10/42 vm.66. Universal Three vm. 61

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

10 Touko 2018, 20:27

kari t kirjoitti:Vein 10/42:nen muutamaksi viikoksi Ouluun, saa Veeti vähän viilistellä Hönttämäen raitilla :P
Se on hyvä, että nuoriso pääsee fiilistelemään :mrgreen:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

30 Kesä 2018, 19:13

Nuhvi palas kotipihaan tänään puolenpäivän kieppeillä. Vävymies ajaa huruuteli nuhvin Oulun Hönttämäestä Pattijoelle, matkaa noin 90 km, ajoaika yhden pysähdyksen taktiikalla 3 h 10 min.
Liitteet
IMG_1802.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Kesä 2018, 19:45

Keskinopeutta siis on ollut yli 30kmh....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

30 Kesä 2018, 21:05

jusape kirjoitti:Keskinopeutta siis on ollut yli 30kmh....
Näin on. Veeti oli mitannut kännykällä 30 km/h, tieten vävy oli painanut jalkakaasua varpaalla hieman astinlaudan alapuolelle, itekin olen huomannut että sieltä löytyy hieman enemmän kierroksia mitä käsikaasulla :wink:
Laittelin muuten tähänkin vilkut ja takapistokeen peräkärryä varten.
10/42:nen taitaa joutua veturiksi tulevana torstaina
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Tammi 2019, 18:49

Srarttimootorirempaa tehty tänään. Kolmitonnisen startti 10/42:seen. Kaksi nuhvien starttia läpikäyty.
Kuvissa kommentteja.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+starttimootoreita/
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Tammi 2019, 16:39

Laitettanpa tänne myös 61:sen kolmosen raplaamista:
Tänään vaihdoin tuon lämmityslaiteen paluuletkun eri paikaan mitä tuossa aiemmin kerroin, nyt menee suoraan alavesiletkuun ja toimii kuin junan vessa. Rupes ohjaamossa tarkenemaan, :wink:
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_2206.JPG
Tuolta sitten vähän käyntiääntä: https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_2211.MOV
Ei ralakata fiiperi, tyhjäkäynnin kun laitaa niin pienelle että juuri jaksaa käydä, silloin rupeaa käynti vaeltamaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

20 Tammi 2019, 14:44

no kyllä varmaan ohjaamossa vesi kiertää ja voi toimia ilman ongelmia niin kauan kun tuo hana on auki mutta sen jälkeen moottorissa on luvassa lämpöongelmia koska moottorin sisäinen kierto on tulpattu. se miten tuo ohjaamon lämmitys oli ensin kytketty niin molemmat linjat johtivat samaan tilaan termostaatin alle ja kiertovesipumpulla vesi todellakin lähti kiertämään käytännössä vain lämpömittarin anturissa. onko tuossa kuvassa ruiskutuspumpun päällä oleva letku letkulämmittimen letku? sekin olisi parempi paikka lämmityslaitteen letkulle kuin tuo moottorin sisäisen kierron letku 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Tammi 2019, 17:00

Noinhan tuo lämmityslaiteelta tuleva paluuletku oli jo ennen mootoriremonttia useita vuosia, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Kone oli remontissa käytännössä reilun vuoden niin en muistnut miten letkut olivat, mietinkin että tuleeko väärin kun lämmityslaiteelta tuleva letku on niin pitkä, mutta kun muisti petää ja järki ei pelaa niin laitoin letkut väärin päin.
onko tuossa kuvassa ruiskutuspumpun päällä oleva letku letkulämmittimen letku? sekin olisi parempi paikka lämmityslaitteen letkulle kuin tuo moottorin sisäisen kierron letku
Letkulämmitimen paluuletku tuo on.
Otetaa neuvosta vaari. Kesäksi alavesiletkun haaraletku alkuperäiseksi, lämmityslaiteelta tulevan letkun hana kiini, taikka sitten kuten neuvoit.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Maalis 2019, 18:48

Nuhville loimi selkään :wink: Pitää vielä vaihtaa tuulettajan hihna lyhyemmäksi, muuten taitaa tulla loimeen reikä laturin remmisiivan kohdalle.
Liitteet
IMG_2273.JPG
IMG_2271.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

