Leyland 804 SQMS -81
Valvoja: automies560
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Onhan se asia kyllä noinkin.
Tosiaan Hydro-Material Siuntiosta oli paikka josta pumppua kyselin, eivät luettelot tunteneet entisen pumpun koodia suoraan niin joutui vähän arpomaan kiinnityksien ja akselin kanssa, nyt on tehtaalle Ranskaan laitettu kysely tuosta pumpusta. Voi kuulemma mennä 10 viikkoa jos joutuu tilaamaan..
Vielä mietin lopullisia tuottoja jotka tuohon valitsisi, ei olisi pahitteeksi vaikka nostolaitteellekin olisi reilummin litroja, tässä koneessa kun on kaksi apusylinteriä niin se on vähän hidas.
Yritin etsiä laskukaavoja imulinjalle että olisi saanut vähän osviittaa millaista virtausta Leukun pitkä linja sallii.
Tosiaan Hydro-Material Siuntiosta oli paikka josta pumppua kyselin, eivät luettelot tunteneet entisen pumpun koodia suoraan niin joutui vähän arpomaan kiinnityksien ja akselin kanssa, nyt on tehtaalle Ranskaan laitettu kysely tuosta pumpusta. Voi kuulemma mennä 10 viikkoa jos joutuu tilaamaan..
Vielä mietin lopullisia tuottoja jotka tuohon valitsisi, ei olisi pahitteeksi vaikka nostolaitteellekin olisi reilummin litroja, tässä koneessa kun on kaksi apusylinteriä niin se on vähän hidas.
Yritin etsiä laskukaavoja imulinjalle että olisi saanut vähän osviittaa millaista virtausta Leukun pitkä linja sallii.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tässä on ihan hyvä pitää mielessä että uusi/terve pumppu tuo liikkeisiin reippautta ja ainakin omien
kokemusten mukaan nostolaite on mukavampi hieman rauhallisena kuin nopeana lähinnä korjausliikkeet kovemmilla
kierroksilla muuttuu teräviksi
kokemusten mukaan nostolaite on mukavampi hieman rauhallisena kuin nopeana lähinnä korjausliikkeet kovemmilla
kierroksilla muuttuu teräviksi
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Olen täysin samaa mieltä, ajoin joskus kolmosnuhvia, jossa oli ulkopuolisen hydrauliikan tähden laitettu joku suuri tuottoinen pumppu reppuun. Oli vekkuli peli, takakauhan kanssakin, kun vähän vedit nostolaitteen vivusta oli tsup samantien joko nokka kohden taivasta tai peräkola ylhäällä Mitä mamma sanoisi, kun olisi perunanistutushommeleissa sellaisella??? Hitaahko nostolaite, jossa voimaa nostaa jo pikkukierroksilla on myös minun mieleeni.Warpu kirjoitti:tässä on ihan hyvä pitää mielessä että uusi/terve pumppu tuo liikkeisiin reippautta ja ainakin omien
kokemusten mukaan nostolaite on mukavampi hieman rauhallisena kuin nopeana lähinnä korjausliikkeet kovemmilla
kierroksilla muuttuu teräviksi
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Sain jo vastauksen pumpusta, koodit oli muuttuneet mutta vastaavaa pumppua saa. 14+18 kuutioinen maksaisi sen 610 plus verot. Toimitusaika 6-7 viikkoa jos sen tilaisi.
Yhdistettyä tuottoa tuolla saa jo 70,4 litraa nimelliskierroksilla.. ja tosiaan nostolaitelohko olisi vain hivenen alkuperäistä suurempi, minusta aika hyvä vaihtoehto tuollainen.
Samalla voisi kyllä koettaa nostolaitteen nylkytyksenkin korjata. Pääsikö nostolaiteventtiiliin muuten yläkautta käsiksi vai vaatiiko repun irrotuksen?
Yhdistettyä tuottoa tuolla saa jo 70,4 litraa nimelliskierroksilla.. ja tosiaan nostolaitelohko olisi vain hivenen alkuperäistä suurempi, minusta aika hyvä vaihtoehto tuollainen.
Samalla voisi kyllä koettaa nostolaitteen nylkytyksenkin korjata. Pääsikö nostolaiteventtiiliin muuten yläkautta käsiksi vai vaatiiko repun irrotuksen?
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kyllähän tuo venttiilistöön käsiksi pääseminen vaatii repun irroituksen ja jos haluaa tehä kerralla hyvän
niin €uroja peliin ja kone-ketola pori
niin €uroja peliin ja kone-ketola pori
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tulipa lopulta laitettua vetokoukku kuntoon kun tuli tarvetta sillekin. Kierteytin isot pultinreiät M20 tapilla ja hyvin kesti kiristää. Laukaisuvaijeriksi laitoin IKH yleisvaijerin "INDEMAR 741615 01600 4765". Vaijeri vaati pienen muutoksen kahvan päähän mutta ei ollut ollenkaan hankala toteuttaa, ja nyt koukku toimii alkuperäisestä vivusta.
Pari Nordikin umpiota odottaa asennusta työvaloiksi, joutaa nuo Puuilon umpiot muihin vähemmän tarvittaviin koneisiin.
Hydraulipumppua vielä odotellaan, jospas tulisi ennen kovia pakkasia...
Pari Nordikin umpiota odottaa asennusta työvaloiksi, joutaa nuo Puuilon umpiot muihin vähemmän tarvittaviin koneisiin.
Hydraulipumppua vielä odotellaan, jospas tulisi ennen kovia pakkasia...
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tänään peräänkuulutin uutta pumppua, sehän ryökäle oli tullut jo ties kuinka kauan sitten ja jäänyt liikkeen nurkkiin pyörimään. No, maanantaiksi lupasivat ja eihän tässä niin tuli hännän alla olla muutenkaan.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Uusi pumppu on nyt kotona, sekä muut tykötarpeet remonttiin. Kampiakselin etustefa vaihdetaan samalla, sekä uusi 70 ampeerin laturi. Etukuormaajan letkutuksien siistimistä ym. ajattelin samalla yrittää saada tehdyksi.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Paljonko saa olla?Warpu kirjoitti:tarkista sitten kampiakselin päittäisvälys stefanvaihdon jälkeen..
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
0,20-0,38mm lähinnä että ei oo tippunu päittäisliuskat stefanvaihdon yhteydessä.
niin ja jos ei vielä ole vaihdettu niin varotoimena kannattaa vetää voimanoton kytkin
auki stefan vaihdon ajaksi= jousikuorma painaa kampiakselia eteenpäin
niin ja jos ei vielä ole vaihdettu niin varotoimena kannattaa vetää voimanoton kytkin
auki stefan vaihdon ajaksi= jousikuorma painaa kampiakselia eteenpäin
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Kiitos vinkkistä, enpä olisi tuota tiennyt ollenkaan muuten katsoa.
Vielä on toinen traktori tallissa levällään, massikka, sitten kun on se pois niin käyn leukun kimppuun.
Vielä on toinen traktori tallissa levällään, massikka, sitten kun on se pois niin käyn leukun kimppuun.
Jahas, mitäpä se vaikuttaa stefan vaihtoon tuo akselin pönkkääminen eteenpäin?Warpu kirjoitti:0,20-0,38mm lähinnä että ei oo tippunu päittäisliuskat stefanvaihdon yhteydessä.
niin ja jos ei vielä ole vaihdettu niin varotoimena kannattaa vetää voimanoton kytkin
auki stefan vaihdon ajaksi= jousikuorma painaa kampiakselia eteenpäin
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
-Deutz DX80 vm-83