Nuffield 10/60 -67 +Perkins V8.510
Valvoja: automies560
Kiitos nopeast toiminnasta.
Kyllä sellaiset leveämmät on mielessä Tosin vain kohtuullisesti leveämmät, on ajatus että muu nuhvi paisuu sopivasti koneen suhteessa, siten että mittasuhteet säilyy.
Tarkalle menee siipien kanssa. Mersun siivet on 460mm. Voisihan niitä alumiinisiipiä vähän pienentää sorvilla. Tuohon voi ehkä joutua jäähdyttäjää suurentamaan.
Kyllä sellaiset leveämmät on mielessä Tosin vain kohtuullisesti leveämmät, on ajatus että muu nuhvi paisuu sopivasti koneen suhteessa, siten että mittasuhteet säilyy.
Tarkalle menee siipien kanssa. Mersun siivet on 460mm. Voisihan niitä alumiinisiipiä vähän pienentää sorvilla. Tuohon voi ehkä joutua jäähdyttäjää suurentamaan.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
ja nuhvin keulassa on tyhjee tilloo laettoo lisäks 12 volttinen puhallin syylärin toeselle puolen puhaltaa johan ruppee jiähtyy
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sopiihan tuohon nuffin keulaan jonkin verran leveänpiki ja korkeampikin jäähdyttäjä. Tuollainen 70x50 cm näyttäs sopivan ,jää leveys suunnassa muutama milli vielä välystäkin ja korkeus suunnassa menee reilusti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Mulla on voortin syyläri kasin edessä, uusi maksoi 200€ joten vanhaa ei kannattanu kunnostaa
Ainut haitta tuossa on että korkki on toisessa laidassa
Ainut haitta tuossa on että korkki on toisessa laidassa
Mukana kuin peräpukama!
Se saattaa sellainen foortin syyläri olla tehoiltaan riittävä tähänkin, sillä lämmöntuotto on varmaan samaa luokka. Arvelin itsekin lisätä jäähdyttäjän etupuolelle lisäksi puhaltavan sähköflektin, mutta pelkästään sen varaan en jäähdytystä jätä, sehän pyörisi jatkuvasti.
Tämän näköinen siipi on tulossa kohti kajaania. Katsotaan miten se nuhvin keulassa alkaa toimia.
http://koti.mbnet.fi/raakis1/P1040871.JPG
Tämän näköinen siipi on tulossa kohti kajaania. Katsotaan miten se nuhvin keulassa alkaa toimia.
http://koti.mbnet.fi/raakis1/P1040871.JPG
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Mulla on pelkästään 400mm flekti jäähdyttäjän etupuolella ja sitä ohjaa
anturi joka on kannessa
koko aikaa sitä ei kannata pyörittää, haukkaa meinaan sähköä pirusti
anturi joka on kannessa
koko aikaa sitä ei kannata pyörittää, haukkaa meinaan sähköä pirusti
Mukana kuin peräpukama!
Jäähdyttäjä on nyt paikallaan samoin muutama moottorin vesiletku.
Putkityöthän tuossa on vasta edessä. Kunhan tuulettajan siivet tulevat postiin, niin pääsee putkia mallailemaan paikalleen.
Akkukotelo, kaasuvivusto ja polttoainesuodatin on nyt paikallaan. Alkuperäistä Simmsin suodatinta ei tuntunut helpolla löytyvän, eikä suuremmin ollut kiinnostusta etsiä. Suodatin on sentin korkeampi kuin CAV. Suodattimeksi tuli siis malli, joka on melkein joka kolmannessa koneessa, eli Bosch. Suodatin jalkoineen löytyi Volvosta ja näyttäisi olevan sama kuin Valmeteissa oleva.
Oma askartelunsa tuonkin kanssa on. Ilmausruuvin reikään pitää sovittaa banjo, johon suuttimien ylivuoto tulee ja josta paluukierto tankkiin lähtee. Samaan kiertoon pitää vielä laittaa polttoainesäiliö hehkuille. Millisiä banjoja on Scanian jäljiltä laatikoissa, mutta M8x1,0 kierretappia ei, joten homma jäi vähän kesken.
Mikähän siinä lienee, että nyt kun olen hoitanut viikon jatkunutta talvilentsua rassaamalla pari päivää nuhvettia, niin räkäkin on muuttunut sellaiseksi oranssiksi, tarkemmin sanottuna poppy orangen väriseksi.
Putkityöthän tuossa on vasta edessä. Kunhan tuulettajan siivet tulevat postiin, niin pääsee putkia mallailemaan paikalleen.
Akkukotelo, kaasuvivusto ja polttoainesuodatin on nyt paikallaan. Alkuperäistä Simmsin suodatinta ei tuntunut helpolla löytyvän, eikä suuremmin ollut kiinnostusta etsiä. Suodatin on sentin korkeampi kuin CAV. Suodattimeksi tuli siis malli, joka on melkein joka kolmannessa koneessa, eli Bosch. Suodatin jalkoineen löytyi Volvosta ja näyttäisi olevan sama kuin Valmeteissa oleva.
Oma askartelunsa tuonkin kanssa on. Ilmausruuvin reikään pitää sovittaa banjo, johon suuttimien ylivuoto tulee ja josta paluukierto tankkiin lähtee. Samaan kiertoon pitää vielä laittaa polttoainesäiliö hehkuille. Millisiä banjoja on Scanian jäljiltä laatikoissa, mutta M8x1,0 kierretappia ei, joten homma jäi vähän kesken.
Mikähän siinä lienee, että nyt kun olen hoitanut viikon jatkunutta talvilentsua rassaamalla pari päivää nuhvettia, niin räkäkin on muuttunut sellaiseksi oranssiksi, tarkemmin sanottuna poppy orangen väriseksi.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
nuhvi mies on ylleesä saman värinen sisältäkkii ja todiste on jo nokasta nähtäväti tullukki
aja millä ajat mutta majorilla loput
Johtuisikohan se siitä
Pitäisi muuten jostain löytää vähän pienempi 24v laturi. Nuo kuorma-autojen versiot on aika paksuja ja tila käy ahtaaksi. Onkohan patrollin tai land cruiserin laturi minkä kokoinen?
Pitäisi muuten jostain löytää vähän pienempi 24v laturi. Nuo kuorma-autojen versiot on aika paksuja ja tila käy ahtaaksi. Onkohan patrollin tai land cruiserin laturi minkä kokoinen?
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
suunnilleen tavon laturin kokonen
aja millä ajat mutta majorilla loput
Vaikuttaisi muuten Valtralla olevan kova akkutarjous. Vartan 74Ah:n akku 680A käynistysvirralla, on 99€. Mitat L 175, K 190, P 278. Eikös Nuhviin kuulu juuri 2kpl tuollaisia?
Akkuna Varta on minusta parhaasta päästä. Parissa muussakin koneessa on sellaiset.
Akkuna Varta on minusta parhaasta päästä. Parissa muussakin koneessa on sellaiset.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
- Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi
No, kova ja kova tarjous. Katsoin tuossa justiin koneelta, niin Agrista saa Fulmenia 74 aH:a ovh-hintaan 90 euroa. Siitä kun tinkii, niin...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Biltemasta löytyy yleismallin bosch-tyyppinen 24v 55amp. laturi hintaan 139€.Velu kirjoitti:Pitäisi muuten jostain löytää vähän pienempi 24v laturi. Nuo kuorma-autojen versiot on aika paksuja ja tila käy ahtaaksi. Onkohan patrollin tai land cruiserin laturi minkä kokoinen?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Luokkatoverini ihmetteli rojektiasi kun päivällä sitä näytin.
Mitkä ovat muuten tuon perkinsin koneen (oletetut) suoritusarvot tuossa käytössä, koetin ettiä vaan en löytänyt...
Mitkä ovat muuten tuon perkinsin koneen (oletetut) suoritusarvot tuossa käytössä, koetin ettiä vaan en löytänyt...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.