Nuffield 4DM, kunnostus
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Pesitkö jäähdytysjärjestelmän
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mm. 10/60 tenspeed on kertonut, että nuhvin koneen takaosa lämpenee kovemmin jos termari ei ole paikoillaan, eli saattaa olla että lämpeneminen sekoaa jos termaria ei ole. itsellä ei ole asiasta kokemusta, olen käyttänyt termaria nuhvissa aina.nelosnuhvi kirjoitti:Tuntuu tuo moottorikin lämpenevän aika reilusti, pelkässä piha ajossa. Ja kuumenee paljon nopeammin kuin ennen
Kerta neste siirtyy ei pumppukaan ole jumissa.
Onko syylärin alavesiletku myös kuuma kun kone lämpenee ja neste kiertää?
Ethän vain maalannut syyläriä paksulla kerroksella työkonemaalia?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jäähdytysjärjestelmä on läpihuuhdeltu, samoin moottorin vesikanavat. Syyläriä en muuta maalannut kuin kyljet mustalla spraylla. Vesipumppu on uusi joten vesi kyllä kiertää .
Pitää huomenna mittailla lämpöjä erillisellä mittarilla ja koitella vesiputkia ja moottoria.
Pitää huomenna mittailla lämpöjä erillisellä mittarilla ja koitella vesiputkia ja moottoria.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
ei se uus pumppukaan ole ihan sataprosenttinen takuu toiminnalle
itellä on joskus mm. katkennut siipipyörän akseli, nosti äkeen
edessä melko joutuin lämpöjä mut kesti käyttää tyhjänä.
mikähän on pumpussa siipien väli pesään?
termostaatin hommaisin kyllä jokatapauksessa paikalleen
itellä on joskus mm. katkennut siipipyörän akseli, nosti äkeen
edessä melko joutuin lämpöjä mut kesti käyttää tyhjänä.
mikähän on pumpussa siipien väli pesään?
termostaatin hommaisin kyllä jokatapauksessa paikalleen
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
465 on ollu vähän kyseenalaisessa maineessa juurikin noista vaivoista
joten kannattaa laittaa syyläri kuntoon
joten kannattaa laittaa syyläri kuntoon
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sinun nuhvissasi ei tarvitse sellaista ollakkaan... Kari T:n kuva on uudemmasta nuhvista.junnuh kirjoitti:Edellisellä sivulla Kari t.n moottori kuvassa näkyy vasemmallapuolella pieni säiliö.Mikähän se mahtaa olla,kun minun nuvissa semmosta ei ole
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tänään taas nuhvilla tehtiin töitä koko päivä, eikä lämmöt tälläkertaa nousseet. Eli hyvin toimii taas vaihteeksi. Kävin sitten vielä kylällä ajelemassa lenkkiä, ja sainkin uuden vihjeen uudesta maamoottorista! Pitääpä huomenna lähteä moottoria etsimään, kuulemma kiviraunion päällä navetan takana 5km päässä Tämmöset ohjeet
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
eikös olikos junnuh nuhvi 465? eli juuri niinkuin kari t:n kuvaNuffieldmaster kirjoitti:Sinun nuhvissasi ei tarvitse sellaista ollakkaan... Kari T:n kuva on uudemmasta nuhvista.junnuh kirjoitti:Edellisellä sivulla Kari t.n moottori kuvassa näkyy vasemmallapuolella pieni säiliö.Mikähän se mahtaa olla,kun minun nuvissa semmosta ei ole
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Tänään tuli kokeiltua syylärin paikkaukseen Holtsin valmistamaa syylärin paikkaus nestettä. Hyvin tuntuu ainakin vielä pitävän parituntisen lanailin tietä ja muutenkin kurvailin pitkin kyliä sana siinä merkityksessä,sillä minulla on juuri nuffiedmasterin mainitsema laajakaista nuhvi.Ohjaus laiteeseen pitää näköjään panostaa seuraavaksi,jos meinaa tontilta poistua Niin vielä syyläriin niin ei ollut nesteet nyt hävinneet niin ku enen paikkausta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
sitten vielä paisuntasäiliönkehitykseen, ois hyvä olla kun käsittääkseni se
tuommoseen koneeseen kuuluukin. yksinkertaisin malli tulee litran
pullosta jonka korkissa on väljä reikä jäähdyttimen ylivuotoletkulle ja
letkunpää menee pullossa pohjalle saakka eli jäähtyessään pääsee
imemään nestettä takaisin jäähdyttimeen
tuommoseen koneeseen kuuluukin. yksinkertaisin malli tulee litran
pullosta jonka korkissa on väljä reikä jäähdyttimen ylivuotoletkulle ja
letkunpää menee pullossa pohjalle saakka eli jäähtyessään pääsee
imemään nestettä takaisin jäähdyttimeen
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um