IKH pakoputki 56 € meni 11 kk ostosta rikki. Uusi tulossa. Kuinka tuota ruokotonta paskaa tointaa myydä?
No se kestää normikäyttäjällä ehkä 3 vuotta eli reippaasti takuun ohi.
Muuten on kone pelannut kuin singeri. Ainut että motonetin laskutustuntimittari sanoi työsopparinsa irti taannoin. Uutta en ole löytänyt kun progaugesin mittaria ei enää sieltä saanut. Siinä persus neliskanttinen ja reikä asennuslevyssä konetilassa sille tehty.
Projekti: Leyland 472 SQMS '80
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Aikamoista kakkaa nuo iiikoohoon pakoputket, tullu huomattuu, mut saako mistää parempiakaan?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 376
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Kolme uutta sinistä leukkua kotia aikoinaan ostettiin ja jokaiseen vaihdettiin takuuaikananelosnuhvi kirjoitti:Aikamoista kakkaa nuo iiikoohoon pakoputket, tullu huomattuu, mut saako mistää parempiakaan?
pakoputkia useampiakin ja lopuksi sen joutui sitten vahvistamaan kun takuuaika loppui.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Motonetistä tms hakee pienen tarvikevaimentajan ja tekee itse. Miulla Leukussa Transitin välivaimennin, ajaa asiansa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt laitettu marteliukselle kysely tekevätkö mittatilaustyönä originellista kopion paksummilla ainevahvuuksilla sekä temalille kysely jos marteliuksella ei onnistu pinnoitus valkeaksi, tekisivätkö he emaloinnin. Sais maksaa vaikka 300-400 € väliä niin halvemmaksi tulee kuin IKH putki pidemmän päälle.
En ole raaskinut orkkisputkea käyttää metsässä, mutta jos saisi teetätettyä orkkisreproja vaikka 10 kpl paksummilla materiaaleilla niin tulisi hyvä.
IKH putki oli tarkoitus kokeilla pinnoittaa kuumankestovalkomaalilla jossain välissä, mutta en kerennyt...
Se valkea putki on niin suuri osa koneen identiteettiä että se on pakko jossain välissä saada.
En ole raaskinut orkkisputkea käyttää metsässä, mutta jos saisi teetätettyä orkkisreproja vaikka 10 kpl paksummilla materiaaleilla niin tulisi hyvä.
IKH putki oli tarkoitus kokeilla pinnoittaa kuumankestovalkomaalilla jossain välissä, mutta en kerennyt...
Se valkea putki on niin suuri osa koneen identiteettiä että se on pakko jossain välissä saada.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Sekura koneissa oli uutena mustia putkia,ainakin niissä koneissa, joita näin uutena.Nuffieldmaster kirjoitti:Nyt laitettu marteliukselle kysely tekevätkö mittatilaustyönä originellista kopion paksummilla ainevahvuuksilla sekä temalille kysely jos marteliuksella ei onnistu pinnoitus valkeaksi, tekisivätkö he emaloinnin. Sais maksaa vaikka 300-400 € väliä niin halvemmaksi tulee kuin IKH putki pidemmän päälle.
En ole raaskinut orkkisputkea käyttää metsässä, mutta jos saisi teetätettyä orkkisreproja vaikka 10 kpl paksummilla materiaaleilla niin tulisi hyvä.
IKH putki oli tarkoitus kokeilla pinnoittaa kuumankestovalkomaalilla jossain välissä, mutta en kerennyt...
Se valkea putki on niin suuri osa koneen identiteettiä että se on pakko jossain välissä saada.
3DL -60,4DM-61
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Tuo on hyvä paikka pakoputkistojen ja äänenvaimentajien tekoon (olen siis teettänyt siellä). Niillä on myös oma pinnotuspalvelu. Siellä on sellaista moottoriurheiluhenkeä ja osaamista. Mukavaa väkeä.
Toinen paikka, josta voisit saada kohtuuhintaan valkoisen kuumankestävän pinnoitteen on Alu-Releco Riihimäellä. Olisi hyvä pintalämpömittarilla ensin katsoa putken lämpötila hehtaarilleen, ettei tule yllätyksiä muutoin upean näköisen pinnoitteen kanssa, eikä myöskään tule turhaan pyydettyä aivan huikeisiin lämpötiloihin pinnotetta. Vaihtoehtoisia materiaaleja löytyy useita. On pitkäaikaista kokemusta myöskin tästä firmasta. Nämähän tekivät muinoin niitä paistinpannujen teflonpinnotteitakin.
Toinen paikka, josta voisit saada kohtuuhintaan valkoisen kuumankestävän pinnoitteen on Alu-Releco Riihimäellä. Olisi hyvä pintalämpömittarilla ensin katsoa putken lämpötila hehtaarilleen, ettei tule yllätyksiä muutoin upean näköisen pinnoitteen kanssa, eikä myöskään tule turhaan pyydettyä aivan huikeisiin lämpötiloihin pinnotetta. Vaihtoehtoisia materiaaleja löytyy useita. On pitkäaikaista kokemusta myöskin tästä firmasta. Nämähän tekivät muinoin niitä paistinpannujen teflonpinnotteitakin.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Miksi ne IKH:n putket ei kestä Ei mulla oo ainakaan hajonnu ikinä yhtäkään
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minullakin kolmosnuhvissa IKH:n pakoputki ollut jo ainakin viisi vuotta, ainut asia mistä saa moitteita on maalin kestäminen, paloi puolestavälistä maalit. Kaksi vuotta takaperin kesällä maalasin lämmönkestävällä, olisko ollut 650 astetta kestävällä kilikali maalilla, hyvin on kestänyt.
Viimekesänä Oulaisten reissullakin, lähes kaksi ja puolituntia kaasupohjassa, kymmenmetrinen peräkärry perässä, jossa kaksi kolmosnuhvia kyytissä, eikä mitään oireita maali palamisesta.
Viimekesänä Oulaisten reissullakin, lähes kaksi ja puolituntia kaasupohjassa, kymmenmetrinen peräkärry perässä, jossa kaksi kolmosnuhvia kyytissä, eikä mitään oireita maali palamisesta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jep, kestää se niillä kellä ajoa ei juuri tule
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Eikö ne voisi sielä marteliuksella tehdä sen piipun rosterista
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Soisi se ainakin komeesti, miulla on Nuhvissa omavalmiste rosteriputkiPaddington kirjoitti:Eikö ne voisi sielä marteliuksella tehdä sen piipun rosterista
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kun vaikka 12 tuntia jyrrää rosteriputken kanssa alkaen aamuyöstä ihmisten pihoissa, niin eh... ei... Hiljaisuus on hyve, olen jo oppinut. Räpätintä jos tarvijaa ja kaipaa laittaa veto maamoottorin käyntiin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Jaa, vaikuttaako se se putken materiaali siihen äänen kovuuteen jotenkin
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei vaikuta, jos ja kun tekee rosteriputkestaki oikein
Itse tein veneeseen rosteriputken, pakosarjasta lähtö anokondaputkella, ulokokuori rosterista, 10 mm kerros tulenkestävää kovaa villaa, seuraavaksi reijitetty rosteripelti sisäpuolelle, lisäksi kolme eri laippaa joitten läpi pakokaasut kiertää taivaan tuuliin.
Ainut äänenmuutos jonka huomasin, suorasta kuutosfoordista tulee samanlaiset äänet kuin olis turpo asennettuna.
http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... kineet/072" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakoputken päällä reijitetty putkensuojus.
Itse tein veneeseen rosteriputken, pakosarjasta lähtö anokondaputkella, ulokokuori rosterista, 10 mm kerros tulenkestävää kovaa villaa, seuraavaksi reijitetty rosteripelti sisäpuolelle, lisäksi kolme eri laippaa joitten läpi pakokaasut kiertää taivaan tuuliin.
Ainut äänenmuutos jonka huomasin, suorasta kuutosfoordista tulee samanlaiset äänet kuin olis turpo asennettuna.
http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... kineet/072" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakoputken päällä reijitetty putkensuojus.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !