Leyland 804 SQMS -81
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
niitä halpispaskoja käit jäässä oon vaihtanna metässä takuuvaihtoon niin kyllä se sieltä lähtee. Takapultti on hitusen hankala, mutta onnistuu. ota se ekana, sit helepottaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tässä kun on etukuormaajan runkokin vielä tiellä, mutta epäilin vaan sitä takapulttia itsekin kun vertasin muista koneista että taitaa olla läpi pyörivä pultti, eikä sinne näe mistään. Ellei yläkautta... Tosi ahdas huollettava on tuo kaikilta osin kun on se ek.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kuormaaja joo tuo vielä oman ahdistuksensa, likimain kaikenlaiseen huolto- ja remppahommaan.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tämäkin homma nytkähti eteenpäin, pakon edessä, talvi kun näkyy vääjäämättä tulevan... Startti sopi muljahtamaan pois kun ensin oli kaikki hydrauliletkut ja kaapelit, sekä tehostimen säiliö purettu pois edestä...
Noh, näyttää siltä että se lähempänä starin perää oleva taipuisa kaapeli on käynyt lämpimänä, oli nimittäin eristeet palaneet ja kaapelin väri muuttunut ruosteen punaiseksi... Kenttäkäämikö lienee oikosulussa? Luulin että hiilet ois loppu mutta ne oli kyllä aivan hyvät.
Pitääköhän jo suosiolla alkaa uutta tilailemaan, toimiva käytettykin kyllä kelpaisi että saisi lyödä koneen kasaan pian?
Noh, näyttää siltä että se lähempänä starin perää oleva taipuisa kaapeli on käynyt lämpimänä, oli nimittäin eristeet palaneet ja kaapelin väri muuttunut ruosteen punaiseksi... Kenttäkäämikö lienee oikosulussa? Luulin että hiilet ois loppu mutta ne oli kyllä aivan hyvät.
Pitääköhän jo suosiolla alkaa uutta tilailemaan, toimiva käytettykin kyllä kelpaisi että saisi lyödä koneen kasaan pian?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikös tossa ole Lucas M50G startti ??
Olikos näkymä jotain tuonne suuntaan kentässä, tässä ton mein 1410 Taavetin Lucas M50G startin sisänäkymää .... Ja siittä kuvasta muutama selaten lisää...
Briteistä, Ebaystä, tuli tilattua uusi yksittäinen käämi, n.18€ rahteineen postilaatikkoon alta viikon toimitettuna, koko kenttäkäämiä en löytänyt
Olikos näkymä jotain tuonne suuntaan kentässä, tässä ton mein 1410 Taavetin Lucas M50G startin sisänäkymää .... Ja siittä kuvasta muutama selaten lisää...
Briteistä, Ebaystä, tuli tilattua uusi yksittäinen käämi, n.18€ rahteineen postilaatikkoon alta viikon toimitettuna, koko kenttäkäämiä en löytänyt
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Ja jos se startti sattuu Kerkänmatilla olemaan mallia valmis niin vaikka tuolta kerralla uusi Lucas tilalle: http://www.farmilaite.fi/tuotteet.html?id=33986/3945" onclick="window.open(this.href);return false; , eikä mitään ikh laatua, varsinkin kun on sekurahytillinen ja vielä etukuormainkin. Mulla 270:ssä ikhlainen ollu muutaman vuoden ja vielä se jonakin menee, aika monesti saa kyllä nykyään kokeilla useamman kerran ennenkuin suostuu lyömään päälle.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Epäilen täysin vastaavuutta orkkikseen.
Pienemmissä malleissa lucaksen M45G startti ja sitten esim 804 tai kuutoset Lucas M50G joka tehokkaampi ja järeämpi.
Ja mahtaneeko olla orkkiksena 11-piikkinen ratas ?
Pienemmissä malleissa lucaksen M45G startti ja sitten esim 804 tai kuutoset Lucas M50G joka tehokkaampi ja järeämpi.
Ja mahtaneeko olla orkkiksena 11-piikkinen ratas ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Kyllä ainakin minun 255 ja 804 on molemmissa sama M50G startti. Yksi kela näytti juuri samalta kuin tuossa Jusapen kuvassa... Ei taida saada elvytettyä... Liekö jokin lakkaeriste alunperin kun näyttää että tekstiili on ollut kiedottu vain päälle sitomaan käämi kiinni. Tai sitten kaikki palanut pois. No, onneksi ei tuo uusi Lucas ole mitenkään hinnalla pilattu. Pitää tilata sellainen ja korjata tuo vanha joskus varalle.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Saa sen korjattua, vähän nysväämistä vaan vaatii..... Tollanen siis tuli enkuista kuudessa päivässä, ja karvan yli 18 ekua rahteineen....
http://www.ebay.com/itm/191941490143?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/191941490143?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Ulosoton voimalinjaan tuli hammaspeikko, onko tällaisesta ennakkotapausta ja miten selvitän onko vika ensiöpyörissä vai tumpin päässä? eli mistä kautta purkamaan...
