270 kartano -73 projekti

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

27 Elo 2010, 15:32

Ei kai se rikos ole mutta eikös maalilitra maksa samanverran väristä riippuumatta ja
samanverran on maalattavaakin molemmilla väreillä
Tuleehan siitä enempi voortin näkönen kun maalaa valkeat vanteet :?
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

27 Elo 2010, 17:05

Valkee on hiukan silmään pistävä väri leukussa, kaikenlisäksi vaikeampi maalata mitä hopea, mutta kukin tekee miten tahtoo.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

27 Elo 2010, 17:19

Oma mielipide on että älä maalaa valkoisiksi, vähän sama asia kuin maalaisi sinappivalmetin vanteet valkeiksi. Toisaalta ei omasta mielestä se alkuperäinenkään ole aina paras, tuntuu että jos joskus laittaisin junkkarin uudemmalla, ns. valkolakkiohjaamolla varustetun leukun, niin maalaisin katon sillä tummalla runkosinisellä.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Elo 2010, 18:17

pa_turpeinen kirjoitti:kävi niittämässä leukulla ja ulosotto alkaa sanoa että ei enää, alkaa jo pitää välillä ääntä vaikka kuinka on tiukalla vipu, tuntuu vo kytkin ääntelevän kans välillä, eli rojekti laajenee =)
Eikö pysy voimanotto päällä :?: vaikuttas että on voimanottoakselista / käyttöputkesta ( putkiakselista ) poorit kuluneet.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

27 Elo 2010, 21:06

Hieman väriasiaa sivuten, niin keltaisesta mallistosta on aikanaan kirjoitettu näin:
"Musta väri runkorakenteissa ja etumaskissa, sekä valkoiset pyörät ja katto korostavat traktorin yksilöllistä ja kaunista yleisväriä."
Eli silläkin on paljon merkitystä minkä värinen kone pääasiassa on, itse en voisi keltaiseen kuvitella hopeisia tai minkään muunkaan värisiä vanteita kuin valkoisia. Kun taas siniseen ei oikein käy kuin hopeiset, mutta makuasioitahan nämä on, varsinkaan jos entisöintiä ei olla tekemässä. :wink:
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

28 Elo 2010, 13:36

joo se putkiakseli vika se hyvinki on, ja no tästähä ollaan tekemässä kunnollista käyttökonetta. syncrossa oli jotenki hienompi väritys ku oli valkeet vanteet ja katto
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

28 Elo 2010, 13:39

nyt vaa näyttää sille että vanteet vedetään metallihohdolla hopeella. kuulemma lujempi maalipinta tulee sillä. eli kestää ilmeisesti sitte sitä aikaa ja paskaa paremmi. ainaki kuorma-autoissa on kuulemma ollu selvä ero
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

28 Elo 2010, 16:32

Se kestäminen taas voi johtua siitä, että metallihohtomaalin päälle vedetään monta kerrosta 2K-kirkaslakkaa.
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

28 Elo 2010, 19:50

polyuretaani hopeaa käyttää monet raskaan kaluston maalaamot tai alkydiä...
hopea on kyllä vaikeampaa vetää kuin valkoinen ainakin huonossa valossa.. vähäkin liikaa niin tulee musta läpi
metalli hohto on kyllä hienon näköinen mutta en suosittelisi raktorin vanteisiin koska pinekin naarmu näkyy heti lakka pinnassa
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

28 Elo 2010, 20:25

Liekköpä noita lakattu Casen vanteita K-kaupan myyntifiksauksessa neljä vuotta sitten:

http://kuvablogi.com/nayta/2766656/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hyvin ovat säilyneet.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

29 Elo 2010, 08:37

joo ne oli muute casen vanteet jännästi maalattu ku vasta 10 vuoden jälkee alko etusista näkyä pohjamaali. muutama viikko vuodesta uitettii tunkiolla aika perusteellisesti ja pestiin jatkuvasti liuottimilla. valmetin vanteista lähti huomattavasti nopeempaa se valkone kulkemaan
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

01 Syys 2010, 08:27

joo nyt on perä ollu levällää jo pyhästä asti ja odottanu osia. järviseudun traktorista löyty osat ja mielestäni hinta oli kohtuullinen. putkiakselissa oli holkki korjaus ja siitä pettäny boorit, samoin sisäakseli oli sileä.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

01 Syys 2010, 21:39

putkiakselis on alunperin holkki hitsaamalla... 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

02 Syys 2010, 07:23

siis tämän oli joku korjannut itse. se ei ollut se alkuperäinen
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

03 Syys 2010, 10:59

nyt on perä korjattu ja vetariin vaihdettu laakeri ja tefa samalla, ei ollu tasauspyörästössä mainittavaa välystä missää ja muutenki kaikki on niinku pitää. hydr paine on siinä 180 ja kaikki pelaa. vo vipuki toimii nii pehmeesti että liekkö uutenakaa toiminu noin. kytkimet ja jarrut seuraavana vuorossa, pitää vaa kerätä taas kasa rahaa jostaki =)
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Vastaa Viestiin