Projektina 3/42:nen

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Heinä 2009, 20:00

Nyt on aloitettu myös 3/42:sen kunnostus. Konehan oli tässä jumissa ostaessa. Tänään avasin kannen ja ykköspytyssä oli vesi, mennyt pakoputkesta. Edellinen omistaja oli laittanut pakoputkesta öljyä ja oletti että tämä estää koneen jumittumisen, helpommalla olis päässyt kun olis laittanut jonkin tulpan pakoputken päähän.
Nyt kuitenkin putkessa jonkin verran ruostetta, tuleeko hyvä jos hion hoonilla ruosteen pois ? vai meneekö putken vaihdoksi ? Sylinterit muuten kulumattomat. Koneremontti tehty viisi vuotta sitten, ajettu alle sata tuntia remontin jälkeen. Tässä kuvat sylintereistä.
http://kuvablogi.com/nayta/2125164/ Laitoin WD-40:stä mäntien päälle, jospa ne siintä irtoavat kunhan muutaman päivän vaikuttaa. Kakkos ja kolmos sylinterissä oli öljyä, joten ne ei liene jumissa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

27 Heinä 2009, 20:13

Kyllä tuo tollakin sylinterillä käy, mutta öljyä tulee syömään ja paras terä varmasti uupuu. Harrastekoneessa menee, mutta voisihan tuohon putket vaihtaa, nyt kun auki on...
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

27 Heinä 2009, 20:24

hoonilla vaen reeppaasti jotta näkkyy seenämistä että on hijottu ee uuvelle häppii kun vaen ee männän renkaat oes kuolleetunna
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

28 Heinä 2009, 05:23

jos ei jää mainittavia kuoppia niin hyvä on

löpö on havaittu hyväksi irrotusaineeksi 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

28 Heinä 2009, 20:35

Jopas se lähti helposti pyörimään, vajaa vuorokausi liotusta ja mäntä irtos :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Syys 2009, 17:42

Rojektia jatkettu kannen puhdistuksen ja tarkemman tutkimuksen merkeissä. Näyttäs että kansi menee "höyläykseen" http://kuvablogi.com/nayta/2235414/ Venttiilitkin jonkin verran liian syvällä ? http://kuvablogi.com/nayta/2235415/ lähes 1,5 mm :?: Kyllähän tuo noinkin menis näin harrastekäytössä ? mutta kun itselle tekee, niin kaikki pitäis olla viimeisen päälle kunnossa ?
Maanantaina kansi lähtee ammattikoululle korjaukseen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

05 Syys 2009, 18:09

Uusilla venttiileillä saattaa höyläyksen määrä olla jo huomattavasti pienempi
Multa löytys ohjainsarja tuohon, tosin saa niitä varaosakaupoistakin
Siinä saakin ammattikoulun pojat tehä töitä jos tuon 1,5 milliä poistavat
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

05 Syys 2009, 19:06

onhan siinä höyläämistä,vaan hyvän jos meinaa niin pakkohan se on jos ei seetirenkaita laita uusiksi..
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Syys 2009, 19:18

jamppi kirjoitti:Uusilla venttiileillä saattaa höyläyksen määrä olla jo huomattavasti pienempi
Multa löytys ohjainsarja tuohon, tosin saa niitä varaosakaupoistakin
Siinä saakin ammattikoulun pojat tehä töitä jos tuon 1,5 milliä poistavat

Uusilla venttiileillä varmaan on tuo höyläyksen määrä olla vähäisenpi, mutta tarkoituksenani onkin vain kannen oikaisu, ja noitten syöpymien poistaminen, jos tarvitsee uusia venttilit, niin laitetaan uudet.
Onko ohjainsarja uusi :?: Uuusien hintakaa ei päätä huimaa.
1,5:den miillin poisto lienee helppoa myös ammattikoulun pojille, kunhan uusivat venttiilien istukat, kuten keväällä tekivät tuohon 10/42:sen kanteen :wink: Kyllähän poijat osaavat ,kun on ammattitaitoiset opettajat :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

05 Syys 2009, 23:41

lainaanpa tässä kätevästi itseäni toisesta viestiketjusta :lol:
Warpu kirjoitti:parannetussa nokka-akselissa on enemmän nostoa eli venttiilin
tarvii olla syvemmällä ettei osu mäntään
vanhemmat lautasen pinta suhteessa kannen tasoon:
upotus 0,508mm ja parannettu 0,762mm 8)
ja mainitaan vielä jotta 0,762 on käytetty kunnostetuissa
moottoreissa riippumatta nokka-akselista 8)
eli käsittääkseni oikea syvyys olis 0,762mm 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

06 Syys 2009, 07:54

Meniköhän tuo minun kolmosen kansi pilalle kun sanoin koneistamoon että tasalle kiitos :shock:
Mukana kuin peräpukama!
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

06 Syys 2009, 08:02

ee se pilalle voe männä ota vaen männät irti ja niistä vastoova miärä poes jotta venttiili soppii laskeetummaan,kerron tämän omakohtasesta kokemuksesta.
aja millä ajat mutta majorilla loput
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Huhti 2012, 10:16

Pitkä odotus joskus palkitaan :D Elikkä tuolloin olen kirjoittanut " Viesti. Lähetetty: 05 Syys 2009, 18:42" "Maanantaina kansi lähtee ammattikoululle korjaukseen."
Tuolloin sovittiin että ilmoittavat kunhan kansi on valmis, ilmoitusta ei eilispäivään mennessä tullut, joten kyselemään, iltapäivällä sitten ilmoittivat että kyllä se on valmiina tuossa pöydällä. Tänään sitten hain, kysyin mitä maksaa :?: Ei maksa mitään, olethan sinä sitä jo kauan odottanut :o

Viime keväänä näihin aikoihin kävin kyselemässä, oli vielä tuolloin kesken, totesin vain, tehkää valmiiksi ja ilmoittakaa sitten kun on valmis. Työn vastaanottanut opettaja oli jäänyt jossain vaihessa sairaslomille, eikä minkäänlaista vastaanotto ilmoitusta ollut tehnyt, eikä sitä ilmoitusta löytynyt nytkään.
No on tässä ollut noita muita projekteja työn alla, joten ei tästä tämän kummempaa, kunnostus jatkuu :wink: :D
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

21 Huhti 2012, 05:50

kari t kirjoitti:Pitkä odotus joskus palkitaan :D Elikkä tuolloin olen kirjoittanut " Viesti. Lähetetty: 05 Syys 2009, 18:42" "Maanantaina kansi lähtee ammattikoululle korjaukseen."
Tuolloin sovittiin että ilmoittavat kunhan kansi on valmis, ilmoitusta ei eilispäivään mennessä tullut, joten kyselemään, iltapäivällä sitten ilmoittivat että kyllä se on valmiina tuossa pöydällä. Tänään sitten hain, kysyin mitä maksaa :?: Ei maksa mitään, olethan sinä sitä jo kauan odottanut :o

Viime keväänä näihin aikoihin kävin kyselemässä, oli vielä tuolloin kesken, totesin vain, tehkää valmiiksi ja ilmoittakaa sitten kun on valmis. Työn vastaanottanut opettaja oli jäänyt jossain vaihessa sairaslomille, eikä minkäänlaista vastaanotto ilmoitusta ollut tehnyt, eikä sitä ilmoitusta löytynyt nytkään.
No on tässä ollut noita muita projekteja työn alla, joten ei tästä tämän kummempaa, kunnostus jatkuu :wink: :D
No ei oo hättäinen mies toi Pattijoen Kari T
Voi sanoa että, minä oisin jo voinut pari kertaa kysäistä tuolla välillä
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

21 Huhti 2012, 13:21

Jooops....
Kyllä minäkin olisin jo useampaan kertaankin udellut perään.... Jotta mitä kuuluu.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin