Sivu 31/35

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 09 Joulu 2013, 19:12
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Se tunne kun isäukko rämäyttää 600 € edestä kourakuormainta "harjoitellessaan" laseja alas :cry:

Ei pidä näköjään noita yli-innokkaita päästää koettamaan, vaan kun hinku oli mettään kova ja itse 85 km päässä aurauskiireissä... estele siinä sitten... onneksi ei itteään satuttanut.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 09 Joulu 2013, 20:13
Kirjoittaja kolmetonnine
Kunhan henkilövahingot jää "henkiselle tasolle" niin maatakaatavaa nuo ole, ja parin vuoden päästä naurattaa jo.. :cry: :)

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 09 Joulu 2013, 20:53
Kirjoittaja Jooseppi 1
Nuffieldmaster kirjoitti:Se tunne kun isäukko rämäyttää 600 € edestä kourakuormainta "harjoitellessaan" laseja alas :cry:

Ei pidä näköjään noita yli-innokkaita päästää koettamaan, vaan kun hinku oli mettään kova ja itse 85 km päässä aurauskiireissä... estele siinä sitten... onneksi ei itteään satuttanut.
Kaukana on auraukset, ja eurot on keksitty, uutta lasia saa aina.. :wink:

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 09 Joulu 2013, 21:11
Kirjoittaja nuhvi63
Kuulostaa jotenkin tutulta,isäukko tai velipoika kun koneita käyttää,niin YLEENSÄ soi puhelin,nyt hajos se tai tuo,tai sitten ovat kiinni jossain,tuu vetämään :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 10 Joulu 2013, 22:04
Kirjoittaja Joonas Potkonen
nyt on sitten joensuussa kimmelux:sissa taavetin ja lellun sekuraohjaamon takalasin malli valmiina jos ken tarvitsee.

Kovapintaisella polykarbonaattina takalasi maksaa noin luokkaa 380 € sis. alv.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 10 Joulu 2013, 22:49
Kirjoittaja jusape
Nuffieldmaster kirjoitti:
Kovapintaisella polykarbonaattina takalasi maksaa noin luokkaa 380 € sis. alv.
Mitäs tuosta neliöhintaa tulee....
Maanantaina ETRAsta tilattu 80x80cm ja 5mm UV-suojattua karboa, Allukkaan etuikkunaksi, 135€ neliö......

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 15 Tammi 2014, 08:53
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Kesällä ostettu tarvikestartti teki tepposet eikä enää toimi kuten pitäisi.

Eilen lähtenyt uusi tulemaan tilalle.

Terävästi naksoi kun käänsi avainta, tai antoi herätteen suoraan navasta, mutta ei pyörittänyt kuin vasta sitten kun piti avaimella starttia starttiasennossa ja yhdisti meisselillä solenoidin päät. Sitten pyöritti kuin kesällä ja kuten startin pitää...

Harmittaa kun en vielä tuota ostaessa tiennyt, että lucas elektrikiltä saa taas uutta "alkuperäisstarttia".

Toivottavasti myyjä laittaa startin eteenpäin ja tiedon toimimattomuudesta. Jos ei laatua vaadi niin sitä ei enää nykyään ja tulevaisuudessa saa :(

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Huhti 2014, 00:23
Kirjoittaja British Steel
Moro!

Muutama kyssärri masterille jos sopii:

Mistä hommasit aikoinaan tasapainoakseleiden helat? olivatko ne kalvattava mittoihinsa? oliko sulla akseleissa kulumaa?
Minkälainen homma on voiteluöljypumpun tarkastaminen? kansi auki ja tulkilla tutkitaan?

Pohdiskelen tämmösiä nytten klo 1.23 ... tekee mieli mennä talliin ... mitäh? Olenko muuttumassa leyland-mieheksi?

nimim. "Epätietoinen"

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 16 Huhti 2014, 06:40
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Leypart toimitti.

Raakahelat aina moottoreissa.
Akseleissa oli pientä kulumaa, mutta jätin entiset.

Öljypumppuun on hyvät tarkastusohjeet olemassa.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 25 Helmi 2015, 16:22
Kirjoittaja Joonas Potkonen
10 kk koneessa kiinni ollut 12" kytkin ja tunteja 400-450 h, tosin ostettu 13 kk sitten... kerrankin ostin jotain ulkomailta suoraan tilaten, arvatkaa vain onko takuuhommat nihkeää... prkl :(

Valmistus muuttunut joku aika takaperin näille LUK kytkimille intiaan :roll:

Kolmannestakin vantin tapista oli jo sokka poikki... laatua siis koko rahalla :(

kun sais etes suomeksi asiaa hoidettua ja neuvoteltua...

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 25 Helmi 2015, 17:09
Kirjoittaja audiq
Yleensä takuuhommat sujuvat ongelmitta ulkomailta tilatuissa tavaroissa. Suomalaisten kanssa joutuu vääntämään jos jonkun. Ikävä puoli ulkomailta tilatessa tosiaan se, että vaatii kielitaitoa tai tutun tulkiksi, jos tulee mutkia matkaan. Toisaalta suomalaisten kanssa voi vaatia lakimiehen "tulkiksi". :lol:

Ja samaa laatua osa olisi ollut, jos olisit tilannut saman Lukin setin kotimaasta. Olisi vaan voinut olla monta kertaa kalliimpi. Tuo on kyllä hanurista, että nykyään kaikki on enemmän tai vähemmän paskaa ja laatua ei saa välttämättä rahallakaan.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 25 Helmi 2015, 20:01
Kirjoittaja nelosnuhvi
Suomalaisten myyjien kanssa saa kyllä tosiaan vängätä joskus, ja suurimmalle osalle sähköpostien käyttäminen aivan tuntematon taito, ihmettelen miten on varaa jättää asiakkaalle vastaamatta, mutta kai heillä sitten niin hyvin menee että ei tarvitse "joutavia" kirjoitella :? .. Ulkomaalaisten kanssa ei ole ollut ongelmia, vastauksen on saanut nopeasti lähes poikkeuksetta.

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 27 Helmi 2015, 06:29
Kirjoittaja Joonas Potkonen
No on se jo kasaanpäin menossa, itseasiassa koeajettu jo.

Onneksi on pari kaksoiskytkinasetelmaa varalla ja osat 11" kävi 12"...

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 27 Helmi 2015, 09:43
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Ajossa jälleen.

Vieläkään ei ole kuulunut mitään muuta kuin ensimmäinen pahoitteluviesti, kuvatkin lähetetty ym... :roll:

Re: Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Lähetetty: 27 Helmi 2015, 22:41
Kirjoittaja nuffiko
Toissa kesänä kun ostin kaksoiskytkin paketin(about 1000 €) keltaiseen, niin asentaessa ihmettelin kun ulosoton paininpinta otti kiinni ajo-oton akseliin pyörittäessä. Vein paketin takaisin IKH.lle ja myönsivät että se oli susi.

Ulosoton painelaakerin käpälät ja pinta oli epäkeskeinen.
Sen huomasi sitten silmälläkin, mutta eihän sitä uutta osaa osannut epäillä paikalleen asentaessa virheelliseksi.Tilasivat uuden ja se passasi.

Turhaan tapahtunut paikalleen asennus nosti verenpainetta kummasti. + Viive tietty.
Onneksi IKH antoi korvauksena villapipon.
Se lämmittää.

Luk:in kytkin valmistettiin vissiin silloin vielä Englannissa.