Leyland 804 SQMS -81
Valvoja: automies560
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Leypartilta tilattu uusi asetelma, levyt, painelaakerit, silmälaakeri, booriholkki lukitusosineen, voimanoton koplingin laippa, vauhtipyörän pulttien alle tuleva levy, uudet lukkorenkaat, uudet puslat kytkimen irrotushaarukkaan ja stefat moottoriin+vaihteistoon.
Jussilla oli asetelmaa lukuunottamatta kaikki hyllyssä. Samalla tuli paljon viisaammaksi kun poristiin koneesta tilauksen lomassa ja mm. tarvittavat kiristysmomentit ja lukkoliimat aikoi laittaa paketin mukana kun pyysin. Erittäin hyvää ja mukavaa palvelua!
Tiedä vaikka tämä kone vielä kuntoonkin saadaan!
Jussilla oli asetelmaa lukuunottamatta kaikki hyllyssä. Samalla tuli paljon viisaammaksi kun poristiin koneesta tilauksen lomassa ja mm. tarvittavat kiristysmomentit ja lukkoliimat aikoi laittaa paketin mukana kun pyysin. Erittäin hyvää ja mukavaa palvelua!
Tiedä vaikka tämä kone vielä kuntoonkin saadaan!
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Kattelin tuossa konetta niin pientä ehostamista se vaatii vain; vetokoukku pitää käyttää irti ja hitsata murtumat, herkistellä sen jumissa oleva laukaisuvaijeri, palauttaa hydrauliliittimet alkuperäispaikoille, laittaa kaltevuussäädön kampi toimintaan, vaihtaa plexinen sivulasi oikeaan lasiin, lisäksi voisi pakoputken maalata, etu- ja takalyhdyt vaativat uusimisen samoin heijastimet ja kolmio takana, alkuperäisen malliset/tyyliset työvalot lokasuojiin ym. pientä. Istuimessa on irtopäällisen alla lähes ehjä alkuperäinen verhoilu, taidan vain pestä penkin ja päällisen, ja laittaa suojan takaisin niin pysyykin kunnossa.
Mistähän voisi kysellä alkuperäisen kaltaista sivuverhoilumateriaalia, kyllä nuo nykyiset ensi talven menee mutta jossain vaiheessa ne voisi ruveta uusimaan?
Pirun kuuma on ilma, yli 30 varjossa niin eipä jaksa muuta tehä kuin suunnitella näitä.. Huomenna hyvällä tuurilla saan jo kytkimen osatkin.
Siinä muuten kun perää kahtelin, niin heräsi kysymys että mistä tulee öljynpaine jarruille? Liekö nostolaitteen sisältä otettu haaroitus, ne putkethan lähtee peräkotelon päältä t-liittimestä.
Ja saakohan alkuperäisen mallisia takavaloja enään? kattelin tuossa tarvikeluetteloita niin tuommoisia suorakaiteita joissa on heijastin keskellä, ei näytä oikein olevan. Orkkis lyhtyjen valmistaja on ollut PMG, joka lienee sama kuin Britax. Myös yksi kumikuorinen työvalo lienee originelli, sekin on saman valmistajan. Heti pitää jo entisöintiä suunnitella
Mahtaako kenelläkään olla hajua, paljonko tämä malli on maksanut uutena?
Mistähän voisi kysellä alkuperäisen kaltaista sivuverhoilumateriaalia, kyllä nuo nykyiset ensi talven menee mutta jossain vaiheessa ne voisi ruveta uusimaan?
Pirun kuuma on ilma, yli 30 varjossa niin eipä jaksa muuta tehä kuin suunnitella näitä.. Huomenna hyvällä tuurilla saan jo kytkimen osatkin.
Siinä muuten kun perää kahtelin, niin heräsi kysymys että mistä tulee öljynpaine jarruille? Liekö nostolaitteen sisältä otettu haaroitus, ne putkethan lähtee peräkotelon päältä t-liittimestä.
Ja saakohan alkuperäisen mallisia takavaloja enään? kattelin tuossa tarvikeluetteloita niin tuommoisia suorakaiteita joissa on heijastin keskellä, ei näytä oikein olevan. Orkkis lyhtyjen valmistaja on ollut PMG, joka lienee sama kuin Britax. Myös yksi kumikuorinen työvalo lienee originelli, sekin on saman valmistajan. Heti pitää jo entisöintiä suunnitella
Mahtaako kenelläkään olla hajua, paljonko tämä malli on maksanut uutena?
nisu kirjoitti:Justiin tuomonen on kotipaikalani ,samanlaisella vilske 1204 etukuormaajalla ainuastaan kuormaajan väri oli musta heti uutena,
hinta muistaakseni oli vuonna -81 155 000 mk.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
- Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi
Näyttäisi olevan Keskon Traktoriuutisissa vuodelta 1981 hintatieto Leyland 804-mallille 132700 markkaa. Tuossa samaisessa lehdessä kerrotaan myös keltaisten Leylandien eroista sinisiin verrattuna.
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Onnistuisiko juttua skannata ja lähettää sähköpostiin?Timppasavosta kirjoitti:Näyttäisi olevan Keskon Traktoriuutisissa vuodelta 1981 hintatieto Leyland 804-mallille 132700 markkaa. Tuossa samaisessa lehdessä kerrotaan myös keltaisten Leylandien eroista sinisiin verrattuna.
Minä muistan kerran lukeneeni vanhasta Maatilan Pirkasta jonkin artikkelin leukun synchro-vaihteistosta. Pitäisi myllätä jonain sadepäivänä vintti ja etsiä vanhat keskon lehdet, niitä kun on...
Ensi viikolla pääsee konetta laittamaan nippuun, kuulosti että osapaketin pitäisi maanantaina tulla. Oon tässä sillä aikaa käynyt peräpäätä läpi, eilen puotin kaikki helposti irrotettavat osat kuten vetokoukun, pois jotta saa rungon pestyksi kunnolla. Samalla pitää säätää bellevillelaite kun se rynkkäsi löyhällä, löyhässä olivat myös vetokoukun kiinnittävät kaksi isoa pulttia, kuinkahan lujaan ne pitääkään kiristää?
http://www.nuhvi.net/index.php?option=c ... 2&Itemid=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla ois 800-sarjasta tietoa
Tuolla ois 800-sarjasta tietoa
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Olen jo perehtynyt noihin._Leyland_ kirjoitti:http://www.nuhvi.net/index.php?option=c ... 2&Itemid=7
Tuolla ois 800-sarjasta tietoa
Virheellistäkin tietoa on liikkeellä, pisti silmään kun konedatassa ja tälläkin sivustolla mainitaan "Voimanoton kytkin on hydraulinen monilevykytkin". Eihän se ole sentään sellainen, vaan samanlainen mekaaninen kuin sinisissäkin. Olisiko sitten sekoitettu uudet 6-levyiset öljykylpyjarrut ja vo-kytkin keskenään?
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
- Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi
Laita sähköpostiosoite tulemaan, niin minä kaivelen mitä löytyy. Löytyy myös se esitekin ihan paperisena versiona, tosin ei ole kuin yksi kappale. Tuo hinta on kaivettu skannatusta lehdestä...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Käyttöohjekirja sulla taitaa jo olla mutta laitan linkin jos joku sattuu tarvitseen
http://www.saunalahti.fi/ehyde/ohje.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saunalahti.fi/ehyde/ohje.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Laitoin yv:tä.Timppasavosta kirjoitti:Laita sähköpostiosoite tulemaan
Pitääkin taas vastustaa, äsken menin että rupean pesemään konetta ja pesin ensin heinäkoneista pölyjä pois, että saisi ne varastoon niin Clenin turbosuutin tökkäsi itsensä jotenkin tukkoon, ja kun siinä pari kertaa painelin kahvaa niin POKS
Just olin kerinny säätää pesuriin 100bar, ja kun varsi osoitti vaakasuoraan... Onneksi se sattui olemaan pellolle päin eikä ketään ollu linjalla. En muuten löytänyt suuttimen osia. Kierteet oli korkannu rungosta, nyt kun vielä muistasi oliko sillä olemassa takuuta. Viime kesänä ostin sen.
Tuo 132700 markkaa muuten vastaa vuoden 2008 rahassa vajaata 53000 euroa. http://www.tilastokeskus.fi/til/khi/200 ... u_001.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Nyt sain sähköpostissa Keskon artikkelin "Uusi Leyland - täältä pesee"Kerkänmatti kirjoitti:heräsi kysymys että mistä tulee öljynpaine jarruille? Liekö nostolaitteen sisältä otettu haaroitus, ne putkethan lähtee peräkotelon päältä t-liittimestä. ...
Ja saakohan alkuperäisen mallisia takavaloja enään?
Jarruista mainitaan mm. levyjen määrä vaihtelee 4-6 puolellaan, mallista riippuen. Ja voitelusta sanotaan seuraavaa: "oma pumppuyksikkö pumppaa jatkuvasti öljyä jarruyksiköihin"
Mietin vain, että onko sinne jätetty alkuperäinen nostolaitepumppu hoitamaan ko.tehtävää, eikös niissäkin ollu kaksi riviä että iso puoli teki nostolaitteen paineet, ja pienempi puoli kierrätti öljyä sivuvirtasuodattimen kautta, ja sitähän näissä malleissa ei ole enään.
Valoasiaa kysyin Jussilta, kuulemma hänellä ei ole niitä hyllytavarana mutta tilaamalla voi saada. Kysyin myös varsin haitarikumeja ohjauspylvään viiksiin, niiden tilanne on ettei ole saatavana tällä hetkellä, mutta englannin päässä niille etsitään valmistajaa.
Koneeni sarjanumero on muuten 251751, ihmettelin kun konerekisterissä oli traktoreita vm. 82 ja pienemmällä sarjanumerolla?
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Pesin äsken osia kokoamista varten, ja huomasin ongelman. Ajokytkimen käpälien päällä oleva paininrengas on jossakin vaiheessa sorvanut uran irroitushaarukan runkoon, ihan kuin siitä puuttuisi jotain välistä kun se on osunut siihen. Voiko esim. painelaakeri olla väärin asennettu? Myös käyttövivustossa on joku patentti jota en käsitä miksi se on siinä ja haluaisin sen pois, tässä on siitä kuva.
Alkuperäinen käyttötangon vastinkuppi on otettu pois, ja tilalle tehty tuollainen, ikään kuin on saatu haarukan liikerata lähemmäs asetelmaa. Kuvassa pidän oikeaa vastakappaletta sillä kohdalla mihin se kuuluisi, tuossa on siis useamman sentin ero alkuperäiseen!
Nyt kaivataan apua, ei viittisi uusia osia ruveta niputtamaan ennen kuin tuon irrotusvivun mysteeri on selvitetty.
Alkuperäinen käyttötangon vastinkuppi on otettu pois, ja tilalle tehty tuollainen, ikään kuin on saatu haarukan liikerata lähemmäs asetelmaa. Kuvassa pidän oikeaa vastakappaletta sillä kohdalla mihin se kuuluisi, tuossa on siis useamman sentin ero alkuperäiseen!
Nyt kaivataan apua, ei viittisi uusia osia ruveta niputtamaan ennen kuin tuon irrotusvivun mysteeri on selvitetty.
- Liitteet
-
- Paininrengas on osunut haarukkaan, miksi?
- tn_804 kytkin 012.jpg (121.23 KiB) Katsottu 6840 kertaa
-
- Kötöstys...
- tn_804 kytkin.jpg (114.61 KiB) Katsottu 6850 kertaa
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 01 Elo 2010, 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Samanlaisista ongelmista kärsin minäkin, joku roblema on ollut kytkimen käyttöakselin liikeradassa?
Tuo oma tappinsa mikä sylinteriltä tulee oli paskana minullakin ja kytkimen irroitusakseli johon syl. kiinnittyy väännetty paskaksi.
Tuo oma tappinsa mikä sylinteriltä tulee oli paskana minullakin ja kytkimen irroitusakseli johon syl. kiinnittyy väännetty paskaksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tuossa osat vaikuttaisi muuten olevan kunnossa, akselissa ei vikaa, panin merkille että vivun kiilaura ja haarukan kiilaurat, eivät ole ihan täysin vastakkaisilla puolilla vääntöakselia, eli jos tuo ulkopuolen vipu olisi lähes kohtisuoraan alaspäin niin irrotushaarukka tulisi silloin jonkin verran takaviistoon kallelleen. Ja jäljistä päätellen, siinä asennossa olisi voinut paininrengas ylettyä osumaan haarukan reunaan.
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 01 Elo 2010, 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
eihä niitä vain ole etukuormaajan rautojen takia muokattu, joskus caseissa ja taaveteissa ollu muokattuja paikkoja
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa