270 kartano -73 projekti
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ei kai se rikos ole mutta eikös maalilitra maksa samanverran väristä riippuumatta ja
samanverran on maalattavaakin molemmilla väreillä
Tuleehan siitä enempi voortin näkönen kun maalaa valkeat vanteet
samanverran on maalattavaakin molemmilla väreillä
Tuleehan siitä enempi voortin näkönen kun maalaa valkeat vanteet
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Valkee on hiukan silmään pistävä väri leukussa, kaikenlisäksi vaikeampi maalata mitä hopea, mutta kukin tekee miten tahtoo.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Oma mielipide on että älä maalaa valkoisiksi, vähän sama asia kuin maalaisi sinappivalmetin vanteet valkeiksi. Toisaalta ei omasta mielestä se alkuperäinenkään ole aina paras, tuntuu että jos joskus laittaisin junkkarin uudemmalla, ns. valkolakkiohjaamolla varustetun leukun, niin maalaisin katon sillä tummalla runkosinisellä.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eikö pysy voimanotto päällä vaikuttas että on voimanottoakselista / käyttöputkesta ( putkiakselista ) poorit kuluneet.pa_turpeinen kirjoitti:kävi niittämässä leukulla ja ulosotto alkaa sanoa että ei enää, alkaa jo pitää välillä ääntä vaikka kuinka on tiukalla vipu, tuntuu vo kytkin ääntelevän kans välillä, eli rojekti laajenee =)
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Hieman väriasiaa sivuten, niin keltaisesta mallistosta on aikanaan kirjoitettu näin:
"Musta väri runkorakenteissa ja etumaskissa, sekä valkoiset pyörät ja katto korostavat traktorin yksilöllistä ja kaunista yleisväriä."
Eli silläkin on paljon merkitystä minkä värinen kone pääasiassa on, itse en voisi keltaiseen kuvitella hopeisia tai minkään muunkaan värisiä vanteita kuin valkoisia. Kun taas siniseen ei oikein käy kuin hopeiset, mutta makuasioitahan nämä on, varsinkaan jos entisöintiä ei olla tekemässä.
"Musta väri runkorakenteissa ja etumaskissa, sekä valkoiset pyörät ja katto korostavat traktorin yksilöllistä ja kaunista yleisväriä."
Eli silläkin on paljon merkitystä minkä värinen kone pääasiassa on, itse en voisi keltaiseen kuvitella hopeisia tai minkään muunkaan värisiä vanteita kuin valkoisia. Kun taas siniseen ei oikein käy kuin hopeiset, mutta makuasioitahan nämä on, varsinkaan jos entisöintiä ei olla tekemässä.
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
joo se putkiakseli vika se hyvinki on, ja no tästähä ollaan tekemässä kunnollista käyttökonetta. syncrossa oli jotenki hienompi väritys ku oli valkeet vanteet ja katto
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
nyt vaa näyttää sille että vanteet vedetään metallihohdolla hopeella. kuulemma lujempi maalipinta tulee sillä. eli kestää ilmeisesti sitte sitä aikaa ja paskaa paremmi. ainaki kuorma-autoissa on kuulemma ollu selvä ero
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
polyuretaani hopeaa käyttää monet raskaan kaluston maalaamot tai alkydiä...
hopea on kyllä vaikeampaa vetää kuin valkoinen ainakin huonossa valossa.. vähäkin liikaa niin tulee musta läpi
metalli hohto on kyllä hienon näköinen mutta en suosittelisi raktorin vanteisiin koska pinekin naarmu näkyy heti lakka pinnassa
hopea on kyllä vaikeampaa vetää kuin valkoinen ainakin huonossa valossa.. vähäkin liikaa niin tulee musta läpi
metalli hohto on kyllä hienon näköinen mutta en suosittelisi raktorin vanteisiin koska pinekin naarmu näkyy heti lakka pinnassa
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Liekköpä noita lakattu Casen vanteita K-kaupan myyntifiksauksessa neljä vuotta sitten:
http://kuvablogi.com/nayta/2766656/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvin ovat säilyneet.
http://kuvablogi.com/nayta/2766656/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvin ovat säilyneet.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
joo ne oli muute casen vanteet jännästi maalattu ku vasta 10 vuoden jälkee alko etusista näkyä pohjamaali. muutama viikko vuodesta uitettii tunkiolla aika perusteellisesti ja pestiin jatkuvasti liuottimilla. valmetin vanteista lähti huomattavasti nopeempaa se valkone kulkemaan
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
joo nyt on perä ollu levällää jo pyhästä asti ja odottanu osia. järviseudun traktorista löyty osat ja mielestäni hinta oli kohtuullinen. putkiakselissa oli holkki korjaus ja siitä pettäny boorit, samoin sisäakseli oli sileä.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
siis tämän oli joku korjannut itse. se ei ollut se alkuperäinen
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
nyt on perä korjattu ja vetariin vaihdettu laakeri ja tefa samalla, ei ollu tasauspyörästössä mainittavaa välystä missää ja muutenki kaikki on niinku pitää. hydr paine on siinä 180 ja kaikki pelaa. vo vipuki toimii nii pehmeesti että liekkö uutenakaa toiminu noin. kytkimet ja jarrut seuraavana vuorossa, pitää vaa kerätä taas kasa rahaa jostaki =)
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa