Sivu 32/35

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 15 Tammi 2016, 12:04
Kirjoittaja Joonas Potkonen
IKH pakoputki 56 € meni 11 kk ostosta rikki. Uusi tulossa. Kuinka tuota ruokotonta paskaa tointaa myydä?

No se kestää normikäyttäjällä ehkä 3 vuotta eli reippaasti takuun ohi.

Muuten on kone pelannut kuin singeri. Ainut että motonetin laskutustuntimittari sanoi työsopparinsa irti taannoin. Uutta en ole löytänyt kun progaugesin mittaria ei enää sieltä saanut. Siinä persus neliskanttinen ja reikä asennuslevyssä konetilassa sille tehty.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 15 Tammi 2016, 23:41
Kirjoittaja nelosnuhvi
Aikamoista kakkaa nuo iiikoohoon pakoputket, tullu huomattuu, mut saako mistää parempiakaan?

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 10:45
Kirjoittaja nisu
nelosnuhvi kirjoitti:Aikamoista kakkaa nuo iiikoohoon pakoputket, tullu huomattuu, mut saako mistää parempiakaan?
Kolme uutta sinistä leukkua kotia aikoinaan ostettiin ja jokaiseen vaihdettiin takuuaikana
pakoputkia useampiakin ja lopuksi sen joutui sitten vahvistamaan kun takuuaika loppui. :(

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 11:53
Kirjoittaja nuhvi63
Motonetistä tms hakee pienen tarvikevaimentajan ja tekee itse. Miulla Leukussa Transitin välivaimennin, ajaa asiansa.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 12:23
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Nyt laitettu marteliukselle kysely tekevätkö mittatilaustyönä originellista kopion paksummilla ainevahvuuksilla sekä temalille kysely jos marteliuksella ei onnistu pinnoitus valkeaksi, tekisivätkö he emaloinnin. Sais maksaa vaikka 300-400 € väliä niin halvemmaksi tulee kuin IKH putki pidemmän päälle.

En ole raaskinut orkkisputkea käyttää metsässä, mutta jos saisi teetätettyä orkkisreproja vaikka 10 kpl paksummilla materiaaleilla niin tulisi hyvä.

IKH putki oli tarkoitus kokeilla pinnoittaa kuumankestovalkomaalilla jossain välissä, mutta en kerennyt...

Se valkea putki on niin suuri osa koneen identiteettiä että se on pakko jossain välissä saada.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 14:22
Kirjoittaja ESM
Nuffieldmaster kirjoitti:Nyt laitettu marteliukselle kysely tekevätkö mittatilaustyönä originellista kopion paksummilla ainevahvuuksilla sekä temalille kysely jos marteliuksella ei onnistu pinnoitus valkeaksi, tekisivätkö he emaloinnin. Sais maksaa vaikka 300-400 € väliä niin halvemmaksi tulee kuin IKH putki pidemmän päälle.

En ole raaskinut orkkisputkea käyttää metsässä, mutta jos saisi teetätettyä orkkisreproja vaikka 10 kpl paksummilla materiaaleilla niin tulisi hyvä.

IKH putki oli tarkoitus kokeilla pinnoittaa kuumankestovalkomaalilla jossain välissä, mutta en kerennyt...

Se valkea putki on niin suuri osa koneen identiteettiä että se on pakko jossain välissä saada.
Sekura koneissa oli uutena mustia putkia,ainakin niissä koneissa, joita näin uutena.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 14:30
Kirjoittaja lisenssi
Tuo on hyvä paikka pakoputkistojen ja äänenvaimentajien tekoon (olen siis teettänyt siellä). Niillä on myös oma pinnotuspalvelu. Siellä on sellaista moottoriurheiluhenkeä ja osaamista. Mukavaa väkeä.

Toinen paikka, josta voisit saada kohtuuhintaan valkoisen kuumankestävän pinnoitteen on Alu-Releco Riihimäellä. Olisi hyvä pintalämpömittarilla ensin katsoa putken lämpötila hehtaarilleen, ettei tule yllätyksiä muutoin upean näköisen pinnoitteen kanssa, eikä myöskään tule turhaan pyydettyä aivan huikeisiin lämpötiloihin pinnotetta. Vaihtoehtoisia materiaaleja löytyy useita. On pitkäaikaista kokemusta myöskin tästä firmasta. Nämähän tekivät muinoin niitä paistinpannujen teflonpinnotteitakin.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 16:33
Kirjoittaja Paddington
Miksi ne IKH:n putket ei kestä :shock: Ei mulla oo ainakaan hajonnu ikinä yhtäkään :roll:

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 17:06
Kirjoittaja kari t
Minullakin kolmosnuhvissa IKH:n pakoputki ollut jo ainakin viisi vuotta, ainut asia mistä saa moitteita on maalin kestäminen, paloi puolestavälistä maalit. Kaksi vuotta takaperin kesällä maalasin lämmönkestävällä, olisko ollut 650 astetta kestävällä kilikali maalilla, hyvin on kestänyt.
Viimekesänä Oulaisten reissullakin, lähes kaksi ja puolituntia kaasupohjassa, kymmenmetrinen peräkärry perässä, jossa kaksi kolmosnuhvia kyytissä, eikä mitään oireita maali palamisesta.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 18:42
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Jep, kestää se niillä kellä ajoa ei juuri tule :!:

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 19:50
Kirjoittaja Paddington
Eikö ne voisi sielä marteliuksella tehdä sen piipun rosterista :wink:

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 20:11
Kirjoittaja nuhvi63
Paddington kirjoitti:Eikö ne voisi sielä marteliuksella tehdä sen piipun rosterista :wink:
Soisi se ainakin komeesti, miulla on Nuhvissa omavalmiste rosteriputki :lol: :lol:

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 20:20
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Kun vaikka 12 tuntia jyrrää rosteriputken kanssa alkaen aamuyöstä ihmisten pihoissa, niin eh... ei... Hiljaisuus on hyve, olen jo oppinut. Räpätintä jos tarvijaa ja kaipaa laittaa veto maamoottorin käyntiin.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 21:07
Kirjoittaja Paddington
Jaa, vaikuttaako se se putken materiaali siihen äänen kovuuteen jotenkin :shock:

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 22:19
Kirjoittaja kari t
Ei vaikuta, jos ja kun tekee rosteriputkestaki oikein :wink:
Itse tein veneeseen rosteriputken, pakosarjasta lähtö anokondaputkella, ulokokuori rosterista, 10 mm kerros tulenkestävää kovaa villaa, seuraavaksi reijitetty rosteripelti sisäpuolelle, lisäksi kolme eri laippaa joitten läpi pakokaasut kiertää taivaan tuuliin.
Ainut äänenmuutos jonka huomasin, suorasta kuutosfoordista tulee samanlaiset äänet kuin olis turpo asennettuna.
http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... kineet/072" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakoputken päällä reijitetty putkensuojus.