ikh startti st0191n on nuhvin, miksiköhän eivät sitä tarjonneet?Nike kirjoitti:Vanha startti on "pötkö" ja tyypiltään CA 45 D 12-51. Välipalakin oli paikallaan. Paikallisessa IKH myymälässä tarjottelivat pikku massikan starttia? Onko kellään muistissa mikä tyyppi käy vanhempaan nuhviin?
Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen
Valvoja: automies560
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Täytyy nyt kertoa toisillekkin tuo startti propleema.
Massikan, Foordin, Nuhvin eikä mikään mitä löytyy IKH.lta käy. Enkä löytänty muualtakaan.
Kytkinkopassa on reikäjako kahdelle eri startille, em starttien reijät käy mutta turpa on liian lyhyt, ei yltä hammasratas kehälle asti.
Uusi (kunnostettu) CA 45D "pötkö" maksaa 600€.
Sain vanhan Massikan "pötkön" CA 45C josta otin kenttäkäämit omaani ja starttiin tuli voima takas, nyt pyöräyttää hyvin ainakin lämpimästä hallista. Siinä ei sitten muuta iltasatua tarttekkaan kun käy kuuntelemassa kutosen ääntä, on siinä vaan niin mahtava sävel...
Massikan, Foordin, Nuhvin eikä mikään mitä löytyy IKH.lta käy. Enkä löytänty muualtakaan.
Kytkinkopassa on reikäjako kahdelle eri startille, em starttien reijät käy mutta turpa on liian lyhyt, ei yltä hammasratas kehälle asti.
Uusi (kunnostettu) CA 45D "pötkö" maksaa 600€.
Sain vanhan Massikan "pötkön" CA 45C josta otin kenttäkäämit omaani ja starttiin tuli voima takas, nyt pyöräyttää hyvin ainakin lämpimästä hallista. Siinä ei sitten muuta iltasatua tarttekkaan kun käy kuuntelemassa kutosen ääntä, on siinä vaan niin mahtava sävel...
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
et sattunu ottamaan mittoja vois ihan mielenkiinnosta vertailla noihinNike kirjoitti:Täytyy nyt kertoa toisillekkin tuo startti propleema.
Massikan, Foordin, Nuhvin eikä mikään mitä löytyy IKH.lta käy. Enkä löytänty muualtakaan.
Kytkinkopassa on reikäjako kahdelle eri startille, em starttien reijät käy mutta turpa on liian lyhyt, ei yltä hammasratas kehälle asti.
Uusi (kunnostettu) CA 45D "pötkö" maksaa 600€.
Sain vanhan Massikan "pötkön" CA 45C josta otin kenttäkäämit omaani ja starttiin tuli voima takas, nyt pyöräyttää hyvin ainakin lämpimästä hallista. Siinä ei sitten muuta iltasatua tarttekkaan kun käy kuuntelemassa kutosen ääntä, on siinä vaan niin mahtava sävel...
omiin vehkeisiin ja ehkä joskus saatais selville et mikä startti käy elis
lähinnä kuinka kaukana hammaskehän reuna on kytkinkopan tasosta?
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Otimpa hyvinkin joitakin mittoja.
Tasopinnasta hammaskehän reunaan 45mm. Välilaipan kanssa 53mm.
Hammaskehän leveys 19mm.
Startin ratas 10 hampainen.
Reikäväli 113mm keskeltä keskelle. Laipan kanssa 90mm. Kiinitys kummassakin kolmella pultilla.
Startin reikä 112mm. Laipan kanssa 92mm, tämä mitta muistinvarainen.
Tasopinnasta hammaskehän reunaan 45mm. Välilaipan kanssa 53mm.
Hammaskehän leveys 19mm.
Startin ratas 10 hampainen.
Reikäväli 113mm keskeltä keskelle. Laipan kanssa 90mm. Kiinitys kummassakin kolmella pultilla.
Startin reikä 112mm. Laipan kanssa 92mm, tämä mitta muistinvarainen.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
ja nuvi ee oo siitä tarkka että onko 10 vae 11 hammasta tartin piässä toemii kummallakkiin hyvästi.koeteltu on eekä kylän puhheita
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Projektin nimi vaihtui.
Nyt on lopullinen päätös tehty tuon BMC - kuutoskoneen kohdalta, laitan sen tuohon 10/60:seen
Piti aloittaa myös 10/60:sen kunnostus, vanteet hiekkapuhallettu ja maalattu, tuli hankittua "käytetyt" takarenkaat ja uudet eturenkaat.
http://kuvablogi.com/nayta/2605055/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sattuikohan väri kohdalleen
Nyt on lopullinen päätös tehty tuon BMC - kuutoskoneen kohdalta, laitan sen tuohon 10/60:seen
Piti aloittaa myös 10/60:sen kunnostus, vanteet hiekkapuhallettu ja maalattu, tuli hankittua "käytetyt" takarenkaat ja uudet eturenkaat.
http://kuvablogi.com/nayta/2605055/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sattuikohan väri kohdalleen
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Minkäs maali firman väri tuo oikein on??? sävy on kaukana alkuperäisestä ainkin minun silmään. kuvaus kulmatkit vaikuttaa
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Veikkaan, että sama maali kuin minun nuhveissa eli autoväri hirvosen maalia. Kuvauskulmat ja valon määrä sekä sen suunta vaikuttaa tosi paljon, tuossakin näkee ettei ole valoa juurikaan. Nuhvin orkkismaalihan on ollut juuri sellaista, että se on tietyssä valossa tosi tummanpunainen ja kirkkaassa valossa oranssiin vivahtava.
Kuvassa 1418 ja värisävy on hyvä ja jälkimmäisessä tulee esiin tuo yllämainittu.