Eilen kävi niin kun pto vapaalla ja lähes tyhjäkäynnillä peruutin konetta parkista niin yhtäkkiä sammui moottori ja hieman vaikean uudelleen käynnistyksen jälkeen alkoi ikävä kolkatus kuulua. Linko kyllä pyörii vielä ja kytkentä sekä kumpikin nopeus toimivat, käsikytkin ylhäällä ääni lakkaa.
Eipä tässä muuten mitään mutta nyt pitää keksiä millä linkoaa sen aikaa kun "iso" on taas iskussa. Harmi kun kuutosessa ei ole nostolaitteita. 255 keula mahtaa käydä kevyeksi tuon Lepän kanssa mutta ei auta kun kokeilla.
Edit I - Tumpista kun pyörittelee, niin vapaalla ei tunnu mitään, 540 päällä jumii puolen kierroksen välein, ja isolla puolella kierroksen välein, siis moottori sammuksissa ja pto-kytkin irti... Taitaa sinne pudotusrattaiden puolelle sijoittua tämä vaurio, äänikään ei tunnu kovin läheltä perää tulevan. En ole kyllä koskaan muistaakseni kuullut että rattaat olisi särkyneet, voiko olla kyse kuitenkin jostain muusta?
Lauhempaa remonttikeliä odotellessa...
Edit II - En saanut jäsenen kirjastosta auki keltaisten vaihteiston korjaamokirjaa, joten katsoin esitteestä ulosoton valitsimen halkileikkausta. Ei olekaan poissuljettua että vika olisi valitsimen päässä, koska rattaat pyörivät ilmeisesti tulevan akselin tahtiin, tumppi vain kytketään joko suoraan akselille (1000) tai alennuspyörästön kautta. Vapaalla mikään ratas ei pyöri tumpista päin.
Eilen kävi niin kun pto vapaalla ja lähes tyhjäkäynnillä peruutin konetta parkista niin yhtäkkiä sammui moottori ja hieman vaikean uudelleen käynnistyksen jälkeen alkoi ikävä kolkatus kuulua. Linko kyllä pyörii vielä ja kytkentä sekä kumpikin nopeus toimivat, käsikytkin ylhäällä ääni lakkaa.
Eipä tässä muuten mitään mutta nyt pitää keksiä millä linkoaa sen aikaa kun "iso" on taas iskussa. Harmi kun kuutosessa ei ole nostolaitteita. 255 keula mahtaa käydä kevyeksi tuon Lepän kanssa mutta ei auta kun kokeilla.
Edit I - Tumpista kun pyörittelee, niin vapaalla ei tunnu mitään, 540 päällä jumii puolen kierroksen välein, ja isolla puolella kierroksen välein, siis moottori sammuksissa ja pto-kytkin irti... Taitaa sinne pudotusrattaiden puolelle sijoittua tämä vaurio, äänikään ei tunnu kovin läheltä perää tulevan. En ole kyllä koskaan muistaakseni kuullut että rattaat olisi särkyneet, voiko olla kyse kuitenkin jostain muusta?
Lauhempaa remonttikeliä odotellessa...
Edit II - En saanut jäsenen kirjastosta auki keltaisten vaihteiston korjaamokirjaa, joten katsoin esitteestä ulosoton valitsimen halkileikkausta. Ei olekaan poissuljettua että vika olisi valitsimen päässä, koska rattaat pyörivät ilmeisesti tulevan akselin tahtiin, tumppi vain kytketään joko suoraan akselille (1000) tai alennuspyörästön kautta. Vapaalla mikään ratas ei pyöri tumpista päin.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
ei äkkiseltään tule mieleen muuta varmaa konstia kuin nykästä reppu pois, samalla pääsee vaikka tarkistamaan tasauspyörästön helat
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Korjausohjetta kaipailisin, josta selviää tämä kaksinopeus-voa:n rakenne.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jäsenten kirjastossa on nykyään myös "viljankeltaisten" leukujen korjausohjekirjat.Kerkänmatti kirjoitti:Korjausohjetta kaipailisin, josta selviää tämä kaksinopeus-voa:n rakenne.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minä nyt purpetan mutta jäsenten kirjaston toimivuudesta on hirveitä haloita nostettu, että ei toimi eikä pelaa... sitten kun laitetaan kuntoon ja saadaan iso työ tehtyä, ei edes sen vertaa viitsi haloon nostajat tehdä yhteiseen hyvään, että edes pyydettäessä vilkaisisivat linkkien toimivuuden läpi. Mikä toimii täällä ei välttämättä toimi toisaalla.
Pahoittelen kerkänmatille, että sivulta löytyi toimimaton linkki vasta nyt, kun kokeilit oikeaan tarpeeseen kirjaa saada auki. nyt pitäisi pelata.
Pahoittelen kerkänmatille, että sivulta löytyi toimimaton linkki vasta nyt, kun kokeilit oikeaan tarpeeseen kirjaa saada auki. nyt pitäisi pelata.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Nyt toimii, kiitos.