Leyland 804 SQMS -81
Valvoja: automies560
Liikkeestä kun ostaa niin kannattaa vaatia aina joku takuu kunnosta, yksityisen myyjän takuu loppuu kun ostajan perävalot häipyy näkyvistä.
Ja nyt kun ne lupas korvata osien hinnat tutki koko leukku että löytyykö muutakin vikaa
Ja nyt kun ne lupas korvata osien hinnat tutki koko leukku että löytyykö muutakin vikaa
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Konekorjaamo marjakankaalta kannattaa tilaa.Kerkänmatti kirjoitti:Mistä kytkimen osat kannattaa tilata? Ja oliko näissä turbomalleissa vielä tuumaa suurempi kytkin? Ajattelin että laitetaan nyt sitten kerralla niin hyvin että kestää toiset 5000 tuntia. En ole tosin vielä avannut kytkintä mutta eiköhän se vika sieltä löydy.
-fiigumies-
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Se nyt on lähes sama mistä tilaa, jos on 13" HD kytkin niin veikkaampa, että Verhon Jussilta löytynee osat parhaiten. Hintaluokka lienee sama lähes tulkoon kaikissa ja toimitusajat samat. Tilasin itse jussilta osat omaan koneeseen, ja asiantuntijana osasi neuvoa, että samalla kannattaa vaihtaa sille suunnalle myös muuta mm. stefat ja toimitti ne samassa paketissa.
Voisin neuvoa, että katso sen asetelmankin kunto tarkkaan, on kallis vrt. pelkkään levyyn ja kannattaa laittaa kerralla kuntoon.
Keraaminen kytkinlevy on vauhtipyörän surma, sitä ei monikaan suosittele. Ei kestä tavallisesti joskus tarvittavaa luistatusta yhtään, sorvaa herkällä vauhtipyöränkin.
Voisin neuvoa, että katso sen asetelmankin kunto tarkkaan, on kallis vrt. pelkkään levyyn ja kannattaa laittaa kerralla kuntoon.
Keraaminen kytkinlevy on vauhtipyörän surma, sitä ei monikaan suosittele. Ei kestä tavallisesti joskus tarvittavaa luistatusta yhtään, sorvaa herkällä vauhtipyöränkin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Historiatietoja AKE:lta. Tuon mukaan entisiä omistajia olisi neljä, harmi kun nimet ja osoitteet ei näkynyt kuin minua edeltävän osalta. Olisi kiinnostanut saada yhteys siihen huoltomieheen joka koneen on omistanut, varmasti tietäisi paljon koneen vaiheista.
30.06.2010 - Allekirjoittanut, 1.omistaja
11.06.2010 - 30.06.2010 INTER-TRACTOR
Kauppakaari 2, 67600 KOKKOLA, 1.omistaja
04.03.2006 - 11.06.2010 Yksityinen, 1.omistaja (tämän nimi tiedossa)
10.05.1996 - 04.03.2006 Yksityinen, Entinen omistaja
06.05.1996 - 10.05.1996 KESKO OYJ MAATALOUSKESKO, TRAKTORIT JA PUIMURIT
Kosilankatu 3, 67100 KOKKOLA, Entinen omistaja
02.06.1994 - 06.05.1996 Yksityinen, Entinen omistaja
22.04.1994 - 02.06.1994 HANKKIJA-MAATALOUS OY
Prismantie 1, 67700 KOKKOLA, Entinen omistaja
05.01.1983 - 22.04.1994 Yksityinen, Entinen omistaja
30.06.2010 - Allekirjoittanut, 1.omistaja
11.06.2010 - 30.06.2010 INTER-TRACTOR
Kauppakaari 2, 67600 KOKKOLA, 1.omistaja
04.03.2006 - 11.06.2010 Yksityinen, 1.omistaja (tämän nimi tiedossa)
10.05.1996 - 04.03.2006 Yksityinen, Entinen omistaja
06.05.1996 - 10.05.1996 KESKO OYJ MAATALOUSKESKO, TRAKTORIT JA PUIMURIT
Kosilankatu 3, 67100 KOKKOLA, Entinen omistaja
02.06.1994 - 06.05.1996 Yksityinen, Entinen omistaja
22.04.1994 - 02.06.1994 HANKKIJA-MAATALOUS OY
Prismantie 1, 67700 KOKKOLA, Entinen omistaja
05.01.1983 - 22.04.1994 Yksityinen, Entinen omistaja
Entiset omistajat saa halutessaan jäljitettyä.
