Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Maalis 2015, 11:50

Tarjouksia kyselty synchro leukun taka-akselin vetohammaspyöristä ja jarruakseleista, kolmelta yrittäjältä vielä odotellaan, löytyykö / tarjouksia.
Näillä näkymin näyttäs siltä että taidan päätyä noihin 11/46 synchro leukun hammaspyöriin ja jarruakseleihin, säilyispähän ainakin nuo levyjarrut nilkkulelikossa :wink:

Tra-Ma-Ko Oy
Karttulantie 4 B, 80400 YLÄMYLLY
Puhelin: 010-4394450
Tun puhelin numeron vois vaihtaa sivuillemme, käytössä oleva numero 050-3276515.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

06 Maalis 2015, 13:12

Nytpä on numero päivitetty varaosa-toimittaja sivullemme.
kari t kirjoitti:Tarjouksia kyselty synchro leukun taka-akselin vetohammaspyöristä ja jarruakseleista, kolmelta yrittäjältä vielä odotellaan, löytyykö / tarjouksia.
Näillä näkymin näyttäs siltä että taidan päätyä noihin 11/46 synchro leukun hammaspyöriin ja jarruakseleihin, säilyispähän ainakin nuo levyjarrut nilkkulelikossa :wink:

Tra-Ma-Ko Oy
Karttulantie 4 B, 80400 YLÄMYLLY
Puhelin: 010-4394450
Tun puhelin numeron vois vaihtaa sivuillemme, käytössä oleva numero 050-3276515.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

12 Maalis 2015, 21:29

Tänää tuli synchroleukun jarruakselit / alennuspyörät matkahuollon kautta, tänään hain myös jäähdyttäjän oulusta jäähdytin korjaamolta, joten hommat pääsee jatkumaan huomenna, tuli myös koukattua oulunsalon kautta ja mukaan lähti nuhvin madalletut takalokarit, nyt on neljät lokarit, jospa noista sais sitten ainakin kahdet hyvä väsättyä.
Tuolla jossain oli mainintaa jäähdyttäjien painoista, käytin tuon nuhvin alkuperäisen jäähdyttäjän vaakalla 11,8 kg näytti henkilövaaka.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

16 Maalis 2015, 16:56

Jotain saatu tääläkin aikaiseksi, Syncroleukun jarruakselit ja alennuspyörät vaihdettu, peräreppu asennettu. Jarrujen kanssa tuli hieman ongelmaa, ei suurta mutta kuitenkin, vasenpuoli on, oikeanpuolen jarru jumii kun kannen pulttaa kiinni, kotelon pohjasta pitää ottaa milli puolitoista pois sitten taas pelittää, kotelo viety urholle koneistettavaksi.
Muutama kuva < vasempaan:
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... ua+008.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomenna oli tarkoitus rueta raahelaista kertojaa asentamaan, mutta kuten aiemmin kerroin:
Sen verran tehty koemielessä hammastuksiin pieniä muutoksi, ei kaikkin, hammaspyörissä hampaitten lukumäärä pysynyt samana mutta hampaitten modulia vähän muutettu, alkuperäisessä 3,75, muutetuissa 3,5.
Koneistajan mielestä tämä rullaa paremmin mitä edellinen, tällä pyritään pienentämään vollotusta.
Nyt tarkoitus muutaa tuo oma raahelainen kertoja noille 3,5 modulin hammaspyörille.
Hammaspyörät tulleet karkaisureisulta, vielä vähän viimeistelyä karkaistuihin osiin ja koteloon, ehkäpä jo loppuviikosta uusi raahelainen nuhvin asennettuna :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

16 Maalis 2015, 18:06

kari t kirjoitti: Huomenna oli tarkoitus rueta raahelaista kertojaa asentamaan,
Tuliskohan tästä ihan kuvakertomusta, jos ei mitään salaista siihen sisälly teknisesti? Varmasti kiinnostuneita olisi, minä mukaan lukien :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Huhti 2015, 15:07

nelosnuhvi kirjoitti:
kari t kirjoitti: Huomenna oli tarkoitus rueta raahelaista kertojaa asentamaan,
Tuliskohan tästä ihan kuvakertomusta, jos ei mitään salaista siihen sisälly teknisesti? Varmasti kiinnostuneita olisi, minä mukaan lukien :wink:
Ala-akselin neulallkereita odotellessa hieman jotain väsätty.
Etuvedon lähtö vaihdelaatikosta purettu ja tarkastettu, kaikki laakerit uusiksi, senverran pahaa rutinaa pitivät ettei viitsi vanhoja laitaa. Tähänkään ei ollut raahen etralla liikessä noita ylempiä laakereita, tiistaiksi lupasivat.
Liitteet
Nelivedon lähtö vaihdelaatikon alta 002.JPG
Nelivedon lähtö vaihdelaatikon alta 001.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

11 Huhti 2015, 18:02

Nelivedon lähtöön vaihdelaatikon alapuolelta, kaikki laakerit uusittu, osittain kasattu, tiivistemassan loputtua homma jäi hieman kesken.
Tuosta muutama kuva vasempaan < http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... ta+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

24 Huhti 2015, 17:59

Nyt on etuvedon lähtö kasattu ja asennettu paikoilleen.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... ai+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasempaan.
Simpukka remontti aloitettu.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... ta+002.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasempaan.
Mitähän tuolla hitsauksella on oikein haettu :?:

Jotain muutakin pientä väsätty :wink: Kertoja, kytkinkoppa tankin kera asenettu, kertojan koekäyttö rattaasta pyörittäen, hyvin tuntui kertoja toimi
Asennuskuvia sitten myöhemmin, mietinnässä, tekisinkö oman erillisen projektiselostuksen kuvien kera kertojan asennuksesta :?:
Raahelaisen kertojan asennusta 004.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

24 Huhti 2015, 19:04

Olisiko joskus asennetteassa tai purettaessa lämmitetty hitsauksella :?: :?:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
Seppo-L
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
NLCF r.y jäsen Nro: 290
Paikkakunta: Haapavesi

02 Touko 2015, 09:30

Hitsauksella kutistettu väljäksi menneitä pesiä,eli kun päälle hitsataan niin reikä kutistuu.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Touko 2015, 20:28

Seppo-L kirjoitti:Hitsauksella kutistettu väljäksi menneitä pesiä,eli kun päälle hitsataan niin reikä kutistuu.
Näin minäki tuon ajattelin, simpukkamutteriin tuo oli onnistunut korjaus, ei pienintäkään välystä simpukkamutterin ja ohjausakselin kierteissä, mutta, jos simpukkamutterin varren pesät on väljiä, miksei ole tehty pesää hieman isommaksi ja laitettu uudella puslalla, no, noilla hitsatuilla kasasin simpukan ja näillä menään :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Touko 2015, 20:57

Nyt on etuakseli purettu, korjauskohteitakin tuli, jumalauta en kyllä käsitä, kuin olis rälläkällä hoidellut kyseistä kohtaa :evil:
Nelivetonuhvin etuvedon kunnostusta 007.JPG
Tuollainen kyseisen kohdan pitäis olla, elikkä täysin silä pinta ja stefalla varustettu :evil:
Nelivetonuhvin etuvedon kunnostusta 002.JPG[/attachment Ei hätiä mitään, etuakseli irti ja koneistamolle, kyllä urho tuonkin kunnostaa :wink: http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonuhviin+bmc+kuutonenEi" onclick="window.open(this.href);return false; hätiä mitään, etuakseli irti ja koneistamolle, kyllä urho tuonkin kunnostaa :wink: [attachment=0]Nelivetonuhvin etuvedon kunnostusta 002.JPG
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... ta+001.JPG
Tuosta vasempaan <, muutama turhanpäiväinen kuva, mutta katsokaa kuitenkin, jos ja kun, kuitenkin kiinostaa :wink:
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... ta+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Liitteet
Nelivetonuhvin etuvedon kunnostusta 002.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
4-v/6
Nelos -nuffisti
Viestit: 28
Liittynyt: 02 Helmi 2010, 14:02
Paikkakunta: Loimaa

02 Touko 2015, 21:56

Vastaavanlainen minullakin oli tuo vasemman vetoakselin ulostulokohta. Sisällä oli vain huopatiiviste, ei stefaa, kuten oikealla. Oletin, että joku oli paikkaillut kotikonstein. Kun sitten vaihdoin Göteborgista hakemani etuakselin ja lyhensin sen, myös vasemmalle istutettiin stefa.
Eli omassani on nyt (viime kesästä asti) uusi etuakseli paikoillaan. Paljon työtä ja kuluja siitä tuli. (Laittaisin kuvia näkösälle, mutta en ole opetellut, miten tähän lisätään kuvia.)
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Touko 2015, 23:06

Se on sitä harrastamista, vanhahkojen vehkeiden kanssa.... Ylläreitä välillä tulee, joskus harvemmin positiivisia sellaisia.....
Alliksesta otettiin hypumppu pöydälle tänään, ja voi saatn.... miten kulunut pesä oli toispuolelta.... saapa nähdä, tuleeko siittä pumpusta kalua vielä, kun ei viitteis miltei puolet, koko koneen hintaista uutta pumppuakaan ostaa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Touko 2015, 17:28

4-v/6 onko sinun nelikon uudessa etuakselissa tuossa kiiltävässä kohtaa laakeripronssinen liukulaakeri, kuten tuossa toisessa kuvassa näkyy ? Toki saa muutkin vastata jos on tietoa.
Nelivetonuhvin etuvedon kunnostusta 002.JPG
Nelivetonuhvin etuvedon kunnostusta 003.JPG
Tuossa vain Urhon kanssa tuumailtiin että olis varmaan hyvä tuossakin olla laakeripronssinen liukulaakeri.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin