Nuffield 10/60 -67 +Perkins V8.510

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

10 Joulu 2011, 19:33

No en minä nyt tarkoittanut että sen keulan pitäisi ihan suoraan kohti taivasta osoittaa, kyllä muutama sentti riittää :lol: 8) . Se on vaan se yksi nelosnuffin tavaramerkki se "ylpeys", mutta jokainenhan tekee omansa kanssa kuten tykkää :) Pääasia ettei tule pulling-lookki :wink: ensimmäistä kertaa kuulen että nuffia tässä asiassa verrataan johonkin vanhaan mersuun tai sitikkaan :shock:

Eikös Volvon kuulukin seistä suorassa, kuten esim. Leylandin?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

10 Joulu 2011, 20:18

No juu, suunnilleen, paitsi keulaveto nostaa nokkaa ylöspäin ylpenä :D
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Velu

12 Joulu 2011, 15:11

Kyseessä on todellakin lintta-allergia, ei kärsi sanottavasti olla lintallaan. :shock:

Mikähän mahtaa tässä 10/180:ssä olla rengaskoko? Näkyy kuva poistetun, mutta googlessa vielä näkyy. Omasta mielestä sopiva koko on lähellä tuota, mutta hitusen sirompi.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... VKcOI3aAtQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... VW83mia75A" onclick="window.open(this.href);return false;
Velu

30 Huhti 2014, 08:44

Tässäpä on talven aikana tullut edistystä. Edessä on nyt 9-16" kumit, sopii heittämällä vakiovanteelle. Kokonsa puolesta on minusta aika sopiva.
Suoremmat lokarit on nyt maalattuna paikallaan. Ulkoistin maalauksen, mutta se ei ollut viisas veto. Paremmat olisi tullut itse tekemällä.
Tyyppikilvet on nyt paikallaan. Tästä tuli 10/60. Ihan hyvät on pohjalaisten tekemät kilvet. Laitoin niihin kirkaslakan päälle. Suosittelen, kilvet tulivat paljon näyttävimmiksi ja kestoakin tuli samalla lisää.


https://picasaweb.google.com/lh/photo/1 ... feat=email" onclick="window.open(this.href);return false;

Jatkoa olisi suunnitteilla vaihteiston parissa. Murikka-akselin laakerissa on välystä ja vauhtiakin pitäisi saada lisää. Jarrut pitää vielä kerran käydä läpi, kun tahtovat jäädä päälle.
Velu

26 Marras 2014, 18:29

Onko muutenkokemusta noista kiertokangen tai ikh:n osista? Meinasin sivurajoittimet uusia. Huomiovalokin, pitää ostaa taakse. Työvaloksi tulee alkuperäinen 465:n sealed beam lamppu. Penkki menee ehkä myös vaihtoon. Ei tee terveysistuin minulle hyvää.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

26 Marras 2014, 18:44

Jos oikean puolen rajoitin on vähänkään ehjättävissä niin kiinnostaisi..

Jotain ikh osia käytetty, lähinnä ferguun ja fordiin.. Jotain ihan hyvääkin on osunut, toki ei priimaa parane odottaa. Fordin rajoittimet ja säätökampi on ikh, ihan hyvin pelannut.
Vastaa Viestiin