Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen
Valvoja: automies560
OT.
Nytpä aukaistiin sellainen Pandooran lipas, mitä ei ennen ole avattukaan..
Mutta jokainen ostakoon edelleen, mistä haluaa. Kysehän ei ole kuin hinnasta ja laadusta. Siinä suhteessa helppo homma valita. Elämän muissa asioissa on kiemuroita, kuvioita ja muuttuvia tekijöitä sitten jonkun verran enempi.
Nytpä aukaistiin sellainen Pandooran lipas, mitä ei ennen ole avattukaan..
Mutta jokainen ostakoon edelleen, mistä haluaa. Kysehän ei ole kuin hinnasta ja laadusta. Siinä suhteessa helppo homma valita. Elämän muissa asioissa on kiemuroita, kuvioita ja muuttuvia tekijöitä sitten jonkun verran enempi.
One thistle, maybe two among the roses.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jatketaan ohi aiheen.. Ymmärrän täysin kyllä suomalaisia varaosamyyjiä, pitäähän siis heidänkin se elanto saada. Yrittäjänä tietää kyllä että sitä katetta olisi oltava, ei sitä ihan harrastuksena kehtaa pyörittää. Että sitä marinaa en kyllä allekirjoita että turhaan ryöstetään hinnoilla täällä suomenpäässä Voihan sitä varaosamyyntiä jokainen koittaa elantonaan tehdä, niin voi tulla ahaa-elämyksiä asian suhteen.. Jos joku harrastuksenaan haluaa isommassa määrin osia jobata eteenpäin, ni sellaset erikseen, mutta aika kintuille kusemista sekin on näitä oikeita myyjiä kohtaa?
Mutta kaikesta huolimatta, itelläkin budjetti sanelee sen verta rankasti että halvinta on etittävä.. Yritän kuitenkin suomalaista suosia mahdollisuuksien mukaan, vaikka hankalaa se meinaa olla.. Käytännössä siis mitä saa omalta lähiseudulta, niin ostan, mutta muut menee melkeen tilaustavaraksi tuolta rajojen takaa Suomalaisiin verkkokauppoihin ei tule rahoja laitettua juurikaan
Mutta kaikesta huolimatta, itelläkin budjetti sanelee sen verta rankasti että halvinta on etittävä.. Yritän kuitenkin suomalaista suosia mahdollisuuksien mukaan, vaikka hankalaa se meinaa olla.. Käytännössä siis mitä saa omalta lähiseudulta, niin ostan, mutta muut menee melkeen tilaustavaraksi tuolta rajojen takaa Suomalaisiin verkkokauppoihin ei tule rahoja laitettua juurikaan
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Ymmärrän että katetta on oltava. Ymmärtääkseni riittävän katteen saisi silloinkin, vaikka tilaisi ne suutinholkit yksitellen ulkomaalaisesta verkkokaupasta ilman alennuksia ja myisi eteenpäin. Autojen osissa ei suurta eroa ole, mutta jostain syystä traktorin osissa hintaero on melkoinen. En tiedä johtuuko se siitä, että maanviljelijöillä on sen verran enemmän varallisuutta, että ei ole merkitystä mitä osat maksavat, kunhan niitä saa? Sitten kun katteet on kohdallaan ja perusteltavan suuruiset, niin ei ole kannattavaa tilata sikahintaisilla postikuluilla osia ulkomailta. Siihen tilanteeseen on vielä matkaa.nelosnuhvi kirjoitti:Jatketaan ohi aiheen.. Ymmärrän täysin kyllä suomalaisia varaosamyyjiä, pitäähän siis heidänkin se elanto saada. Yrittäjänä tietää kyllä että sitä katetta olisi oltava, ei sitä ihan harrastuksena kehtaa pyörittää. Että sitä marinaa en kyllä allekirjoita että turhaan ryöstetään hinnoilla täällä suomenpäässä Voihan sitä varaosamyyntiä jokainen koittaa elantonaan tehdä, niin voi tulla ahaa-elämyksiä asian suhteen..
Järjestöhommaa ei minulla ole ihmeempää syytä tukea, kun onhan esimerkiksi jäsenosion "salaisten kansioiden" tiedot" minun ulottumattomissani. Tarkoitan korjausohjeita ja vastaavia.
Kuten ei varmaan monilla muillakaan tavan harrastajilla, jotka käyvät foorumilla, mutta eivät ole jäseniä.audiq kirjoitti: Järjestöhommaa ei minulla ole ihmeempää syytä tukea,
One thistle, maybe two among the roses.
Pistäppäs pirruuttas postia heille niin luulenpa että tilanne saattaa muuttua.Nuffieldmaster kirjoitti: Eipä ole yksikään englantilainen, tanskalainen tai belgialainen varaosamyyjä sponsoroinut järjestöämme ostamalla sivulta mainosta, tai ollut muuten järjestön toiminnassa mukana. Minä arvostan tätä yhtenä osana kotimaisissa toimijoissa.
Vai onko kotimaisille toimijoille arka asia.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Jatketaan osakeskustelua tuolla, niin ei sotkeennu kari t:n projektikertomus. -> http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=4&t=6681" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tulevalle viikolle siirtyi ensisavujen otto, oli muuta askaretta tälle päivälle mm. hydrauliprässin kokoaminen.
Maurilta tarttui käteen, suutinholkit, tuulettajan rupeli ja jäähdyttäjän korkki.
Maurilta tarttui käteen, suutinholkit, tuulettajan rupeli ja jäähdyttäjän korkki.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No niin, ensi savut otettu, yllättävän vähällä starttauksella lähti pörisemään
Starttimootoriin täytyy vielä laittaa vielä parit säätörikat jousen alle, kokeilla lyökö sitten startin heti ensiyrittämällä päälle.
Tuosta < vasempaan muutama kuva, välissä parit fideonpätkät
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensimmäinen lyhyt yritys.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+003.AVI" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen sitten vähän pitempi, tyhjäkäynnin säädön ajaksi piti kamera laittaa taskuun joten pelkää mustaa näkyy, mutta kuuluu ainakin ääni
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+004.AVI" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeinen kuva, ei ainakaan pahasti ruutannut öljyä koneen kylkeen eikä lattialle.
Savut ainakin mahtavat noin pienessä autotallissa kokeiltuna, kokeillaan huomenna ulkosalla, samalla taitaa kone vaihtaa paikkaa, varikolle rättihalliin nuhvin keulalle.
Starttimootoriin täytyy vielä laittaa vielä parit säätörikat jousen alle, kokeilla lyökö sitten startin heti ensiyrittämällä päälle.
Tuosta < vasempaan muutama kuva, välissä parit fideonpätkät
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensimmäinen lyhyt yritys.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+003.AVI" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen sitten vähän pitempi, tyhjäkäynnin säädön ajaksi piti kamera laittaa taskuun joten pelkää mustaa näkyy, mutta kuuluu ainakin ääni
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+004.AVI" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeinen kuva, ei ainakaan pahasti ruutannut öljyä koneen kylkeen eikä lattialle.
Savut ainakin mahtavat noin pienessä autotallissa kokeiltuna, kokeillaan huomenna ulkosalla, samalla taitaa kone vaihtaa paikkaa, varikolle rättihalliin nuhvin keulalle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jatketaanpa täällä tuota, jusapen projektissa esilletullutta roplemaa.
Joopa joo, nilkkunelikkohan tuo minulla on, vetoakselit etupäästä pois paikaltaan, mutta hyvä kun tuli selvitettyä tuo viisvaihteisen ja kymppivaihteisen välitys suhteet. Nytpähän osaan tehdä sitten tarvittavat toiminpiteet tuonne taka-akselistolle. Ei tarvitse muuta kuin homaan hahton maurilta fourin taikka 460:sen vetoakselit. Kolmosen kynkät jarruvärkeineen on omasta takaa. Jääpähän sitten täyskunnostetut kymppimallin kynkät odottelemaan seuraavaa projektia.
Joopa joo, nilkkunelikkohan tuo minulla on, vetoakselit etupäästä pois paikaltaan, mutta hyvä kun tuli selvitettyä tuo viisvaihteisen ja kymppivaihteisen välitys suhteet. Nytpähän osaan tehdä sitten tarvittavat toiminpiteet tuonne taka-akselistolle. Ei tarvitse muuta kuin homaan hahton maurilta fourin taikka 460:sen vetoakselit. Kolmosen kynkät jarruvärkeineen on omasta takaa. Jääpähän sitten täyskunnostetut kymppimallin kynkät odottelemaan seuraavaa projektia.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kyllä se kuutonen komeasti vaan hyrskyttää..
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kuutonen on aina kuutonen
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Komiat on sävelet
Kohta voisi sanoa vaihteeksi, sehän on TYÖ VOITTO
Kohta voisi sanoa vaihteeksi, sehän on TYÖ VOITTO
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kyllä tosiaan hörisee komeesti
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei kaikki käy kuten elokuvissa. Äkkiseltään näyttäs ettei mitään ongelmaa.
Tarkempi tarkastelu osoitti että runko vajaan sentin liian pitkä. Petterin koneessahan oli koneen ja vauhtipyörän kotelon välissä 8 mm taikka 10 mm välilevy, siintä tuo ongelma.
Sitten mahanalus tarkastelua. Tarvii huomenna rälläköidä pala pois tuosta ja vauhtipyörän edessä olevasta väliseinästä, jos mootorin takapäästä laittaa reiät kohdalleen niin jää vähän kantamaan öljypohjasta.
Nyt vähän mietityttää laittaisko tuon välilevyn paikoilleen, vai ottaisko palan pois tuosta etukannakeesta ja hitsais pitemmät palat tuohon ja tekis uudet reijät, helpompi vaihtoehto jälkimmäinen.Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Sovellat vaan niitä etukannakkeita, helpoimmalla pääsee.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.