Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

25 Touko 2018, 08:44

Nuhvikalle kirjoitti:Sehän hörähti kuin PALMUN alta käyntiin.
Jokohan tuo Oulaisiin kävelee ensikesänä :wink:
Pyrkimyksenä olis että Oulaisissa 6 - 8. 7. 2018 "Osallistumisesta Woimaan" näytelyssä oltaisiin paikalla myös kyseisellä nelikolla :wink:
Hiekka, taikka lasikuula puhaltaja pitäis löytää täältä Raahen seudulta, jotta sais nelikko uutta maalia pintaansa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

29 Touko 2018, 19:36

Kangas?
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

31 Touko 2018, 19:18

Pari hiekka / lasikuula / soodahuhaltajan nimet sain naapurin isännältä, homma tältäosin hanskassa :wink:
Löytyihän se vika hydraulipuoleltakin, pumpulta ventiiliyksiköön tuleva, ventiiliyksikön puoleinen kaksoisnipan tiivistepinnasta rotta vähän jyrsinyt.
Vaihdan kymppimallin ventiiliyksikön tilalle, siinähän on nuo kaksoisnipat korvattu O-renkailla varustetuilla kaksoisnipoilla.
Liitteet
IMG_1757.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

08 Kesä 2018, 18:19

Mutkia matkan kohti Oulaisten tapahtumaa :evil:
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1767.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasenpaan muutama kuva lisää. Muutama lisäkommentti kuvasivun oikeassa alalaidassa.
Pitää vielä teetää uusiksi etuvedon lähdän poorit, poorit aika väljät, lisäksi ristikotkin pitää uusia, taikka ainakin ristikoitten kupit, tulis olemaan melkoinen jyrääjä jos noilla mentäs. Jätetää tuo korjaus myöhäisenpään ajankohtaan.
Kaiken lisäksi ohjauksentehostajan sylinterikin rupes tiputelemaan oljyä.
Nyt muilta osin nuhvi ajokuntoon ja tulaan Oulaisiin vielä tämän kerran vanhoilla väreillä, ja nilkkunuhvina.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

08 Kesä 2018, 20:39

kari t kirjoitti:Mutkia matkan kohti Oulaisten tapahtumaa :evil:
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1767.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasenpaan muutama kuva lisää. Muutama lisäkommentti kuvasivun oikeassa alalaidassa.
Pitää vielä teetää uusiksi etuvedon lähdän poorit, poorit aika väljät, lisäksi ristikotkin pitää uusia, taikka ainakin ristikoitten kupit, tulis olemaan melkoinen jyrääjä jos noilla mentäs. Jätetää tuo korjaus myöhäisenpään ajankohtaan.
Kaiken lisäksi ohjauksentehostajan sylinterikin rupes tiputelemaan oljyä.
Nyt muilta osin nuhvi ajokuntoon ja tulaan Oulaisiin vielä tämän kerran vanhoilla väreillä, ja nilkkunuhvina.
Kävikö se tuo kardaani lyhyeksi, kun runkoa jatkoit, että 6-pyttynen mahtuu :?: :?:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

09 Kesä 2018, 08:28

Runkohan oli jo minulle tullessa noissa mitoissa, tässähän oli petterin kuutoskone aiemmin.
Edelinen omistaja tehnyt mittavirheen, kartaani pysyi paikoilaan kun atuakselissa ei ollut vetoakselit paikalaan, näin ollen kartaani ei pyörinyt ajaessa, nyt kun etuakselissakin on vetoakselit paikoilaan niin kartaani pyörii aina ajaessa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

29 Kesä 2018, 20:53

Ostin ns.kintasmallin vilkun kytkimen, takana on kuusi nastaa, numeroitu 1 - 6, ei mitään muuta merkintää, nyt tarvitsisin apuja kytkentään.
Netistä olen hakenun mutta tuollaiseen ei näytä löytyvän minkäänlaisia kytkentä ohjeita.
Meneneekö ihan kokeiluksi :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Kesä 2018, 01:11

Auttaako ?

http://www.taavetti-talli.net/t3703-han ... kun-kytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

30 Kesä 2018, 07:42

jusape kirjoitti:Auttaako ?

http://www.taavetti-talli.net/t3703-han ... kun-kytkin" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmasti autaa :!: Kiitoksia.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

30 Kesä 2018, 08:21

Eilen iltasella sain uuden etuvedon lähdön boorilaipan, kartaaniputken. Uusi ristikko pitää vielä hommata. Ohjaustehostajan sylinterin päähän pitäis saada uusi tiiviste. Sylinteri oli viikon Teolisuus Tasanolla, mitään eivät saaneet aikaiseksi. Pitää itse purkaa tuo rikkoutunut pää ja tutkia minkälainen tiiviste siinä on ja teetätää sitten uusi tiiviste edellä mainitussa yrityksessä.
Tipalle menee,niinkuin entisellä likalla, pääsenkö Oulaisiin nelikolla.
Liitteet
IMG_1799.JPG
IMG_1801.JPG
IMG_1800.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Heinä 2018, 18:12

Toivottavasti viimeisiä hankintoja nelivetonuhviin :roll: Nuo pisaralamput / jalat ja tunnelit oleet jo vuosia varastossa, harmaan uustuotanto tunnelin sain ostettua Maurilta, fourin alkuperäistä mittaria ei enään saa joten 460:sen mittari ylipitkällä vaijerilla saa kelvata.
Alakuvassa oma viritys sammutusvaijerin lukituksesta.
Vähän turhan lämmintä touhuta ressuhalissa, lämpötilat vaihtelee 32 - 35 asteseen. Keskiviikona hikoilin 8 tunnin rupeaman, fissyä kurkusta alas ja karkean suolanrakeita kielenalle sulamaan niin jaksaa jotenkin, huomenna jatketaan :wink:
Liitteet
IMG_1851.JPG
IMG_1850.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

25 Heinä 2018, 17:03

Nelkon koetaulu, eipä tuohon juuri enään mitään sovi. Kiekkamittari ei käynyt alkuperäiselle paikalle, laitetaan pykälää alemmas, tuohon kiekkemittarin päälle vielä sähköinen lämpömittari joka mitaa lämmöt kannen takaosasta.
Liitteet
IMG_1858.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

25 Heinä 2018, 21:29

Tuolta sitten tuohon keskelle nuo plugit>

https://www.ebay.co.uk/itm/Nuffield-Tra ... SwcFxamJeU" onclick="window.open(this.href);return false;
NuhviOnKone
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
NLCF r.y jäsen Nro: 1234

26 Heinä 2018, 00:02

moro,

Onko niin että ; " fourin alkuperäistä mittaria ei enään saa joten 460:sen mittari ylipitkällä vaijerilla saa kelvata."

Hypistelin aarteitani läpi ja siellähan se on mm. yksi Fourin teksteillä oleva taatusti alkuperäinen kierroslukumittari... ,
Juuri se jota en tohtinut laitttaa 460;: seeni paikalleen kun on väärä teksti, ja vaijerikin puuttuu...
ja löytynee muuten muutakin Fourin osaa , itellä on Fourin "raadon" lisäksi kaksi "vain"kaksi 460 : istä. Raato (four) siksi että alkuperäinen omistaja poisti rajoittimet ja kokeili kylän suoralla paljonko kulkoo. Kulkihan se kunnes kanki tuli kyljestä ulos. Räjähtänyt moottori on annettu varaosiksi muualle toista palvelusta vastaan.. Loppu Four kökkii kuusen ja pressun alla , renkaat on moro ja lokasuojat vaihdettu muuhun tavaraan.

Jos kiinnostaa voidaan kierroslukumittarista väännellä meiliä rivaattipuolella ;:)

t: N uhviOnKone
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

26 Heinä 2018, 09:10

NuhviOnKone kirjoitti:moro,

Onko niin että ; " fourin alkuperäistä mittaria ei enään saa joten 460:sen mittari ylipitkällä vaijerilla saa kelvata."

Hypistelin aarteitani läpi ja siellähan se on mm. yksi Fourin teksteillä oleva taatusti alkuperäinen kierroslukumittari... ,
Juuri se jota en tohtinut laitttaa 460;: seeni paikalleen kun on väärä teksti, ja vaijerikin puuttuu...
ja löytynee muuten muutakin Fourin osaa , itellä on Fourin "raadon" lisäksi kaksi "vain"kaksi 460 : istä. Raato (four) siksi että alkuperäinen omistaja poisti rajoittimet ja kokeili kylän suoralla paljonko kulkoo. Kulkihan se kunnes kanki tuli kyljestä ulos. Räjähtänyt moottori on annettu varaosiksi muualle toista palvelusta vastaan.. Loppu Four kökkii kuusen ja pressun alla , renkaat on moro ja lokasuojat vaihdettu muuhun tavaraan.

Jos kiinnostaa voidaan kierroslukumittarista väännellä meiliä rivaattipuolella ;:)

t: N uhviOnKone
Jos oikein pilkkua viilattais niin pitäis olla Six tekstillä :wink:
Laitoin kuitenki Yv:tä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin