Projekti: Leyland 472 SQMS '80
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Melkoista juttua tulee ny
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joonas tekee ihan töitä ja urakointiakin lumi- ja puuhommissa ja muussa leukulla.
Tunteja tullee useita satoja tuohonkin vuodessa, että ei ole ihan pihanurkissa käytettävä "mökkitraktori" kyseessä.
Että voi ensin hommata vähän omaa käyttökokemusta ja muuta tietoutta, ennen radikaaleja kommentteja, sieltä pystymetsän takaa .....
Todennäköisesti Joonas ajaa 460Nuffillakin alta viikossa sen tuntimäärän keväisin, ehkä jopa moninkertaisesti, mitä monella tulee koko vuotena vastaaviin.
Tunteja tullee useita satoja tuohonkin vuodessa, että ei ole ihan pihanurkissa käytettävä "mökkitraktori" kyseessä.
Että voi ensin hommata vähän omaa käyttökokemusta ja muuta tietoutta, ennen radikaaleja kommentteja, sieltä pystymetsän takaa .....
Todennäköisesti Joonas ajaa 460Nuffillakin alta viikossa sen tuntimäärän keväisin, ehkä jopa moninkertaisesti, mitä monella tulee koko vuotena vastaaviin.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Traktoreita on hyviä ja huonoja.
Joskus jopa uusissakin on ongelmia, ei aina vain vanhat ole huonoja.
Traktorin kuntoon vaikuttaa mm. ikä, käyttö, huollot ja hellä kohtelu(käyttäjä).
Mitä vanhempi traktori, sitä simppelimpi tekniikka ja kenties pitempi ikä.
Esim. kolkyt ja nelkyt luvun fordsoneja ym säilynyt hurumycket. Käyttökin erilainen.
Leylandeista puhuttaessa pitää muistaa että uusimmatkin ovat jo 35 vuotta vanhoja. Ja niissäkin on sekä hyviä että huonoja ominaisuuksia, aivan kuten kaikissa muissakin traktoreissa. Vakola esim. antoi hyvän lausunnon vaikka oli aika puolueellinen kotimaisille koneille.
Kuusi- ja seitsemänkymmenen luvun koneisiin on tullut jo tilpehöörejä, hyttejä, syncrolootia, valoja, vilkkuja ym.ym joten aina tieten lisää rikkontuvaa ja korjattavaa. Vanhoista rautapyöristähän ei edes kumi puhjennut. Saatikka tarvinnut vaihtaa. Työkone laitettiin maatalousvetolaitteeseen kiinni, mikä työsyvyydensäätö tai lisähydrauliikka??
Joten asiassa on monta puolta.
Joskus jopa uusissakin on ongelmia, ei aina vain vanhat ole huonoja.
Traktorin kuntoon vaikuttaa mm. ikä, käyttö, huollot ja hellä kohtelu(käyttäjä).
Mitä vanhempi traktori, sitä simppelimpi tekniikka ja kenties pitempi ikä.
Esim. kolkyt ja nelkyt luvun fordsoneja ym säilynyt hurumycket. Käyttökin erilainen.
Leylandeista puhuttaessa pitää muistaa että uusimmatkin ovat jo 35 vuotta vanhoja. Ja niissäkin on sekä hyviä että huonoja ominaisuuksia, aivan kuten kaikissa muissakin traktoreissa. Vakola esim. antoi hyvän lausunnon vaikka oli aika puolueellinen kotimaisille koneille.
Kuusi- ja seitsemänkymmenen luvun koneisiin on tullut jo tilpehöörejä, hyttejä, syncrolootia, valoja, vilkkuja ym.ym joten aina tieten lisää rikkontuvaa ja korjattavaa. Vanhoista rautapyöristähän ei edes kumi puhjennut. Saatikka tarvinnut vaihtaa. Työkone laitettiin maatalousvetolaitteeseen kiinni, mikä työsyvyydensäätö tai lisähydrauliikka??
Joten asiassa on monta puolta.
One thistle, maybe two among the roses.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tenavat kirjottelee mitä sylki suuhun tuo
Masinistipuolella jo saanu monet naurut nauraa "fordmiehen" kustannuksella
Masinistipuolella jo saanu monet naurut nauraa "fordmiehen" kustannuksella
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niin ..... Turha arvostella tai isommin kommentoida koneita, joista ei tiedä mitään, saati edes ajanut tai jotain oikein töitä tehnyt ensin, ja ilman mitään käyttökokemuksia penkillä istuen .......
MAsipuolta ei ole tainnut tullut kurkattuakkaan puoleen vuoteen.... Ei oikeen moinen meininki kiinnosta enää .....
MAsipuolta ei ole tainnut tullut kurkattuakkaan puoleen vuoteen.... Ei oikeen moinen meininki kiinnosta enää .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 48
- Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53
sielä on masinisti puolella muutama kovemman luokan asiantuntija kirjottelemas viisaita
En minäkään ymmärtänyt alaikäisenä vielä mtn p...n päälle.nuhvi63 kirjoitti:Tenavat kirjottelee mitä sylki suuhun tuo
Masinistipuolella jo saanu monet naurut nauraa "fordmiehen" kustannuksella
Siis pelaruksen.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
nuffiko kirjoitti: En minäkään ymmärtänyt alaikäisenä vielä mtn p...n päälle.
Siis pelaruksen.
Montakos niitä jo kokoelmissa on mukana ?
Vaiko ymmärsitkö jättää ne keksinnöt muille, ja olla täysin sekaantumatta......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Päivän naurut taas koettu
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pelaruksesta oli kyse nääs .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
^
Se moottorin tärinä tietyllä kierroksilla vaan rikkoo tuon ohuen pakoputken aikasta äkkiä vrt. alkuperäiseen.
Kiitos, hieno video ja raktori Muttei menis ihan kehumiseksi niin aijaijaijai, pitkät päällä sitä vaan ajetaan keskellä päivää yleisellä tiellä ja konepeltin lukkoki jääny auki Vaikka pysyyhän se kyllä kiinni vaikka lukot aukikin, suomenmaan leukuista muistaakseni ainoastaan Lucky Lukessa oli peltin kiinni pysymisen kanssa ajoittaisia ongelmia kohta 30 vuotta sitten, mistä lie johtunuNuffieldmaster kirjoitti:Lumityöviideo:
https://youtu.be/N-KaR-y6q8E" onclick="window.open(this.href);return false;
Se moottorin tärinä tietyllä kierroksilla vaan rikkoo tuon ohuen pakoputken aikasta äkkiä vrt. alkuperäiseen.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Kaikilla traktoreilla voi töitä tehdä ja suurin ero on siinä että toiset kestää rajuakin väärinkäyttöä moitteettomasti mutta toiset eivät.
Ford 5000 oli aikanaan erittäin moderni ja kestävä traktori ja siihen tyyliin huomattavasti myöhemmin muutki traktorit kehitty,planeettaperä,märät jarrut ,hydraulisesti kytkeytyvä vo ja erittäin kestävä voimansiirto,tuota pohjaa aatellen ymmärrän fordmiehen havainnot,ei juuri monikaan foordinomistaja ole nähny esim. koneensa vaihteistoon koskaan mille se näyttää sisältä
Katsoin tuon videon,muita -80 lukulaisiako ei ole urakkakäytössä?,on ja paljon mutta huomattavasti järeämmissä töissä kun pihateiden linkouksessa....
Ford 5000 oli aikanaan erittäin moderni ja kestävä traktori ja siihen tyyliin huomattavasti myöhemmin muutki traktorit kehitty,planeettaperä,märät jarrut ,hydraulisesti kytkeytyvä vo ja erittäin kestävä voimansiirto,tuota pohjaa aatellen ymmärrän fordmiehen havainnot,ei juuri monikaan foordinomistaja ole nähny esim. koneensa vaihteistoon koskaan mille se näyttää sisältä
Katsoin tuon videon,muita -80 lukulaisiako ei ole urakkakäytössä?,on ja paljon mutta huomattavasti järeämmissä töissä kun pihateiden linkouksessa....
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Perun väitteeni kun näen yhdenkin kotisivun jossa mainostetaan urakointityötä tehtävän 70-80 luvun kamppeella. Harvassa ne ovat. Ei ole sattunut silmiini.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
http://www.konesarajarvi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; osoittesta näät yhden,talon rankimmat työt tehdään yhdellä vanhimmista traktoreista