Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Kesä 2017, 21:08

Kysytäänpäs tässä yhteydessä, onko jamppi tai joku muu katsastanut takapotkuisen nuhvin BMC- kuutoskonella :?:
Kake kyseli, helpottais katsastusta jos ja kun kyseinen toimenpide on tehty. Kake tarviis rekisterinumeron, helpottais katsastusta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

20 Kesä 2017, 07:32

Onkos niitä Keskon asentamia kuutosia katsastettu?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

12 Heinä 2017, 19:23

No niin, tämäkin projekti nytkähti noin vuoden tauon jälkeen hieman eteenpäin :wink:
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1012.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta muutama kuva vasempaan.
Sylinteriputkien kuvassa kommenti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

14 Heinä 2017, 16:46

Sylinteriputket kunostettu. Jyrkkä kaulus loivennettu ja mattapinta kiiloitettu. Palautetta anetaa tanskanpojille.
O-renkaita odotellaan. Jospa alkuviikosta pääsis kokeilemaan kuinka liikuu, ja volotaako raahelainen kertoja samallalailla kuten kylmäkoskelainen :wink:
IMG_1106.JPG
Toinen palauteen kohde. Kaksi reikää jäänyt tekemättä kansipahviin :!:
IMG_1108.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Heinä 2017, 18:41

Eipä päästy alkuviikosta kokeilemaan :( Voi v...u, s.....a kuvat kertonevat kaiken.
Kuvissa komentit.
Tuosta < vasempaa.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1116.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Jusape millä massalla korjasit 460:sen alapääh halkeimat :?: Jos kokeilis korjata jollakin liimamassalla tuota vuotokohtaa.
Pysyisköhän tuossa tuo hylomaarin korvaava massa. Blue Gasket Sealant, kuvissa viimeisenä :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Heinä 2017, 19:19

Soudal Super Atack ( suuri lujuus ) tai sen tyylinen nimi sillä oli.
Toki ensin vingulla, jossa teräsharja, huolellinen puhdistus vesitilan pohjaan ja O-renkaiden koloihin. Pitää edelleenkin nesteet omassa osiossaan......

Jos vaan kohtuu hyvin on pinnat puhtaita ympäriltä, niin pitää ja pysyy paremmin kiinni, kuin mitä joku "sikakitti" .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Heinä 2017, 20:59

jusape kirjoitti:Soudal Super Atack ( suuri lujuus ) tai sen tyylinen nimi sillä oli.
Toki ensin vingulla, jossa teräsharja, huolellinen puhdistus vesitilan pohjaan ja O-renkaiden koloihin. Pitää edelleenkin nesteet omassa osiossaan......

Jos vaan kohtuu hyvin on pinnat puhtaita ympäriltä, niin pitää ja pysyy paremmin kiinni, kuin mitä joku "sikakitti" .....
Oliskohan jotain tämäntyypistä :?:
Soudal FIX ALL HIGH TACK liimaus ja tiivistemassa.
https://www.marinekauppa.com/product/82 ... vistemassa" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Heinä 2017, 11:04

Tuotapa juurikin .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Heinä 2017, 18:26

Tänään sitten Luucaksen lamppujen heijastinpintojen kunnostusta. Ensin kokeilin metallin kiiloitusaineella, toinen kokeilu Bilteman kromimmaalilla. Kuvissa kommentit.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1150.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

20 Heinä 2017, 18:51

Jos sul on kirkaslakkaa kilikalipurkissa, ni kokeiles sitä viel "kromimaalin" päälle suihkasta....
Jotkin maalit on ihan mattapintasia ilman lakkakerrosta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Syys 2017, 18:08

Parikuukautta vierähtänyt, tämäkin projekti nytkäntänyt hieman eteenpäin.
Tänään koekäyttö. Nyt näyttäs kaikki olevan kontiksessa. Vedet pysyneet omalla osastolla jo muutaman viikon. Öljyt koneseen tänää ja kokeilemaan kuinka hyrskytää. Hyrskytäähän tuo kelvaneeko käyntiääni sitten muille.
Hieman pitää vielä ruiskupumppua viritellä kunhan saan koneen käytettyä normilämpöön, kiristettyä kannen ja säädettyä venttiilit uudeleen, kukkopoikiakin pitänee vähän viilailla.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1333.MOV" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Syys 2017, 20:30

