Projekti: Leyland 472 SQMS '80

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Tammi 2016, 09:05

Kyllä rosteri soi eritavalla.

Antaahan eri seosmetallitkin erilaisen äänen. Itelle tuttu symbaaleista metallien soinnilliset erot 8)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

17 Tammi 2016, 10:20

Vuodesta 1974 tuttua tuo rosteriputken ääni, ilman eristyksiä ja äänen ohjauslaippoja :wink: http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... ktorit/025" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt tuo putki ollut liiterin nurkassa muutaman vuoden.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Tammi 2016, 07:16

Sinne ne nuo rosteriputket joutaakin.

Temalilta tuli vastaus pinnoituksesta, ettei käy.

Joku perkale oli kyselly leukun putkien emalointia sieltä jo ennestään. On näkyy muitakin harrastajia jotka koettaa tehdä näiden alkuperäisyyden eteen tutkimustyötä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

19 Tammi 2016, 15:38

Kun tein ruohonleikkuriin uuden pakoputken, niin käytin sen pulverimaalattavana. Käsittääkseni se maalattiin samalla tavaralla, millä Valtran pakoputket käsitellään. Teknoksen pulverimaali oli kyseessä.

Kannattaisiko kysellä, että saako sopivaa pulverimaalia oikean sävyisenä?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Tammi 2016, 21:40

Pulverimaali on pulverimaali. Ei käy vaikka sävy sattuisi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Tammi 2016, 21:45

Ei kestä kuumuutta sekään, kuten emalointi .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2016, 22:08

Lumityöviideo:

https://youtu.be/N-KaR-y6q8E" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Helmi 2016, 13:51

Eipä kestänyt takuuseen tullut IKH Long life pakoputki pitkään. Jo poikki taas :!:
Liitteet
WP_20160221_12_27_27_Pro.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

21 Helmi 2016, 13:54

Ainevahvuus pieni ja kylmät saumat, taattua ikh-laatua :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Fordmies7610
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Kesä 2014, 09:42
Konekalustoani: Nuffi dl3 ja ford 3000

29 Helmi 2016, 21:01

En halua vittuilla mutta, aikamoien pommi tuntuu olevan :lol: . Ei olis itsellä varaa elättää leukkua näköjään.. en ainakaan urakontia uskaltais leukulla edes harkita.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

01 Maalis 2016, 10:30

Master varmaan perustelee Leylandinsa kannattavuuden suhteessa tuottavuuteen ym. mutta hieno foorumille sisääntulo(provo) fordmieheltä heti ensimmäisessä viestissä. :roll:
One thistle, maybe two among the roses.
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

01 Maalis 2016, 13:15

Fordmies7610 kirjoitti:Ei olis itsellä varaa elättää leukkua näköjään.. en ainakaan urakontia uskaltais leukulla edes harkita.
Onko Fordmiehellä kokemuksia leylandeista kuinkakin pitkältä ajalta??
Hattu päähän ja hyvästi!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

01 Maalis 2016, 14:12

Kerron jo heti, että kyseessä on vielä lapsi joka tuon nimimerkin alla kirjoittelee, vaikka mies siinä nimimerkissä lukeekin ikäänkuin vahvistavana tekijänä.

Ja tietämys on tuolta toiselta palstalta jo moneen kertaan havainnoitu, joten njet stressa njiet panik noista kyseisen jantterin kirjoituksista 8) :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

01 Maalis 2016, 14:30

:lol:
Hattu päähän ja hyvästi!
Fordmies7610
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Kesä 2014, 09:42
Konekalustoani: Nuffi dl3 ja ford 3000

01 Maalis 2016, 18:01

Nuffieldmaster kirjoitti:Kerron jo heti, että kyseessä on vielä lapsi joka tuon nimimerkin alla kirjoittelee, vaikka mies siinä nimimerkissä lukeekin ikäänkuin vahvistavana tekijänä.

Ja tietämys on tuolta toiselta palstalta jo moneen kertaan havainnoitu, joten njet stressa njiet panik noista kyseisen jantterin kirjoituksista 8) :lol:
Vaikka ei ole aikuinen ei tarkoita silti että olisi lapsi.. ja en ole leukulla ajanut metriäkään en edes kopissa istunut! Nuhvilla kuitenkin tullut ajettua ja aika paljon ja on jopa kasassa pysynyt. Ja enhän tiedä kuinka hyvin lelu toimii tai pysyy kasassa joten en sen perusteella vou sanoa mitään. Mutta kun näitä nettikeskusteluja lukee niin tulee semmonen tunne että ei edes keltaset valmetit ole yhtä huono laatuisia. Ja tämä joonaksen leukku vaikuttaa olevan aika ongelmallinen vaikka tunteja tuskin paljoo on :lol:
Vastaa Viestiin