Kuvassa 1418 ja värisävy on hyvä ja jälkimmäisessä tulee esiin tuo yllämainittu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Maali on Autoväri Hirvosen maalia. NORMADUR 65 HS. N 65 B / PUN. NUFFIELD PUNAINEN
Valo tosiaan vaikutta paljon esim: kuva 14:sta kuvattu kirkkaassa auringon valossa vasten aurinkoa, kuva 15:sta samoin, kuva 16:sta samoin aurinkoisena päivänä, mutta rakennuksen varjossa, läheltä, kuva 17:sta kameramies auringossa, renkaat rakennuksen varjossa, samoin kuin kuvan 16:sta.
Onko "nuffieldmasterin" nuffeissa lakka päällä ? Näissä vanteissa on.
Valo tosiaan vaikutta paljon esim: kuva 14:sta kuvattu kirkkaassa auringon valossa vasten aurinkoa, kuva 15:sta samoin, kuva 16:sta samoin aurinkoisena päivänä, mutta rakennuksen varjossa, läheltä, kuva 17:sta kameramies auringossa, renkaat rakennuksen varjossa, samoin kuin kuvan 16:sta.
Onko "nuffieldmasterin" nuffeissa lakka päällä ? Näissä vanteissa on.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No niin, betfoortin kone saa väistyä neliveto nuhvin keulalta. Koko aika ollut ongelmia jäähdyttäjään kertyvän paineen takia, pelas normaalisti jos malttoi ajella 40 - 43 km / h, mutta kun nosti matkavauhdin 50 - 55 km / h, kymmenkunta kilometriä kesti tuota vauhtia, sitten sylkäs noin 3 - 4 litraa nesteitä ulos. Syykin oli suurinpiirtein selvillä, joko kansipahvi, taikka sylinteri vuotaa, kakkospytyssä tuollaiset halkeimat, kuutosessa noin sentinmittainen
Tänään sitten BMC talliin ja tarkempaan syyniin, konehan pyörii, ostaessa katsoin yhden kiertokangen ja runkolaakerin, orkkislaakerit molemissa, huomenna sitten varmuudeksi loputkin laakerikoolit auki, kansi jääkööt aukaisematta, kokeillaan miten onnistuu
Muutama kysymys lähinnä imusarjaan liityen, mikä tarkoistus näillä on, imusarjan kahtapuolen olevat liitimet,
Tänään sitten BMC talliin ja tarkempaan syyniin, konehan pyörii, ostaessa katsoin yhden kiertokangen ja runkolaakerin, orkkislaakerit molemissa, huomenna sitten varmuudeksi loputkin laakerikoolit auki, kansi jääkööt aukaisematta, kokeillaan miten onnistuu
Muutama kysymys lähinnä imusarjaan liityen, mikä tarkoistus näillä on, imusarjan kahtapuolen olevat liitimet,
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kaikki ei mene niinkuin elokuvissa, vähä aikaa piti Ykköspytyn putkesta pala pois Oliskohan kiertokanki mennyt mutkille, kansi pois ja tutkitaan. Pitää jokatapauksessa ottaa kaikki männätkin tarkastukseen.
Laakerit kaikki stantarttikoon, kampiakselin kaikki kaulat ok, uudet stantarttikoon laakerit tilaukseen.
Laakerit kaikki stantarttikoon, kampiakselin kaikki kaulat ok, uudet stantarttikoon laakerit tilaukseen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tuohon starttihommaan vielä pienenä lisäyksenä. Pätköstartit on samat valmetissa ja nuhvissa. Valmetissa ei vain käytetä sovitelaippaa startin ja kytkinkopan välissä. Vallun startti käy siis suoraan nuhvin koppaan pötkön laipalla. Tosin kitaa voi joutua avartamaan kiertokäynnistimestä. Siirtoankkuristartti valmetista kävi pötkön laipalla suoraan kiinni omaan kuutoseen.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Näinhän se oli, kiertokanki mutkalla
Kansi näyttäis olevan ok, venttilit oikeissa syvyyksissä, silmämääräisesti katsottuna, täytyy suoruus tarkastaa / tarkastuttaa, pitäneekö venttilitkin hioa ja kumit vaihtaa.
Pitää pyöritellä mietintämyssyä päässä ja miettiä, pitäisköhän kasata tuo petterin kone ja ajella vielä tuleva kesä sillä
Uusiks menee myös sylinteriputket. männät renkaineen, renkaan päittäisvälys lähes 4 mm, renkaan välys urassa 0,40 mm, laakerit, kiertokangen yläpään helat.Kansi näyttäis olevan ok, venttilit oikeissa syvyyksissä, silmämääräisesti katsottuna, täytyy suoruus tarkastaa / tarkastuttaa, pitäneekö venttilitkin hioa ja kumit vaihtaa.
Pitää pyöritellä mietintämyssyä päässä ja miettiä, pitäisköhän kasata tuo petterin kone ja ajella vielä tuleva kesä sillä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Katoppa lohkon päällyksen suoruus ja putkien korot. Omassa oli lohko oikein kunnolla köyry ja putkien korkeus mitä sattui. Käytin lohkon koneistamolla, jossa hoitivat sen kuntoon. Myöskin öljykanavat oli kuutospytyn luota melkein tukossa lohkosta ja kampiakselista. Jos olisi jäänyt puhdistamatta, niin pommin olisi kasannut.
Kyllähän bmc on ainoa oikea moottori. Jos vain osat saat ajoissa, niin hyvinhän se ehtii kesän ajoille.
Kyllähän bmc on ainoa oikea moottori. Jos vain osat saat ajoissa, niin hyvinhän se ehtii kesän ajoille.