Tilaa AKE:lta laitteen omistushistoria kirjallisena, eli kantakorttijäljennökset. Tuollaisen tapauksen tiedot tulevat nopeasti kun tiedot on noin uusia.
En tarkkaan muista kuinka paljon maksaa per omistaja nuo tiedot, saattaa olla noin 18€ kpl. Akella hinnaksi kerrotaan tuo hinta per sivu mutta sivulla onkin vain yksi omistaja
Siitä listasta näkee entisien omistajien osoitteet ja nimet jonka perusteella pystyy numerotiedustelusta kaivamaan puhelin numerot.
Itse olen tehnyt vastaavan myyräntyön muutamaan kertaan. Eräs vanha omistaja oli aika ihmeissään kun soitin ja kysyin että oletko ostanut uutena tietyn laiteen vuonna -66.
Toisessa tapauksessa selvisi että eräs omistajaketjun henkilö hukkui thaimaan tsunamissa. Vanhoilla laitteilla on monta tarinaa.....
Tilaa AKE:lta laitteen omistushistoria kirjallisena, eli kantakorttijäljennökset. Tuollaisen tapauksen tiedot tulevat nopeasti kun tiedot on noin uusia.
En tarkkaan muista kuinka paljon maksaa per omistaja nuo tiedot, saattaa olla noin 18€ kpl. Akella hinnaksi kerrotaan tuo hinta per sivu mutta sivulla onkin vain yksi omistaja
Siitä listasta näkee entisien omistajien osoitteet ja nimet jonka perusteella pystyy numerotiedustelusta kaivamaan puhelin numerot.
Itse olen tehnyt vastaavan myyräntyön muutamaan kertaan. Eräs vanha omistaja oli aika ihmeissään kun soitin ja kysyin että oletko ostanut uutena tietyn laiteen vuonna -66.
Toisessa tapauksessa selvisi että eräs omistajaketjun henkilö hukkui thaimaan tsunamissa. Vanhoilla laitteilla on monta tarinaa.....
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 197
- Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Kerkänmatti kirjoitti:Historiatietoja AKE:lta. Tuon mukaan entisiä omistajia olisi neljä, harmi kun nimet ja osoitteet ei näkynyt kuin minua edeltävän osalta. Olisi kiinnostanut saada yhteys siihen huoltomieheen joka koneen on omistanut, varmasti tietäisi paljon koneen vaiheista.
30.06.2010 - Allekirjoittanut, 1.omistaja
11.06.2010 - 30.06.2010 INTER-TRACTOR
Kauppakaari 2, 67600 KOKKOLA, 1.omistaja
04.03.2006 - 11.06.2010 Yksityinen, 1.omistaja (tämän nimi tiedossa)
10.05.1996 - 04.03.2006 Yksityinen, Entinen omistaja
06.05.1996 - 10.05.1996 KESKO OYJ MAATALOUSKESKO, TRAKTORIT JA PUIMURIT
Kosilankatu 3, 67100 KOKKOLA, Entinen omistaja
02.06.1994 - 06.05.1996 Yksityinen, Entinen omistaja
22.04.1994 - 02.06.1994 HANKKIJA-MAATALOUS OY
Prismantie 1, 67700 KOKKOLA, Entinen omistaja
05.01.1983 - 22.04.1994 Yksityinen, Entinen omistaja
Kun kattoo noita liikkeiden omistus aikoja, niin ei oo ehtiny paljon pihaa kuluttaa. Jotkut koneet seisoo vuosia pihoilla tai melkein.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Varsinkin tuolla Keskolla ei ole välissä ollut kuin 5 päivää, sitä vähän mietin, että onko siinä ollut joku hommeli ja kahta puolen oleva yksityinen omistaja olisikin kuitenkin yksi ja sama henkilö, eli tämä huoltomies. Toisaalta sekin jo kertoo, että kun uudet omistajat on nopeasti löytyneet niin kyseessä on ollut haluttu kampe, ja hyvä yksilö.iippo kirjoitti:Kun kattoo noita liikkeiden omistus aikoja, niin ei oo ehtiny paljon pihaa kuluttaa. Jotkut koneet seisoo vuosia pihoilla tai melkein.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Mistähän tuohon löytäisi ehjät ohjaamon askelmat? Noita on lyhennetty ja hitsata räpöstetty, alaosat mahtaa olla Q hytin. Onko niissä alunperin kaksi vai kolme porrasta? Toinen asia mikä tuli mieleen niin onko noissa ollut työkalulaatikkoa alunperin ja missähän sen paikka on? Nykyinen lokero on hitsattu kiinni vasemman puolen rappusiin, ja sen on pakko poistaa kun etukuormaaja tulee.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Uusi alkuperäinen käyttöohjekirja lähti tänään kohti Puolankaa
http://kuvablogi.com/nayta/2690042/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/2690042/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Kiitos Kari kirjasta
Tänään lähti kopista lattia auki ja huomenna jos vähän näyttäisi painepesuria ennen kytkimen purkua. Lattia on ottanut ruostetta maton alle, mutta onpa tuossa onneksi paksut pellit. Pitää samalla yrittää nyt paikantaa öljyvuoto, joka lienee lisälohkon luona.
Tänään lähti kopista lattia auki ja huomenna jos vähän näyttäisi painepesuria ennen kytkimen purkua. Lattia on ottanut ruostetta maton alle, mutta onpa tuossa onneksi paksut pellit. Pitää samalla yrittää nyt paikantaa öljyvuoto, joka lienee lisälohkon luona.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Kirja tuli maanantaina ja oli tosiaan kuin uusi.
Remontin sain eilen tähän vaiheeseen. Kun käytin käynnissä niin hirveä räminä kuului asetelmasta, eli levy lienee kappaleina. Kaveri aikoi etsiä mulle ne koukut tuohon että saa purettua eteenpäin. Eikös se riitäkin että ne laittaa ajokytkimen käpäliin, vai pitääkö vo-kytkin lukita myös? Tarkoitus tuo on kokonaan purkaa. Tarvitseeko muita erikoistyökaluja? Ensimmäistä kertaa teen näin isoa remonttia Leukkuun joten meinaa olla huuli pyöreänä.
Tässä välissä pitää laittaa valonvaihtoviiksi kuntoon kun tuo koetaulu on nyt auki.
Remontin sain eilen tähän vaiheeseen. Kun käytin käynnissä niin hirveä räminä kuului asetelmasta, eli levy lienee kappaleina. Kaveri aikoi etsiä mulle ne koukut tuohon että saa purettua eteenpäin. Eikös se riitäkin että ne laittaa ajokytkimen käpäliin, vai pitääkö vo-kytkin lukita myös? Tarkoitus tuo on kokonaan purkaa. Tarvitseeko muita erikoistyökaluja? Ensimmäistä kertaa teen näin isoa remonttia Leukkuun joten meinaa olla huuli pyöreänä.
Tässä välissä pitää laittaa valonvaihtoviiksi kuntoon kun tuo koetaulu on nyt auki.
- Liitteet
-
- tn_804 kytkin 001.jpg (123.85 KiB) Katsottu 9206 kertaa
-
- tn_804 kytkin 002.jpg (114.22 KiB) Katsottu 9206 kertaa
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Ajovoimansiirron yhdysholkin lukitustapit olivat poikki, ja sekä kytkinakselin että laatikon puolen akselin päästä oli ne reikäruuvit irti, ja siellä holkin sisällä irrallaan. Ilmeisesti sen takia kytkinakseli on päässyt niin eteen että boorit ei ole enää paikoillaan?