Nuffield 4DM, kunnostus

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

junnuh
Proto suunnittelija
Viestit: 115
Liittynyt: 09 Syys 2009, 22:27
Paikkakunta: pohjois-savo

30 Loka 2009, 23:59

Tänään tekasin warpun ohjeitten mukaan paisuntasäilön, vai pitäskö tässä tapauksessa puhua paisunta pullosta :) Tämähän on niitä pysyviä väliaikais korjauksia. Lämpömittarinkin laittelin kuntoon,jotta näkee millon pitää kaasua höllätä ja antaa koneen jäähtyä.Piti laittaa tarvike mittari kun omassa mittarista puuttu toinen piuha ja jollain kuumaliimajuotoksella näky olevan kiinni niin laittelee häntä sitten ens keväänä lämpimämmillä keleillä.Ilmeisesti nuhvista puuttuu termari,kun lämmöt ei paljoo yli 40 asteen nousseet vaikka kuinka hevosia yritti käskee, Kipuna suihku vaan pakoputken päästä ryöppys.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

31 Loka 2009, 13:18

Uusin kuva nuhvista:
Kuva
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

31 Loka 2009, 14:02

erittäin tyylikäs yhdistelmä :!: :!: :P
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

31 Loka 2009, 15:21

Taetaa nelosnuhvilla olla nuo työmuat kaavempana takametissä ja porukkata talakoessa enemmälti kun pittää olla ihan soppatykki perässä. :wink: :lol: :P
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

31 Loka 2009, 16:07

junnuh kirjoitti:Tänään tekasin warpun ohjeitten mukaan paisuntasäilön, vai pitäskö tässä tapauksessa puhua paisunta pullosta :) Tämähän on niitä pysyviä väliaikais korjauksia. Lämpömittarinkin laittelin kuntoon,jotta näkee millon pitää kaasua höllätä ja antaa koneen jäähtyä.Piti laittaa tarvike mittari kun omassa mittarista puuttu toinen piuha ja jollain kuumaliimajuotoksella näky olevan kiinni niin laittelee häntä sitten ens keväänä lämpimämmillä keleillä.Ilmeisesti nuhvista puuttuu termari,kun lämmöt ei paljoo yli 40 asteen nousseet vaikka kuinka hevosia yritti käskee, Kipuna suihku vaan pakoputken päästä ryöppys.
Eihän fourissa ole koskaan ollutkaan tuota paisuntasäiliöä, niinkuin nuffielmaster taisi jossakin kohtaa mainita, mutta kun teit ja laitoit paikalle niin eihän tuo mitään haitanne :wink:
Tietääkseni vasta 4/65:ssa ja oliko 3/45:sessakin paisuntasäiliö, mutta esim. tuossa minun varaosaleukussa 255:sessakaan ei ole kyseistä paisuntasäiliöä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Loka 2009, 16:13

kari t kirjoitti:
junnuh kirjoitti:Tänään tekasin warpun ohjeitten mukaan paisuntasäilön, vai pitäskö tässä tapauksessa puhua paisunta pullosta :) Tämähän on niitä pysyviä väliaikais korjauksia. Lämpömittarinkin laittelin kuntoon,jotta näkee millon pitää kaasua höllätä ja antaa koneen jäähtyä.Piti laittaa tarvike mittari kun omassa mittarista puuttu toinen piuha ja jollain kuumaliimajuotoksella näky olevan kiinni niin laittelee häntä sitten ens keväänä lämpimämmillä keleillä.Ilmeisesti nuhvista puuttuu termari,kun lämmöt ei paljoo yli 40 asteen nousseet vaikka kuinka hevosia yritti käskee, Kipuna suihku vaan pakoputken päästä ryöppys.
Eihän fourissa ole koskaan ollutkaan tuota paisuntasäiliöä, niinkuin nuffielmaster taisi jossakin kohtaa mainita, mutta kun teit ja laitoit paikalle niin eihän tuo mitään haitanne :wink:
Tietääkseni vasta 4/65:ssa ja oliko 3/45:sessakin paisuntasäiliö, mutta esim. tuossa minun varaosaleukussa 255:sessakaan ei ole kyseistä paisuntasäiliöä.
Mutta tosiaan itsekkin sekosin, Junnuh:lla kun se nuffi sattuu 4/65 olemaan :lol: :oops:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

31 Loka 2009, 18:49

Nuffieldmaster kirjoitti:
kari t kirjoitti:
junnuh kirjoitti:Tänään tekasin warpun ohjeitten mukaan paisuntasäilön, vai pitäskö tässä tapauksessa puhua paisunta pullosta :) Tämähän on niitä pysyviä väliaikais korjauksia. Lämpömittarinkin laittelin kuntoon,jotta näkee millon pitää kaasua höllätä ja antaa koneen jäähtyä.Piti laittaa tarvike mittari kun omassa mittarista puuttu toinen piuha ja jollain kuumaliimajuotoksella näky olevan kiinni niin laittelee häntä sitten ens keväänä lämpimämmillä keleillä.Ilmeisesti nuhvista puuttuu termari,kun lämmöt ei paljoo yli 40 asteen nousseet vaikka kuinka hevosia yritti käskee, Kipuna suihku vaan pakoputken päästä ryöppys.
Eihän fourissa ole koskaan ollutkaan tuota paisuntasäiliöä, niinkuin nuffielmaster taisi jossakin kohtaa mainita, mutta kun teit ja laitoit paikalle niin eihän tuo mitään haitanne :wink:
Tietääkseni vasta 4/65:ssa ja oliko 3/45:sessakin paisuntasäiliö, mutta esim. tuossa minun varaosaleukussa 255:sessakaan ei ole kyseistä paisuntasäiliöä.
Mutta tosiaan itsekkin sekosin, Junnuh:lla kun se nuffi sattuu 4/65 olemaan :lol: :oops:
Noniin, niinpä minäkin sekosin "nelosnuffin" ja "junnuh":vin rojektien suhteen :twisted: :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

31 Loka 2009, 19:19

sompio kirjoitti:Taetaa nelosnuhvilla olla nuo työmuat kaavempana takametissä ja porukkata talakoessa enemmälti kun pittää olla ihan soppatykki perässä. :wink: :lol: :P
No joo, kummastakaan en tiedä, työmaasta tai porukasta :lol: , mutta soppatykki on hienon näköinen nuhvin perässä. Ainakin omaan silmään :D
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Loka 2009, 19:23

Kirjottelit tuonne masinisteille, että nuhvi oisi 62 vuosimallinen. Vastasinkin jo, että se ei voi olla sitä vuosimallia jos se on universal. Jo vuonna 61 alkoi 460 valmistus, joten se voi olla max. 61 vuotinen. Asian voi tarkasta tällä ohjeella: http://www.nuhvi.net/nuffield/index.php?sivu=ika
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

31 Loka 2009, 19:28

OHO :shock: , valmistusvuosi on tosiaan 61! Rekisteriotteessa on merkattu käyttöönottopäivä 00.00.62, siitä muistelin vuosmallin :? Näin sitä erehtyy :oops:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

31 Loka 2009, 19:37

Piti ihan käydä taskulampun kanssa katsomassa valumerkinnät, siellä oli: 18J1 eli 18.9.61? Jokohan nyt sattus:D

Ps. on muuten hieno kuutamo ulkona 8)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Loka 2009, 19:42

nelosnuhvi kirjoitti:Piti ihan käydä taskulampun kanssa katsomassa valumerkinnät, siellä oli: 18J1 eli 18.9.61? Jokohan nyt sattus:D

Ps. on muuten hieno kuutamo ulkona 8)
Kyllä sattu :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

02 Marras 2009, 18:07

Onkohan täällä ketään soppatykki experttiä? Perusvinkit ja vaikka hernekeiton valmistus ohjeet?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

02 Marras 2009, 18:39

Iisalmen K-Rauta Masassa oli töissä muistaakseni Matti Inkiläinen niminen henkilö, en tiedä onko enää. Hän kierteli ympäri pitäjiä soppatykin kanssa ennen K-Raudalle tuloa ja keitteli hernekeittoa.
Häneltä voisit saada ainakin jotakin tietoa jos ei foorumilta löydy alan professoria.
Vehkeet näyttäis ainakin siltä, että ihmiset ei tulis ainakaan pelkän hernekeiton takia vaan saattaisi moni katsella kaihomielin Nuffieldiakin.
Ei kun tykki porisemaan.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

02 Marras 2009, 19:24

no myö papattajat on kyllä oltu seuroomassa kuinka hernerokka tehhään ja neuvot ee maksa mittää jos kiinnostaa :lol:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Vastaa Viestiin