Nuffield 10/60 -67 +Perkins V8.510
Valvoja: automies560
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
No nytkö on velu nuhvin kanssa jo ulkomaille asti ehtinyt näyttämään traktorin mallia muillekkin
http://www.youtube.com/watch?v=cgHb95ybnx4
http://www.youtube.com/watch?v=cgHb95ybnx4
Olisipa hauska tietää, mitä palikkaa vaihteistoon pitäisi laittaa, että sillä kärsii noin ajella! Tuohon tyyliin kun hiekka kärryä tiellä vetäisi, niin voisi herättää kiinnostusta.
Nuhvi on kyhnöttänyt kylmässä konesuojassa - odottelee pääsyä työn alle. Koneessa ei ole lämmitintä ja kuskikin on karaistu pullalla ja karkilla, joten ei ole tällä pakkasella ollut oikein käynnistelyä.
Talliprojektiin on nyt sellainen jono, kun vähän kaikessa olisi rassattavaa. Pitäisi nyt ensitöikseen nostaa kaivurista kone pois ja kunnostella sitä hieman. Tuntuu olevan aika isotöinen ja pitkä urakka.
Läppärin laturi, jolla teen 24v jännitteen kiekkamittarille, saapui viimein. Yllättävän hyvän oloinen, pistokkeetkin ihan tolkut. Tuolla hintaa olisi odottanut enemmän kiinalaista paukkumuovia, mutta yllättäen ihan tolkun oloinen. Pistokkeet tosin leikkaan pihdeillä poikki ja pistän laturin jakorasian sisään, kojelaudan alla. Siellä se on turvassa vedeltä ja pölyltä.
Nuhvi on kyhnöttänyt kylmässä konesuojassa - odottelee pääsyä työn alle. Koneessa ei ole lämmitintä ja kuskikin on karaistu pullalla ja karkilla, joten ei ole tällä pakkasella ollut oikein käynnistelyä.
Talliprojektiin on nyt sellainen jono, kun vähän kaikessa olisi rassattavaa. Pitäisi nyt ensitöikseen nostaa kaivurista kone pois ja kunnostella sitä hieman. Tuntuu olevan aika isotöinen ja pitkä urakka.
Läppärin laturi, jolla teen 24v jännitteen kiekkamittarille, saapui viimein. Yllättävän hyvän oloinen, pistokkeetkin ihan tolkut. Tuolla hintaa olisi odottanut enemmän kiinalaista paukkumuovia, mutta yllättäen ihan tolkun oloinen. Pistokkeet tosin leikkaan pihdeillä poikki ja pistän laturin jakorasian sisään, kojelaudan alla. Siellä se on turvassa vedeltä ja pölyltä.
Kokeilin nuhviakin tulille. Ei käryä enää.
http://www.youtube.com/watch?v=YZetSiKX5v4
http://www.youtube.com/watch?v=14Tt6n_jY3A
http://www.youtube.com/watch?v=YZetSiKX5v4
http://www.youtube.com/watch?v=14Tt6n_jY3A
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mukavan letkeästi käy.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Hienot on soundit ja muutenkin nuhvissa perkinssin kone omaperäinen ja kiinnostava ratkaisu.
Vielä kun tuon saisi esille Lahdessa toukokuussa, mutta taitaa olla haave vain...
Vielä kun tuon saisi esille Lahdessa toukokuussa, mutta taitaa olla haave vain...
Aika kaokana sanoisin.
Kyydistä voi tehdä tiukkaa, mutta katsotaan, jos tuota kävisi näyttämässä jossain paikallisessa shoussa. Pitää yrittää tuota laitella vähän kevään mittaan, jos viimeistelisi tuon valmiiksi ja laittaisi vähän maalia. Ei kehtaisi oikein pitkään puolikuntoisena ajella.
Etuakselin kolmiotuki, paineilmasäiliö ja sähköt tuosta olisi vielä vaiheessa.
Kyydistä voi tehdä tiukkaa, mutta katsotaan, jos tuota kävisi näyttämässä jossain paikallisessa shoussa. Pitää yrittää tuota laitella vähän kevään mittaan, jos viimeistelisi tuon valmiiksi ja laittaisi vähän maalia. Ei kehtaisi oikein pitkään puolikuntoisena ajella.
Etuakselin kolmiotuki, paineilmasäiliö ja sähköt tuosta olisi vielä vaiheessa.
