Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

19 Heinä 2013, 16:48

Miksei se onnistu sivulta napsia pellon ojista puuta kyytiin, vaan tolkuttoman hidasta puuhaa on! Kestää muuten kauemmin tehdä se kuorma, kuin riuskalta metsurilta. No jäähän pois se ojassa rimpuilu.

Kärryn vakavuutta minä lähinnä mietin, kun olet aiemmin kertonut että ei meinaa kaukaa kurotellessa pysyä pystössä, niin kuinkas käy giljotiinin kanssa? No sen tietää kun kokeilee.

Paljonko vuokraaminen maksaa? Itse kyselin viime talvena uusien giljotiinikourien hintoja, ja tarjoukset olivat sitä luokkaa, että tyylilleni uskollisesti tein ite; niillä hinnoilla energiapuuta olisi saanut myydä lopun ikää, jos kaikki kulut todellakin laskee mukaan.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Heinä 2013, 20:58

Se on varmasti päivänselvää, että kyllä vanhan ajan metsuri tuollaiset koneet voittaa mennentullen, mutta niitä kun ei enää ole juuri käytettävissä :(

En usko tuon vakavuuden olevan hirveä este noin pienellä puulla, varsinkin kun saa vähän pohjakuormaa, eihän siinä ole kaataessa kuin yksi puu kerrallaan kyydissä kun ei ole joukkokäsittelyominaisuutta. Nestetäytöt renkaisiin voisi olla ratkaisu jos näyttää pahalta.

Vuokraaminen on kyllä minulle tällä hetkellä paras vaihtoehto. Hinta on aina sopimuskysymys.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

19 Heinä 2013, 21:32

Meillon tuo vanha paperikoneen rungosta ja Volvon kuorkin etuakseleista tehty telikärry, jossa farmin pilkki ilman jalkoja. Enemmän tilanteita aiheuttaa kulahtanut 7-vipujärjestelmä kuin tukijalkojen puute..
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Heinä 2013, 23:50

Vuan oli lähellä rattorin kaataminen tänään/eilen. Puolenyön tietämissä kemera kohdetta ruiskuttaessa ajoin sivukalttorinteessä traktorin toisenpuolenpyörät monttuun kun samalla toisella puolen olikin pajukannokko. Putosin penkiltä, ja siksi en saanut polkaistua kytkintä, joka lienee ollut pelastus kun vauhdillaan meni kohdan yli. Ruisku tietysti niin korkealla kuin nostolaite nostaa, joten painopistekkään ei ollut optimaalinen. En nähnyt tuota kunnolla. Vähän aikaa piti hengitystä tasailla ja kerätä rojuja kopin lattialta :roll: :( Onneksi se ei kaatunut
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

25 Heinä 2013, 15:43

Nuffieldmaster kirjoitti:Vuan oli lähellä rattorin kaataminen tänään/eilen. Puolenyön tietämissä
Tiukilla on yrittäjä raukka nykymaailmassa..ei yön lepoa,ei.
Vai oliko hämärän työt menossa,ellei jopa pimeät?? :shock: :lol:
One thistle, maybe two among the roses.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Heinä 2013, 15:47

Töitä on tehtävä silloin kun niitä on, ruiskutukset määrää keli aika pitkälti, siksi olin eilen/tänään aamukahteen asti liikenteessä, ja puol yheksältä taas ruiskuttamassa ruttoaineita potaatille.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Elo 2013, 18:19

Kiitoksia hienosta harrasteyhteistyöstä eräälle palstalaiselle etupainoista. Nyt ei ole sopivuusongelmia, ne ovat siihen tehty. Hienoa, että tällaisia harrastajia löytyy :!: :D Kiitoksia myös käynnistä Ilomantsissa oli erittäin antoisa jutustelutuokio meillä lähtökahvien merkeissä :)
Liitteet
WP_000879.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Loka 2013, 18:35

Ensimmäinen kuorma tehty harvesterikouralla. Hyvältä vaikuttaa :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

05 Loka 2013, 09:11

Pukkaappa videoo :)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

05 Loka 2013, 15:53

nuhvi63 kirjoitti:Pukkaappa videoo :)
Tai kuvvaa :?:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Loka 2013, 20:47

Nono, ei kerkeä nyt tuota lisää ajamaan, perunannostoa ja pari niittohommaa vielä alkuviikosta, mutta nälkäisille asennuskuva:
Liitteet
WP_001022.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

06 Loka 2013, 14:40

Muutama kuva:
Liitteet
WP_001031.jpg
WP_001030.jpg
WP_001029.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Marras 2013, 15:30

Huollot tehty, odotellaan maiden kovomista. Kourakin tuli, eri merkkiä tälläkertaa. Saas nähdä miten iisalmelainen pelittää tulevissa savotoissa :)
Liitteet
IMG_0036.JPG
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

15 Marras 2013, 18:38

Jos on yhtä kovaa rautaa kuin 80-luvun kuormain sekä vinssi, niin kyllä teit hyvän ostoksen 8)
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

16 Marras 2013, 19:54

Paljonko giljotiinikouran vuokra tuli kokonaisuudessaan maksamaan?
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Vastaa Viestiin