti ja fiksuhan se oli kieltämättä :)

Jos oisi sekurakoppinen niin se olisi jo minun :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin