kone oli tullessaan synchro laatikolla. vaihdettu joskus melko uutenaUniversalDM4 kirjoitti:Jaa Mukava kuulla, että projekti on edistynyt! Vaihdoitko Synchrotoosan, vai oliko jo ostettaessa?Warpu kirjoitti:285 ollu syksystä saakka työnalla (välillä ollut tietty kaikkee muuta)
työtunteja on tullu reilusti. (tänään viimeksi), nyt vaihelaatikossa (synchro) ei ole muuta kuin keskilaakerin pesä, viimenään on perävälityksen osat ja pääsee kasaileen mutta vielä on paljon ennenkuin pääsee ajamaan ekan koeajon
takuuseen vanhan 10 vaihteisen laatikon katkettua mettäkuormaajakäytössä.
tuosta laatikon vaihdosta joka oli toteutettu nerokkaasti aihetukin sitten
lisätöitä: koneessa olleen kattokuormaajan takia laatikkoa ei oltu saatu
normaalisti taaksepäin niinpä ratkaisuksi oli molemmat runkopalkit
poltettu pillillä poikki jotta laatikko sopi putoamaan alaspäin,
takaisin laitettaessa oli sitten hitsattu runkopalkit miten sattuu josta
aiheutu kytkinakselille reipas linjaheitto ja viimenään sylkäs booriholkin
pois paikoiltaan niinpä kone oli jäänny seisomaan 1989
eikä se hauskuus siihen loppunu voimanottoakseli kun oli katkennu
niin tappi oli hitsattu takaisin reilulla puolen sentin heitolla tuloksena
väljäksi hakkautunut perän kuori
voimanottoa avatessa löyty perästä iso hampaanpala joka paljastu
pienestä vetopyörästä puuttuvaksi no eihän siinä mitään mutta 6 syl
synchro loota on kohtalaisen harvinainen eikä lautaspyöräparia
tunnu löytyvän mistään nyt on sitten venytetty 4 syl akselia 19 mm
ja hankittu repullinen uusia laakereita
vielä pitäis kasata voimansiirto, paikata kopin lattiasta 0,5 m2 reikä,
rakentaa hydrauliikka, siistiä koppia, kaikki sähköt, rakentaa
polttoainesäiliö (vanha oli katolla)+ kaikkea pientä...
kone on sentään saatu jo käyntiin, syyläristä nousi kauran jyviä
liekkö hiirellä ollu pesä vesipumpun paikalla
taakse on satutettu 20,8x38 renkaat ja eteen 9x20 jotta toivottoman
hitaan huippunopeden sais ees päälle kolmenkympin