Leyland 804 SQMS -81

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

03 Heinä 2010, 08:15

8) 8) 8)
Liitteet
tn_1 052.jpg
tn_1 052.jpg (94.97 KiB) Katsottu 25191 kertaa
tn_1 053.jpg
tn_1 053.jpg (126.46 KiB) Katsottu 25191 kertaa
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 29 Heinä 2010, 12:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

03 Heinä 2010, 08:26

Jumaliste, ompa siisti peli, vanhat siniset leukut näyttää museovehkeiltä tuon keltasen rinnalla
Mukana kuin peräpukama!
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

03 Heinä 2010, 09:01

On kyllä komia 8)
Onko tämä se joka oli kokkolassa inter traktorilla?
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

03 Heinä 2010, 11:03

Jestas :D Tuohan näyttää aivan pakasta vedetyltä :D
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

03 Heinä 2010, 19:50

Kerkänmatille onnittelut timantin löytämisestä :D oikein kateeksi käy :wink:
Jos ja kun, tuo on alkuperäisissä maaleissa niin edellisille omistajalle pitäis luovuttaa klubimme viiri, osoituksena siintä, kuinka pitää, pitää huoli traktoreista :D
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

03 Heinä 2010, 22:38

Asiallinen peli 8)
Hattu päähän ja hyvästi!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Heinä 2010, 09:40

Nätti on, galleriaan voisit laitella kuvia sisältä, eestä, takaa ja alta :wink: :D :D Onnittelut helmen löydöstä!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

04 Heinä 2010, 09:46

Tämä on juuri se Inter-tractorin kone. Soitin siitä viime viikolla, kun huomasin myynti-ilmoituksen, ja myyjän kanssa keskusteltua tuli selväksi että katsomaan ensi tilassa, muutenkin oli onneksi käyntiä Pohjanmaalla. :)
Historia tiedossa, edellisten omistajien määrä 3 joista käsittääkseni keskimmäinen Leylandin huoltomies! Tunteja karvan päälle 5100. Kaikesta näkee että traktoria ei ole missään vaiheessa päästetty pahemmin rempalleen, sillä edes pikkuvikoja ei juuri löytynyt, hytissäkin kaikki ehjää, sähkötkin kunnossa suurimmaksi osin eikä koetaulun alta löytyny ees niitä ikäviä kätöstyksiä. Muovinen maskikin täysin ehyt!

Maali on peltien ja ohjaamon osalta alkuperäinen, vanteet ja rungon maalasivat liikkeessä ennen kuin kone toimitettiin minulle. Ehdin kyllä onneksi nähdä sen ennen kuin oli tehty mitään, ei se pahalta näyttänyt ennen maalaustakaan. Sinisiä osia oli vain nostovarret. :wink: Tässä on muuten apusylinteri asennettu molemmin puolin. Vasen on alkuperäinen ja toiselle puolelle on rakennettu erittäin siististi korvakot ja sylinteri. Ei muuten nypyttäny ku kokeilin takakuormaajaa perään. Hydrauliikka muutenkin terveen oloinen.

Ja se moottori, ah. :D Turbo on ilmeisesti jossakin vaiheessa uusittu, ja mikä parasta, alkuperäisen mallisella eli Holset H1A. 8) Ainakin nyt lämpimillä keleillä lähtee herkästi käymään, ja vastaa kaasuun terhakkaasti. Myös vaihteisto toimii oikein hyvin.
Kytkin sen sijaan taitaa kaivata paineasetelman säätöä, se ei meinaa kunnolla irrottaa, ja vaihteen kytkeminen aiheuttaa jyrinää joka loppuu kun kytkimen päästää. Uskon ja toivon kuitenkin että se asettuu säätämällä, sillä kytkin ei luista ja liikkeellä ollessa mitään häiriötä ei esiinny.
Tarkoitus on vielä ottaa selville aikaisemmat omistajat, jotta voisi kysellä onko koneeseen tehty isompia remonteja. Luulisi että leukun huoltomies ei olisi huonoa yksilöä käytettynä ostanut itselleen. :wink:

