rojekti: Nuffield 10/60 Patrol 6 KKK

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

21 Elo 2009, 18:54

edistyy tuulettimen siivet vielä puuttuu.mutta tokko nuita nyt tarviiskaa koska nyt ruppee tuulemmaan eestä päen, on ne mänö halut aivan muuta kuin sillä entisellä bmc 6:sella. 8)



:!: Ylläpidon edit: Otsikon parantaminen :!:
aja millä ajat mutta majorilla loput
mape
Proto suunnittelija
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 20:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

21 Elo 2009, 19:14

minä luulen, että 100 km tunnissa menee rikkiä sillä kalustolla... :D :D :D
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

21 Elo 2009, 21:58

Jaahas, on sitten uusi täysmittanen kone soviteltu nuhvin peltien suojaan. Tarvittiinko tuohon kenkälusikkaa vai upposiko tuo heittämällä :?:
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

22 Elo 2009, 06:09

Jokos Ahven on vaihtanut rojektiisa H-nopeusluokan renkaat? :lol: :lol: :lol:
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

22 Elo 2009, 07:55

uppos heettämällä ja jäe vielä tilloo muuhunkii käättöön,eekä rengas kokkoo oo muuteltu.aenut mitä jäe vielä puuttumaan on kw puolet liijän vähävähä .no jospa nuokin mopo poijille riittäs :?:
aja millä ajat mutta majorilla loput
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

28 Elo 2009, 18:49

no tänä siunattuna päevänä kävin tuolla nuhvilla tien piällä kokkeelemassa miten se matka ruppee taettuu ja kyllähän siinä maisemmiin kahtelu aika vähälle jiäpi. tahtoo ottoo silimistä sen mikä muuten hikkoomalla irtoo. noppeuksista en tiijä mutta jos joku rattorilla ohi männöö niin noppeempi on pittää myöntee. :!:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Elo 2009, 21:37

Parantelin otsikointia...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Velu

29 Elo 2009, 08:31

No nyt minäkin tiedän mistä on kysymys. :wink: Kyllä nuhvi on nyt varmalla tekniikalla. Ei tarvitse konetta rassata, sehän on japanissa kasattu, eli siis kerralla oikein - ei tarvitse availla.

Mitenköhän se nuhvi toimisi GM:n 6.2 litaisella kasilla? 8)
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

29 Elo 2009, 09:36

Velu kirjoitti:No nyt minäkin tiedän mistä on kysymys. :wink: Kyllä nuhvi on nyt varmalla tekniikalla. Ei tarvitse konetta rassata, sehän on japanissa kasattu, eli siis kerralla oikein - ei tarvitse availla.

Mitenköhän se nuhvi toimisi GM:n 6.2 litaisella kasilla? 8)

Empä minäkään tienny yhtään mistä oli kysymys enkä kehdannu kysyä

Tuohon letukan kuuskakkoseen sen verran kommenttia että sehän olis järkivalinta
sillä se ei ole järkälemäisen suuri mutta kuitenkin aika tehokas
Omissa visoissa tuo on käynyt mielessä mutta koneet on vielä kalliita
Sillähän pyöris jo vaikka kenttäsaha, siis terä :D
Mukana kuin peräpukama!
Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

01 Syys 2009, 07:05

Siis, onko Nuffin nokalla nyt BMC:n 5.7-litraisen tilalla Patrollin turboton 3.246-litrainen kutonen? Jos näin, niin max. vääntöä poistui BMC:n mukana sitten n.40% mutta vastapainoksi tuli sentään muutama sata/min enempi kiertävä kone. Ent. työhevosesta taisi tulla sirkushevonen.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

01 Syys 2009, 10:26

No, onhan niitä pienempiä perävehkeitäkin Nuffin perään olemassa :lol: Mutta puolet pienempään vaihtoa en kyllä minäkään oikein ymmärrä :roll:
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

01 Syys 2009, 10:35

mihinkäs sitä moisessa konneessa 5,7/L tehoja tarvittaan kysyn vuan,mutta piä asijassa kun on ja aenovastaan tie ajoo tyhjän rattorin kanssa niin onhan se mukava körötellä 2000/kierroksella 40/km tunnissa kun BMC :llä sae melekein täysillä moista noppeutta huuvattoo ja onhan se kone sentään laatu merkkijä josta ei ajamalla loppuu taeja tulla.no itelleni minä se tein jotta eipä siinä toisten miel pitteet paljo paena. :D :lol: :P :idea:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

01 Syys 2009, 14:20

ahven kirjoitti:mihinkäs sitä moisessa konneessa 5,7/L tehoja tarvittaan kysyn vuan,mutta piä asijassa kun on ja aenovastaan tie ajoo tyhjän rattorin kanssa niin onhan se mukava körötellä 2000/kierroksella 40/km tunnissa kun BMC :llä sae melekein täysillä moista noppeutta huuvattoo ja onhan se kone sentään laatu merkkijä josta ei ajamalla loppuu taeja tulla.no itelleni minä se tein jotta eipä siinä toisten miel pitteet paljo paena. :D :lol: :P :idea:
Asia ymmärretty, meilläpäin vaan maantieajot tyhjällä traktorilla pyritty minimoimaan, ellei sitten ole esim. ajokortista johtuva juttu. Terveiset viedään muilla konsteilla, kuin traktoreilla. Tosta 10/60 Nuffin nopeuksista BMC:n kutosella ja Santalahden 1,5-kertojalla sen verta, että pieni vitonen vie ryökälettä jo 38km/h, isompi vitonen 48km/h, pieni vitonen+kertoja 57km/h, isompi vitonen+kertoja vie sitten jo Nuffia yli 70km/h ja max. nopeuden ratkaisee käytössä oleva syöttöpumppu +mieskohtaiset säädöt vielä lisukkeena päälle! Riippuu melkoisesti muuten käytetystä vaihteesta, miten kovaa huutoa BMC:n kutonen pitää 40km/h nopeudessa! Moni autokin huutaa esim. kolmosella helvatin lujaa 80km/h nopeudessa!
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

01 Syys 2009, 15:36

no minä en nuilla rattoriloilla paljo oo ajellu mutta aenakin kuvittelin jotta suurin vaehe se oli tuolla tiellä ajjaessa ja tuntu että melekkein 80 kuluki iänestä pätellen mutta kun maesterin perässä ajon niin eepä kulukenna. "maesteri ajo minun kutosella ja minä autolla navikaattorin kanssa"että se siitä BMC kutosen kierroksista verrattuna patrollin kierroksiin. noppeus kasvo vielä 30% 5,7l verrattuna joten nyt sitten laskimet käyttöön. :shock:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

01 Syys 2009, 16:47

Eikös se nyt ihan se ja sama ole , mikä moottori nokalla on, jos vaihteisto säilyy samana, eli jos moottorina on nuffin alkuperäinen BMC:n neloskone, BMC-kuutonen tai Patrol, tai vaikkapa Jyry-Sisun moottori, kulkee traktori 2000rpm kierrosnopeudella ihan saman verran. Ei huuda moottori yhtään sen enempää tai vähempää.
Vastaa Viestiin