Nuffield 4DM, kunnostus
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Elikkäs uusi nuffield harrastaja rantasalmelta ilmoittautuu foorumille. Nuffield saapui uuteen kotiinsa tänään aamupäivällä ilomantsista, ja tämä päivä onkin mennyt uuteen hankintaan tutustuessa!
Pari viikkoa olisi tarkoitus tässä ensi alkuun körötellä nuhvilla, sitten pajan sisälle lähempää tutkiskelua varten. Suunnitelmissa olisi pienimuotoista kunnostusta, lähinnä uudet maalit ja peruskunnon tarkistaminen. Lisäksi vähän uudemmanlaisia sähköjä pitäisi viritellä.
Mutta ISO kiitos kaikille hommassa tähän asti auttaneille!
Loppuun muutama kuva:
Juuri uuteen taloon tulleena:
Uusi kärry perään ja maalit pakoputkeen!
25.11.09: Kuvat tästä edes kuvablogissa! http://kuvablogi.com/blog/24441/
Pari viikkoa olisi tarkoitus tässä ensi alkuun körötellä nuhvilla, sitten pajan sisälle lähempää tutkiskelua varten. Suunnitelmissa olisi pienimuotoista kunnostusta, lähinnä uudet maalit ja peruskunnon tarkistaminen. Lisäksi vähän uudemmanlaisia sähköjä pitäisi viritellä.
Mutta ISO kiitos kaikille hommassa tähän asti auttaneille!
Loppuun muutama kuva:
Juuri uuteen taloon tulleena:
Uusi kärry perään ja maalit pakoputkeen!
25.11.09: Kuvat tästä edes kuvablogissa! http://kuvablogi.com/blog/24441/
Viimeksi muokannut nelosnuhvi, 25 Marras 2009, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
lähtikö nuhvi sittenkii maesterin revviiriltä
aja millä ajat mutta majorilla loput
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Noniin toinen päivä nuffilla takana, tänään käytiin heittämässä n. 40km lenkki energiahakkuu työmaalle. Hyvin kulki ruohonleikkuri ja raivaussahat nuffin kärryssä perille.
Matkan varrella tuntemattomatkin immeiset morjestivat innolla kun veteraanitraktorilla ajoi ohi
Matkan varrella tuntemattomatkin immeiset morjestivat innolla kun veteraanitraktorilla ajoi ohi
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Terve tuloa nuffin omistajaksi ja foorumillle "nelosnuffi"
Yhden neuvon kuitenkin antaisin ennenkuin suunnittelet nuffisi maalamista
Käyttele jonkin aikaan nuffiasia , ennenkuin rupeat suunnittelemaan maalaamista, koskaan ei tiedä mitä edestään löytään esim. keulapään väljyydet
Yhden neuvon kuitenkin antaisin ennenkuin suunnittelet nuffisi maalamista
Käyttele jonkin aikaan nuffiasia , ennenkuin rupeat suunnittelemaan maalaamista, koskaan ei tiedä mitä edestään löytään esim. keulapään väljyydet
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jep jep, tässä nyt olen muutaman kohdan läpikäynyt muutaman illan aikana. Ohjauksen osia pitää aika paljon uusia, lisäksi eturengas vaihtaa. Sitten kun saan talliin sisälle, niin kattella vähän sisemmälle tekniikkaa. Muutamia paikkauksia näyttää olevan, mm. öljypohjassa. Pitää ne tarkastaa.
Onkohan jotain erikoisia paikkoja mitä kannattaisi erityisesti katsoa tarkempaan? Pakkivaihe jäi päälle, mutta sain sompaamalla taas toimimaan. pitää sillekin jottain tehä.
Onkohan jotain erikoisia paikkoja mitä kannattaisi erityisesti katsoa tarkempaan? Pakkivaihe jäi päälle, mutta sain sompaamalla taas toimimaan. pitää sillekin jottain tehä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tänään ajoin nuffin tallin sisälle purkamista varten. Nostolaitteen pumppu ei jaksanut nostaa kuin parisataa kiloa kierroksilla, niin tänään otin repun irti ja pumpun myös. Pitää tutkia onko liian väljä.
perän öljytkin olivat jo parhaat päivänsä nähneet, oli nimittäin valkoista piimää öljyt vaan! No kohan saan pumput kasaan ja taka-akselin stefat vaihdettua, niin uudet öljyt sisään vaan.
Siitä projekti etenee hiljalleen keulaa kohti
perän öljytkin olivat jo parhaat päivänsä nähneet, oli nimittäin valkoista piimää öljyt vaan! No kohan saan pumput kasaan ja taka-akselin stefat vaihdettua, niin uudet öljyt sisään vaan.
Siitä projekti etenee hiljalleen keulaa kohti
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Joo tervetuloa vaan minunkin puolestaninelosnuhvi kirjoitti:Jep jep, tässä nyt olen muutaman kohdan läpikäynyt muutaman illan aikana. Ohjauksen osia pitää aika paljon uusia, lisäksi eturengas vaihtaa. Sitten kun saan talliin sisälle, niin kattella vähän sisemmälle tekniikkaa. Muutamia paikkauksia näyttää olevan, mm. öljypohjassa. Pitää ne tarkastaa.
Onkohan jotain erikoisia paikkoja mitä kannattaisi erityisesti katsoa tarkempaan? Pakkivaihe jäi päälle, mutta sain sompaamalla taas toimimaan. pitää sillekin jottain tehä.
Itsekin tuossa viikonloppuna nostin etupäätä ilmaan omasta Universaalista ja totesin, ettei varmaan ole yhtään ainoata kohtaa etuakselissa ja ohjauslaitteissa missä ei olisi hirveitä välyksiä
Jostainhan se on aloitettava tuokin minunkin projekti
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kallistele sitä rakkoria reilusti puolelta toiselle kun noissa banjokoteloissa on vielä vettä
4-5 litraa
Menee muuten uudet öölit heti pilalle
Muutoin tuo kunnostus tuntus olevan vakavalla pohjalla, jopa 40 nopeusrajoitusmerkki on hommattu
4-5 litraa
Menee muuten uudet öölit heti pilalle
Muutoin tuo kunnostus tuntus olevan vakavalla pohjalla, jopa 40 nopeusrajoitusmerkki on hommattu
Mukana kuin peräpukama!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tuo oli hyvä tieto, pittääpä vähän nuhvia heilutella . Vielä piti käydä tunti traktoria näpistelemässä, on se kumma kun ei sormet pysy erossa nuhvista hetkeekään
Laskin vielä vedet syyläristä pois ja otin keulapellin irti. Kohan tulee sopivat säät niin pitää yrittää noita peltejä jo vähän maalailla.
Laskin vielä vedet syyläristä pois ja otin keulapellin irti. Kohan tulee sopivat säät niin pitää yrittää noita peltejä jo vähän maalailla.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
jep,on näköjään metsä/kaivuripyörät alla,ei mene kannot kylestä sissään. onnea "uuden" Nuhvin omistajalle
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tuo on hyvä että on vähän kestävämmät pyörät alla, tulee metässä ajeltua kumminkin aikapaljon. Onkos muilla rekisteriotteessa lisämerkintää että vaihtoehtoinen paino 2800kg, en muista ihan tarkkaan tuota painoa mutta tuota luokkaa kumminkin. Mietin vaan että onko tässä ollut jotain lisälaitteita joskus
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ihmeen hyvin onnistui peltiosien maalailu, ekaa kertaa koskin edes maaliruiskuun . Ainut mikä kyrsi oikein kunnolla oli, keulapellin yläosassa, omaa tyhmyyttä menin paineilmaletkun siihen tuoreeseen maalipintaan tökkäämään
Huomenna sitten peltien toiset puolet ja pinnan korjaukset
Huomenna sitten peltien toiset puolet ja pinnan korjaukset
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!