Tämmöistä kun oon pitemmän aikaa haaveillut, niin nyt ei tohtinut ostamatta jättää. Tuskin kovin paljon parempaa yksilöä löytyy kun näillä alkaa se 30 vuotta olla ikää, se täytyy muistaa!
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

04 Heinä 2010, 11:10

Joutuko maksamaan paljon,vai oikein paljon?
3DL -60,4DM-61
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

04 Heinä 2010, 14:55

Saisko videoo vaikka youtubeen :?:
-fiigumies-
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

05 Heinä 2010, 06:05

Eilen illalla työkaverilta peräkärryä hakiessa, kytkin tuli tiensä päähän. Veto loppui kuin seinään. Mittariin ehti viikon aikana kertyä 2 käyttötuntia. :x Nooh, onneksi aloitin viestiketjun projektiosastolle. :wink: Galleriaankin saa sitten räjäytyskuviakin. :wink:
Ensin kuitenkin kuivaheinän tekoon, onneksi on noita raktoreita muitakin. :)
fiigumies kirjoitti:Saisko videoo vaikka youtubeen :?:
Onneksi ei eilen kukaan ollu kuvaamassa, ku hinattiin Leukku 2km päästä kotiin, jäi onneksi tuohon omalle yksityistielle. :oops: Veturina toimi Nissan Patrol, maastopuolen kolmosella ja vauhtia n. 15-20km/h. Leukussa teli-Tuhti viljalaidoin perässä, tyhjänä sentään.
Ois siinä joku voinu hieroa silmiään jos olisi nähnyt. :lol:
Tuli mieleen että pitäskö ruveta tekemään nostolaitteet maasturiin, voiman ulosottohan siinä jo on. :twisted:
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

07 Heinä 2010, 23:08

Mistä kytkimen osat kannattaa tilata? Ja oliko näissä turbomalleissa vielä tuumaa suurempi kytkin? Ajattelin että laitetaan nyt sitten kerralla niin hyvin että kestää toiset 5000 tuntia. En ole tosin vielä avannut kytkintä mutta eiköhän se vika sieltä löydy.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

08 Heinä 2010, 06:54

Tuli mieleen että kun liikkeestä ostit tuon koneen niin maksatappas remontti niillä
Soita ja kiroa pirusti ja vaadi remonttia niin eiköhän suostu edes osat maksamaan
Tuossa taitaa olla 13" kytkin, ainakin jos luin varaosakirjaa oikein mutta myös 11" löytyy
sekä levyä sintterinä :shock:
Taitaa olla parasta purkaa ensin
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

08 Heinä 2010, 08:48

jamppi kirjoitti:Tuli mieleen että kun liikkeestä ostit tuon koneen niin maksatappas remontti niillä
Soita ja kiroa pirusti ja vaadi remonttia niin eiköhän suostu edes osat maksamaan
Tuossa taitaa olla 13" kytkin, ainakin jos luin varaosakirjaa oikein mutta myös 11" löytyy
sekä levyä sintterinä :shock:
Taitaa olla parasta purkaa ensin
Niin, tein kyllä reklamaation liikkeeseen heti maanantaina, kuitenkin traktori myytiin minulle hyväkuntoisena, ja sen mukaan tuosta maksoinkin, joten ei kytkin saa levitä saman tien kun töihin lähtee. Myyjä suostui onneksi korvaamaan minulle osien hinnan, joten mieliala kohentui kummasti. :)

Puretaan toki ensin, samalla ajattelin tarkistaa voimanoton kytkimen kunnon kun kerran auki otetaan, meinaan laittaa tämän lumikoneeksi joten tuskin sinne kannattaa kuluneita osia laittaa. Ja tuosta olisi tosiaan hyvä saada lisätietoa jo nyt etukäteen.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

08 Heinä 2010, 10:25

"tuosta olisi tosiaan hyvä saada lisätietoa jo nyt etukäteen."

Lieneekö näistä mitään apua ? Minulle on tulossa lähipäivinä muutama Leyland 602 - 804:sen käyttöohjekirjaa, alkuperäisiä, ei kopioita, jos kiinnostaa niin palataan asiaan. Toiveissa oli, että saisin jo Oulaisiin, saapahan nähdä kerkeääkö :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin