Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Loka 2018, 17:52

Leukun vetokoukun muokkausta nelivetonuhviin sopivaksi.
Liitteet
IMG_2047.JPG
IMG_2048.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

04 Loka 2018, 21:14

Kunnon koukku, niin pääsee tulevana kesänä Karin pitkällä lavetilla yhdellä
reissulla Oulaisiin monella eri koneella :mrgreen:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

31 Heinä 2019, 17:54

Oliskoha neljäs, vaiko viides kerta laitaa uusi kansipahvi :?:
Talven jäljiltä laitoin kuutosen tulille, varikkoaluetta kiertäessä, yht äkkiä öljynpaineet tipahti 30:nen lp kahtapuolen, tyhjäkäynnillä alle ja kierroksilla hieman yli, aiemmi 60:nen lp kieppeillä.
Huohotin putkestakin rupes kierroksilla vuotamaan öljyä, kuin olis pikkupoika kussut.
Vika löytyi kohtuu helposti ja korjattukin. Jätetää asiantuntioitten arvattavaksi mistä vika löytyi.
Huomenna taas tulille, toivottavasti ei mitään vastuksia enään tule.
Uuden alla alkuperäinen kuparitiiviste vertailussa, hieman pitäis valmistajalle antaa palautetta, kannenpulttien reijät jostain kohdin hieman pielessä.
Liitteet
IMG_2655.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

14 Syys 2019, 17:49

IMG_2741.JPG
Vielä kerran kansi irti ja koeponnistukseen. Onneksi ei ollut kansi ruostunut mistään puhki, pelkällä säikahdyksellä selvitiin.
Kahdesta ventiilikopan pulttien alapäästä tuli sammakonkutua kun laitoin fairivedet sisään ja 2,5 kiloa paineita sisään kanteen.
IMG_2742.JPG
Kaikiin neljään vaihdoin kuparit ja varmistin vielä tasotiivisteliimalla
Liitteet
IMG_2759.JPG
Kaksi vuorokautta paineet tuossa, kansi paikoilleen ja tulevalla viikolla kone käyntiin ja koeajolle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Tammi 2020, 09:27

Nyt pitäis nelikko olla vihdoin viimein iskussa. Vielä pitää kuitenkin keväänpänä kytkinkoppa nostaa hieman auki ja kiristää kertojassa olevaa jousta joka pitää pitkän vivun oikeassa kodassa. Meinaa aika-ajoin potkia nuhvin oman vaihteiston vapaalle.
Jusapelle havainnekuva suutimien ohivuoto letkuista, ei tarvitse suutimia irroitella kannen jälkikiristyksen yhteydessä.
Liitteet
IMG_2998.JPG
IMG_3004.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

15 Tammi 2020, 21:22

Nuo valkoset vanteet ei satu tuohon yhtään 😱
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

16 Tammi 2020, 09:11

Ajellaan nyt tuleva kesä noilla väreillä, katellaa ja kuulostellaan tuleeko mitään ongelmia vastaan, maalataan sitten koko komeus nuhvin oikeisiin väreihin.
Tarkoitus on vaihtaa takarenkaat 30:n tuuman vanteille, olikohan jotain 18,??. Vanteet on jo olemassa mutta niissäkin on tällähetkellä vääränkokoiset kummit. Noilla 13,6 x 36 ei neliveto oikein pelitä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

16 Tammi 2020, 18:04

Minkä kokoiset nuo eturenkaat? Näyttäs noin kuvassa lievästi ylikokoisilta. Alkuperäiset lienevät 10 -24 vanhalla merkinnällä elikkä 11.4 - 24 tuumaiset. Jos nuo on isommat niin tietysti vaatii taaksekkin sitten isommat vastaavasti.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

16 Tammi 2020, 19:52

NuffiPekka kirjoitti:
16 Tammi 2020, 18:04
Minkä kokoiset nuo eturenkaat? Näyttäs noin kuvassa lievästi ylikokoisilta. Alkuperäiset lienevät 10 -24 vanhalla merkinnällä elikkä 11.4 - 24 tuumaiset. Jos nuo on isommat niin tietysti vaatii taaksekkin sitten isommat vastaavasti.
Muistaakseni etuset on 11,2 x 24", pitänee käydä varikolta tarkistamassa.
Keskon Konekuulumisien mukaa takarenkaat paripyörillä 11 - 36" tai 14 - 30". Eturenkaista ei mitään mainintaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Tammi 2020, 21:46

Kuvassa ainakin vaikuttaisi jotenkin isommilta, mitä ne livenä nähtyjen koneiden etuset .
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

17 Tammi 2020, 09:46

Kuva vääristää, etuset 11.2-24" kuten muistelinkin.
Eilen iltasella Hahton Mauri soitteli, hänellä myös eturenkaat 11.2-24", takarenkaat 16.9-30".
Tuolla rengassetillä nelivetokin toimiin maantieajossakin 1- 4 vaihteilla hyvin, viitosvaihteella ulisee kuten kkk.
Itsellä siirtoajetut 14.9-30 kummit maaalatuilla vanteilla varastossa, pitänee myydä nuo kummit pois ja ostaa 16.9-30:set.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Touko 2021, 18:24

Nelivetonuhviin puukoura, tulevalla viikolla halonajoon.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... uhviin.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

03 Kesä 2021, 17:49

Takarenkaitten vaihto edessä nelivetonuhviin, saapat nähdä satuuko nyt etu- ja takarenkaat vetämään tasaisesti :wink: Ei noissa suuren suuria korkeuseroja näytä olevan tuossa vaiheessa kun 18.4-30:set ei ole vielä vanteilla, eikä ilmoja sisällä.
Liitteet
03.06.2021. Nelivetonuhviin 18.4-30 renkaat  (3).JPG
03.06.2021. Nelivetonuhviin 18.4-30 renkaat  (2).JPG
03.06.2021. Nelivetonuhviin 18.4-30 renkaat .JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Heinä 2021, 18:40

Nelikon hydraullikan kanssa vähän ongelmia, helmillitosta en ole saanut pitämään, jospa kolmas kerta toden sanoo.
Laitan leukun hydraulipumpun, pumppu tarkastettu ja todettu erittäin hyväkuntoiseksi, esim. hammaspyörien ja pesän reunan väliin ei mahtunut 0.05 mm rakotulkki, ohuenpaa minulla ei ole, laakeri ja tiivisteet ok. Yhdysputki 12 mm hydrauliputkea, uusi helmi, ammattimies juotti toisen pään liitimen.
Peräreppun irroitus tänään, huomenna leukun pumppu paikoilleen, reppu nuhvin persiään kiinni ja kokoeilemaan.
Lisävarusteeksi ostettuna on myös remmisiivan paikalle tuleva ylimääräinen hydrailipumppu, 40 litran säiliöllä, kaiken varalle, jos ei tehot riitä leukun pumpussa takakuomaajan kauhan / puukouran taakan nostoon.
Muutama kuva pumpusta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... umppu..JPG < vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

14 Elo 2021, 08:31

No, nyt rupeaa olemaan nuhvin hydrauliikka kunnossa. Eilen iltasella kjlo19 kieppeillä jätin taakan yläasentoon, tänään klo 8 kieppeillä kuvasin ja vileä on muutama sentin taakka irti maasta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1235.JPG

30" vanteet ja niihin sopivat renkaat hankittu, rupeaan etu / takaveto täsmäämään.
Normivanteet ja levikevanteet hiekkapuhalluksella, alkuviikosta lupasivat ottaa työn alle.
Tuo 13.6-36 vanne paikolllaan olevaan oikeanpuoleiseen vaihtovanteeksi. Mutterit jääneet tarkistamatta ja Oulaisten reissulla rupes hieman jumputtamaan, ei korjaantunut vaikka löysäsin mutterit, nostin rattaan ilmaan ja yritin keskittää uudelleen, joten vaihtoon menee.
Löytyisikö nuhvimiehiltä 16.9-30" kohtuukuntoisia renkaita paripyöriksi :?:
Eturenkaitten pariksi tulee nuo mitkä on peräkärryllä.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... uhviin.JPG. < vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin