Leyland 804 SQMS -81

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

27 Heinä 2011, 23:19

moneen koneeseen maksaa jo yksöispumppu samanverran 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

28 Heinä 2011, 07:59

Onhan se asia kyllä noinkin. 8)
Tosiaan Hydro-Material Siuntiosta oli paikka josta pumppua kyselin, eivät luettelot tunteneet entisen pumpun koodia suoraan niin joutui vähän arpomaan kiinnityksien ja akselin kanssa, nyt on tehtaalle Ranskaan laitettu kysely tuosta pumpusta. Voi kuulemma mennä 10 viikkoa jos joutuu tilaamaan.. :D
Vielä mietin lopullisia tuottoja jotka tuohon valitsisi, ei olisi pahitteeksi vaikka nostolaitteellekin olisi reilummin litroja, tässä koneessa kun on kaksi apusylinteriä niin se on vähän hidas. 8)

Yritin etsiä laskukaavoja imulinjalle että olisi saanut vähän osviittaa millaista virtausta Leukun pitkä linja sallii.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

28 Heinä 2011, 16:33

tässä on ihan hyvä pitää mielessä että uusi/terve pumppu tuo liikkeisiin reippautta ja ainakin omien
kokemusten mukaan nostolaite on mukavampi hieman rauhallisena kuin nopeana lähinnä korjausliikkeet kovemmilla
kierroksilla muuttuu teräviksi 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

29 Heinä 2011, 05:33

Warpu kirjoitti:tässä on ihan hyvä pitää mielessä että uusi/terve pumppu tuo liikkeisiin reippautta ja ainakin omien
kokemusten mukaan nostolaite on mukavampi hieman rauhallisena kuin nopeana lähinnä korjausliikkeet kovemmilla
kierroksilla muuttuu teräviksi 8)
Olen täysin samaa mieltä, ajoin joskus kolmosnuhvia, jossa oli ulkopuolisen hydrauliikan tähden laitettu joku suuri tuottoinen pumppu reppuun. Oli vekkuli peli, takakauhan kanssakin, kun vähän vedit nostolaitteen vivusta oli tsup samantien joko nokka kohden taivasta tai peräkola ylhäällä :lol: Mitä mamma sanoisi, kun olisi perunanistutushommeleissa sellaisella??? Hitaahko nostolaite, jossa voimaa nostaa jo pikkukierroksilla on myös minun mieleeni.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

29 Heinä 2011, 13:06

Sain jo vastauksen pumpusta, koodit oli muuttuneet mutta vastaavaa pumppua saa. 14+18 kuutioinen maksaisi sen 610 plus verot. Toimitusaika 6-7 viikkoa jos sen tilaisi.
Yhdistettyä tuottoa tuolla saa jo 70,4 litraa nimelliskierroksilla.. 8) ja tosiaan nostolaitelohko olisi vain hivenen alkuperäistä suurempi, minusta aika hyvä vaihtoehto tuollainen.

Samalla voisi kyllä koettaa nostolaitteen nylkytyksenkin korjata. :D Pääsikö nostolaiteventtiiliin muuten yläkautta käsiksi vai vaatiiko repun irrotuksen?
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

29 Heinä 2011, 14:20

kyllähän tuo venttiilistöön käsiksi pääseminen vaatii repun irroituksen ja jos haluaa tehä kerralla hyvän
niin €uroja peliin ja kone-ketola pori :lol: 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

29 Heinä 2011, 19:07

Pieni pilkkiminen kuuluu asiaan, ei ole vika vaan ominaisuus
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

30 Syys 2011, 11:18

Tulipa lopulta laitettua vetokoukku kuntoon kun tuli tarvetta sillekin. Kierteytin isot pultinreiät M20 tapilla ja hyvin kesti kiristää. Laukaisuvaijeriksi laitoin IKH yleisvaijerin "INDEMAR 741615 01600 4765". Vaijeri vaati pienen muutoksen kahvan päähän mutta ei ollut ollenkaan hankala toteuttaa, ja nyt koukku toimii alkuperäisestä vivusta. :)

Pari Nordikin umpiota odottaa asennusta työvaloiksi, joutaa nuo Puuilon umpiot muihin vähemmän tarvittaviin koneisiin.

Hydraulipumppua vielä odotellaan, jospas tulisi ennen kovia pakkasia...
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

10 Marras 2011, 16:55

Tänään peräänkuulutin uutta pumppua, sehän ryökäle oli tullut jo ties kuinka kauan sitten ja jäänyt liikkeen nurkkiin pyörimään. No, maanantaiksi lupasivat 8) ja eihän tässä niin tuli hännän alla olla muutenkaan.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

22 Marras 2011, 15:56

Uusi pumppu on nyt kotona, sekä muut tykötarpeet remonttiin. Kampiakselin etustefa vaihdetaan samalla, sekä uusi 70 ampeerin laturi. Etukuormaajan letkutuksien siistimistä ym. ajattelin samalla yrittää saada tehdyksi.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

23 Marras 2011, 06:04

tarkista sitten kampiakselin päittäisvälys stefanvaihdon jälkeen.. 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

24 Marras 2011, 15:36

Warpu kirjoitti:tarkista sitten kampiakselin päittäisvälys stefanvaihdon jälkeen.. 8)
Paljonko saa olla?
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

25 Marras 2011, 02:31

0,20-0,38mm lähinnä että ei oo tippunu päittäisliuskat stefanvaihdon yhteydessä.
niin ja jos ei vielä ole vaihdettu niin varotoimena kannattaa vetää voimanoton kytkin
auki stefan vaihdon ajaksi= jousikuorma painaa kampiakselia eteenpäin 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

26 Marras 2011, 13:22

Kiitos vinkkistä, enpä olisi tuota tiennyt ollenkaan muuten katsoa. 8)
Vielä on toinen traktori tallissa levällään, massikka, sitten kun on se pois niin käyn leukun kimppuun.
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

26 Marras 2011, 13:31

Warpu kirjoitti:0,20-0,38mm lähinnä että ei oo tippunu päittäisliuskat stefanvaihdon yhteydessä.
niin ja jos ei vielä ole vaihdettu niin varotoimena kannattaa vetää voimanoton kytkin
auki stefan vaihdon ajaksi= jousikuorma painaa kampiakselia eteenpäin 8)
Jahas, mitäpä se vaikuttaa stefan vaihtoon tuo akselin pönkkääminen eteenpäin?
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
Vastaa Viestiin