rojekti: Nuffield 10/60 Patrol 6 KKK
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
edistyy tuulettimen siivet vielä puuttuu.mutta tokko nuita nyt tarviiskaa koska nyt ruppee tuulemmaan eestä päen, on ne mänö halut aivan muuta kuin sillä entisellä bmc 6:sella.
Ylläpidon edit: Otsikon parantaminen
Ylläpidon edit: Otsikon parantaminen
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Jaahas, on sitten uusi täysmittanen kone soviteltu nuhvin peltien suojaan. Tarvittiinko tuohon kenkälusikkaa vai upposiko tuo heittämällä
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
uppos heettämällä ja jäe vielä tilloo muuhunkii käättöön,eekä rengas kokkoo oo muuteltu.aenut mitä jäe vielä puuttumaan on kw puolet liijän vähävähä .no jospa nuokin mopo poijille riittäs
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
no tänä siunattuna päevänä kävin tuolla nuhvilla tien piällä kokkeelemassa miten se matka ruppee taettuu ja kyllähän siinä maisemmiin kahtelu aika vähälle jiäpi. tahtoo ottoo silimistä sen mikä muuten hikkoomalla irtoo. noppeuksista en tiijä mutta jos joku rattorilla ohi männöö niin noppeempi on pittää myöntee.
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Parantelin otsikointia...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
No nyt minäkin tiedän mistä on kysymys. Kyllä nuhvi on nyt varmalla tekniikalla. Ei tarvitse konetta rassata, sehän on japanissa kasattu, eli siis kerralla oikein - ei tarvitse availla.
Mitenköhän se nuhvi toimisi GM:n 6.2 litaisella kasilla?
Mitenköhän se nuhvi toimisi GM:n 6.2 litaisella kasilla?
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Velu kirjoitti:No nyt minäkin tiedän mistä on kysymys. Kyllä nuhvi on nyt varmalla tekniikalla. Ei tarvitse konetta rassata, sehän on japanissa kasattu, eli siis kerralla oikein - ei tarvitse availla.
Mitenköhän se nuhvi toimisi GM:n 6.2 litaisella kasilla?
Empä minäkään tienny yhtään mistä oli kysymys enkä kehdannu kysyä
Tuohon letukan kuuskakkoseen sen verran kommenttia että sehän olis järkivalinta
sillä se ei ole järkälemäisen suuri mutta kuitenkin aika tehokas
Omissa visoissa tuo on käynyt mielessä mutta koneet on vielä kalliita
Sillähän pyöris jo vaikka kenttäsaha, siis terä
Mukana kuin peräpukama!
Siis, onko Nuffin nokalla nyt BMC:n 5.7-litraisen tilalla Patrollin turboton 3.246-litrainen kutonen? Jos näin, niin max. vääntöä poistui BMC:n mukana sitten n.40% mutta vastapainoksi tuli sentään muutama sata/min enempi kiertävä kone. Ent. työhevosesta taisi tulla sirkushevonen.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
No, onhan niitä pienempiä perävehkeitäkin Nuffin perään olemassa Mutta puolet pienempään vaihtoa en kyllä minäkään oikein ymmärrä
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
mihinkäs sitä moisessa konneessa 5,7/L tehoja tarvittaan kysyn vuan,mutta piä asijassa kun on ja aenovastaan tie ajoo tyhjän rattorin kanssa niin onhan se mukava körötellä 2000/kierroksella 40/km tunnissa kun BMC :llä sae melekein täysillä moista noppeutta huuvattoo ja onhan se kone sentään laatu merkkijä josta ei ajamalla loppuu taeja tulla.no itelleni minä se tein jotta eipä siinä toisten miel pitteet paljo paena.
aja millä ajat mutta majorilla loput
Asia ymmärretty, meilläpäin vaan maantieajot tyhjällä traktorilla pyritty minimoimaan, ellei sitten ole esim. ajokortista johtuva juttu. Terveiset viedään muilla konsteilla, kuin traktoreilla. Tosta 10/60 Nuffin nopeuksista BMC:n kutosella ja Santalahden 1,5-kertojalla sen verta, että pieni vitonen vie ryökälettä jo 38km/h, isompi vitonen 48km/h, pieni vitonen+kertoja 57km/h, isompi vitonen+kertoja vie sitten jo Nuffia yli 70km/h ja max. nopeuden ratkaisee käytössä oleva syöttöpumppu +mieskohtaiset säädöt vielä lisukkeena päälle! Riippuu melkoisesti muuten käytetystä vaihteesta, miten kovaa huutoa BMC:n kutonen pitää 40km/h nopeudessa! Moni autokin huutaa esim. kolmosella helvatin lujaa 80km/h nopeudessa!ahven kirjoitti:mihinkäs sitä moisessa konneessa 5,7/L tehoja tarvittaan kysyn vuan,mutta piä asijassa kun on ja aenovastaan tie ajoo tyhjän rattorin kanssa niin onhan se mukava körötellä 2000/kierroksella 40/km tunnissa kun BMC :llä sae melekein täysillä moista noppeutta huuvattoo ja onhan se kone sentään laatu merkkijä josta ei ajamalla loppuu taeja tulla.no itelleni minä se tein jotta eipä siinä toisten miel pitteet paljo paena.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
no minä en nuilla rattoriloilla paljo oo ajellu mutta aenakin kuvittelin jotta suurin vaehe se oli tuolla tiellä ajjaessa ja tuntu että melekkein 80 kuluki iänestä pätellen mutta kun maesterin perässä ajon niin eepä kulukenna. "maesteri ajo minun kutosella ja minä autolla navikaattorin kanssa"että se siitä BMC kutosen kierroksista verrattuna patrollin kierroksiin. noppeus kasvo vielä 30% 5,7l verrattuna joten nyt sitten laskimet käyttöön.
aja millä ajat mutta majorilla loput
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Eikös se nyt ihan se ja sama ole , mikä moottori nokalla on, jos vaihteisto säilyy samana, eli jos moottorina on nuffin alkuperäinen BMC:n neloskone, BMC-kuutonen tai Patrol, tai vaikkapa Jyry-Sisun moottori, kulkee traktori 2000rpm kierrosnopeudella ihan saman verran. Ei huuda moottori yhtään sen enempää tai vähempää.