Se saattaa inan notkistua käytössä. Nätistihän tuo käy pumpputyypille tyypillisesti. Pistä kone kunnon äkeen eteen tai johonkin vastaavaan työhön jossa saa koko tehoreservin käyttöön päiväksi niin saattaa olla ihan eri peli sen jälkeen. Noin käy moni kone pitkän, esim. talven seisonnan jälkeen, mutta kun sen saa oikeasti lämpöiseksi kevätaikaan käytettyä niin paikat notkistuu. Ja tuo uusien osien ohivuotokin rauhoittuu samalla.

Tehtaallahan hioivat huohottavat linjalta tulleet koneet vesijarrulla timmeiksi. Eli jos kone höyrysi huohottimesta, uusi kone vesijarrun (dyno) eteen ja kone kuormitetaan oletettavasti vääntöalueen maksimialueille, saattoi jauhaa jarrua vasten päivän ja jo vain hioutui osat kohdalleen ja kone pääsi toimitukseen...!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

19 Syys 2017, 20:50

Tuo projektin jo näytästää ihan selvää työvoitolta.
Öljynpaineetkin niin hyvät tyhjäkäynnillä :mrgreen:
Tulevana kesänä varmaan Oulaisissa nähtävillä :?:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Syys 2017, 08:57

Nuffieldmaster kirjoitti:Se saattaa inan notkistua käytössä. Nätistihän tuo käy pumpputyypille tyypillisesti. Pistä kone kunnon äkeen eteen tai johonkin vastaavaan työhön jossa saa koko tehoreservin käyttöön päiväksi niin saattaa olla ihan eri peli sen jälkeen. Noin käy moni kone pitkän, esim. talven seisonnan jälkeen, mutta kun sen saa oikeasti lämpöiseksi kevätaikaan käytettyä niin paikat notkistuu. Ja tuo uusien osien ohivuotokin rauhoittuu samalla.

Tehtaallahan hioivat huohottavat linjalta tulleet koneet vesijarrulla timmeiksi. Eli jos kone höyrysi huohottimesta, uusi kone vesijarrun (dyno) eteen ja kone kuormitetaan oletettavasti vääntöalueen maksimialueille, saattoi jauhaa jarrua vasten päivän ja jo vain hioutui osat kohdalleen ja kone pääsi toimitukseen...!
Kyllä tuo tusta vielä ajan saatossa notkistuu, ja ohivirtaukset lakaa, tosi raskaaseen työhönhän tuo tuskin koskaan joutuu.
Eihän tuossa juurikaan ole ohivirtauksia, kun muistetaan edesmeneen "velun" kunnostama BMC kuutonen, melko öljyruutahan siintä tuli vaikka samoilla tanskasta tilatuilla osilla kasatiin. Tuota ohivirtausta ei normi otsalampun valolla etes näkynyt kunnes laitoin kirkkaimman valon päälle.
Nuhvikalle kirjoitti:Tuo projektin jo näytästää ihan selvää työvoitolta.
Öljynpaineetkin niin hyvät tyhjäkäynnillä :mrgreen:
Tulevana kesänä varmaan Oulaisissa nähtävillä :?:
Öljynpaineet, lämpömittarin näyttäessä tuota lukemaa ihan ok, normilämmössä pitäis olla 550 k/min. n.1,4 kg/cm2, 2000 k./min 2,8 kg/cm2.
Varmaan Oulaisissa tulevana kesänä.
Keväällä sitten vähän uutta väriä pintaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

22 Syys 2017, 14:51

Eilen ulkoilutin nelikkoa sen verran että sain koneen normilämpöön.
Kaikki ei mene suunitelmien mukaan, huohotinputkesta rupes tipumaan vesitippoja :evil: Osasin vähän odotellakin ongelmia, suutinholkit laitoin liimalla paikoileen, ei per...e pitäis luotaa yksistään liimaan :twisted:
Tuo etuvedon päällelaiton vivun puutekin tuotti jonkin sortin ongelmia.
Onpahan vielä tulevallekin viikolle tekemistä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin