Rojekti NUFFIELD Universal Tree vm61

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

27 Loka 2009, 13:34

Nyt on osia tilailtu, tappi ja kehto viety koneistukseen 8)
Ei muutakun odotella :roll:

Koko akselikin on kierussa :evil:
http://kuvablogi.com/nayta/2328232/
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

27 Loka 2009, 14:34

Onhan tuo "hieman" selkäänsä saanut. Oiskohan halennut jos on koeteltu vetää kuorman kanssa jostain ja toisella kertaa sitten ollut ladon ovi liian kaponen?

Purkaamoilla voisi olla vielä tuollaisia runkoja??
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

27 Loka 2009, 15:19

Nuffieldmaster kirjoitti:Onhan tuo "hieman" selkäänsä saanut. Oiskohan halennut jos on koeteltu vetää kuorman kanssa jostain ja toisella kertaa sitten ollut ladon ovi liian kaponen?

Purkaamoilla voisi olla vielä tuollaisia runkoja??

Saattaisi niitä löytyäkkin. Sepän kanssa oli keskustelua jolle vein kehdon korjattavaksi niin sanoi että voidaan tehdä runkoon puuttuva pala ja hitsata kiinni 8)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

18 Tammi 2010, 20:29

No niin. tarvii tätä välillä päivitellä kun projekti on edennyt :D

Nyt on kehto tullut pajalta ja olkapäät sovitettu uusiin heloihin.

Mutta kun toiset hommat etenee niin uusia vikoja ilmaantuu: toisen olkapään ala liukulaakeri on melkein loppu ja raidetangon päät

tuossa muutama kuva ongelmapaikoista http://kuvablogi.com/nayta/2433592/
Laakereissa on vahvuus eroa n 1.5mm
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Tammi 2010, 20:54

Kyllähän se näin on, että lähes kaikki hilut tuonne useinmiten joutuu uusimaan, mutta näitähän löytyy jussilta. Raidetangon puslat on aika arvokkaita :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

18 Tammi 2010, 20:59

huomeena olisi tarkoitus jussille soitella puslista.

ne maksaa sen mitä maksaa mutta pakko ne on saada :evil:
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

19 Tammi 2010, 13:16

Aukaisin raidetangon hieno säädön joka oli hitsattu kiinni niin tottakai sieltä oli jengat sökönä :twisted: eilikkä ei muutakun osat mukaan ja sorvaria morjestaan

Olisikos kellään hyviä kuvia olkavarsien asennoista ja raidedetankojen pituudesta :?: saisi hieman osviittaa mihin asentoon ne oikeasti kuuluu
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

19 Tammi 2010, 16:31

sattuuko kummasakaan puolessa näkymään alkup. lyötyä viivaa
ikäänkuin ajoitusmerkkiä? 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

19 Tammi 2010, 17:53

Warpu kirjoitti:sattuuko kummasakaan puolessa näkymään alkup. lyötyä viivaa
ikäänkuin ajoitusmerkkiä? 8)
Toinen olkapää on laitettu hitsaamalla kiinni ja toista murjottu lekalla ja siinäkään ei näy muutakun oma merkki
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

19 Tammi 2010, 22:55

NH 110-90dtt kirjoitti:
Warpu kirjoitti:sattuuko kummasakaan puolessa näkymään alkup. lyötyä viivaa
ikäänkuin ajoitusmerkkiä? 8)
Toinen olkapää on laitettu hitsaamalla kiinni ja toista murjottu lekalla ja siinäkään ei näy muutakun oma merkki
tuota vähän arvelinkin ei auta kuin laittaa molemmat samaan ja koittaa
arvata oikea kohta lukituspultti ei taia sallia kovin monen boorin heittoa :?
muistelen jotta jo yhden boorin heitto toisella puolella saa raidetangosta
säätövarat loppumaan. ite oon kohistanu hitsattavaa vääntiötä renkaan ja
vääntiön väliä mittaamalla ja samalla mittaillu aurauskulmaa, tällä
konstilla on syytä huomioida että molemmilla puolilla on jokseenkin
samanlaiset renkaat ja vanteet
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

21 Tammi 2010, 23:56

koitin saaha tosta kolmosen raidetangosta pituusmitan tapin keskeltä
keskelle n.1073mm metrimitalla käsivaralla :D ja kapeimmalla raidevälillä 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

26 Tammi 2010, 21:21

Nyt on akseli aikaslailla kasassa ja karkeassa säädössä, tarvii olkapää hepata kevyesti kiinni ja sitten akseli paikoilleen ja siinä säätää tarkemmi 8)

Vielä tarvis raidetangonpäiden pultit koneistaa kuntoon 8)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

10 Helmi 2010, 11:50

Tänään pitäisi laittaa etuakseli paikoilleen vaikka on hieman kylmä :(

Nuffi pitää saada perjantaina lingon eteen kun muut raktorit ei mahdu käytäville 8)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

11 Helmi 2010, 23:51

Tänään laitoin lingon perään ja lähdin sitä vetelemään joka onnistui aikas hyvin :D ainoa hankaluus minun kohdalla on se että en vielä täysin hallitse yksöis kytkintä :( ja ihmettelen sitä että miksi hydraulipunpulle ei ole omaa asentoa :?

Tehoa tuntuu olevan lingon pyöritykseen hyvin 8) pito loppuu ensin
Saas nähdä kuinka käy huomenna kun pitää lähteä umpihakea linkoamaan
Voipi olla että kaipaillaan pienempiä vaihteita :shock: ykkönen on yllättävän nopea :?


Koitan ottaa muutamia kuvia
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

12 Helmi 2010, 01:03

:lol:
tuossa vuosikerrassa ei ole pumpulle omaa asentoa se on "keksitty"
vasta kolminumeroisiin nuhveihin, voimanoton kytkentä on sitten tosin
luotettavampi. kyllä siihen yksöiskytkimeen oppii, ite kun on
pikkuvesselistä alkaen käyttäny yksöiskytkintä niin vaatii melkein
opettelua nuo kaksoiskytkimet :lol: 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Vastaa Viestiin