Pikkuisen on taas nuhviakin nakerrettu. Hitsasin runkopalkkien liitoksen loppuun ja laitoin poikkipalkin moottorin ali. Tämä palkki toimii kolmiotuen kiinnitysalustana ja paineilmasäiliönä. Kuvassa runkopalkkin pää.
Kokeilin jo säiliön kestävyyttä. Itse luottamus kun on mallia rajaton, , niin tein painekokeen ihan ilmalla. Laskujen mukaan palkin päätylevyyn tulee maksimissaan 1000kg vastaava voima, joten kyllä 6mm levy kestää. Varoventiili löytyy.
Voi sitä rauhaa, kun ei enää tarvitse kuunnella kompuran uikutusta, vaan se menee säiliöön. Kun tuohon saa vielä paikalleen kompuran kevennystä ohjaavan ventiilin, niin paineen noustua loppuu viimeinenkin kompuran pitämä ääni.
Ohjaushydrauliikka ja laturin kiinnitys sai viimeistelyä.
Tässä on vähän suunnitelmia saada nuhviin väri pintaan. Katsotaan kuitenkin, miten on mahdollisuuksia viedä asiaa eteen päin. 3 litraa maalia on kuitenkin tulossa.
Kokeilin jo säiliön kestävyyttä. Itse luottamus kun on mallia rajaton, , niin tein painekokeen ihan ilmalla. Laskujen mukaan palkin päätylevyyn tulee maksimissaan 1000kg vastaava voima, joten kyllä 6mm levy kestää. Varoventiili löytyy.
Voi sitä rauhaa, kun ei enää tarvitse kuunnella kompuran uikutusta, vaan se menee säiliöön. Kun tuohon saa vielä paikalleen kompuran kevennystä ohjaavan ventiilin, niin paineen noustua loppuu viimeinenkin kompuran pitämä ääni.
Ohjaushydrauliikka ja laturin kiinnitys sai viimeistelyä.
Tässä on vähän suunnitelmia saada nuhviin väri pintaan. Katsotaan kuitenkin, miten on mahdollisuuksia viedä asiaa eteen päin. 3 litraa maalia on kuitenkin tulossa.
Sanokaampa viisaammat, tuleeko siitä jotain hankaluuksia, jos käytän nostolaitteen koppaa (siitä vääntiöiden alapuolelta), vaihteiston kantta ja ulosoton kantta auki. Vähän tihkuu noista öljyä ja pitää vuodot tilkitä, ennen kuin voi rungon maalaamisesta haaveilla.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Peräreppuako tarkoita nostolaitteen kopalla?
Ainut hankaluus on öljyjen kanssa lotraaminen, mitään ihmeellistä siinä ei ole
VOA akselin stefat kanssa laittasin samalla ja tarkista myös vahdekepin alapää ettei ole kulunu kovin ohueksi
Ainut hankaluus on öljyjen kanssa lotraaminen, mitään ihmeellistä siinä ei ole
VOA akselin stefat kanssa laittasin samalla ja tarkista myös vahdekepin alapää ettei ole kulunu kovin ohueksi
Mukana kuin peräpukama!
Sitä penkin alla olevaa kantta, josta nostolaitteen varret lähtevät, tarkoitan. Näyttäisi siitä saumasta öljyyntyvän. Niinhän tuo näyttää, ettei millään meinaa nuhvia keritä rassaamaan.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuskin täällä viisaampia ollaan, mutta kun käytät kyngät, perärepun kannen, perärepun ja ulosoton akselin auki niin ainut ongelma tulee olemaan noitten jousirikkojen kanssa, minulla katkeili lähes jokainen jousirikka kiristyksen yhteydessä, peräreppu on tosin vielä irti. Kannattaa vaihtaa myös ulosoton akselin stefojen ja huopatiivisteen lisäksi o rengas, siihen perärepun ja ulosoton akselin murikan väliin.Velu kirjoitti:Sanokaampa viisaammat, tuleeko siitä jotain hankaluuksia, jos käytän nostolaitteen koppaa (siitä vääntiöiden alapuolelta), vaihteiston kantta ja ulosoton kantta auki. Vähän tihkuu noista öljyä ja pitää vuodot tilkitä, ennen kuin voi rungon maalaamisesta haaveilla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Mitenkäs on Velun nuffin moottorin alla kestänyt tuo rhs runko?
Eli antaako tuo periksi kun sitä eturengasta nostaa kumpareen päälle, niin että keinusta loppuu vara?
Tuota tulevaa koneen vaihtoa silmällä pitäen kyselen näitä...
P:S on muuten tosiaan siistin näköinen tuo runkorakennelma.
Eli antaako tuo periksi kun sitä eturengasta nostaa kumpareen päälle, niin että keinusta loppuu vara?
Tuota tulevaa koneen vaihtoa silmällä pitäen kyselen näitä...
P:S on muuten tosiaan siistin näköinen tuo runkorakennelma.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Ei se tunnu antavan periksi. En ole elämistä havainnut, joten jäykäksi tuota sanoisin. Tielläkin olen käynyt testaamassa ja pomppujakin tuo on kokenut. En muista ajaneeni mihinkään, missä keinusta olisi vara loppunut, joten siitä ei ole kokemusta. Uskoisin kuitenkin kestävän.
Nuhvista on nyt laatikon kansi käytetty auki, sisälle katsottu ja kansi liimattu kiinni. Samoin on tiivistetty nostolaitteen yläkansi. Laippojen pinnoissa ei näkynyt mitään merkkejä tiivisteestä, ei ihmekään jos tihkutti öljyä välistä. Jarrut ovat nyt auki ja sinne tulee uudet levyt. Entiset hirttivät kiinni. Ei nuo uudet levyt paljoa paksummat ole, mutta kun niitä neljä samassa kopassa on, niin luulisin paksuuden lisääntyvän sen verran, että jarrujen haukkaaminen loppuu.
Muilta osin nuhvi on levitelty pitkin lattiaa ja maali on tilattu. Jos sen verran kuivaa keliä vielä olisi, että saisi nuhviin värin. Konepellin ja lokarit taidan maalailla sitten joskus, on pohjien teossa sen verran hommaa, ettei taida virtaa muilta hommilta riittää. Talvella voisi sitten jatkaa virittelyä, kun on runko värissä.
Nuhvista on nyt laatikon kansi käytetty auki, sisälle katsottu ja kansi liimattu kiinni. Samoin on tiivistetty nostolaitteen yläkansi. Laippojen pinnoissa ei näkynyt mitään merkkejä tiivisteestä, ei ihmekään jos tihkutti öljyä välistä. Jarrut ovat nyt auki ja sinne tulee uudet levyt. Entiset hirttivät kiinni. Ei nuo uudet levyt paljoa paksummat ole, mutta kun niitä neljä samassa kopassa on, niin luulisin paksuuden lisääntyvän sen verran, että jarrujen haukkaaminen loppuu.
Muilta osin nuhvi on levitelty pitkin lattiaa ja maali on tilattu. Jos sen verran kuivaa keliä vielä olisi, että saisi nuhviin värin. Konepellin ja lokarit taidan maalailla sitten joskus, on pohjien teossa sen verran hommaa, ettei taida virtaa muilta hommilta riittää. Talvella voisi sitten jatkaa virittelyä, kun on runko värissä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Jarrut ovat nyt auki ja sinne tulee uudet levyt. Entiset hirttivät kiinni. Ei nuo uudet levyt paljoa paksummat ole, mutta kun niitä neljä samassa kopassa on, niin luulisin paksuuden lisääntyvän sen verran, että jarrujen haukkaaminen loppuu."
Oliko paisuttajan irroitusjouset väljät jos on, niin selviät jousien uusimisella ja tietenkin pitää puhdistaa paisuttajan kuulat / urat ruosteesta, lisäksi hiot levyt. http://kuvablogi.com/nayta/2616373/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jarrujen säädön tein vähän pitemmän kaavan mukaan ensin säädin astinlaudan alla olevat tangot lyhemmäksi, pitäis vielä jatkaa kierteitä kyseisistä tangoista niin sais lisää säätövaraa.
Tuli muuten h....tin hyvät jarrut kuten jo eilen tuossa oman 10/42 vm.66 projektin osiossa kehuin
Oliko paisuttajan irroitusjouset väljät jos on, niin selviät jousien uusimisella ja tietenkin pitää puhdistaa paisuttajan kuulat / urat ruosteesta, lisäksi hiot levyt. http://kuvablogi.com/nayta/2616373/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jarrujen säädön tein vähän pitemmän kaavan mukaan ensin säädin astinlaudan alla olevat tangot lyhemmäksi, pitäis vielä jatkaa kierteitä kyseisistä tangoista niin sais lisää säätövaraa.
Tuli muuten h....tin hyvät jarrut kuten jo eilen tuossa oman 10/42 vm.66 projektin osiossa kehuin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !