Nuffield 10/60 -67 +Perkins V8.510

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Velu

04 Maalis 2009, 15:25

Kiitos nopeast toiminnasta.

Kyllä sellaiset leveämmät on mielessä 8) Tosin vain kohtuullisesti leveämmät, on ajatus että muu nuhvi paisuu sopivasti koneen suhteessa, siten että mittasuhteet säilyy.

Tarkalle menee siipien kanssa. Mersun siivet on 460mm. Voisihan niitä alumiinisiipiä vähän pienentää sorvilla. :? Tuohon voi ehkä joutua jäähdyttäjää suurentamaan.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

04 Maalis 2009, 16:35

ja nuhvin keulassa on tyhjee tilloo laettoo lisäks 12 volttinen puhallin syylärin toeselle puolen puhaltaa johan ruppee jiähtyy
aja millä ajat mutta majorilla loput
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

04 Maalis 2009, 16:35

Sopiihan tuohon nuffin keulaan jonkin verran leveänpiki ja korkeampikin jäähdyttäjä. Tuollainen 70x50 cm näyttäs sopivan ,jää leveys suunnassa muutama milli vielä välystäkin ja korkeus suunnassa menee reilusti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

04 Maalis 2009, 17:05

Mulla on voortin syyläri kasin edessä, uusi maksoi 200€ joten vanhaa ei kannattanu kunnostaa
Ainut haitta tuossa on että korkki on toisessa laidassa
Mukana kuin peräpukama!
Velu

05 Maalis 2009, 12:47

Se saattaa sellainen foortin syyläri olla tehoiltaan riittävä tähänkin, sillä lämmöntuotto on varmaan samaa luokka. Arvelin itsekin lisätä jäähdyttäjän etupuolelle lisäksi puhaltavan sähköflektin, mutta pelkästään sen varaan en jäähdytystä jätä, sehän pyörisi jatkuvasti.

Tämän näköinen siipi on tulossa kohti kajaania. Katsotaan miten se nuhvin keulassa alkaa toimia.

http://koti.mbnet.fi/raakis1/P1040871.JPG
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

05 Maalis 2009, 16:52

Mulla on pelkästään 400mm flekti jäähdyttäjän etupuolella ja sitä ohjaa
anturi joka on kannessa
koko aikaa sitä ei kannata pyörittää, haukkaa meinaan sähköä pirusti
Mukana kuin peräpukama!
Velu

09 Maalis 2009, 07:30

Jäähdyttäjä on nyt paikallaan samoin muutama moottorin vesiletku.

Kuva
Kuva

Putkityöthän tuossa on vasta edessä. Kunhan tuulettajan siivet tulevat postiin, niin pääsee putkia mallailemaan paikalleen.

Akkukotelo, kaasuvivusto ja polttoainesuodatin on nyt paikallaan. Alkuperäistä Simmsin suodatinta ei tuntunut helpolla löytyvän, eikä suuremmin ollut kiinnostusta etsiä. Suodatin on sentin korkeampi kuin CAV. Suodattimeksi tuli siis malli, joka on melkein joka kolmannessa koneessa, eli Bosch. Suodatin jalkoineen löytyi Volvosta ja näyttäisi olevan sama kuin Valmeteissa oleva.

Kuva
Kuva

Oma askartelunsa tuonkin kanssa on. Ilmausruuvin reikään pitää sovittaa banjo, johon suuttimien ylivuoto tulee ja josta paluukierto tankkiin lähtee. Samaan kiertoon pitää vielä laittaa polttoainesäiliö hehkuille. Millisiä banjoja on Scanian jäljiltä laatikoissa, mutta M8x1,0 kierretappia ei, joten homma jäi vähän kesken.

Mikähän siinä lienee, että nyt kun olen hoitanut viikon jatkunutta talvilentsua rassaamalla pari päivää nuhvettia, niin räkäkin on muuttunut sellaiseksi oranssiksi, tarkemmin sanottuna poppy orangen väriseksi. :lol:
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

09 Maalis 2009, 07:56

nuhvi mies on ylleesä saman värinen sisältäkkii ja todiste on jo nokasta nähtäväti tullukki
aja millä ajat mutta majorilla loput
Velu

09 Maalis 2009, 08:50

Johtuisikohan se siitä :lol:


Pitäisi muuten jostain löytää vähän pienempi 24v laturi. Nuo kuorma-autojen versiot on aika paksuja ja tila käy ahtaaksi. Onkohan patrollin tai land cruiserin laturi minkä kokoinen?
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

09 Maalis 2009, 10:51

suunnilleen tavon laturin kokonen
aja millä ajat mutta majorilla loput
Velu

10 Maalis 2009, 09:08

Vaikuttaisi muuten Valtralla olevan kova akkutarjous. Vartan 74Ah:n akku 680A käynistysvirralla, on 99€. Mitat L 175, K 190, P 278. Eikös Nuhviin kuulu juuri 2kpl tuollaisia?

Akkuna Varta on minusta parhaasta päästä. Parissa muussakin koneessa on sellaiset.
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

10 Maalis 2009, 16:02

Juu, kahella akullahan noi on olleet ja siksipä akkukotelon kokokin senmukanen.
Noita kun pari nappaat kainaloon ja paikoilleen, niin eiköhän kiuas pyörähä. :)
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Timppasavosta
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

10 Maalis 2009, 16:17

No, kova ja kova tarjous. Katsoin tuossa justiin koneelta, niin Agrista saa Fulmenia 74 aH:a ovh-hintaan 90 euroa. Siitä kun tinkii, niin...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red

Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

10 Maalis 2009, 21:33

Velu kirjoitti:Pitäisi muuten jostain löytää vähän pienempi 24v laturi. Nuo kuorma-autojen versiot on aika paksuja ja tila käy ahtaaksi. Onkohan patrollin tai land cruiserin laturi minkä kokoinen?
Biltemasta löytyy yleismallin bosch-tyyppinen 24v 55amp. laturi hintaan 139€.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Maalis 2009, 21:43

Luokkatoverini ihmetteli rojektiasi kun päivällä sitä näytin.

Mitkä ovat muuten tuon perkinsin koneen (oletetut) suoritusarvot tuossa käytössä, koetin ettiä vaan en löytänyt...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin