Jeps, eli olettettavasti ensviikon lauantaina saapuu ilomantsin suunnalle nelikkoleukku.
Tarkoituksena tehdä pientä fiksausta ja rakentaa sekuran koppiin metsäkäyttöä varten kääntyvä penkki ja jalkatilat. Myöhemmin turbotus lienee ajankohtainen ja muu sipistely. Vikalistaakin koneessa on mm. kytkinasetelma, moottori ei käynnisty kylmästä, kopissa melko paljon paikattavaa. Hyvää on nätisti pelaava vaihteisto, lähes vuotamaton nesteiden suhteen ja lämmin ohjaamo jossa lähes kaikki radiota lukuunottamatta pelasi.
Mutta tosiaan lauantaina traktori vaihtanee omistajaa ja leukku suuntaa sisun lavalla kohti ilomantsia
Joku voi ajatella, että kun jamppi hommasi leukun niin minunkin täytyisi kilpavarustella. Sen voinen sanoa, että tämä yksilö oli jo katottuna ennenkuin jampin koneesta tiesin mitään
Projekti: Leyland 472 SQMS '80
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Kuullostaa mielenkiintoiselta, jäämme jännityksellä odottamaan kuvia projektista
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Samankaltaiselta projektilta kuulostaa kuin oma 472:ni, paitsi että se tulee lumitöihin ennenkaikkea. Kuvia minäkin odotan mielenkiinnolla!
Ja onnea komean ja hyvän koneen hankinnan johdosta.
Ja onnea komean ja hyvän koneen hankinnan johdosta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kuva tuossa ja yksi takaisin: http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g2_itemId=6976 otin kun kävin koeajolla.
Jamppi ja joku muu tästä tiesikin hiukan ennen julkistamista, kun en arvannut vielä täällä tästä puhua. Nimittäin alunperäinen tarkoitus oli, että kone tulee minulle vasta 2011 keväällä, mutta tilanteet muuttuvat ja tosiaan tämän vk lauantaina se mylly haetaan kotio.
Jamppi ja joku muu tästä tiesikin hiukan ennen julkistamista, kun en arvannut vielä täällä tästä puhua. Nimittäin alunperäinen tarkoitus oli, että kone tulee minulle vasta 2011 keväällä, mutta tilanteet muuttuvat ja tosiaan tämän vk lauantaina se mylly haetaan kotio.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
onnittelut tiältäkkii johan se maesterillaa alakaa väri muuttuu niin kohtahan se omistaa traktorin oekkein päen
aja millä ajat mutta majorilla loput
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Sehän on päällisin puolin suht ehyen ja siistin näköinen. Takarenkaat saisi olla vähän isommat ni kone olisi sopusuhtaisemman näköinen.. vai miten ne tuossa kuvassa näyttää kapeilta. Onnea kuitenkin projektiin!
Minulta saattaa mahdollisesti jossakin vaiheessa joutaa keulapainoteline jossa on hitsaamalla kiinnitetty hydr. öljysäiliö ja ilmeisesti puskulevylle tehdyt korvakkeet. Se joutaa sitten kun tai jos saan omaa projektia sen verran eteenpäin että muutan keulapumpun heti tankin alle pois sen säiliön päältä, ja muutan sen käyttämään peräöljyä. Jos vaikka Masteri haluaa rakentaa lisähydrauliikkaa metsäkuormaajakäyttöön.
Minulta saattaa mahdollisesti jossakin vaiheessa joutaa keulapainoteline jossa on hitsaamalla kiinnitetty hydr. öljysäiliö ja ilmeisesti puskulevylle tehdyt korvakkeet. Se joutaa sitten kun tai jos saan omaa projektia sen verran eteenpäin että muutan keulapumpun heti tankin alle pois sen säiliön päältä, ja muutan sen käyttämään peräöljyä. Jos vaikka Masteri haluaa rakentaa lisähydrauliikkaa metsäkuormaajakäyttöön.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Keulahydrauliikkakin on katsottuna valmiiksi säiliöineen päivineen, 80 litran minuuttituotolla varustetulla pumpulla (1300 kpm).Kerkänmatti kirjoitti:Sehän on päällisin puolin suht ehyen ja siistin näköinen. Takarenkaat saisi olla vähän isommat ni kone olisi sopusuhtaisemman näköinen.. vai miten ne tuossa kuvassa näyttää kapeilta. Onnea kuitenkin projektiin!
Minulta saattaa mahdollisesti jossakin vaiheessa joutaa keulapainoteline jossa on hitsaamalla kiinnitetty hydr. öljysäiliö ja ilmeisesti puskulevylle tehdyt korvakkeet. Se joutaa sitten kun tai jos saan omaa projektia sen verran eteenpäin että muutan keulapumpun heti tankin alle pois sen säiliön päältä, ja muutan sen käyttämään peräöljyä. Jos vaikka Masteri haluaa rakentaa lisähydrauliikkaa metsäkuormaajakäyttöön.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
onnea vaan täältäkin projektiin,tekis jopa mieli olla kateellinen
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kerkänmatti otappa runkonumero ylös omastasi, minun on 472 SQMS 250407. Katotaan miten lähelle sattuu
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
472 SQMS-250773 Kyllähän ne on lähes sisaruksia keskenään.Nuffieldmaster kirjoitti:472 SQMS 250407. Katotaan miten lähelle sattuu
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niinpä näkyvät olevan. Pitää joskus kattoa sekuran sarjanumero ja verrata niitä. Ohjaamonumero 00001 löytyy myös suomesta, eräältä tunnetulta leukkuharrastajalta
Jeps, eli semmosta perushuoltoa ja toki ajeluakin pitänee vk loppuna suorittaa kunhan koneen saa lavetilta alas. Ei kehtaa lähteä vielä tuntemattomalla koneella 150 km ajamaan, takavedolla mikä ettei, mutta nelikko säälittää...
Mutta tuolla koeajoilta otettuja kuvia, raasuhan se on mutta kohtuu kuiva kone pienistä vioistaan huolimatta:
http://kuvablogi.com/blog/7305/22/
Jeps, eli semmosta perushuoltoa ja toki ajeluakin pitänee vk loppuna suorittaa kunhan koneen saa lavetilta alas. Ei kehtaa lähteä vielä tuntemattomalla koneella 150 km ajamaan, takavedolla mikä ettei, mutta nelikko säälittää...
Mutta tuolla koeajoilta otettuja kuvia, raasuhan se on mutta kohtuu kuiva kone pienistä vioistaan huolimatta:
http://kuvablogi.com/blog/7305/22/
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tuo sinun tuleva traktorisi on kuvien perusteella todella siisti ja ehjä, ainakin omaani verrattuna. Kateus tässä iskee, noin vähän kun on mittarissakin, toimiiko se muuten?
En voi ymmärtää, miksi joillakin isännillä koneista tippuvat kaikki nippelit ja nappelit matkan varrella pois, hytin oven kahvoja ja nostolaitteen sivuvirtasuodatinta myöten, noin esimerkkejä mainitakseni.
Otan muuten vastaan vihjeitä jos jossakin/jollakin olisi tuon explorer ohjaamon osia saatavilla. Esim. purettava traktori. Järviseudun Traktorissa on muuten jo käyty, ja totesin että sieltä ei oikein löydy niitä.
En voi ymmärtää, miksi joillakin isännillä koneista tippuvat kaikki nippelit ja nappelit matkan varrella pois, hytin oven kahvoja ja nostolaitteen sivuvirtasuodatinta myöten, noin esimerkkejä mainitakseni.
Otan muuten vastaan vihjeitä jos jossakin/jollakin olisi tuon explorer ohjaamon osia saatavilla. Esim. purettava traktori. Järviseudun Traktorissa on muuten jo käyty, ja totesin että sieltä ei oikein löydy niitä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Kyllä on todella siisti leukku tuollaista katselee niin ei meinaa kehdata mennä omaa 272 katsomaan saati kuvaamaan
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juu, tästä se ura urkenee
Onhan siinä nyt sitten lämmin ohjaamo, kaksoiskytkin, vaivaton ohjaus joka ei iske näpeille, jousitettu penkki, nestejarrut ja neliveto jotka on nuhveista ja valmetista puuttunut. Tuossa eilen traktorinvaraosaliikkeessä käydessä Leylandin kansipaffia kysellessä (TT koneen) oli varaosamyyjän voivottelu jotenkin niin surullista jotta ei oo ennen ollutkaan. Kertalaakista masentu koko mies (myyjä) kun kerroin että leylandin osia tarviisiin Alko vikalista kertymään tiskin takana mitä näissä on tavattuna...
Hällä väliä, katotaan mihin se pystyy ja tehdään sitten sen mukaan.
Tuntimittari on seisahtunut, mutta olettettavasti siinä on vielä kaikki noin 50 tunnin tarkkuudella. Ainakin jos vetokoukkua, nostovarsia ja yleistä kuntoa katsoo niin perusmaataloudessa noilla tunneilla on kone hyvinkin saatu jo tuohon kuntoon.
niin, yleisestä kunnostaan huolimatta vikalistaa löytyy, joten suoraantöihin kone ei sovellu ainakaan myyjän mielestä.
Olettamuksiahan näihin vanhoihin aina liittyy, siitä ei pois pääse.
Onhan siinä nyt sitten lämmin ohjaamo, kaksoiskytkin, vaivaton ohjaus joka ei iske näpeille, jousitettu penkki, nestejarrut ja neliveto jotka on nuhveista ja valmetista puuttunut. Tuossa eilen traktorinvaraosaliikkeessä käydessä Leylandin kansipaffia kysellessä (TT koneen) oli varaosamyyjän voivottelu jotenkin niin surullista jotta ei oo ennen ollutkaan. Kertalaakista masentu koko mies (myyjä) kun kerroin että leylandin osia tarviisiin Alko vikalista kertymään tiskin takana mitä näissä on tavattuna...
Hällä väliä, katotaan mihin se pystyy ja tehdään sitten sen mukaan.
Tuntimittari on seisahtunut, mutta olettettavasti siinä on vielä kaikki noin 50 tunnin tarkkuudella. Ainakin jos vetokoukkua, nostovarsia ja yleistä kuntoa katsoo niin perusmaataloudessa noilla tunneilla on kone hyvinkin saatu jo tuohon kuntoon.
niin, yleisestä kunnostaan huolimatta vikalistaa löytyy, joten suoraantöihin kone ei sovellu ainakaan myyjän mielestä.
Olettamuksiahan näihin vanhoihin aina liittyy, siitä ei pois pääse.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.