10/42 vm.66. Universal Three vm. 61

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

21 Huhti 2009, 21:18

No jopas sattui :lol: :lol: eihän tuo kauas taida heittääkään :lol: on se vain sellainen sairaus tuo NUFFITAUTI :lol: :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

21 Huhti 2009, 22:31

ei varmaan ois huonoidea vaihtaa ainakin kk laakerit samalla
näkee jotta onko akseli siisti 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

24 Huhti 2009, 20:04

Nyt on 10/42:sta kone irti ja siirretty autotalliin. Mutkaraudan irroitus huomenna. Minkähän vahvuinen on tuo painehiili ? Minulla oli 20 mm:iä jäljellä ?
"Masteri" pitäisköhän tämä siirtää tuonne hitaitten projektien puolelle :wink: Tulee taas muutaman viikon tauko rojekteihin, pitää korjauttaa välillä itseäkin :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

25 Huhti 2009, 19:06

Löytyi syy öljynpaineitten alhaisuuteen, paineet 1,5 kg, kylmänä ,tyhjäkäynnillä. http://kuvablogi.com/nayta/1865272/
Edellinen remontintekijä oli jättänyt lukkorikat pois, eikä ollut riitävästi papua ranteessa :?: toinen pultti oli öljypohjassa ja tiiviste oli siirtynyt öljykanavan tukoksi :evil: Runkolaakerit suht hyvässä kunnossa, omasta mielestäni ? kiertokangen laakereissa vähän sanomista ?
Maanantaina pitää viedä kamppeet koneistamoon, saa nähdä mikä on tuomio :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

09 Touko 2009, 19:23

10/42:nen sai vanhemman velje kotiin, elikkä 342:nen kotiutettu Kuhmosta :wink: 13:sta tuntia meni reissussa ja kilometrejä kertyi Mannen mittariin 675 :lol: http://kuvablogi.com/nayta/1900753/ Takarenkaat 36:set.
Paluumatkalla kävin Pyhännällä kahvilla ja kuinka ollakaan, samassa huoltamon kahviossa sattui olemaan muitakin nuffistia :wink: http://kuvablogi.com/nayta/1900754/ Nimimerkki "aleksi" sattui olemaan perheineen myös taukoa viettämässä :wink: Todellinen nuffitietäjä tuntui olevan "aleksin" poika joka kuvassa :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

09 Touko 2009, 22:47

Kehityskelpoisen näköinen, mitä nyt vähän isot takarenkaat, onko lokasuojat ja alkuperäiset vanteet tallessa?
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Touko 2009, 08:56

On komea 342, tuo on sen verta harvinainen nuhvetti, jotta kannatti ottaa talteen :wink: Voi muuten kulkea mukavasti noilla pyörillä :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Touko 2009, 13:12

Kehityskelpoinen tosiaan on,mutta kun on tavoitteena kaikki kolmosmallit ja 342:sta ei joka päivä ole tarjolla niin päätin korjata parempaan talteen :wink: Alkuperäisiä vanteita ei ole, joten metsästys alkaa :wink: Näyttäs kuitenkin että 28:sin keskiöt on tuossa mukana ? Lokasuojat suht hyvät :?: http://kuvablogi.com/nayta/1902443/ Tästä eteenpäin muutama kuva komistuksesta :lol:
Sanoisinko, että on ollut ammattimies asialla http://kuvablogi.com/nayta/1902447/ ,mutta ei hätää pannaan tuo 10/60:nen varaosiksin niinkuin sen alunperin suunnittelinkin ,etuakselisto siityy kokonaisuudessa 342:seen, on olkatapin pooritkin tosi hyvin säilyneet http://kuvablogi.com/nayta/1902448/
Olen suunnitellut, että kokeilisin tuohon 61:seen 36:sia renkaita taakse ja eteen 7-7.50x16:set, kun kkk:jan metsästys ei tuota tulosta :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
akseli
Vitos -nuffisti
Viestit: 49
Liittynyt: 08 Maalis 2009, 15:58
Paikkakunta: kauhajoki

10 Touko 2009, 18:44

Pieni korjaus tuohon kahvipaikalla kohtaamiseen, kuvassa oleva nuorempi nuffisti on Akselin. Kirjaimet oli vain vähä vääräs järijestykses. Kotimatkalla jo päätettiin, jotta oulaisiin tullaan vaikka sataas ämmiä ja äkehiä :wink: .
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Touko 2009, 20:15

akseli kirjoitti:Pieni korjaus tuohon kahvipaikalla kohtaamiseen, kuvassa oleva nuorempi nuffisti on Akselin. Kirjaimet oli vain vähä vääräs järijestykses. Kotimatkalla jo päätettiin, jotta oulaisiin tullaan vaikka sataas ämmiä ja äkehiä :wink: .
Sori "Akseli" :oops: Sama pää kesät talvet, niin tahtoo muisti joskus pätkiä :oops:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nuhuvi 3 DL KKK
Nelos -nuffisti
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Loka 2008, 07:56
Paikkakunta: Haukipudas

10 Touko 2009, 21:08

Älähän kari lyö vielä pyyhettä kehhään tuon kertojan suhteen,tosiaan kkk ja 36-tuumaset takaset kolomosessa niin maisemat vaihtuu,oiskohan sulla supliikki parempi,kun ei tuu kauppoja minun kans erräästä 4:sta jossa kertoja,ajokuntonen toki koko kampe,kehhuu vain että maitoautoa aikonaan kiusasin nuhvilla,en myy,ruostuttaa pirulainen vaan pihalle aarteensa.
nopea nuhvi antaa yhteistä aikaa enempi perheelle
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

11 Touko 2009, 16:06

Nuhuvi 3 DL KKK kirjoitti:Älähän kari lyö vielä pyyhettä kehhään tuon kertojan suhteen,tosiaan kkk ja 36-tuumaset takaset kolomosessa niin maisemat vaihtuu,oiskohan sulla supliikki parempi,kun ei tuu kauppoja minun kans erräästä 4:sta jossa kertoja,ajokuntonen toki koko kampe,kehhuu vain että maitoautoa aikonaan kiusasin nuhvilla,en myy,ruostuttaa pirulainen vaan pihalle aarteensa.
Ei ole ainut joka ei raaski myydä :wink: tässä kun olen kierrellyt ja haastatellut nuffinomistajia, niin olen törmännyt samaan asiaan useita kertoja :wink: Eräskin 4/65:sen konevikaisen omistaja sanoi nuffin hinnaksi 3600 €:a,kyllä siinä ostohalut tyssää siihen. No yhden olen saanut pelastettua, mutta ei siinäkään ollut kertojaa :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Kesä 2009, 18:11

Nuhuvi 3 DL KKK kirjoitti:Älähän kari lyö vielä pyyhettä kehhään tuon kertojan suhteen,tosiaan kkk ja 36-tuumaset takaset kolomosessa niin maisemat vaihtuu,oiskohan sulla supliikki parempi,kun ei tuu kauppoja minun kans erräästä 4:sta jossa kertoja,ajokuntonen toki koko kampe,kehhuu vain että maitoautoa aikonaan kiusasin nuhvilla,en myy,ruostuttaa pirulainen vaan pihalle aarteensa.
Oikeassa olit "Nuhuvi 3 DL KKK" ei kannattanuta heittää pyyhettä kehään :lol: . Johan sokea kanakin löysi jyvän :lol: :lol: http://kuvablogi.com/nayta/1970306/ Kyllä kulkee :lol: Kokeilin nopeusnäyttöön mitä kulkee, ja 75:tä näytti näyttö :lol: :lol: Tälläinen tuli tällä kertaa http://kuvablogi.com/nayta/1970359/
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Kesä 2009, 21:03

Nelivedon ollessa kyseessä suosittelen varovaisuuteen. Niitä kardaaneja ovat katkoneet vapaalla laskiessakin!

Mutta hieno kone, vielä hienompi jos otat kopin pois :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Velu

02 Kesä 2009, 21:07

Kaahareilta olen kuullut, että ei kärsi olla yhtään väljää kardaanin nivelissä ja kardaanikin olisi hyvä tasapainottaa. Jos kardaanissa on edes vähän väljää, tulee sitä äkkiä lisää ja sitten lentää akseli tielle. Toisaalta muuan valmetista oli hajotettu useampi kardaani, ilman että muu voimansiirto olisi hajonnut.
Vastaa Viestiin