25 Maalis 2019, 18:40

Harvoin satuu rengasliikessäkin, että olis kaksi traktoria peräkkäin hallissa renkaanvaihdossa :wink:
Uudet renkaat takapäähän sisäkumien kera. 13,6 - 28 sama koko mitä oli entiset.
Liitteet
IMG_2295.JPG
IMG_2298.JPG
IMG_2300.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

25 Maalis 2019, 19:30

kari t kirjoitti:
25 Maalis 2019, 18:40
Harvoin satuu rengasliikessäkin, että olis kaksi traktoria peräkkäin hallissa renkaanvaihdossa :wink:
Uudet renkaat takapäähän sisäkumien kera. 13,6 - 28 sama koko mitä oli entiset.
En mie nää ku yhen traktorin kuvissa, tuo toinenhan on setori :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Maalis 2019, 19:42

nuhvi63 kirjoitti:
25 Maalis 2019, 19:30
kari t kirjoitti:
25 Maalis 2019, 18:40
Harvoin satuu rengasliikessäkin, että olis kaksi traktoria peräkkäin hallissa renkaanvaihdossa :wink:
Uudet renkaat takapäähän sisäkumien kera. 13,6 - 28 sama koko mitä oli entiset.
En mie nää ku yhen traktorin kuvissa, tuo toinenhan on setori :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No, jokku tekee ZETORilla oikein töitäkin, urakointia, vielä nykyään. Jopa satoja tuntejakin, talvessa ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

25 Maalis 2019, 20:28

jusape kirjoitti:
25 Maalis 2019, 19:42
nuhvi63 kirjoitti:
25 Maalis 2019, 19:30
kari t kirjoitti:
25 Maalis 2019, 18:40
Harvoin satuu rengasliikessäkin, että olis kaksi traktoria peräkkäin hallissa renkaanvaihdossa :wink:
Uudet renkaat takapäähän sisäkumien kera. 13,6 - 28 sama koko mitä oli entiset.
En mie nää ku yhen traktorin kuvissa, tuo toinenhan on setori :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No, jokku tekee ZETORilla oikein töitäkin, urakointia, vielä nykyään. Jopa satoja tuntejakin, talvessa ......
Ryssän jäterautaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

31 Heinä 2019, 17:56

Vähän leppähalkosavotaa eilen.
Liitteet
IMG_2654.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

18 Maalis 2020, 18:27

Laittelenpa tämän saman topikin alle myös 61:sestä kolmosesta juttua.

Minähän ole taistellu tämän kanssa edellisestä koneremontista lähtien, kasipahvi vaihdettu 2 kertaa, nesteet ei pysynyt sisällä. Nyt kolmas kansipahvin vaihto. Pari tuntia käytelty, lomassa kannen kiristys ja venttiilien säätö.
Näyttäs että nyt onnistui, syykin taisi tulla selville. Vaihdoin toisesta kannesta termostaatin kotelon, kannen ollessa pöydällä. Lämpömittari anturia asentaessa huomasin että kierteet täytyy puhdistaa, kotelo irti ja molemmat kierteet kuntoon. Koteloa uudelleen paikoilleen laittaissa tulikin tenkkapoo, eipä mennytkään toinen pultti kierteille. Tutkitua syytä huomasin, että termarin kotelo kantoikin vesipumpun yläosaan, ei muuta kuin kotelo ruuvipenkkiin ja vingulla vinguttamaan.
Nytpä mietityttää, oliko sama ondelma jo kahdessa edellisessä kansipahvin vaihdossa. Tämä nyt laitettu kansi ollut ammattikoululla kunnostuksessa, höyläsivätkö noin paljon pois, vai olko sama ongelma edellisesä kannessakin.
Poistettu kansi täytyy vielä koeponnistaa.
Siinäpä pähkinää purtavaksi ammattimiehillekin.

Nyt on lämmityslaiteen letkutukset laitettu eri systeemillä.
Kuvat näemmä haluaa olla makuuasennossa, , kuitenkin asia tullenee selväksi
Lähtö kennolle.
IMG_3132.JPG
Paluu alavesiletkuun
]
IMG_3133.JPG
.
Kunnostetun öljypumpun jälkeen paineet ok. Lämmöt ok, kierroksen niin pienellä että juuri ja juuri jaksoi käydä.
IMG_3139.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin