Sivu 16/20

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 19 Kesä 2017, 21:08
Kirjoittaja kari t
Kysytäänpäs tässä yhteydessä, onko jamppi tai joku muu katsastanut takapotkuisen nuhvin BMC- kuutoskonella :?:
Kake kyseli, helpottais katsastusta jos ja kun kyseinen toimenpide on tehty. Kake tarviis rekisterinumeron, helpottais katsastusta.

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 19:23
Kirjoittaja kari t
No niin, tämäkin projekti nytkähti noin vuoden tauon jälkeen hieman eteenpäin :wink:
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1012.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta muutama kuva vasempaan.
Sylinteriputkien kuvassa kommenti.

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 14 Heinä 2017, 16:46
Kirjoittaja kari t
Sylinteriputket kunostettu. Jyrkkä kaulus loivennettu ja mattapinta kiiloitettu. Palautetta anetaa tanskanpojille.
O-renkaita odotellaan. Jospa alkuviikosta pääsis kokeilemaan kuinka liikuu, ja volotaako raahelainen kertoja samallalailla kuten kylmäkoskelainen :wink:
IMG_1106.JPG
Toinen palauteen kohde. Kaksi reikää jäänyt tekemättä kansipahviin :!:
IMG_1108.JPG

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 18 Heinä 2017, 18:41
Kirjoittaja kari t
Eipä päästy alkuviikosta kokeilemaan :( Voi v...u, s.....a kuvat kertonevat kaiken.
Kuvissa komentit.
Tuosta < vasempaa.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1116.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Jusape millä massalla korjasit 460:sen alapääh halkeimat :?: Jos kokeilis korjata jollakin liimamassalla tuota vuotokohtaa.
Pysyisköhän tuossa tuo hylomaarin korvaava massa. Blue Gasket Sealant, kuvissa viimeisenä :?:

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 18 Heinä 2017, 19:19
Kirjoittaja jusape
Soudal Super Atack ( suuri lujuus ) tai sen tyylinen nimi sillä oli.
Toki ensin vingulla, jossa teräsharja, huolellinen puhdistus vesitilan pohjaan ja O-renkaiden koloihin. Pitää edelleenkin nesteet omassa osiossaan......

Jos vaan kohtuu hyvin on pinnat puhtaita ympäriltä, niin pitää ja pysyy paremmin kiinni, kuin mitä joku "sikakitti" .....

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 18 Heinä 2017, 20:59
Kirjoittaja kari t
jusape kirjoitti:Soudal Super Atack ( suuri lujuus ) tai sen tyylinen nimi sillä oli.
Toki ensin vingulla, jossa teräsharja, huolellinen puhdistus vesitilan pohjaan ja O-renkaiden koloihin. Pitää edelleenkin nesteet omassa osiossaan......

Jos vaan kohtuu hyvin on pinnat puhtaita ympäriltä, niin pitää ja pysyy paremmin kiinni, kuin mitä joku "sikakitti" .....
Oliskohan jotain tämäntyypistä :?:
Soudal FIX ALL HIGH TACK liimaus ja tiivistemassa.
https://www.marinekauppa.com/product/82 ... vistemassa" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 19 Heinä 2017, 11:04
Kirjoittaja jusape
Tuotapa juurikin .....

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 20 Heinä 2017, 18:26
Kirjoittaja kari t
Tänään sitten Luucaksen lamppujen heijastinpintojen kunnostusta. Ensin kokeilin metallin kiiloitusaineella, toinen kokeilu Bilteman kromimmaalilla. Kuvissa kommentit.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1150.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasenpaan.

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 20 Heinä 2017, 18:51
Kirjoittaja jusape
Jos sul on kirkaslakkaa kilikalipurkissa, ni kokeiles sitä viel "kromimaalin" päälle suihkasta....
Jotkin maalit on ihan mattapintasia ilman lakkakerrosta.....

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 19 Syys 2017, 18:08
Kirjoittaja kari t
Parikuukautta vierähtänyt, tämäkin projekti nytkäntänyt hieman eteenpäin.
Tänään koekäyttö. Nyt näyttäs kaikki olevan kontiksessa. Vedet pysyneet omalla osastolla jo muutaman viikon. Öljyt koneseen tänää ja kokeilemaan kuinka hyrskytää. Hyrskytäähän tuo kelvaneeko käyntiääni sitten muille.
Hieman pitää vielä ruiskupumppua viritellä kunhan saan koneen käytettyä normilämpöön, kiristettyä kannen ja säädettyä venttiilit uudeleen, kukkopoikiakin pitänee vähän viilailla.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1333.MOV" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 19 Syys 2017, 20:30
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Se saattaa inan notkistua käytössä. Nätistihän tuo käy pumpputyypille tyypillisesti. Pistä kone kunnon äkeen eteen tai johonkin vastaavaan työhön jossa saa koko tehoreservin käyttöön päiväksi niin saattaa olla ihan eri peli sen jälkeen. Noin käy moni kone pitkän, esim. talven seisonnan jälkeen, mutta kun sen saa oikeasti lämpöiseksi kevätaikaan käytettyä niin paikat notkistuu. Ja tuo uusien osien ohivuotokin rauhoittuu samalla.

Tehtaallahan hioivat huohottavat linjalta tulleet koneet vesijarrulla timmeiksi. Eli jos kone höyrysi huohottimesta, uusi kone vesijarrun (dyno) eteen ja kone kuormitetaan oletettavasti vääntöalueen maksimialueille, saattoi jauhaa jarrua vasten päivän ja jo vain hioutui osat kohdalleen ja kone pääsi toimitukseen...!

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 19 Syys 2017, 20:50
Kirjoittaja Nuhvikalle
Tuo projektin jo näytästää ihan selvää työvoitolta.
Öljynpaineetkin niin hyvät tyhjäkäynnillä :mrgreen:
Tulevana kesänä varmaan Oulaisissa nähtävillä :?:

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 20 Syys 2017, 08:57
Kirjoittaja kari t
Nuffieldmaster kirjoitti:Se saattaa inan notkistua käytössä. Nätistihän tuo käy pumpputyypille tyypillisesti. Pistä kone kunnon äkeen eteen tai johonkin vastaavaan työhön jossa saa koko tehoreservin käyttöön päiväksi niin saattaa olla ihan eri peli sen jälkeen. Noin käy moni kone pitkän, esim. talven seisonnan jälkeen, mutta kun sen saa oikeasti lämpöiseksi kevätaikaan käytettyä niin paikat notkistuu. Ja tuo uusien osien ohivuotokin rauhoittuu samalla.

Tehtaallahan hioivat huohottavat linjalta tulleet koneet vesijarrulla timmeiksi. Eli jos kone höyrysi huohottimesta, uusi kone vesijarrun (dyno) eteen ja kone kuormitetaan oletettavasti vääntöalueen maksimialueille, saattoi jauhaa jarrua vasten päivän ja jo vain hioutui osat kohdalleen ja kone pääsi toimitukseen...!
Kyllä tuo tusta vielä ajan saatossa notkistuu, ja ohivirtaukset lakaa, tosi raskaaseen työhönhän tuo tuskin koskaan joutuu.
Eihän tuossa juurikaan ole ohivirtauksia, kun muistetaan edesmeneen "velun" kunnostama BMC kuutonen, melko öljyruutahan siintä tuli vaikka samoilla tanskasta tilatuilla osilla kasatiin. Tuota ohivirtausta ei normi otsalampun valolla etes näkynyt kunnes laitoin kirkkaimman valon päälle.
Nuhvikalle kirjoitti:Tuo projektin jo näytästää ihan selvää työvoitolta.
Öljynpaineetkin niin hyvät tyhjäkäynnillä :mrgreen:
Tulevana kesänä varmaan Oulaisissa nähtävillä :?:
Öljynpaineet, lämpömittarin näyttäessä tuota lukemaa ihan ok, normilämmössä pitäis olla 550 k/min. n.1,4 kg/cm2, 2000 k./min 2,8 kg/cm2.
Varmaan Oulaisissa tulevana kesänä.
Keväällä sitten vähän uutta väriä pintaan.

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 22 Syys 2017, 14:51
Kirjoittaja kari t
Eilen ulkoilutin nelikkoa sen verran että sain koneen normilämpöön.
Kaikki ei mene suunitelmien mukaan, huohotinputkesta rupes tipumaan vesitippoja :evil: Osasin vähän odotellakin ongelmia, suutinholkit laitoin liimalla paikoileen, ei per...e pitäis luotaa yksistään liimaan :twisted:
Tuo etuvedon päällelaiton vivun puutekin tuotti jonkin sortin ongelmia.
Onpahan vielä tulevallekin viikolle tekemistä.

Re: Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Lähetetty: 22 Syys 2017, 18:05
Kirjoittaja jusape
Miten suutinholkit vaikuttaisi huohottimen vesitippoihin ?